memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jamppa81
    replied
    On varmaan tyhmä kysymys, mutta kysynpä silti. Ilmautuuko myös webaston vesiletkut ihan yhtälailla kuin moottorinkin. Erillistä ilmausta ei siis tarvitsisi suorittaa?

    Leave a comment:


  • TimAntt1
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Aamulla töihin mennessä säädin navisoittimesta timer 2 käynnistymään 30 min ennen kuin lähden töistä. No autolle saapuessa yllätyin positiivisesti koska webasto siellä hörisi tuttua hörinäänsä. Mutta sama pettymys tuli jälleen kun istuin autoon. Autooni ei ole vielä tehty letkumuutoksia. Niistä löysin aika hyvän ja kattavan ketjun ja paneudun siihenkin vielä tässä talven aikana. Kuitenkin tuo 5kw webaston teho ihmetyttää suuresti. Pakkasaamuina on juuri ja juuri 30min hörinän jälkeen tuulilasi sulana. Perse jäätyy nahkajakkaraan kiinni ja ei todellakaan vaikuta siltä että lämmitysteho olisi huipussaan. Mitään ei liene rikki koska weba pelaa ja jonkin verran lämpöä tulee. Mistä kannattaisi nyt alkaa etsiä huoltokohteita? Vai onko parasta vaan varata aika jonnekin webahuoltoon? Tekeekö joku foorumilainen huoltoja? Ehkä jopa sellainen jonka työskentelyä saisi seurata, että voisi oppia taas jotain uutta?

    Tämä olisi kiva tietää sillä itsellä samantapaiset ongelmat...weba käy mutta lämmitysteho on suoraan sanoen onneton

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Eikö kukaan huolla webastoja?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Kyllä molemmat ohjaavat webastoa tai puhallinta, ihan lämpötiloista riippuu sitten kumpaa... muistaakseni kolmeysissä logiikka oli niin että kun ihka herää niin viimeinen muistissa ollut lämpötilan asetus ja senhetkinen sisälämpötila määräävät sen käynnistetänkö webasto vai tuuletus. Jos pyynti on korkeampi kuin mitä sisällä on käynnistetään webasto, jos toisinpäin käynnistetään tuuletus.
    Aamulla töihin mennessä säädin navisoittimesta timer 2 käynnistymään 30 min ennen kuin lähden töistä. No autolle saapuessa yllätyin positiivisesti koska webasto siellä hörisi tuttua hörinäänsä. Mutta sama pettymys tuli jälleen kun istuin autoon. Autooni ei ole vielä tehty letkumuutoksia. Niistä löysin aika hyvän ja kattavan ketjun ja paneudun siihenkin vielä tässä talven aikana. Kuitenkin tuo 5kw webaston teho ihmetyttää suuresti. Pakkasaamuina on juuri ja juuri 30min hörinän jälkeen tuulilasi sulana. Perse jäätyy nahkajakkaraan kiinni ja ei todellakaan vaikuta siltä että lämmitysteho olisi huipussaan. Mitään ei liene rikki koska weba pelaa ja jonkin verran lämpöä tulee. Mistä kannattaisi nyt alkaa etsiä huoltokohteita? Vai onko parasta vaan varata aika jonnekin webahuoltoon? Tekeekö joku foorumilainen huoltoja? Ehkä jopa sellainen jonka työskentelyä saisi seurata, että voisi oppia taas jotain uutta?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Tulipa vielä sellainen, että voiko webastolle koodata jotenkin toisenkin ajastuksen käyttöön? Navisoittimessa on kaksi ajastusta, mutta toinen on webastolle ja toinen pelkälle puhaltimelle. Voisiko sen toisenkin jotenkin koodata webastolle? Ei tarvitsisi aamuin ja illoin erikseen olla ajastelemassa ja unohtamassa ajastuksen asettamista.
    Kyllä molemmat ohjaavat webastoa tai puhallinta, ihan lämpötiloista riippuu sitten kumpaa... muistaakseni kolmeysissä logiikka oli niin että kun ihka herää niin viimeinen muistissa ollut lämpötilan asetus ja senhetkinen sisälämpötila määräävät sen käynnistetänkö webasto vai tuuletus. Jos pyynti on korkeampi kuin mitä sisällä on käynnistetään webasto, jos toisinpäin käynnistetään tuuletus.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Tulipa vielä sellainen, että voiko webastolle koodata jotenkin toisenkin ajastuksen käyttöön? Navisoittimessa on kaksi ajastusta, mutta toinen on webastolle ja toinen pelkälle puhaltimelle. Voisiko sen toisenkin jotenkin koodata webastolle? Ei tarvitsisi aamuin ja illoin erikseen olla ajastelemassa ja unohtamassa ajastuksen asettamista.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Muistaakseni ainut ero on se, että tuosta puuttuu hehkun tyvestä pieni holkki (KLIK), jolla hehku keskittyy vanhemman palopesän pyöreään reikään. Sen holkin saa hieman väkivaltaa käyttäen vanhasta hehkusta. Toisaalta hintaero koko palopesään (hehkuineen) jää sen verran pieneksi, että itse vaihtaisin koko paketin samalla vaivalla. KLIK
    Joo oon katellu nuita koko palopesiä, eihän nuissa paljo hintaeroa oo mutta on niin tuoreen näkönen tuo entinenki että taitaa mennä pelkällä hehkulla.
    Ja oli se varmaan ehyt se entinenki hehku mittasin 0,6Ω mutta katkasin sen kun yritin irrottaa oli niin pirun jumisa.
    Piirikortti viety pinnin vaihtoon ja tarkistukseen jospa se siitä.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Miksei tuo http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1477 passaa mun -02 webastoon?
    Näyttää ainakin ihan samalle arvoissa kenties jotain eroja?
    Muistaakseni ainut ero on se, että tuosta puuttuu hehkun tyvestä pieni holkki (KLIK), jolla hehku keskittyy vanhemman palopesän pyöreään reikään. Sen holkin saa hieman väkivaltaa käyttäen vanhasta hehkusta. Toisaalta hintaero koko palopesään (hehkuineen) jää sen verran pieneksi, että itse vaihtaisin koko paketin samalla vaivalla. KLIK
    Last edited by Clavurion; 19-11-2015, 19:06.

