Muista putsata myös se mittatikun putki. Vai onkos tämä sun kone jo tuplavanos kone ja erillainen huohotus. Jos 1vanos, niin kosaanilla poltat karstat siitä rautaisesta mittatikun haarasta. Muutoin voi olla pian sama jumppa edessä. Siinä on niin olemattomat aukot reunoilla, että voi olla hyvnkin tukossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 525i - 2001 öljyt venttiilinkopan tiivisteestä pihalle?
Collapse
X
-
Sinkkuvanos... Kiitos vinkistä.
Originally posted by Maili View PostMuista putsata myös se mittatikun putki. Vai onkos tämä sun kone jo tuplavanos kone ja erillainen huohotus. Jos 1vanos, niin kosaanilla poltat karstat siitä rautaisesta mittatikun haarasta. Muutoin voi olla pian sama jumppa edessä. Siinä on niin olemattomat aukot reunoilla, että voi olla hyvnkin tukossa.ex-BMW E39 528i Shadowline 1997
Comment
-
-
Samaa vaivaa
Nyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...
Comment
-
-
Originally posted by kauko1 View PostNyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...E61 530dA M-Sport
E39 520iA Touring
ex. E34 525iA
ex. E34 535iA
ex. E34 520i
ex. E34 520i
ex. E36 320i
Comment
-
-
Separaattori
Originally posted by kauko1 View PostNyt pakkasten kiristyessä pääsi sama vika yllättämään, eli öljyä pihalle venttiilikopantiivisteen välistä ja käryt sisään. Nyt kiinnostaisikin sama kuin edellisillä kysyjillä, että kannattaako autolla ajaa edes 1km matkaa korjaamon pihaan, vai ruikkaako saman tien öljyt uudelleen pihalle ? Lämpötilatkaan eivät ainakaan vähään aikaan ole plussalle menossa joten ei toivoa että huohotin sulaisi omatoimisesti...
Comment
-
-
Ajotyyli ja se onko munuaiset tukittu vaikuttaa aika paljon tuohon jäätyykö huohotin vai ei. Ilmeisesti nuo pitäs muutaman vuoden välein laittaa uusiksi, jos haluaa ihan varmanpäälle vetää. Itsekin mietin, pitäisikö ensi kesänä laittaa uudet kalut taas. Mulla separaattori ja vermeet vaihdettu 4 v sitten ja ovat toiminee kovillakin pakkasilla ja lyhyttä työmatkaa ajaessa, kun vain muistaa, että kone pitää käyttää kunnolla lämpöseksi ja antaa runtuakin, ennen kuin sen sammuttaa taas pakkaseen. Ajatuksena siis, että separaattori ja sen letkut on mahdollisimman tyhjiä silloin kun koneen sammuttaa eikä niin, että auto on vasta ajettu varovasti lämpöseksi, jolloin letkut on varmasti täynnä tavaraa. Nämä koneet lähtee kehittämään tuota majoneesia joka ikisen startin jälkeen. Se kosteus ja räkä pitää yksinkertaisesti "polttaa pois". Ajelee esim. kaikki reitit 1 vaihteen verran pienemmällä kuin normaalisti tai tekee vaikka ylimääräsen lenkin ennen kuin sammuttaa koneen, varsinkin ennen kovimpia pakkasöitä. Ajoon lähden varoen ja lämmittelen moottorin sen enempää sitä kuormittamatta siltä varalta, että jos separaattori olisi jäätynyt tukkoon, niin ei turhaan mene paikat rikki. Sitten, kun käynyt hetken hyvissä lämmöissä, ei käryä tai taustapeilin mukaan savuta normaalista poikkeavasti (kunnon höyryt tietenkin näin pakkasilla), ajelee lopun matkan isommilla kierroksilla ja ennen sammuttamista vielä vedättää vähän reippaammin ihan kunnolla. Tällä olen pärjännyt ihan hyvin. Bensaa menee vähän enemmän kuin varovasti väännöillä ajaen, mutta vastapainona kone ei mene tukkoon. Myös öljykanavat ja koneen yläkerta kiittää. Ajan esim. 70 km/h rajoituksen työmatkat 10 km talviaikaan aina 3-vaihteella, kakkosella kaikki alle 50 km/h alueet. Voi tuntua aluksi vähän tyhmältä, mutta suosittelen kokeilemaan.Last edited by Bomb5; 08-01-2016, 21:28.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Schmiedmannilla vähän kiireitä ja seuraava vapaa-aika löytyisi vasta parin viikon päähän. Lisäksi väittivät ettei M52 koneisiin saisi kylmänilman huohotinta. Samaa väittivät Autokeskuksella. Eroaako kylmänilmanmallit osanumeroltaan tavallisiin? jos eroaa niin jos joku ystävällinen ihminen viitsisi vääntää rautalangasta ja laitaa niiden eristettyjen osien numerot tänne niin helpottaisi huomattavasti. Ja siis kyseessähän M52b25TU eli pitääkö silloin kysellä M54 motin osia ?Last edited by kauko1; 12-01-2016, 13:06.
Comment
-
-
Originally posted by kauko1 View PostSchmiedmannilla vähän kiireitä ja seuraava vapaa-aika löytyisi vasta parin viikon päähän. Lisäksi väittivät ettei M52 koneisiin saisi kylmänilman huohotinta. Samaa väittivät Autokeskuksella. Eroaako kylmänilmanmallit osanumeroltaan tavallisiin? jos eroaa niin jos joku ystävällinen ihminen viitsisi vääntää rautalangasta ja laitaa niiden eristettyjen osien numerot tänne niin helpottaisi huomattavasti. Ja siis kyseessähän M52b25TU eli pitääkö silloin kysellä M54 motin osia ?
Sopivuudet:
- E39 520i/523i/525i/528i/530i 9.98-> Huohotinventtiili+letkusarja (eristetty/cold country version).
Tuossa kuvia
https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/609531_x800.jpg
Comment
-
-
Originally posted by kauko1 View PostNäin vähän ajattelinkin. Autokeskuksella vain inttävät ettei ETKA näytä runkonumerolla tuohon koneeseen eristettyjä versioita, jolloin he eivät myöskään sellaisia suostu asentamaan ?!E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo onko se varmasti tuplavanoskone? Kyllähän se vin mukaan pitäisi oikea sarja tarjota.. :think
Comment
-
Comment