Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostTuo riippuu ihan kuskin mielikuvituksesta. Joillain on heti suuri ero, joillain vasta myöhemmin ja minulla ei koskaan... Jos on automaatti, voi eron huomaaminen olla vaikeaa. Ja siitäkin voi väitellä tuliko se ero tuosta Vanoksesta vai niistä muista remonteista joita monet tekee siinä samalla.
OT: Ootko TJJ yhtään laskenut paljonko mennyt rahaa e39 huoltoihin, korjauksiin ja parannuksiin? Mulla on mennyt ihan julmetusti...Last edited by Bmw Master; 19-11-2012, 21:08.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostJaa, kannattaako noita sitten vaihtaa? Olen tuota jo keväästä asti suunnitellut, nyt ajattelin josko olisi aika.
OT: Ootko TJJ yhtään laskenut paljonko mennyt rahaa e39 huoltoihin, korjauksiin ja parannuksiin? Mulla on mennyt ihan julmetusti...
En ole laskenut. Kuitit kyllä on tallessa, mutta lienee parempi ettei niitä ala laskemaan. Tuo autohan on ollut minulla 9 vuotta, joten kyllä siinä ajassa on saanut rahaa menemään varusteluun ja ylihuoltoon aika paljon...
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostPitäisikö tuolla vanoksen tiivisteen vaihdolla olla myös heti vaihdon jälkeen jotain vaikutusta vai vasta tosiaan ~200-250km "kaupunki"ajon jälkeen?
Omassa oli kyllä tiiveydessä selvä ero, mutta eipä ainakaan alaväännössä vielä ole huomannut minkäänlaista eroa. Tosin ajettu vasta n. 100km vaihdon jälkeen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostKyllä, M52 koneinen.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostVaihdoitko vanoksen solenoidin uuteen? Mulla oli jumissa ja sain sitä elvytetyä liottamalla ja puhdistamalla, niin vedosta tuli tuon jälkeen tasaisempi, mutta nyt parinviikon ajon jälkeen taas ilmeisesti jumittaa, kun veto hiukan aaltoilee. Täytyy kans noi vanoksen tiivisteet vaihtaa piahkoin.
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostJoo suosittelen, vaikka mullakaan ei ollut pitkäaika, kun sitä viimeksi ravistelin, mutta näköjään pitäisi uusi laittaa. Eihän noi hirveesti maksa... vai:think
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMietin myös tuon perän vaihtamista tiuhempaan. Tuntuu taajama ajossa olevan turhan pitkä. Onko varma ettei aiheuta ongelmia laatikon kanssa? Eikös tuo ole sama asia kuin alikoko renkaat ja ne aiheuttaa turbiinin lukon ongelmia?
528iA on kuitenkin jenkeissä myyty vakiona tuolla perällä ja sen on saanut muuallakin lisävarusteena. ZCS:ään lisäsin tuon varusteen, mutta ei se muuta laatikon tai moottorinohjauksen arvoja, ABS/DSC boksi on ainoa mihin se voi vaikuttaa. Eikä EGS:lle tai DME:lle taida olla eri softaakaan tuolle perälle, tosin en ole tuota asiaa kovinkaan tarkkaan tutkinut.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostZCS? Siellä siis valmis optio tuolle perälle? Ajattelin jos laittaisi 3,23 tai 3,88, mutta niitä optioita ei taida olla? Eli ainut vaihtoehto 3,46, menee aika tiuhaksi moottoritie nopeuksissa?
Comment
-
-
Originally posted by Antsah View PostHaluttas kyllä uusia omankin auton lambdat. Sullahan tosin se signaali oli kuralla lambdoissa?
MAF:ille en ole ikinä tehnyt mitään, jotkuthan kertoo että puhdistaminen olisi parantanut kulkua. Pitäiskö uskaltaa kokeilla? Toihan olis kuitenkin helpoimpia hommia niistä mitä tässä on käsitelty.
Pitäiskö katteja tutkailla jotenkin? Tai voiko niitä edes tutkia muuten kuin mittaamalla tuota pakojärjestelmän vastapainetta?
Vanosremontti teki minusta kyllä sillon ihan selvän eron heti vääntöön siinä 2000 rpm ympärillä. Isommilla kierroksilla en eroa huomannut ja eihän se huipputehoon tai 0-100 km/h kiihtyvyyteen varmaan juuri mitään vaikutakaan?
Muuten olen kyllä ollut viimeaikoina ihan tyytyväinen moottorin toimintaan, vaikka en ole mitään mittauksia tehnytkään. Ei se varmaan uutta samanlaista vastaa, mutta ei ole silti liikenteessä tarvinnut tukkonakaan olla. Ja mulla on kuitenkin edelleen varma imuvuoto kun se venttiilikopalle menevä huohottimen putki on poikki (uusi odottaa vaihtoa). Ei kai tuokaan tehoja syö, lisää vain kulutusta.
Ja hiukan vielä OT:ta niin Wetterin tiskillä varaosamyyjä sanoi, että huohottimen separaattorin kalvon kunnon kuulisi siitä, kun sammuttaa auton niin jos se on rikki kuuluu jonkinlainen ääni sieltä heti ja jos kalvo on ehyt kuuluu ääni vasta sekunteja myöhemmin. En ole koskaan kuullut tuota ääntä selvästi. Rikkinäinen kalvo kai aiheuttaa myös imuvuotoa?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOn siellä SA-koodiin tuolle oma arvo. Mutta tekeekö se mitään onkin eri juttu, en löytänyt purkkien parametreista mitään tuohon viittaavaa. Tietty jos kokeilisi ohjeimoida DME:n ja EGS:n uudestaan ja katsoisi tarjoaako tuo sinne eri softan nyt kun tuo arvo on muutettu. Mutta en tiedä jaksaako, minun tuurilla DME:n ohjelmointi keskeytyy ja ajot loppuu siihen... Toinen EGS-purkki tietty on varalla, joten se ei huolestuta. Tuo on ollut ainoa lisävarusteena saatava välitystiheys. Kyllähän noita kuitenkin ovat jenkit vaihdelleet miten sattuu, varsinkin E46:een.
Comment
-
Comment