memebuy23buy

M54 B30 Moottorin häiriövalo tykkää palaa? Syy selvis, katit vetelee viimeisiään.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr.Speed

    No niin, tällä kertaa tuli esille herjaukset molemmille lambdoille, eli ilmaa vuotanut sekaan maffin jälkeen? Jos vielä valo syttyy niin imusarjaa irti ja lambda-anturit terveystarkistukseen, tilaukseen tiivisteitä ja putkia ja letkuja ja ja... Saumataan perkele kaikki letkut ja putket vielä superfixillä jos se vika vaikka sellaisella korjaantuu

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      Mulla sama auto ja sama moottori. Oli helvetin monta imuvuotoa ja aina kun yhden korjas, niin aina sytty silti moottorin vikavalo palamaan. Välilllä vikakoodit herjas lambda bank-1, välillä bank-2 ja välillä molempia. Etsin vaan sitkeästi niitä imuvuotoja ja vaihdoin kaikki mahdolliset osat, jotka imuvuotoja voi aiheuttaa. Kyllä se joulukuusi sitten vihdoin sammui sieltä mittaristosta ja katsastuksessa oli päästöarvot ihan priimat, kun auto jo yhdesti ehti pompata katsastuksesta päästöjen takia (no palo se moottorin vikavaloki taulussa koko ajan).
      E61 525d LCI

      Comment

      • Mr.Speed

        Minä oon tämän juuri katsastanut ja läpi meni puhtain paperein, mutta pian taas valo syttyi. Oon nyt korkeimman omakätisesti purkanut ja tutkinut nuot putket ja värkit kaasuläpälle asti ja käyttänyt korjaamolla piuhan nokassa. Mitään hälyyttävää ei ollut havaittavissa ja muistissa vikakoodit bank 1 ja 2. Kattellaan nyt taas että kuinka kauan menee että valo syttyy taas, toivottavasti ei enää Kummallisinta tässä on se että kärsii ajaa jonku tuhat kilometriä ennen kuin mitään ilmoitusta tulee, eikä siihen vaikuta ajotyyli.

        Onkohan siinä itse moottorin häiriövalossa vikaa? :think

        Comment

        • Jampsu87
          BTCF Member
          • Oct 2007
          • 1337
          • Rovaniemi

          Originally posted by Mr.Speed View Post
          Kummallisinta tässä on se että kärsii ajaa jonku tuhat kilometriä ennen kuin mitään ilmoitusta tulee, eikä siihen vaikuta ajotyyli.

          Onkohan siinä itse moottorin häiriövalossa vikaa? :think
          Eikös se vikavalo syty sitten kun joku tietty määrä ajosyklejä on ajettu "vika päällä"?
          E91 lci 330xd.

          Comment

          • Mr.Speed

            Luulisin että se vikakoodi tulee sen sileän tien kun ecu ei pysty enää riittävästi korjaamaan seosta :think

            Comment

            • Mr.Speed

              Ihmettely jatkuu. Eilen häiriövalo sammui itsestään, ja tänään päivällä taas jonku 200km ajon jälkeen syttyi uudestaan?

              Tilasin sitte sen uuden maf-anturin ja asensin sen hetki sitten paikoilleen. Testilenkillä kulutus putosi ajotietokoneen mukaan 9,3 litrasta 8,0 litraan sataselle, sekä kaasupedaali muuttui huomattavasti herkemmäksi

              Pitäis nyt taas saada kuitattua vikakoodi pois niin näkis oliko tuon anturin vaihdosta mitään taikaa. Kulutus on nyt kuitenkin sitä mitä sen manuaalin mukaan pitää olla :think

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7035
                • Uusikaupunki

                Noin se menee kun maffi väsyy, korjausarvot alkaa hivuttautua vikavalo-rajalle, välillä palaa ja välillä sammuu jos ylityksestä on riittävästi aikaa. Marssijärjestys kuitenkin on mentävä niin, että ensin katsotaan imuvuodot ym. kaikki varmasti kuntoon, ja jos edelleen on korjausarvojen ylitystä, niin sitten vasta maffia. Noita perhania ei oikein pysty testaamaan muulla kuin jollain testipenkillä josta pitäisi silloinkin tietää mitä ehjän kuuluu antaa. Vasta sitten se on helppoa kun mittauspiiri on poikki ja vikakoodi asiasta ystävällisesti ilmoittaa.

                Toivottavasti autosi tuli kuntoon, jos vaikutus vaihdolla on ollut noinkin dramaattinen niin ehkäpä.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Mr.Speed

                  Nyt se sitten tekee sellaista että kun vauhdissa painaa kytkimen pohjaan niin moottori sammuu. Paikoillaan jaksaa käydä ontuvasti tyhjäkäyntiä. Vittu että kiinnostaa!

                  Onko tuossa mitään sen suurempia kompastuskiviä jos omassa tallissa puran tuon imusarjaa myöten muttereiksi?

