Originally posted by Havis
View Post
e39 - akku taas tyhjä
Collapse
X
-
Bmw 316 E30 -88
-
-
Originally posted by janke View PostMinä laitoin kans Exide Premium EA1000 100A. Katotaan kauanko kestää. Noista Exideistä on kyllä niin kirjavia tarinoita, että ottaa nyt sitten selvää onko se hyvä vai huono:think Tuli vielä hankittua tuohon lämppärin johtoihin calixin ylläpitolaturi, mutta en ole vielä saanut sitä laitettua kiinni. Voi tuo laturi "ehkä" lisätä akun ikää, kun lataa aina silloin, kun auto on roikassa.i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic
Comment
-
-
Otin kesäauton liikenteeseen pari viikkoa sitten. Latasin akun (9 vuotta vanha BMW AGM 90aH). Sen jälkeen on tullut mittariin 1500km.
Uuden orkkis-siilen vaihdoin viime kesänä kun vanha hummaili ja tyhjensi akkua.
Viime ke-aamuna auto lähti ongelmitta käyntiin pihalta (-1C), mutta tuuletin ei toiminut lainkaan. Sammutin ja käynnistynyt auton uudelleen mutta tuuletin oli mykkä. Auto seisoi päivän ja illalla tuuletin toimi ja auto käynnistyi ongelmitta. Ke jälkeen autolla ei ole ajettu ja nyt häly alkoi huutaa jaksottain, vilkutkaan ei vilkkuneet, sireenin pitäen välillä taukoja, akku aivan tyhjä, eli mekaanisella avaimella konttiin ja akku lataukseen.
Akku on vanha ja siili uusi. Toisaalta tuo ke-aamun episodi menis siilin piikkiin. Ajatuksia vianetsintään?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
^
Ensitöikseen uusisin akun välittömästi. Itse ostin tossa alkutalvesta uuden Varta 100Ah akun ja ei ole sen jälkeen ollut käynnistyksen kanssa ongelmia.
Jos ei puhallin puhalla ni se voi olla kabut.ex: BMW E38 735iA -97
ex: MB W211 E200CDI -03
ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
ex: BMW E39 528iA -96
ex: MB W126 300SE -89
ex: BMW E34 525iAT -95
ex: BMW E36 316iA -91
Comment
-
-
Uusi akku tyhjeni neljässä päivässä. 11kk vanha BEHR (Hella) siili meni takuuvaihtoon, oli irrotettaessa aika lämmin vaikka auto olis seissyt 24h. Vanha siili oli tehty 2015-01-02, Made in China. Nyt näyttää toimivan kaikki.
Myyjäliike epäili että autoni (facelift e39) tuhosi siilin. Onko tälle epäilylle mitään perustetta?e39 M54B22 manual
Polestar2 LRDM -21
Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostUusi akku tyhjeni neljässä päivässä. 11kk vanha BEHR (Hella) siili meni takuuvaihtoon, oli irrotettaessa aika lämmin vaikka auto olis seissyt 24h. Vanha siili oli tehty 2015-01-02, Made in China. Nyt näyttää toimivan kaikki.
Myyjäliike epäili että autoni (facelift e39) tuhosi siilin. Onko tälle epäilylle mitään perustetta?
Juuri viikko takaperin velipojan pirssissä lämppärin moottori mykistyi. No, uusi tilalle mutta puhallin edelleen mykkä. Siilen ohitus suoralla kytkennällä käynnisti puhaltimen, joten myös siili meni sit vaihtoon. Sen jälkeen ei murheita.
Comment
-
-
Täällä virran riittämättömyys vaivaa e39:ssä ollut parisen viikkoa.
Yhtenä aamuna auto ei vain jaksanut lähteä käyntiin. Noh, luulin että emäntä jättäny vahingossa parkit päälle(vaikka ei myöntänytkään) ja akku sen takia tyhjä. Latasin akun täyteen Ctek 7A laturilla.
Seuraavana iltana taas ei kuitenkaan enää virta riittänyt käynnistykseen.
Mittasin, että laturi ainakin lataa ja sanoin emännälle, että jos auto käynnistyy niin voi ajaa, kunhan ensin ajelee jonkun matkan ja ei viivy hirmu kauan missään.
Lähti sitten seuraavana iltana kauppaan, oli ajanut ensin tunnin ympäri kuopioo jonka jälkeen kauppaan. Siellä n.20min ja alle vuoden vanha Sznajder 75Ah niin tyhjä että ei jaksa lähteä käyntiin!
