Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d akku yön aikana tyhjäksi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by SwampHog View Post
    Nyt sitten iski uus vaiva kun webasto käynnistyy itsekseen koneen käynnistyksen yhteydessä
    Ihan ok, mutta weba ei syty/toimi muutenkaan niin kuluttaa vaan akkua. Otin sulakkeen pois, kattoo ny sitte miten alkaa vaikuttaan.
    lisälämmittimeksi ohjelmoitu webasto lähtee käyntiin aina moottorin kanssa kun jäähdytysnesteen lämpötila on alle 70 astetta ja pihalla viilempää kuin +5
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Night-Wind
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1534
      • 02

      Originally posted by peto2 View Post
      lisälämmittimeksi ohjelmoitu webasto lähtee käyntiin aina moottorin kanssa kun jäähdytysnesteen lämpötila on alle 70 astetta ja pihalla viilempää kuin +5
      Taas hiukan viisaampi.

      Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?
      ex: BMW E38 735iA -97
      ex: MB W211 E200CDI -03
      ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
      ex: BMW E39 528iA -96
      ex: MB W126 300SE -89
      ex: BMW E34 525iAT -95
      ex: BMW E36 316iA -91

      Comment

      • tmee
        Bimmer Rookie
        • Jan 2010
        • 63
        • 05-09

        Originally posted by Night-Wind View Post
        Taas hiukan viisaampi.

        Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?
        Sori, muttei taida 100mAh akku pysyä edes vanhan kunnon nokian 5110:n mukana..

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6326
          • P-Pohjanmaa

          Originally posted by Night-Wind View Post
          Taas hiukan viisaampi.

          Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?
          En ihan kärryillä ole koko ongelmasta, mutta ei tuo 100a akku vaan kerkeä ladata jos esim aamuisin käyttää webaa 15-30 min ajat sitten perään ajaa autolla sen 15 min (esim töihin) ja taas webaa huudattaa 15-30 min.

          Ainakin oma E39 jossa oli webasto piti varustaa c-tek ylläpito laturilla jotta sen sai käyntiin,koska oma työajo oli tuollaista,eli auto oli roikan nokassa ja webasto huusi ja c-tek latasi akkua silloin.
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Night-Wind View Post
            Taas hiukan viisaampi.

            Mitäs järkeä tossa sitten on, kun 100mAh akku ei pysy mukana?
            auton käydessä laturi lataa ja vaikka weba ottaisi tuolloin 50A (mitä ei voi edes ottaa kun sulake pienempi) niin akun ei pitäisi tyhjentyä..

            eri asia on sitten se että jos webasto käy omia aikojaan kuten kaverille oli käynyt kun webaston kortti oli uinut suolavedessä.. kotelon kannessa oli ollut jotain häikkää ja vesi päässy sisään. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              ^ Ei se ikinä päälle mennyt, jos kone oli sammuksissa. Tai näin ainakin oletan jäisistä klaseista päätellen.

              Olen kyllä "vekun" kanssa samaa mieltä,
              ei tuo 100a akku vaan kerkeä ladata jos esim aamuisin käyttää webaa 15-30 min ajat sitten perään ajaa autolla sen 15 min (esim töihin) ja taas webaa huudattaa 15-30 min.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Night-Wind View Post
                ^ Ei se ikinä päälle mennyt, jos kone oli sammuksissa. Tai näin ainakin oletan jäisistä klaseista päätellen.

                Olen kyllä "vekun" kanssa samaa mieltä,
                veku tarkoittanee webaston käyttöä ennen ajoon lähtemistä eli esilämmitystä
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Night-Wind
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1534
                  • 02

                  ^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.
                  ex: BMW E38 735iA -97
                  ex: MB W211 E200CDI -03
                  ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                  ex: BMW E39 528iA -96
                  ex: MB W126 300SE -89
                  ex: BMW E34 525iAT -95
                  ex: BMW E36 316iA -91

                  Comment

                  • Okkim328touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 288
                    • Porvoo

                    Samaa ongelmaa tässäkin E39:ssä

                    Originally posted by MakeH View Post
                    Tuo virran katoaminen täytyy alkaa virtoja mittailemalla selvittelemään. Iso homma, mutta huolellisesti mittaamalla tuon pitäisi selvitä. Perusjutut, kuten takakontin johtosarja varmaan on jo katsottu?
                    Osaako MakeH tai joku muu kertoa enempi tosta takakontin johtosarja ongelmasta? Kun on kerran perusjuttu, eli miten tuota katotaan/tarkistetaan ja mistä?

