Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 - akku taas tyhjä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pattis1
    Newbiemmer
    • Feb 2011
    • 15
    • turenki

    #16
    Originally posted by pagi View Post
    selvitä meneekö auto unitilaan ??? Ennen sitä ei kannata speksata mitään. Paitsi tuo flektin liitin.

    Jos autosi on manuaali niin esim. ilmastoinnin paneelista pystyt sen katsomaan. Eli ota paneeli irti keskikonsolista (longota meisselillä laidoista) kun paneeli on sinulla kädessä älä irroita mitään johtoja siitä irti. Kun katsot niin paneelin takana on "hyrrä" joka pyörii (tekee ilmavirtaa sisäilma anturille joka haistelee sisäilmaa) Tämän jälkeen asettele paneeli silleen että näet hyrrän ulkoa ikkunasta. Ovet lukkoon ja odotat 15 - 20min ja käyt katsomassa pyöriikö hyrrä jos hyrrä pyörii niin autosi CAN väylä ei mene unille.
    automaatti on... mites sen saa sitten "unille" jos se valo ei sammu?

    Comment

    • pagi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 73
      • Joensuu

      #17
      Originally posted by pattis1 View Post
      automaatti on... mites sen saa sitten "unille" jos se valo ei sammu?
      automaatista saat katsottua meneekö auto unitilaan vaihteen valitsimen valosta se pitäisi sammua 16min jälkeen.

      Tohon unitilaan vaikuttaa moniasia kun CAN väylä ei mene uinumaan. Omassa e39 Touringissa selvisi lopunviimein viaksi kuljettajan oven monitoimikatkaisin joka vuoti virtaa läpi.

      Tuossa topic missä pohdittiin mm. omaa autoanikin. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=212171
      E46 328
      E90 320d


      EX:
      E39 528 touring
      E36 325
      E39 528 "m5"

      Comment

      • Jakuza
        BTCF Member
        • Nov 2006
        • 516
        • Brisbane

        #18
        Originally posted by pagi View Post
        selvitä meneekö auto unitilaan ??? Ennen sitä ei kannata speksata mitään. Paitsi tuo flektin liitin.

        Jos autosi on manuaali niin esim. ilmastoinnin paneelista pystyt sen katsomaan. Eli ota paneeli irti keskikonsolista (longota meisselillä laidoista) kun paneeli on sinulla kädessä älä irroita mitään johtoja siitä irti. Kun katsot niin paneelin takana on "hyrrä" joka pyörii (tekee ilmavirtaa sisäilma anturille joka haistelee sisäilmaa) Tämän jälkeen asettele paneeli silleen että näet hyrrän ulkoa ikkunasta. Ovet lukkoon ja odotat 15 - 20min ja käyt katsomassa pyöriikö hyrrä jos hyrrä pyörii niin autosi CAN väylä ei mene unille.
        Tai sitte avaa hanskalokeron ja kattoo sammuuko valo.

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #19
          Originally posted by Jakuza View Post
          Tai sitte avaa hanskalokeron ja kattoo sammuuko valo.
          No siinäpä tuli vastaus. Mitään paneeleita rupea kyllä auki repimään. Oli taas aamusti akku tyhjä. Nyt lataan täyteen, heitän kaapelit kiinni, hansikaslokero auki, ovet lukkoon ja vartin päästä tsekkaus. Ilmoittelen huomenna lisää.
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • janne1974
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 405
            • Kuopio

            #20
            Mulla on manuaali ja siitä kyllä pysähtyy hyrrä samantien kun paneeli sammuu/ virrat sammuttaa autosta. Joten ei taida tuo konsti kertoa "unitilasta" tai sitten mun auto nukahtaa samantien.

            -Janne-
            -Janne-

            F10 535iX sedan -11
            ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
            ex. E39 528i touring -99
            ex. E36 325ia coupe -93

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #21
              Kyllä vaan sammui hansikaslokeron valo vartin päästä, kun ovet oli laittanut lukkoon.

              Tosta ilmastoinnin flektin liittimen irroituksesta vielä sen verran, että eikös sama homma ole ottaa ilmastoinnin sulake irti? :think
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • E.K.
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 494
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Night-Wind View Post
                Kyllä vaan sammui hansikaslokeron valo vartin päästä, kun ovet oli laittanut lukkoon.

                Tosta ilmastoinnin flektin liittimen irroituksesta vielä sen verran, että eikös sama homma ole ottaa ilmastoinnin sulake irti? :think
                Käsittääkseni ainakin viimeisten vuosien väyläohjattuihin flekteihin virta kulkisi muuta kautta. (helppo kuitenki nykästä se liitin.)

                Ja viisaammat voi korjata jos olen väärässä. Täällä sivustolla jossakin oli ne kytkentäkaaviot joskus.