                  Teen kohta tuonne "projektit" osioon artikkelin tästä aiheesta valokuvien kera että miten bemarista etsitään imuvuotoa. No tietenkin purkamalla puoli moottoria.

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7035
                    • Uusikaupunki

                    Laitoitko tarvikemaffin vai alkuperäistä merkkiä?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Mr.Speed

                      Tilasin schmiedmannilta tällaisen:

                      "Kuumafilmi ilmamassamittari original Meyle"
                      Tuotenumero: 13627567451

                      Löytyy tuon linkin sivulta: http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...vu5.htm#paging

                      Ilmeisesti kampuran tai nokkakepin asentotunnistimen vikaantuminen voi aiheuttaa juurikin tuota tyhjäkäynti häiriötä, mutta kun tässä on jo pidemmän aikaa ollut tiedossa tämä ilmeinen imuvuoto.. ja vikamuistissa vissiin olis suora viittaus asentotunnistimeen jos sellainen olisi mennyt rikki?
                      Last edited by Guest; 31-03-2012, 09:24. Reason: ..

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7035
                        • Uusikaupunki

                        Eli tarvike. Muutos massamittarin vaihdosta oli niin raju, että kokeileppa korjata tämä uusi vika laittamalla vanha takaisin ennen muita toimenpiteitä.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • TheKnight
                          BTCF Member
                          • Feb 2007
                          • 537
                          • Tuusula

                          Originally posted by Cell View Post
                          Eli tarvike. Muutos massamittarin vaihdosta oli niin raju, että kokeileppa korjata tämä uusi vika laittamalla vanha takaisin ennen muita toimenpiteitä.
                          Nyt en ala koko topicia käymään läpi, mutta oletko mitannut polttoainepainetta? Se on sen verta kallis kalikka ettei sitä kannata alkaa huvikseen vaihtamaan. Yleensä pumppu on viimesillään kun kuskin penkin alla alkaa käynnistyksen yhteydessä kuulua naukunaa.
                          Timo Puustinen, Tuusula, Finland
                          -Nyk. BMW E93 335i DCT Cabriolet, Porsche 911 Carrera S
                          -Ex. Audi A5 Sportback, BMW E36 320iA Cabriolet, BMW E46 330CiA Cabriolet M-Sport II, BMW E36 320i Coupe, BMW E46 330Ci, BMW E46 320d Touring Individual, E46 318Ci, E36 318ti Compact, Mazda 323F

                          Oma Connection
                          Kaide Motorsport

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            Originally posted by TheKnight View Post
                            Nyt en ala koko topicia käymään läpi, mutta oletko mitannut polttoainepainetta? Se on sen verta kallis kalikka ettei sitä kannata alkaa huvikseen vaihtamaan. Yleensä pumppu on viimesillään kun kuskin penkin alla alkaa käynnistyksen yhteydessä kuulua naukunaa.
                            Mikä naukuna sieltä jakkaran alta mukamas kuuluu, kun pumppu on tankissa? Hyviä ohjeita, kyllä näillä auto tulee kuntoon.


                            Comment

                            • alpine3
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2010
                              • 1277
                              • Kajjjaani

                              Originally posted by Bullitt View Post
                              Mikä naukuna sieltä jakkaran alta mukamas kuuluu, kun pumppu on tankissa? Hyviä ohjeita, kyllä näillä auto tulee kuntoon.
                              Taitaa olla siirtopumpusta kysymys, se siellä pohjassa.
                              Last edited by alpine3; 01-04-2012, 18:16.
                              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                              Comment

                              • Antsah
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2009
                                • 1776
                                • Oulu

                                Originally posted by Mr.Speed View Post
                                Tilasin schmiedmannilta tällaisen:

                                "Kuumafilmi ilmamassamittari original Meyle"
                                Tuotenumero: 13627567451

                                Löytyy tuon linkin sivulta: http://www.schmiedmann.fi/5_sarja/E3...vu5.htm#paging

                                Ilmeisesti kampuran tai nokkakepin asentotunnistimen vikaantuminen voi aiheuttaa juurikin tuota tyhjäkäynti häiriötä, mutta kun tässä on jo pidemmän aikaa ollut tiedossa tämä ilmeinen imuvuoto.. ja vikamuistissa vissiin olis suora viittaus asentotunnistimeen jos sellainen olisi mennyt rikki?
                                Itse en kyllä laittaisi tuota meylen maffia. Vain orkkis maffia sinne kannattaa laittaa. Siemens/VDO taitaa olla orkkiksen valmistaja ja sitä saa myös tarvikkeena ostettua. Tietenkin kannattaa ensin kokeilla se vanha maf. Vaatiiko tuo Meylen maffi muuten peräti jotain ohjelmointia autoon?

                                Last edited by Antsah; 01-04-2012, 18:47.

                                Comment

                                Working...
                                X