Tästä päättelin, että mikään ei voi viedä virtaa niin paljoa, että akku olisi 20min tyhjentynyt. Jonkun pitäis olla jo tulessa.
Eikun akku irti autosta ja sisälle lataukseen. Oli melkein vuorokauden em. laturissa kiinni -> laturi irti -> 12,2V josta kymmenessä minuutissa tippui 11,9V. Akku paskana.
No muistin, että viime talvena pois vaihdettu akku oli vielä varastossa. Latasin sen täyteen ennen varastointia joskus helmikuussa. Mittasin niin vielä näytti 12,5xV. Vaikutti hyvältä. Latasin vielä kuitenkin täyteen Ctekillä ja seurasin jännitteitä vuorokauden. Pysyy virta 12,9V Totesin, että kait tämä onkin ehjä -> autoon kiinni -> samantien jännite tippui 12.5V ??? Onko normaalia?
Tällä setupilla mentiin päivä pari ongelmitta, mutta sitten taas yksi ilta akku tyhjä. Ajattelin, että kait se vika sittenkin on autossa. Akkua täyteen, jonka jälkeen mittasin virran kulutuksia. Alkuun näytti 3A pari minuuttia -> tippui 0,8A ja kun auto meni unille 0,02A. Kaikki vaikuttais olevan kunnossa. :think
Jos jaksoit lukea tänne asti, niin nyt ideoita kehiin mikä tässä mättää?
Latausta mittailtu useasti ja myös ajon aikana. Aina näyttänyt 14.1V yleismittarilla ja salavalikon kautta 13,8V.
Siili vaihdettu varmuuden vuoksi uuteen.
Vaihtoehdoiksi jää enää:
1. Tämäkin akku kuitenkin sökö?
2. Joku vie satunnaisesti virtaa?
3. Laturi lataa oikeella jännitteellä, mutta ei anna tarpeeksi virtaa? Onko tämä mahdollista?
4. Muu. Mikä?E61 525xda -08
Comment
-
-
Valmiustilassa auto ottaa virtaa jonkin verran ja napajännite laskee silloin. Vasta noin vartin odottelun jälkeen auto menee ns. lepotilaan.
Vanha akku nyt ainakin on kaputt jos se on vielä vuoden seissyt.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostTäällä virran riittämättömyys vaivaa e39:ssä ollut parisen viikkoa.
Yhtenä aamuna auto ei vain jaksanut lähteä käyntiin. Noh, luulin että emäntä jättäny vahingossa parkit päälle(vaikka ei myöntänytkään) ja akku sen takia tyhjä. Latasin akun täyteen Ctek 7A laturilla.
Seuraavana iltana taas ei kuitenkaan enää virta riittänyt käynnistykseen.
Mittasin, että laturi ainakin lataa ja sanoin emännälle, että jos auto käynnistyy niin voi ajaa, kunhan ensin ajelee jonkun matkan ja ei viivy hirmu kauan missään.
Lähti sitten seuraavana iltana kauppaan, oli ajanut ensin tunnin ympäri kuopioo jonka jälkeen kauppaan. Siellä n.20min ja alle vuoden vanha Sznajder 75Ah niin tyhjä että ei jaksa lähteä käyntiin!
Tästä päättelin, että mikään ei voi viedä virtaa niin paljoa, että akku olisi 20min tyhjentynyt. Jonkun pitäis olla jo tulessa.
Eikun akku irti autosta ja sisälle lataukseen. Oli melkein vuorokauden em. laturissa kiinni -> laturi irti -> 12,2V josta kymmenessä minuutissa tippui 11,9V. Akku paskana.
No muistin, että viime talvena pois vaihdettu akku oli vielä varastossa. Latasin sen täyteen ennen varastointia joskus helmikuussa. Mittasin niin vielä näytti 12,5xV. Vaikutti hyvältä. Latasin vielä kuitenkin täyteen Ctekillä ja seurasin jännitteitä vuorokauden. Pysyy virta 12,9V Totesin, että kait tämä onkin ehjä -> autoon kiinni -> samantien jännite tippui 12.5V ??? Onko normaalia?
