luin tuossa että 0c akku nappaa 14,8a, -15c 3,7a, -25 n.2a, onko nuo sitten tunnissa, eli vissiin kannattas jotain lämmitystä akulle kehittää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530d akku yön aikana tyhjäksi
Collapse
X
-
täähän näyttäis olevan aika yleinen ongelma, omassa e39 530d touringissa oon saanu viime kuukausina tapella jatkuvien akku ongelmien kanssa.
ei vaan tunnu mitään järkevää selitystä löytyvän.
välillä kestää viikkoja virrat ja joskus toinen kerta riittää kun ajaa auton parkkiin ja on poissa ehkä 10 minuuttia niin ei auto lähde enää käyntiin.
Comment
-
-
Originally posted by Zuuzo View Posttäähän näyttäis olevan aika yleinen ongelma, omassa e39 530d touringissa oon saanu viime kuukausina tapella jatkuvien akku ongelmien kanssa.
ei vaan tunnu mitään järkevää selitystä löytyvän.
välillä kestää viikkoja virrat ja joskus toinen kerta riittää kun ajaa auton parkkiin ja on poissa ehkä 10 minuuttia niin ei auto lähde enää käyntiin.BMW e39 -01 525iA M-Sport Individual
Comment
-
-
vanha topic mutta aihe sama mitä mulla.
akku siis tyhjenee n. 12 tunnissa, siilen vaihdoin jo aiemmin mutta siitä ei apua ollut.
Nyt sulakkeita tutkiessa huomasin että auto ei jää lepotilaan. Vartin jälkeen kyllä hanskalokeron valo sammuu ja ilmastoinnin paneelista hyrrä lopettaa pyörimisen, mutta n. 10-20sek päästä molemmat alkaa taas toimimaan ja tätä seilaamista jatkuu noin minuutin välein.
Aikansa sulakkeita koplatessa ampperimittarilla huomasin että irroittamalla sulakkeen 24 hanslalokerosta (F24 = 5A, Instrument cluster, Shifting gate illumination, Tyre pressure control system) auto vihdoin menee lepotilaan.
mun auto on manuaali ja mitään rengaspainevalvontaa ei tietääkseni ole. Eli viaksi jää ainoastaan mittaristo?. Onko kellään muulla ollut vastaavaa vikaa? En ainakaam nopeella googlettelulla löytänyt suomesta ta ulkomailta.
Amppeerimittarilla f24 katsoessa oli virran kulutus 0.23A ja satunnaisesti tipahti 0.03A
Edit: ruuvasin vielä mittariston irti ja taas ovet kiinni vartiksi sulake paikallaan, ja nyt auto tosissaan jäi lepotilaan! Eli mittaristossa ilmeisesti vika? Vai voiko se olla välikätenä jollekin vialle? Ainakin autoon on vaihdettu andrive 3 soitn, 16:9 navin tilalle..
Mites km lukema jos käytetyn mittariston vaihtaa..?Last edited by DerMeister; 14-12-2015, 21:49.F11 535d xDrive Individual Twilight purple
IG: f11twilight_purple
Comment
-
-
Viikko sitten ostin otsikon mukaisen auton ja toisinaan startatessa hieman laiskasti pyörittää, käyntiin on kyllä lähtenyt. Takaluukku auki mittasin virtoja kaapelista, 4A meni aluksi, sitten tippui yhteen, jossa oli vielä 5 minuutin jälkeen. Pitää paremmalla ajalla mittailla, jos koko ajan menee tuo 1A niin tyhjeneehän se akku.
Ps. Tuollainen mittari tuli jouluksi ja on kyllä näppärä laite, eikä hinnan kiroissa.
Comment
-
-
Jos keksit että mistä johtuu, kerro toki. Mulla ei samanlaista autoa enää ole mutta tappelin saman asian kanssa. Enkä keksinyt vaikka vähän oikein yritinkin. (Toivottavasti et tappele saman auton kanssa)
On muuten rasittava vaiva kun ilmenee täysin satunnaisesti.
Tässä mun kyselyt aiheesta https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=384475
Comment
-
-
Olen nyt pariin kertaan mittaillut virran kulutusta. Ovet kiinni ja lukossa, takalasista vilkuilin mittaria. Kerran näytti vartti ajon jälkeen 0.48A. Sitten yön yli seisonut auto näytti 0,20A ainakin parin tunnin ajan. Ja tänään 3-4 tuntia oli mittari mittaamassa ja 0,08A. Jännite oli 12.28V, eli ei aivan täydessä latingissa. Akku taisi olla varta silver 100Ah, 2017 uusittu.
Ja nyt kyllä on startannut ihan pirteästi ainakin viikon verran. Lämpötilatkin kyllä ollut plussan puolella koko ajan.
Voi olla, että on vain luulosairautta uuden auton kanssa, 2 viikkoa nyt ollut minulla. En nyt ehkä asialle ala mitään tekemään, lähinnä tarkkailen tilannetta ja katsotaan aiheuttaako toimenpiteitä.
Comment
-
-
Takaluukun lukosta kieleke sisään, vartin odotus, akun +navan ja akku+johtimen välistä 0,75A kulutusta vaikka siili (tuulettimen etuvastus on irti), mitkä on seuraavat todennäköiset kuluttajat? Akku tyhjenee 3-4 päivässä laskennallisesti tuolla vuotovirralla.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Olikohan tuo jotain 50 milliampeeria tuo kulutus E83:ssa, jos en väärin muista. Silloin kun lisälämmitin vuosi virtaa, se oli 0,3 ampeeria tms. E39:ssä tuo taisi olla, 0,2 ampeeria, kun jälkiasenteinen hälytin oli aktiivisena. Tämä E39:n kohdalta saattaa olla vähän hakuammuntaa, mutta.. suunnilleen. EhkäTuo siis paljon suurempi mitä se saisi olla, mutta ei aiheuta aktiivikäytössä päänvaivaa hyvällä akulla.
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostTakaluukun lukosta kieleke sisään, vartin odotus, akun +navan ja akku+johtimen välistä 0,75A kulutusta vaikka siili (tuulettimen etuvastus on irti), mitkä on seuraavat todennäköiset kuluttajat? Akku tyhjenee 3-4 päivässä laskennallisesti tuolla vuotovirralla.
Yksi keino vian löytämiseksi: Mittaa jännitehäviö sulakkeista auton ollessa unilla. Pitäisi olla 0,00mV (olettaen että sulake on ehjä). Sitten kun löydät sulakkeen jossa on jännitehäviötä muutama millivoltti, kerro mikä sulake niin katsotaan mitä sen perässä on.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment