memebuy23buy

e39 webaston sielunelämästä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Olen nyt viimeisen parin viikon aikana huomannut että weba toimii välillä ja välillä taas ei. Mitään en ole härvelille tehnyt, mutta aloin miettiä kelien yhteyttä toimivuuteen. Mielestäni se ei toimi kovilla pakkasilla. Voisiko polttoaineen saanti jotenkin vaikuttaa tähän? Tosin edelleenkään ei tule vikakoodia... PRKL kun menee hermo tuon vekottimen kanssa. Ja ihmetyttää edelleen myös se 11v siellä inpassa.
    Yo jännitemittaukset ilmeisesti auto sammuksissa, onko käytössä kunnon jännitemittari? (halvat markettimittarit saattaa näyttää jopa 1V väärin ko jännitealueellakin, nekin saa kyllä helposti kalibroitua tietylle jännitteelle)
    Vaikuttaisi vain alijännitteen vuoksi sammumiseen, siitä ei vissiin vikakoodia jää?

    Leave a comment:


  • Jamppa81
    replied
    Originally posted by Jamppa81 View Post
    Nyt on kaikki ideat tuhlattu ja mahdolliset asiat kokeiltu. Webasto ei pysy päällä. Se saavuttaa combustion VL tilan ja sammuu hetken päästä. Inpalla asiaa seurattuna jännite heiluu 11.2 - 12.2v välissä. Ihkan paneelia on vaihdettu tuloksetta. Tänään vedin webastolle suoraan akulta piuhan ja laitoin yleismittarin sekä ylläpitolaturin ja jännite pysyi yleismittarissa jatkuvasti yli 12.2v jatkuvasti. Inpalla se oli edelleen 11.2v. Mistä tämä voi johtua?
    Veden lämpötila ei nouse liikaa, eikä ylitä 70 fahrenheittia missään vaiheessa sen 8 min aikana mitä pysyy päällä. Webastolla riittää varmasti jännite, joku muu on nyt pielessä. Yhden kerran sain inpalla errorin jostain k-bus jutusta. Ehkä k-bus breakdown interlock tms. Any ideas?
    Mistä kaikkialta webaston toiminnalle tarpeelliset signaalit kulkee, ihkan kautta ja oliko mittarillakin jotain tekoa tuon kanssa? Mistä väylään tulee tuo jännitetieto? Koska inpa kertoo ihan eri lukemia kuin yleismittari.Mistä kaikkialta webaston toiminnalle tarpeelliset signaalit kulkee, ihkan kautta ja oliko mittarillakin jotain tekoa tuon kanssa? Mistä väylään tulee tuo jännitetieto? Koska inpa kertoo ihan eri lukemia kuin yleismittari.
    Olen nyt viimeisen parin viikon aikana huomannut että weba toimii välillä ja välillä taas ei. Mitään en ole härvelille tehnyt, mutta aloin miettiä kelien yhteyttä toimivuuteen. Mielestäni se ei toimi kovilla pakkasilla. Voisiko polttoaineen saanti jotenkin vaikuttaa tähän? Tosin edelleenkään ei tule vikakoodia... PRKL kun menee hermo tuon vekottimen kanssa. Ja ihmetyttää edelleen myös se 11v siellä inpassa.

    Leave a comment:


  • Nikzu
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Ainakin väyläohjatuissa missä alunperin ajonaikainen Webasto on koodattu esilämmittimeksi IHKAn parametri ZUSATZWASSERPUMPE vaikuttaa tuohon Weban pumppuun.
    Mikäli tuo parametri on aktiv, niin silloin tulee se perinteinen vikakoodi lisäkiertovesipumpusta, koska autossa ei sitä ole.
    Mikäli parametrin muuttaa nicht_aktiv, niin pääsee eroon tuosta vikakoodista, mutta tällöin Weban vesipumppu pyörii aina kun autossa virrat päällä.

    Tuohon sinun sisätilojen lämpiämättömyyteen, niin johtunee autoosi vaihdetusta vanhemmasta ei väyläohjatun auton Ihkasta.
    Vaikka sinne saa sen ohjausparametrin laitettua k-bus:ksi niin siitä puuttunee rautatasolla jotain tms. miksi ei silti toimi, eli se ei ymmärrä Webalta tulevaa väylätietoa.


