memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nikzu
    replied
    Lisäystä edelliseen. Eli ohjausjohdin on asennettu kellolta webaston kuusi pinnisen liittimen ykkös pinniin, eli seki pitääs olla oikein kytketty. Antaa vielä sellasen vikakoodin kuin "Häiriö yhteydessä ajoneuvon väylään" Enska2 siitä myös mainitti ja jostain syystä se vika on vieläki päällä.

    Leave a comment:


  • Nikzu
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Eikö korjaajan pitäisi tehdä tuo takuuna kuntoon jos korjattu on päässyt testipenkistä läpi tuossa kunnossa?

    Olis varmaa pitäny, mutta ei ne loppujen lopuksi velottanu mitään sen ohjainkortin "korjauksesta". Epäilivät ettei sitä pysty korjaamaan. Sitä minäki ihmettelin etteikö ne testannu sitä ja en sitte silloon havaannu sitä sen koommin kysellä.. Enska2 sen ohjainkortin sai korjattua ja nyt sen suhteen ei pitäisi olla ongelmaa, mutta jostain syystä ei vaa siltikään lähre pöhiseen.. Tosiaan alkuperäistä soitinta ei ole ja on erillinen kello asennettu, mutta ei toimi. Mitä kaikkee ny pitää ottaa huomioon ja tehdä, että sen saisi toimimaan ?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Nikzu View Post
    Weba kävi huollossa, mutta huonoin tuloksin.. Ohjainkortti paskana. Ohjainkortti kävi korjauksessa, muttei siitä huolimattakaan toimi. Herjaa vesipumppua ja uutta vesipumppua kokeiltu, mutta siitä huolimatta sama juttu. Mahdollisesti nytte pitääs löytää "uusi" ehjä ohjainkortti jostain tilalle, jos joltain sattuu löytymään vai mistä muusta viasta voisi johtua ? :think kyseessä tosiaan e39 530d -01
    Eikö korjaajan pitäisi tehdä tuo takuuna kuntoon jos korjattu on päässyt testipenkistä läpi tuossa kunnossa?

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    150,- mutta myyn vasta kun selviää Nikzun kortin kohtalo.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Enska2 View Post
    Uudenveroinen toimiva kortti löytyy, mutta kyllä tuonkin saa korjattua.
    Mitä maksaa? 12/2001 530d:n olisi tarve.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Nyt on kaikki ideat tuhlattu ja mahdolliset asiat kokeiltu. Webasto ei pysy päällä. Se saavuttaa combustion VL tilan ja sammuu hetken päästä. Inpalla asiaa seurattuna jännite heiluu 11.2 - 12.2v välissä. Ihkan paneelia on vaihdettu tuloksetta. Tänään vedin webastolle suoraan akulta piuhan ja laitoin yleismittarin sekä ylläpitolaturin ja jännite pysyi yleismittarissa jatkuvasti yli 12.2v jatkuvasti. Inpalla se oli edelleen 11.2v. Mistä tämä voi johtua?
    Veden lämpötila ei nouse liikaa, eikä ylitä 70 fahrenheittia missään vaiheessa sen 8 min aikana mitä pysyy päällä. Webastolla riittää varmasti jännite, joku muu on nyt pielessä. Yhden kerran sain inpalla errorin jostain k-bus jutusta. Ehkä k-bus breakdown interlock tms. Any ideas?
    Mistä kaikkialta webaston toiminnalle tarpeelliset signaalit kulkee, ihkan kautta ja oliko mittarillakin jotain tekoa tuon kanssa? Mistä väylään tulee tuo jännitetieto? Koska inpa kertoo ihan eri lukemia kuin yleismittari.

    Leave a comment:


  • Enska2
    replied
    Originally posted by Nikzu View Post
    Weba kävi huollossa, mutta huonoin tuloksin.. Ohjainkortti paskana. Ohjainkortti kävi korjauksessa, muttei siitä huolimattakaan toimi. Herjaa vesipumppua ja uutta vesipumppua kokeiltu, mutta siitä huolimatta sama juttu. Mahdollisesti nytte pitääs löytää "uusi" ehjä ohjainkortti jostain tilalle, jos joltain sattuu löytymään vai mistä muusta viasta voisi johtua ? :think kyseessä tosiaan e39 530d -01
    Uudenveroinen toimiva kortti löytyy, mutta kyllä tuonkin saa korjattua.

