Originally posted by janke
View Post
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Sulla kun on vanhemmalla tekniikalla niin onko nokka-akselin tunnistin vaihdettu? Se ainakin syö tehoa/vääntöä alakierroksilla..Originally posted by janke View PostOlen ennenkin täältä kysellyt, kun tuo oma mopo ei tosiaankaan väännä alakierroksilla sitten mitenkään, "lähtee kuin halvaantunut hieho makuultaan" ja sekin, kun kaasua saa kokoajan painella ees-taas, kun nopeus ei pysy vakiona... lienee vissiin ominaisuus? Vaikuttaiskohan ne lambdat tuohon alavääntöön jos ne uusiis??:thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Eipä ole mun aikana vaihdettu! Eli näkiskö inpalla jotain jos kampuran tunnistimessa on jotain häikkää?:thinkOriginally posted by _nixu_ View PostSulla kun on vanhemmalla tekniikalla niin onko nokka-akselin tunnistin vaihdettu? Se ainakin syö tehoa/vääntöä alakierroksilla..
Tässä niin, kun on todettu auto vetää välillä hyvin ja välillä kun 200:nen. riesseli mersu
Veto on aaltomaista 3000 alkaa vetään ja 5000 vasta vetää vielä paremmin? Onko normaalia?:think
Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Kampura ja nokka on kaksi eri asiaaOriginally posted by janke View PostEipä ole mun aikana vaihdettu! Eli näkiskö inpalla jotain jos kampuran tunnistimessa on jotain häikkää?:think
Tässä niin, kun on todettu auto vetää välillä hyvin ja välillä kun 200:nen. riesseli mersu
Veto on aaltomaista 3000 alkaa vetään ja 5000 vasta vetää vielä paremmin? Onko normaalia?:think
Ja kyllähän sieltä vikakoodi löytyy jos anturissa vikaa...Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
Anteeksi... Yritin kyllä tarkoittaa nokan tunnistinta.Originally posted by Dunky View PostKampura ja nokka on kaksi eri asiaa
Ja kyllähän sieltä vikakoodi löytyy jos anturissa vikaa...
Edit: Täytyy käydä johdonpäässä jos jotain selviäisi.
Auto kyllä pelaa muuten mainiosti, eikä ole ollut nykimisiä mun aikana!Last edited by janke; 20-07-2012, 15:55.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Mulla oli joskus 528ia single vanos sedan. Meni 8,3s 0-100km/h.
Tämä nykyinen tupla vanos koneinen on selvästi puutuneempi, tosin painoakin on reilusti enemmän.
Comment
-
Mitähän tuolla imusarjassa pitäisi olla alipainetta?
Ostin Bilteman mittarin ja kytkin sen imusarjan takana olevan isomman kumitulpan tilalle. Se näyttää 16-18 in-Hg arvoja. Tuo on kai hiukan alakantissa? Ei kuitenkaan näyttäisi olevan pakoputkistossa tukosta, koska arvot ei heikkene vaikka kaasuttaa/pakoputkisto lämpenee.
Comment
-
Joo, käypä ostamassa. Tuossa muutama linkki joissa tietoa mittarin käytöstä:Originally posted by Antsah View PostVoisin käydä ostamassa saman mittarin ja testata niin saisi ainakin vertailuarvon
100% satisfaction guaranteed on every domain we sell. 30-day, no questions asked, money-back guarantee. Easy, fast and convenient shopping.
Comment
-
Mietin tuossa, että jos on liikaa tai liian vähän alpainetta niin mihis se sitten viittaa??:thinkOriginally posted by TJJ View PostMitähän tuolla imusarjassa pitäisi olla alipainetta?
Ostin Bilteman mittarin ja kytkin sen imusarjan takana olevan isomman kumitulpan tilalle. Se näyttää 16-18 in-Hg arvoja. Tuo on kai hiukan alakantissa? Ei kuitenkaan näyttäisi olevan pakoputkistossa tukosta, koska arvot ei heikkene vaikka kaasuttaa/pakoputkisto lämpenee.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
Lue nuo linkit, siellä on esimerkkejä eri tapauksista, siis siitä miten mittari niissä käyttäytyy. Liikaa ei kai voi olla ja liian vähän sitten on imuvuoto, männänrenkaat, venttiilit, pakoputki ja vaikka mitä.Originally posted by janke View PostMietin tuossa, että jos on liikaa tai liian vähän alpainetta niin mihis se sitten viittaa??:think
Venttiilikopan/öljytikun alipaine on sitten eri juttu, sille pitäisi tehdä oma mittari letkusta. Letkua on jo hankittu... Tuolla ohje: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...42&postcount=8
Comment
-
Tuli nyt vaihdettua nokan tunnisti ja sain motonetistä tuurilla orkkisosan!
Vaikutuksesta en osaa sanoa vielä muuta kun, että moottori jarrutus keventyi silleensä että ei jarruta enää nykimällä vaan tasaisesti liukuen. Mielestäni hiukan parani toi tasakaasulla ajo, elikkäs ei tarvinnut enää tuossa 30km matkalla niinkään enää pumppailla kaasua.
Pitäiskö nyt jotain asetuksia nollailla??:thinkBmw 316 E30 -88
Comment
-
Mr.Speed
Tuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?
Mitähän tuo aparaatti maksaa jos huvikseen kokeilis vaihtaa sen :thinkLast edited by Guest; 22-07-2012, 02:24.
Comment
-
Ei ainakaan minulla ole tuossa vikaa, viimeisen Vanos-remontin yhteydessä testasin nuo solenoidit ja niiden säätöventtiilien liikkumisen (ja vaihdoin koko Vanoksen solenoideineen). Ja silti senkin jälkeen sama ilmiö on toistunut.Originally posted by Mr.Speed View PostTuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?
Comment
-
Kannattaa kokeilla ottaa solenoidi irti ja kokeilla ravistella sitä. Kuulee ja tuntee jos jumittaa.Originally posted by Mr.Speed View PostTuli tässä mieleen että voikohan syypää tähän "puutuminen/hurjat tehot" ilmiöön olla rikkinäinen vanos-solenoidiventtiili? Jos se venttiilin mäntä jumittaa ja toimii milloin lystää, niin silloinhan itse ajoituksensäädinkään ei pelaa oikein?
Mitähän tuo aparaatti maksaa jos huvikseen kokeilis vaihtaa sen :thinkBmw 316 E30 -88
Comment
Comment