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Miksei tuo http://www.mtt-trading.fi/cat/produc...ils.php?p=1477 passaa mun -02 webastoon?
    Näyttää ainakin ihan samalle arvoissa kenties jotain eroja?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Voiko webaston puhallusnopeutta muuttaa jotenkin? Nyt on parina aamuna ollut webasto päällä 30min ja etulasi juuri ja juuri on huuruton, muut lasit on edelleen huurussa. Eikä auto ole mitenkään erityisen lämmin sisältä. 5kw thermotopissa luulisi olevan hieman enemmän potkua. Ja millä taikatempulla sen sai lämmittämään myös moottoria?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    2-pinni on väyläyhteys. Jos tuo oikeasti puuttuu väyläohjatussa Webassa, niin ei se lähde edes käyntiin. Vai onko kyseessä 9/98-3/99 jänniteohjattu Weba?
    Auto on 530d rekisteröity 6/99 kaippa se ennen sitä on valmistettu
    Webasa on vuosikellossa -02 Vesipumppu toimii ainakin suoralla virralla.
    Ja siinä on vanha nokialainen kiinni, lähtee kyllä myös tohiseen kun auto käynnissä. Liittimestä puuttuu pinni jos ottaa kortin käteen pistokkeet itseen päin 6 pinnisestä keskimmäinen alhaalta. Minkälaisia lukemia pitäs antaa sytyttimestä jos mittarilla pistokkeesta katsoo?
    Last edited by mie; 17-11-2015, 15:18.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    2-pinni on väyläyhteys. Jos tuo oikeasti puuttuu väyläohjatussa Webassa, niin ei se lähde edes käyntiin. Vai onko kyseessä 9/98-3/99 jänniteohjattu Weba?

    Leave a comment:


  • mie
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Molemmat onnistuvat, usein kylläkin vaihdetaan koko liitinkehä. 6 napaisesta voi toki kolmeysissä puuttua kokonaan pinnit 3,4 ja 5, weba toimii silti. Jos jokin muu pinni puuttuu on yksi tapa korjata johdottaa se kortilla johonkin edellämainittuun tässä mallissa tarpeettomaan (alkuperäinen yhteysfolio katkaistava, varsinkin pinniltä 3) ja siirtämällä liittimessä toimiva pinni samaan kohtaan. Liitin täytyy muistaa suojata kunnolla esim silikonilla johtojen puolelta ettei vesi enää mene siitä kortille. Usein on kyllä' muutakin kastunut joten kortti kannattaa ainakin käyttää pois ja puhdistaa kunnolla kaikki hapettumat esim. jarrukliinerin ja pumpulipuikon avulla.
    Joo eli mulla puuttuu 6 napasesta pistokkeesta jos oikeen kuvaa tulkitsin 2 pinni. webassa lähtee puhallin päälle tohisee vähänaikaa sitte naksuttaa pa. pumppu ja tohina kiihtyy kunnes kohta sammuu kun ei syty. Kuulostaako siltä että johtus tuosta puuttuvasta pinnistä vai jostaki muusta? Nytkun laite on irrallaan koitan vesipumpun toiminnan virralla, puhallin ja pa. pumppu toimii kerta tohisee ja naksuu kun yrittä käynnistää. Kestääkö sytytintä testata suoraan 12v? Kaverilla on joku semmonen bluetooth vikakoodinlukija siinä luki webastosta vaan että ei syttynyt ja sitten oli auxiliary water pump eikös tää oo just siitä puuttuvasta vesipumpusta joka pitäs olla vesiventtiilin alla?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Pystyykö piirikortin pistokkeeseen vaihtaan uusia pinnejä vai pitääkö hommata uus kortti? oli yks häipyny eikä yllätäin weba syttyny.
    Molemmat onnistuvat, usein kylläkin vaihdetaan koko liitinkehä. 6 napaisesta voi toki kolmeysissä puuttua kokonaan pinnit 3,4 ja 5, weba toimii silti. Jos jokin muu pinni puuttuu on yksi tapa korjata johdottaa se kortilla johonkin edellämainittuun tässä mallissa tarpeettomaan (alkuperäinen yhteysfolio katkaistava, varsinkin pinniltä 3) ja siirtämällä liittimessä toimiva pinni samaan kohtaan. Liitin täytyy muistaa suojata kunnolla esim silikonilla johtojen puolelta ettei vesi enää mene siitä kortille. Usein on kyllä' muutakin kastunut joten kortti kannattaa ainakin käyttää pois ja puhdistaa kunnolla kaikki hapettumat esim. jarrukliinerin ja pumpulipuikon avulla.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by mie View Post
    Pystyykö piirikortin pistokkeeseen vaihtaan uusia pinnejä vai pitääkö hommata uus kortti? oli yks häipyny eikä yllätäin weba syttyny.
    Kannattaa vaihtaa koko kehikko. Yksittäistä pinniä ei siihen kovinkaan vakuuttavasti saa kiinnitettyä.

    Leave a comment:

Working...
X