Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 jarrujen ilmaus hankalaa..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #91
    Originally posted by holisti72 View Post
    Tätä mietin itsekkin, omaani eteen jarruletkut oon vaihdellu, eikä ole ilmaustarvetta ollut. Tarkistanut vaan, että jarrunesteen pinta on oikeassa tasossaan ja tarvittaessa lisännyt..
    Kyllähän jarrut pitää aina ilmata kun järjestelmästä irroittaa osan. Letkujen vaihdon seurauksena satuloissa on nyt ilmaa. Voi toki toimia jotenkin noinkin, mutta vaarallinen viritys jotain äkkijarrutusta kesällä ajatellen. Talvella nyt ei välttämättä huomaa eroa, kun ole pitoa, jolloin suuremmasta jarrutustehosta olisi hyötyä.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Simo e39
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 83
      • Finland

      #92
      Originally posted by HTK12 View Post
      Minkä takia niitä jarruja ilmataan? Ettei jotain olisi epäonnistunut remontissa.
      Takajarruputkia piti vaihtaa. Ja meillä päin on kyllä tollasen remontin jälkeen myös ilmattu jarrut

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #93
        Originally posted by Simo e39 View Post
        Takajarruputkia piti vaihtaa. Ja meillä päin on kyllä tollasen remontin jälkeen myös ilmattu jarrut
        Kysyin vaan kun tiedän tapauksia, missä on vuotavia jarruputkia/letkuja yritetty korjata ilmaamalla. Itse vaihdoin omaani viime kesänä taakse jarruputket & letkut, eikä ilmaamisessa ollut mitään ihmeellistä. Vaihdoin kyllä samalla jarrunesteet autoon. Jos remppa onnistui, niin jarrujen pitäisi kyllä ilmaantua helposti. Oliko jarruletkut missä kunnossa? Kannattaa myös vaihtaa ne konehuoneen ~15cm pitkät jarruletkut. Nm. mulla petti toinen ja ei kyllä ollut häävit jarrut enää.. Sain nilkuteltua auton kotiin, kun ajeli todella varovasti pari kilometriä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Purtsi123
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 1011
          • Kuopio

          #94
          Jossain olen nähny ohjeen abs yksikön ilmalukon poistoon, ja käytin sitä itsekin, kun jarruputki vuoti huolella ja ilmat meni yksikköön asti. Eikä tarvinnu mitään läppäreitä.
          E61 525xda -08

          Comment

          • Simo e39
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 83
            • Finland

            #95
            Originally posted by HTK12 View Post
            Kysyin vaan kun tiedän tapauksia, missä on vuotavia jarruputkia/letkuja yritetty korjata ilmaamalla. Itse vaihdoin omaani viime kesänä taakse jarruputket & letkut, eikä ilmaamisessa ollut mitään ihmeellistä. Vaihdoin kyllä samalla jarrunesteet autoon. Jos remppa onnistui, niin jarrujen pitäisi kyllä ilmaantua helposti. Oliko jarruletkut missä kunnossa? Kannattaa myös vaihtaa ne konehuoneen ~15cm pitkät jarruletkut. Nm. mulla petti toinen ja ei kyllä ollut häävit jarrut enää.. Sain nilkuteltua auton kotiin, kun ajeli todella varovasti pari kilometriä.
            Tuo ilmaus letkautus oli tarkoitettu tuohon sinun jälkeiseen postaukseen jossa mainittiin ettei tuollaisen homman jälkeen tarvia jarruja ilmata

            Takaletkut on vaihdettu pari vuotta sitten joten ne on vielä kunnossa. Konehuoneen puolelta en ole katsonut letkun pätkiä, kiitoksia vinkistä.

            Pitää ilmata uudelleen auton käydessä, niin eiköhän se silloin ilmaannu.

            Etusivulla on lukittu topicci jossa on neuvottu tuo absi pumpun ilmaus putkista. Jos ei ilmaannu niin pitää kokeilla vielä tuota.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #96
              Originally posted by Purtsi123 View Post
              Jossain olen nähny ohjeen abs yksikön ilmalukon poistoon, ja käytin sitä itsekin, kun jarruputki vuoti huolella ja ilmat meni yksikköön asti. Eikä tarvinnu mitään läppäreitä.
              Hommat voi tehdä monella tavalla, läppärillä abs-pumpun pyörittämällä saa näppärästi ilmattua.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Purni
                BTCF Member
                • May 2007
                • 915
                • Vantaa