                Tuossa tais olla joku kuvaus noiden keksintöjen eroista:

                Last edited by E.K.; 08-04-2012, 17:25.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9146
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by E.K. View Post
                  Käsittääkseni ainakin viimeisten vuosien väyläohjattuihin flekteihin virta kulkisi muuta kautta. (helppo kuitenki nykästä se liitin.)
                  Jep, PWM-ohjatulle sähköflektille tulee jännite ison sulakkeen F75 kautta. Joten tuon sulakkeen tai liittimen irrotus, joista liitin nopeammin toteutettavissa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #24
                    Liitin auki, jos nyt siis tämä oli se mistä kyse? :think

                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • Bimist
                      Newbiemmer
                      • Apr 2012
                      • 20
                      • Kuopio

                      #25
                      Liitynpä nyt tähän keskusteluun näin vertaistukityyppisesti. Ostin 525iA -02 autoliikkestä viime perjantaina. (1. BMW:ni) Akku oli tyhjä, kun yritettiin päästä koeajolle, mutta boosterilla saatiin höräytettyä pirssi tulille. Pienen ajolenkin jälkeen auto latasi sen verran, että alkoi käynnistymään ja pelasi hyvin viikon. Aattelin, että akku oli vaan tyhjä, kun auto oli seissyt autoliikkeen pihalla.

                      Eilen piti lähteä aamusti matkaan ja akku oli uudelleen tyhjentynyt niin, että mittaristoon syttyi valotestissä vain kolme varoitusvaloa. -> Volvosta 740 lisävirtaa, eikä lähtenyt heti lisävirran kytkemisen jälkeen edes käyntiin vaan kuului pelkästään solenoidin naksuntaa. Pienen odottelun jälkeen lähti käyntiin ja taas mentiin. Nyt on ollut akku latauksessa n. 15h ja mittari on näyttänyt 2-3A latausvirtaa.

                      Kytkimme akkulaturin suoraan akkuun. Emme konehuoneeseen. Onkohan tällä merkitystä? Jostakin luin että tietsikka rekisteröi latausta vain konehuoneen kautta ladattaessa. Satua?

                      Sellainen asia oli erilailla nyt aiempiin päiviin verrattuna, kun tyhjeni, että valot oli kytketty automaatille. Ei siis 0:aan, parkeille tai ajovaloille.

                      Toinen asia oli, että olin käyttänyt MID:in ja CD-soittimen irti edellisenä päivänä.

                      Testasin unitilan: 15 min jälkeen valo sammuu vaihdekepin vierestä.

                      Vaihtoehdot on mun tapauksessani (todennäköisimmästä alkaen)
                      1) akku on sökö
                      2) automaattivalot tyhjentää akun
                      3) radion räpläys tyhjensi akun (en kylläkään tähän usko)
                      4) joku muu, mikä?
                      Last edited by Bimist; 08-04-2012, 20:00.

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        #26
                        Originally posted by Bimist View Post
                        4) joku muu, mikä?
                        Lämppärin siili.

                        Voisko joku vahvistaa, että otinko oikean liittimen auki ja onko vaarallista ajaa autolla jos se on auki?
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • E.K.
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2010
                          • 494
                          • Helsinki

                          #27
                          Bimistille: en ota vikaan kantaa, mut ehkä itse en uskaltaisi boostereita tai vanhanajan akkulatureita näihin tarjota.(täällä ollu kauhutarinoita jännitepiikeistä rikkoontuneista moduleista...ym.)

                          Night-...: toi se liitin on. tuskin siitä muuta haittaa paitsi vikakoodi jää muistiin flektistä.

                          Comment

                          • Night-Wind
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 1534
                            • 02

                            #28
                            Okei. Kuvitellaan, että virrat nyt pysyisi niin mitä tarvisi uusia? Se joku vastus vai? Onko kallis palikka ja mimmonen homma itse vaihtaa?
                            ex: BMW E38 735iA -97
                            ex: MB W211 E200CDI -03
                            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                            ex: BMW E39 528iA -96
                            ex: MB W126 300SE -89
                            ex: BMW E34 525iAT -95
                            ex: BMW E36 316iA -91

                            Comment

                            • E.K.
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 494
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Night-Wind View Post
                              Okei. Kuvitellaan, että virrat nyt pysyisi niin mitä tarvisi uusia? Se joku vastus vai? Onko kallis palikka ja mimmonen homma itse vaihtaa?
                              Niin jos sulla on semmone uudempi 3johdon tietokonemoottori, niin koko mylly.(Täältä etsimällä löytyy jostain kuva puretusta laitteesta.)
                              ja jos vanhemman mallin vastusviritys niin korjausohjeet löytyy jostakin netistä.

                              Itsellä uudempi malli, eikä ole koskaan mun aikana pyörinyt.Luultavasti rikki, mut ei onneksi kuluta virtaa ni en ole katsonut tarpeelliseksi ostaa uutta.Liitin kiinni.
                              (en tietenkään uskalla huudattaa ilmastointia auton seistessä paikallaan helteessä)

                              Mahtaakohan se vanhempi malli rikkoutuessaan edes kuluttaa virtaa vai onko siitä vaan joku nopeus pois pelistä???



                              Ai niin. joku taisi joskus sanoa et 530d malleissa olis jotain sekasikiömalleja ollu jonain vuonna.( väylä ja vastusmallin yhdistelmä tai jtn.)?
                              Last edited by E.K.; 08-04-2012, 21:48.

                              Comment

                              • Bimist
                                Newbiemmer
                                • Apr 2012
                                • 20
                                • Kuopio

                                #30
                                Originally posted by E.K. View Post
                                Bimistille: en ota vikaan kantaa, mut ehkä itse en uskaltaisi boostereita tai vanhanajan akkulatureita näihin tarjota.(täällä ollu kauhutarinoita jännitepiikeistä rikkoontuneista moduleista...ym.)
                                Ok.. Kiitos. Hyvä tietää!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