                    Meillä kun on tota akkuongelmaa ollu nyt pari vuotta ton E39:n kanssa. Välillä on ongelma kokonaan pois useamman kuukauden ja sitten tulee taas esiin. Kuten nyt viime viikolla, seisoi ensin 4 päivää ulkona pakkasessa ja lähti heti käymään, mutta sitten 1,5 vuorokautta lämpimässä tallissa ja akku niin tyhjä ettei keskuslukkoa jaksanut avata. Välillä taas toisin päin, eli sisältä lähtee pihalta ei... Auto lataa normaalisti ja akku uusittu 2 kertaa 2 vuoden aikana.

                    Muita vikoja on takaluukun lasin lukko aukeilee itsestään, CD-vaihtaja ei useimmiten toimi, Navi ei lue DVD:tä, pysäköintitutka toimii kun haluaa, jne...
                    Tuli vaan mieleen että voisko tää kaikki liittyä jotenkin tohon MakeH:n mainitsemaan takakontin johtosarjaan?

                    Kaikki ideat on tervetulleita!
                    at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                    ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                    Comment

                    • peto2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 8267
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      Originally posted by Night-Wind View Post
                      ^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.
                      juu juu.. ymmärsin että sulla olis webasto muuten mykkänä muttei sitten mitään.. C-Tekki kiinni
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6326
                        • P-Pohjanmaa

                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        ^ Jota olen käyttänyt melkein joka aamu. Toisinsanoen uusi akku jaksoi tätä rumbaa kaksi kuukautta. Se akku näköjään menee väkisin ajan kanssa pikkuhiljaa tyhjäksi, jos webasto on päällä ennen ajoa ja ajon aikana.


                        Olinkos siis mää oikeessa ??
                        Itse huomasin E39:sin aikana just tuon jutun..ostin oikeen uuden akunkin mutta weban käyttö tyhjensi senkin..ctek pelastaa paljon sillä säännöllisesti lataa niin on aina virtaa akussa
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          Missä ja miten ton saa ohjelmoitua takaisin tehdas asetuksiin? Niin että se ei olisi päällä ajon aikana.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • Okkim328touring
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 288
                            • Porvoo

                            Originally posted by Night-Wind View Post
                            Missä ja miten ton saa ohjelmoitua takaisin tehdas asetuksiin? Niin että se ei olisi päällä ajon aikana.
                            Eikös tuo ole niin että se on näissä nimenomaan se tehdasasetus kaikissa että webasto toimii talvikeleillä moottorin apulämmittimenä ajon aikana? Se mitä sitten koodaillaan jälkeenpäin omaksi iloksi on se esilämmitystoiminto. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä...
                            at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
                            ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              ^ Olisi sitten tehtaan pojat saaneet laittaa näihin sen toisen laturinkin sitten. Lämmin talli on hyvä syy pitää sulake irti. Ainakin niin kauan kunnes tietää missä tuon saa laitettua niin, että se ei ole ajon aikana päällä.
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by Night-Wind View Post
                                ^ Olisi sitten tehtaan pojat saaneet laittaa näihin sen toisen laturinkin sitten. Lämmin talli on hyvä syy pitää sulake irti. Ainakin niin kauan kunnes tietää missä tuon saa laitettua niin, että se ei ole ajon aikana päällä.
                                En kyllä ihan ymmärtänyt miksi otat sen sulakkeen irti? Auton käydessä lisälämmittimenä toimiessaan webasto ei pura virtaa, koska laturi lataa kokoajan.. Esilämmittimenä webasto purkaa akkua ja e39 akku latautuu hitaasti pakkasella, koska se on takakontissa, jossa se ei lämpene kovinkaan nopeasti. Se toinen laturi ei auta mitään kovalla pakasella, koska kylmä akku latautuu hitaasti oli autossa sitten 90A tai 200A laturi. Tästä artikkelista löytyy hyvin havainnollistava taulukko akun virranvastaanottokyvystä pakkasella http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/p...rjaamon?page=1 .
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