    Jep, virrat päällä vesipumppu pyöri koko aika. -01 puretusta bemusta löyty nyt ihka ja sellanen tulee jossakin kohtaa.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by ilpopi View Post
    Kyllä sitä voidaan katsoa.
    MUTUlla vaan luulen että tuota ei saa ilman Ihkan vaihtamista uudempaan toimimaan oikein, mikäli siis autossa nyt vanhempi (tais aikaisemmin olla jossain maininta -98 vuodesta) paikallaan.
    Joo ostoilmoitus uudemmasta tehty ja uutta lämppärinmoottoria odotellaan.
    Mutta hieno hommeli, pitää olla yhteydessä kun tuo on ajankohtaista.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Jasu View Post
    Onnistuuko sulta ilpopi tuo koodaus?
    Mulla kun on talli Kankaanpäässä ja tuota Nikzun autoa siellä jossain vaiheessa taas ihmetellään.
    Kyllä sitä voidaan katsoa.
    MUTUlla vaan luulen että tuota ei saa ilman Ihkan vaihtamista uudempaan toimimaan oikein, mikäli siis autossa nyt vanhempi (tais aikaisemmin olla jossain maininta -98 vuodesta) paikallaan.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Onnistuuko sulta ilpopi tuo koodaus?
    Mulla kun on talli Kankaanpäässä ja tuota Nikzun autoa siellä jossain vaiheessa taas ihmetellään.

    Leave a comment:


  • ilpopi
    replied
    Originally posted by Nikzu View Post
    -01 vuosimallin auto. Webaston kiertovesipumppu lähti pyörii kun ilmastointipaneeli oli päällä vaikka kellosta ei ollu webaa kytketty päälle ja sitte kun kellosta oli weba kytketty päälle ja ilmastointipaneelin sammutti, niin sammu webakin. Sitten pienen päästä tulikin vikakoodia webaan ja ihkaan. En tiedä selitänkö tarpeeksi selvästi, mutta "k-bus" koodauksella ei toimi ja "konventionell" weba toimii moitteetta vain kellosta, mutta ei vaan lämmitä sisätilaa. En tiedä sitäkään ollaanko unohdettu joku muu koodaus muuttaa tai jotain.
    Ainakin väyläohjatuissa missä alunperin ajonaikainen Webasto on koodattu esilämmittimeksi IHKAn parametri ZUSATZWASSERPUMPE vaikuttaa tuohon Weban pumppuun.
    Mikäli tuo parametri on aktiv, niin silloin tulee se perinteinen vikakoodi lisäkiertovesipumpusta, koska autossa ei sitä ole.
    Mikäli parametrin muuttaa nicht_aktiv, niin pääsee eroon tuosta vikakoodista, mutta tällöin Weban vesipumppu pyörii aina kun autossa virrat päällä.

    Tuohon sinun sisätilojen lämpiämättömyyteen, niin johtunee autoosi vaihdetusta vanhemmasta ei väyläohjatun auton Ihkasta.
    Vaikka sinne saa sen ohjausparametrin laitettua k-bus:ksi niin siitä puuttunee rautatasolla jotain tms. miksi ei silti toimi, eli se ei ymmärrä Webalta tulevaa väylätietoa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Nikzu View Post
    Ei katottu auton tietoja. Muunneltiin vain weban asetusta.
    No sitten koodaisin sen IHKA:n ihan oletusasetuksilla ja katsoisin toimiiko sitten kunnolla. Eriautosta kun ottaa yksikön, niin kannattaa lukaista auton tiedot ja niillä koodata. Sitten tekee muutoksia jos niille on tarvetta.

    Leave a comment:


  • Nikzu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Miten koodasitten sen käytetyn IHKA:n? Lukaisitte auton tiedot vaikka mittaristolta ja koodasitte IHKA:n niillä vai muuttelitte vain tuota webaston asetusta?

    Ei katottu auton tietoja. Muunneltiin vain weban asetusta.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Nikzu View Post
    -01 vuosimallin auto. Webaston kiertovesipumppu lähti pyörii kun ilmastointipaneeli oli päällä vaikka kellosta ei ollu webaa kytketty päälle ja sitte kun kellosta oli weba kytketty päälle ja ilmastointipaneelin sammutti, niin sammu webakin. Sitten pienen päästä tulikin vikakoodia webaan ja ihkaan. En tiedä selitänkö tarpeeksi selvästi, mutta "k-bus" koodauksella ei toimi ja "konventionell" weba toimii moitteetta vain kellosta, mutta ei vaan lämmitä sisätilaa. En tiedä sitäkään ollaanko unohdettu joku muu koodaus muuttaa tai jotain.
    Miten koodasitten sen käytetyn IHKA:n? Lukaisitte auton tiedot vaikka mittaristolta ja koodasitte IHKA:n niillä vai muuttelitte vain tuota webaston asetusta?