                #97
                Originally posted by HTK12 View Post
                Hommat voi tehdä monella tavalla, läppärillä abs-pumpun pyörittämällä saa näppärästi ilmattua.
                Lisätään tähän vielä että, yleensä puhutaan että ilmaus pitäisi tehdä DIS:lla. Inpasta löytyy myös ABS/DSC yksikön valikosta josta voi ohjaa pumppua/solenoideja ja tärisyttää sitä yksikköä.
                Kesämiina: E39 M5 S/C
                Talvimiina: E70 X5 530sd

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #98
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Saat ilmata missä järjestyksessä haluat. Mikäli ilmaa on päässyt ABS yksikölle, niin perinteinen ilmaus ei riitä, vaan tarvii testerin kaveriksi.
                  Onko e46 erilainen absiyksikkö, tarvitseeko testeriä myös ?
                  Sen onnistui ilmaamaan (vai oliko vahinko?) satulalta säiliötä kohti ruutalla.
                  Olen kyllä 99% varma että ilmaa oli ja sitä meni alakautta ruutatessa absiyksikön läpi.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #99
                    Originally posted by Purni View Post
                    Lisätään tähän vielä että, yleensä puhutaan että ilmaus pitäisi tehdä DIS:lla. Inpasta löytyy myös ABS/DSC yksikön valikosta josta voi ohjaa pumppua/solenoideja ja tärisyttää sitä yksikköä.
                    Tuo ilmaaminen onnistuu ISTA:llakin, jos ei ole DIS. Myös muut kunnon testerit pystyy tämän tekemään. Sama se miten sen ilman sieltä saa pois kunhan saa. Itsellä vaan kun on tuossa käden ulottuvilla läppäri, niin se tulee usein napattua esille.

                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Onko e46 erilainen absiyksikkö, tarvitseeko testeriä myös ?
                    Sen onnistui ilmaamaan (vai oliko vahinko?) satulalta säiliötä kohti ruutalla.
                    Olen kyllä 99% varma että ilmaa oli ja sitä meni alakautta ruutatessa absiyksikön läpi.
                    BMW virallisenohjeistuksen mukaan kyllä tarvitsee. Kyllähän sitä nestettä voi työntää kumpaankin suuntaan. Yleensä vaan ei suositella satulalta työntämään kohti säiliötä, koska nesteessa olevat roskat voi mahdollisesti jumittaa abs venttiileitä. Sama kun jarrupaloja vaihdettaessa pitäisi ilmausnippa tämän takia avata. Itse en läheskään aina avaa sitä nippaa eikä ole ikinä ollut ongelmia. Enkä ole koskaan kuullut kenelläkään tulleen ongelmia sen takia.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10512
                      • Saaressa

                      Tämän topicin yläpuolella on suoraan vanha sticky aiheesta.


                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Purni
                        BTCF Member
                        • May 2007
                        • 915
                        • Vantaa

                        Originally posted by duuk View Post
                        Tämän topicin yläpuolella on suoraan vanha sticky aiheesta.

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=316170
                        Josta puuttuu puolet tiedoista miten niitä jarruja voi ilmata.
                        Kesämiina: E39 M5 S/C
                        Talvimiina: E70 X5 530sd

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2016
                          • Kangasala

                          Originally posted by Purni View Post
                          Josta puuttuu puolet tiedoista miten niitä jarruja voi ilmata.
                          Kerropas se toinen puoli, niin modet ehki uppii sen tuohon sticyyn
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • Purni
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 915
                            • Vantaa

                            Originally posted by schwarze View Post
                            Kerropas se toinen puoli, niin modet ehki uppii sen tuohon sticyyn
                            Tässäkin ketjussa tullut eri vaihtoehtoja esille.

                            *Perinteisesti pumppaamalla ja ohjelmalla inpa/dis/ista aktivoimalla pumppua.
                            *Painepuollolla et saat paineen suoraan säiliöstä järjestelmään.

                            Tässä nyt pari.
                            Kesämiina: E39 M5 S/C
                            Talvimiina: E70 X5 530sd

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Purni View Post
                              Josta puuttuu puolet tiedoista miten niitä jarruja voi ilmata.
                              Originally posted by Purni View Post
                              Tässäkin ketjussa tullut eri vaihtoehtoja esille.

                              *Perinteisesti pumppaamalla ja ohjelmalla inpa/dis/ista aktivoimalla pumppua.
                              *Painepuollolla et saat paineen suoraan säiliöstä järjestelmään.

                              Tässä nyt pari.
                              Jos noita perinteisiä menetelmiä ei tiedä entuudestaan, kannattaa jättää jarruremontit osaaville.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • Arto82
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 45
                                • .

                                Mistä voi muuten johtua että vasen etunen ottaa lukkoon helpoitten kun vähän painaa jarrua? Testerissä kummiskin antaa samat arvot kummalekkin puolelle.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