Originally posted by Supa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostOnhan se, mutta mistä ihmeestä johtuu ne satunnaiset hurjat tehokkuuspuuskat joita tuossa minun(kin) autossa on? Se ero on juuri tuossa 0-60km/h kiihtyvyydessä, siis auto suorastaan syöksyy matkaan vs. se tavallinen kuminauha/käsijarru päällä fiilis.G30 530e xDrive iPerformance -20
E70 X5 xDrive40d -10
Comment
-
-
Entäpä lambdojen vaikutus tehoihin? Lueskelin taas nettiä ja siellä oli puhetta lambdojen muuttuvan hitaiksi kun ne vanhenee. Siinäpä olisi taas oivallinen ylihuollon kohde...
Onko tietoa miten kauan lambdat ovat pois päältä startissa? Mikä arvo siihen vaikuttaa, siis mitä moottorinohjaus tarkkailee jotta se tietää kytkeä ne päälle? Lambdojen ulostuloa vai jotain lämpötilaa?
Tänään taas sama juttu: moottoritie/taajama-ajon jälkeen auto pysähdyksillä 25min. Sitten taas matkaan, jolloin "hurjat" tehot oli päällä hetken aikaa. Oliko silloin lambdat vielä pois päältä?
Comment
-
-
TJJ, tunnen tuskasi.
Itse olen kärsinyt jo pitkään samoista ongelmista oman M54 koneen kanssa. Kaikki nokkien ja kampivekselin anturit vaihdettu, ei tosin yhtä aikaa, mutta vaihtojen jälkeen pientä tehonlisäystä persdynossa. Imuvuotoja tukittu sormet verillä ja mm. huohotinjärjestelmä vaihdettu kokonaisuudessaan. Vanosremppa tehty. MAF antoi viime syksynä täyskaasutestissä tuloksen 73 l/h, joten senkin pitäisi olla suht kunnossa. Varmuudenhan saisi vain vaihtamalla.
Edelleen juurikin tuossa mainitsemassasi 3000 rpm kohdilla tietyllä vaihteella (4?) kiihdytyksessä välillä notkahdus ja sitten meno jatkuu. Välillä lähtee paikaltaan asvaltti rullalla ja välillä tuntuu, että ajelen käsijarru päällä (noin karrikoiden).
Lambdojen vaihtoa olen harkinnut, kai sekin on jossain vaiheessa tehtävä. Tuo Bmw masterin mainitsema kattien hajoaminen on myös käynyt mielessä. Josko siellä olisi röörit välillä tukossa...e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostOnkos TJJ mitannut bensanpaineita?
Mutta uusi bensapumppu ja anturi/kansi saapui tänään... Ja tilasinpa kaksi Boschin lambdaa eBaysta, yht. 156,80€ sis pk. Noiden jälkeen vielä suuttimien testaus ja puhdistus, ja sitten kun tilanne kuitenkin on ihan sama, niin saa taas moottorin "korjaaminen" riittää vähäksi aikaa ja jatkan 335iA:sta haaveilua ja välillä jopa 535d:stä (siinä ainakin olisi paljon (yli)huollettavaa)...
Tai ehkäpä sytytyspuolat voisi vielä vaihtaa, tuossa nyt kuitenkin on tuo moottorin lievä heiluminen kylmänä, joka on kai ihan oikea vika. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=252423
Comment
-
-
Meinasinkin aikaisemmin jo kysyä, että voikohan puolista johtua tuo ajoittainen puutuminen
Itsellä on tuota samaa tutinaa kylmänä, mutta se on kyllä niin pientä että veikkaampa että monet ei edes huomais sitä. Huomaa vaan että ero on lämpimään koneeseen. Muutenkin tuntuu että sinulla on ihan samat oireet siinä autossa kuin itsellä tuon puutumisen ja tehokkuuden suhteen.
Raportoippa heti kun olet pumpun, lambdat ja muut vaihtanut että miten kävi vai kävikö mitenkään Tilasitko ne etummaiset lambdat? Eikös siellä 4kpl ole yhteensä?Last edited by Antsah; 12-07-2012, 15:55.
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostRaportoippa heti kun olet pumpun, lambdat ja muut vaihtanut että miten kävi vai kävikö mitenkään Tilasitko ne etummaiset lambdat? Eikös siellä 4kpl ole yhteensä?
Etummaiset lambdat tilasin, takimmaiset eivät käsittääkseni vaikuta samalla tavalla.
Lueskelin taas nettiä ja lambdathan eivät ilmeisesti myöskään ole käytössä täyskaasulla (hurjasti ihan turhia osia...). Mutta mitä nyt äsken testailin, niin yleensä kyse ei ole täyskaasusta vaan jostain 70% kaasusta, siinä tilanteessa kulutusmittari on tapissa.
Vaihdoin muuten Vanos-remontissa myös sen Vanokselle tulevan öljyletkun, se näytti vuotavan/tihkuvan öljyä molemmista päistä siitä letkun ja metalliosan prässäyksen juuresta.
Sitten nuo puolat... Kun otin ne viimeksi irti, tutkin niiden runkoja ja parissa näkyi sellainen jännä värimuutos (samanlaisia olen nähnyt kuvaputki-TV:eiden suurjänniteosissa kun niissä on ollut läpilyöntejä). Mutta ei noissa kuitenkaan näkynyt mitään pintavaurioita, joten asia sitten jäi tutkimatta. Täytyypä tutkia uudestaan, ettei ne nyt ole juuri samat sylinterit joissa rough-arvot ovat muita korkeammat.
Comment
-
-
Minusta tuo oma ainakin nimenomaan puolittaisella kaasutuksella kulkee aina välissä tehokkaammin. Eli nimenomaan siellä normikäyttöalueella on enemmän potkua. Pitäisi päästä vertailemaan muita vastaavalla koneella olevia autoja että tutiseeko ne kylmänä. Osa ei nimittäin kiinnitä tuohon kyllä mitään huomiota.Last edited by Antsah; 19-07-2012, 20:29.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEi kai nyt kaikilla, joilla on teho-ongelmia, olekin myös tuota tutinaa? Silloinhan tässä olisi edes joku selvästi näkyvä ongelma mitä lähteä selvittämään.e39 530iA M-Sport -00 Titansilber
Comment
-
Comment