    Leave a comment:


  • Nikzu
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Minkä ikäinen tuo itse auto nyt on. E39 Webasto on jänniteohjattu 3/99 asti, siitä eteenpäin väyläohjattu. Väyläohjatussa puhallin käynnistyy väylätiedon perusteella. Jänniteohjatussa on erillinen vaihtoreleellä toteutettu jännitesyöttö Webalta IHKA:lle, kuten jälkiasennusversiossa.

    Miten se nyt oikein toimi oudosti, kun sekä Webasto, että IHKA oli koodattu väyläohjatuksi? Jos virrat päällä puhalluksen laittaa nollille, niin kyllä se Webasto sammuttaa itsensä ylikuumentumisen seurauksena.


    -01 vuosimallin auto. Webaston kiertovesipumppu lähti pyörii kun ilmastointipaneeli oli päällä vaikka kellosta ei ollu webaa kytketty päälle ja sitte kun kellosta oli weba kytketty päälle ja ilmastointipaneelin sammutti, niin sammu webakin. Sitten pienen päästä tulikin vikakoodia webaan ja ihkaan. En tiedä selitänkö tarpeeksi selvästi, mutta "k-bus" koodauksella ei toimi ja "konventionell" weba toimii moitteetta vain kellosta, mutta ei vaan lämmitä sisätilaa. En tiedä sitäkään ollaanko unohdettu joku muu koodaus muuttaa tai jotain.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Minkä ikäinen tuo itse auto nyt on. E39 Webasto on jänniteohjattu 3/99 asti, siitä eteenpäin väyläohjattu. Väyläohjatussa puhallin käynnistyy väylätiedon perusteella. Jänniteohjatussa on erillinen vaihtoreleellä toteutettu jännitesyöttö Webalta IHKA:lle, kuten jälkiasennusversiossa.

    Miten se nyt oikein toimi oudosti, kun sekä Webasto, että IHKA oli koodattu väyläohjatuksi? Jos virrat päällä puhalluksen laittaa nollille, niin kyllä se Webasto sammuttaa itsensä ylikuumentumisen seurauksena.

    Leave a comment:


  • Nikzu
    replied
    Letkumuutokset tehty joo. Eli weballa oli aluksi koodaus k-bus ja ihkalla konventionell eli tietääkseni jänniteohjaus ? Sitte kokeiltii laittaa se ihkan koodaus k-bus myös ja sitte se toimi vähä oudosti. Nyt kun molemmat on koodattu "konventionell" niin weba toimii, mutta sisätilaa ei lämmitä. Ihka tosiaan on vaihdettu ja son -98 vuosimallista, niin en tiä onko sillä merkitystä.

    Leave a comment:


  • Jasu
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Aivan tuli ajutuspieru, eli usein webasto tehtaalta lähtiessään lämmittää vain sisätilat, modaamalla sitten moottorin.

    En nyt kuitenkaan ymmärrä mitä tuolla on aikaisemmin yritetty tehdä. Jänniteohjattua ei voi koodata väyläohjatuksi.
    Nikzulla on '01 väyläohjattu ja muistaakseni letkumuutokset on tehty.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Hezman View Post
    Väyläohjattu esilämmittimeksi koodattu weba kyllä lämmittää sisätilat. Ainakin E39 -02 automaatti-ilmastointisessa. Letkutus menee nimenomaa ensin webastolta lämppärinkennolle ja sieltä moottoriin. Jännite ohjattu erilainen?

    Toiseksi webaston käydessä sisätilan lämpöjä pystyy säätelemään mielensä mukaan. Ymmärtääkseni esilämmitys käytössä käyttää edellisiä asetuksia mitkä on virrat päällä ollut.
    Aivan tuli ajutuspieru, eli usein webasto tehtaalta lähtiessään lämmittää vain sisätilat, modaamalla sitten moottorin.

    En nyt kuitenkaan ymmärrä mitä tuolla on aikaisemmin yritetty tehdä. Jänniteohjattua ei voi koodata väyläohjatuksi.

    Leave a comment:

Working...
X