Tällä setupilla mentiin päivä pari ongelmitta, mutta sitten taas yksi ilta akku tyhjä. Ajattelin, että kait se vika sittenkin on autossa. Akkua täyteen, jonka jälkeen mittasin virran kulutuksia. Alkuun näytti 3A pari minuuttia -> tippui 0,8A ja kun auto meni unille 0,02A. Kaikki vaikuttais olevan kunnossa. :think
Jos jaksoit lukea tänne asti, niin nyt ideoita kehiin mikä tässä mättää?
Latausta mittailtu useasti ja myös ajon aikana. Aina näyttänyt 14.1V yleismittarilla ja salavalikon kautta 13,8V.
Siili vaihdettu varmuuden vuoksi uuteen.
Vaihtoehdoiksi jää enää:
1. Tämäkin akku kuitenkin sökö?
2. Joku vie satunnaisesti virtaa?
3. Laturi lataa oikeella jännitteellä, mutta ei anna tarpeeksi virtaa? Onko tämä mahdollista?
4. Muu. Mikä?no eivaan veikkaan ite että syyskosteudet pääsee johonkin suojaamattomaan liittimeen tms. Tekemään oikosulkua. Mulla menee 100 Ah akku päivässä tyhjäks jos en pistä katkasijasta paa kiinni. Kesällä ei purkautunu sitten yhtään.
- vw
Menneet:
e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.
Comment
-
-
Ja ainakin yleensä snaiderin akku on sit paska jo uutenatoisin sanoen ne ei kestä kauaa..Virran kulutus näyttäs auton puolelta olevan ok. >Toki vissiin laturikin voi antaa täyttä jännitettä muttei siltä riittävästi ampeereja. Sen pystyy mittaamaan helpoiten virtapihti mittarilla,kuluttajat päällä ja katsoa paljon antaa ampeereja. Tulos tietysti riippuu laturin koosta.
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostJa ainakin yleensä snaiderin akku on sit paska jo uutenatoisin sanoen ne ei kestä kauaa..Virran kulutus näyttäs auton puolelta olevan ok. >Toki vissiin laturikin voi antaa täyttä jännitettä muttei siltä riittävästi ampeereja. Sen pystyy mittaamaan helpoiten virtapihti mittarilla,kuluttajat päällä ja katsoa paljon antaa ampeereja. Tulos tietysti riippuu laturin koosta.
E: Laturi Bosch 120A ja bmw logo löytyy, eli ilmeisesti alkuperäinen. Auto 97 523IA ja kilometrejä nähny jo 385tkm. Eli jos ei oo hiiliä/jännitteensäädintä vaihdettu niin varmaan sekin huoltamisen tarpeessa.Last edited by Purtsi123; 01-10-2016, 18:11.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostKyllähän tuo akulta vaikuttaa taas minunkin mielestä, vaikka ilman kuormaa näyttikin toimivalta. Ja joo, jos se nyt on viimenen syypää niin on tasan viimenen sznajderi mikä tulee. E34;ssa kesti sentään neljä vuotta, tuo edellinen mikä nyt on paikallaan 2v ja tuo uusin n.8kk. No sen luulis menevän takuuseen vielä. Mutta jos uuden samanlaisen antaavat tilalle niin menee tasan vara-akuksi.
E: Laturi Bosch 120A ja bmw logo löytyy, eli ilmeisesti alkuperäinen. Auto 97 523IA ja kilometrejä nähny jo 385tkm. Eli jos ei oo hiiliä/jännitteensäädintä vaihdettu niin varmaan sekin huoltamisen tarpeessa.toki pitää myös mitata virran otto kyky. Sekavaa tekstiä ehkä mut pikku päissään ei pysty parempaan
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
Jos jännite pysyy hyvänä täydellä kuormalla niin se kyllä kertoo että laturi lataa. Laturin työntämä virta riippuu ihan kuorman määrästä, ei laturin nimelliskoosta (A).
Kyllä siellä joku purkaa akkua auton seisoessa. Vika pitäisi ensin saada "päälle" ja sitten mitata vaikka pihtimittarilla mihin menee virtaa.
Comment
-
-
Originally posted by 0se View PostJos jännite pysyy hyvänä täydellä kuormalla niin se kyllä kertoo että laturi lataa. Laturin työntämä virta riippuu ihan kuorman määrästä, ei laturin nimelliskoosta (A).
Kyllä siellä joku purkaa akkua auton seisoessa. Vika pitäisi ensin saada "päälle" ja sitten mitata vaikka pihtimittarilla mihin menee virtaa.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Comment