    Leave a comment:


  • Nikzu
    replied
    Weba kävi huollossa, mutta huonoin tuloksin.. Ohjainkortti paskana. Ohjainkortti kävi korjauksessa, muttei siitä huolimattakaan toimi. Herjaa vesipumppua ja uutta vesipumppua kokeiltu, mutta siitä huolimatta sama juttu. Mahdollisesti nytte pitääs löytää "uusi" ehjä ohjainkortti jostain tilalle, jos joltain sattuu löytymään vai mistä muusta viasta voisi johtua ? :think kyseessä tosiaan e39 530d -01

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Nyt on kaikki ideat tuhlattu ja mahdolliset asiat kokeiltu. Webasto ei pysy päällä. Se saavuttaa combustion VL tilan ja sammuu hetken päästä. Inpalla asiaa seurattuna jännite heiluu 11.2 - 12.2v välissä. Ihkan paneelia on vaihdettu tuloksetta. Tänään vedin webastolle suoraan akulta piuhan ja laitoin yleismittarin sekä ylläpitolaturin ja jännite pysyi yleismittarissa jatkuvasti yli 12.2v jatkuvasti. Inpalla se oli edelleen 11.2v. Mistä tämä voi johtua?
    Veden lämpötila ei nouse liikaa, eikä ylitä 70 fahrenheittia missään vaiheessa sen 8 min aikana mitä pysyy päällä. Webastolla riittää varmasti jännite, joku muu on nyt pielessä. Yhden kerran sain inpalla errorin jostain k-bus jutusta. Ehkä k-bus breakdown interlock tms. Any ideas?

    Leave a comment:


  • greivi
    replied
    Tuossa viimeviikolla kun oli "myrskyt" pohjanmaalla niin aattelin testata piimeri webaston kun oli viileä aamu (+1) ja olin joskus ohjeen saanut / lukenut että webastoa kannattaa pyöräyttää parin kk välein..

    Painoin liekkinappia, webasto siis erillisellä kellolla.
    Hetken kuului sellaista nak-nak....nak-nak.....nak-nak.. Nakutusta ja sitten meni hiljaiseksi koko toosa. Ei tapahdu mitään. Ei edes tuuletin rupea pyörimään.

    Kerran teki talvella saman, oli nafta aika vähissä silloin.
    Otin silloin weban sulakkeen pois ja laitoin takasin ja testasin niin pölläytti mustat savut ja sen jälkeen toiminut oikeen hyvin.

    Pari kk sitten viimeksi ollut webasto käytössä.
    Oon koittamut ottaa sulaketta pois 10sek ja pariksi tunniksikin.
    Ei vaikuta mitenkään, mykkä koko vehje.

    Voiko kesälaadun diesel aiheuttaa tämän ?
    Pitäiskö webaan päästä odb portin kautta inpalla ? Koitin mennä siihen auxilary heater kohtaan mutta inpa heittää herjaa vain, command not accepted tai jotain tällästä se oli..

    edit. tääki selvis ku otin lokasuojaa irti, sielä on johtoja *liitelty* uudestaan. elinypläsin johtoja niin lähti käyntiin ja sammuikun nypläsin lisää. Pitää korjata oikeilla metodeilla kun kerkeää, mutta nyt toimii.
    Last edited by greivi; 03-11-2016, 18:06. Reason: allgoodeverything

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Tulihan se härveli kuntoon. Ainakin ensimmäisiin pakkasiin asti Katsellaan WSE1 ensi talvena sitten sitä miljoonan euron hehkua Ja ehkä ihkan paneelia jos vielä on tarvetta.
    Ps. Onnea uudesta autosta, loistava valinta

    Mainittakoon tässä nyt vielä että ilmeisesti kaikki nämä ongelmat johtui kosteudesta liittimessä ja pinnien välissä.
    Last edited by Jamppa81; 19-04-2016, 05:11.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Haha . Jännä että kyykähti mokoma :think. Oli 6 pinnisestä pari pinniä syöpynyt pois kokonaan . Katsotaanhan mikä on meininki sen jälkeen kun saan uudet pinnit korttiin.

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Eipäs kokeillakaan mitään, nyt se kyykähti koko härveli. Täytyy tutkia onko kyseessä irrallinen johto vai tuliko tästä salon reissu...

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Luonnollisesti! Ajattelin kokeilla vielä niin että laitan toisen akun konehuoneen puolelta käynnistyskaapeleilla apuvirraksi ja mittaan webaston gsm ohjainta koko prosessin ajan, koska se on temppuillut ennenkin. Se kävi kyllä myyjällä joka sanoi sen olevan ihan kunnossa. Mut jos noillakaan ei selviä mitään niin sitten se alkaa olla paneelin lainauksen paikka.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Auton pitäisi varmaan olla kylmä kun tätä alkaa testailla? Vuokraatko ehjän paneelin?
    Voin lainata, en veloita mitään, kunhan paneeli pysyy samassa kunnossa kuin on luovutettaessakin.

    Leave a comment:

Working...
X