Nyt on paineensäädin vaihdettu. Helppo homma, lukkorengaspihdit tosin pitää olla. Säätimen aukossa ja suodattimessa oli hiukan mustaa töhnää, samanlaista mitä löytyi bensansuodattimen sisältä kun avasin sen.
Sitten ne vaikutukset: ei tullut hurjaa tehoa eikä potkua 2-4k alueelle. Mutta voisinpa vannoa, että autossa on enemmän potkua/tehoa/jotain suurilla kierroksilla, siis yli 6000rpm. Moottorin äänikin on nyt jotenkin aggressiivisempi siellä. Olisi pitänyt mitata MAF:in ilmamäärä tayskaasulla ennen ja jälkeen.
Ehkäpä muidenkin kannattaisi tuo säädin tutkia. Siis ottaa sen irti, puhdistaa ja testaa. Se suodatinrengaskin ilmeisesti lähtee irti jolloin sisuksen voi puhdistaa paremmn.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostTämä on ihan uutta mulle. Bensapumppu kai jäähtyy bensalla? Mutta miten se tyhjä tankki sitä kuumentaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostAutossa on myös sellainen ominaisuus, kun se on puutunut niin kiihtyvyys on selvästi vaiheittain aaltoilevaa, kun taas "tehot tallessa " auto kiihtyy tasaisesti koko matkan punaiselle asti. En ole vikaa kovinkaan aktiivisesti metsästänyt, koska auto kulkee matkaa käytännössä täysin normaalisti ja ongelmat eivät näy kulutuksessa. Eniten minua on alkanut epäilyttämään MAF. Voisiko ongelmat johtua siitä koska uskoisin sen olevan vielä alkuperäinen?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostEniten minua on alkanut epäilyttämään MAF. Voisiko ongelmat johtua siitä koska uskoisin sen olevan vielä alkuperäinen?
Originally posted by TJJ View PostMinä pyrin bensapumpun jäähdytyksen takia tankkaamaan jo jossain 15-20l kohdilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAinahan se kevyt auto mukavammin kulkee. Ainakin itse kuvittelen että tuon huomaa ja siksi ajelenkin tankin aina ihan tyhjäksi kun tässä kotinurkilla pyörin.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostAinahan se kevyt auto mukavammin kulkee. Ainakin itse kuvittelen että tuon huomaa ja siksi ajelenkin tankin aina ihan tyhjäksi kun tässä kotinurkilla pyörin.Last edited by Tuoppo; 02-07-2013, 22:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostNäyttäisi kuitenkin, että auto toimii aina "täydellä teholla" kun tankissa on vähemmän kun 1/4 polttoainetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Tuoppo View PostTämä kiinnostaa kovasti myös täällä. Omassa 323ci tehot palasivat muutavaksi viikoksi uudella bensapumpulla, mutta nyt auto taas puutuu vähän väliä. Näyttäisi kuitenkin, että auto toimii aina "täydellä teholla" kun tankissa on vähemmän kun 1/4 polttoainetta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOn jäänyt loggaukset yms. tekemättä ja oktaaniboosterikin on yhä hyllyssä. Mutta ostin uuden bensapaineensäätimen. Täytyy huomenna vaihtaa, luultavasti sillä tulee hurjat tehot jatkuvasti päälle ja elämä hymyilee...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pheno View Postlöysin niistä sun ms42 traceista semmosen kuin MDK adaptation, joja näytti reilua 10% arvoa. Onko tarkempaa tietoa mitä tuo tarkoittaa?
Joku noista adaption arvoista (joiden nollausta ei ole Inpassa) on varmaan myös se maaginen juttu joka menee joskus päälle kun akun napa on päivän irti. Eli silloin menee automaattilaatikossa päälle joku hyperaktiivinen tila jossa se vaihtaa pienempää tosi herkästi, siis kevyt kaasunpainallus ja laatikko vaihtaa heti 2 pykälää pienemmän vaihteen vaikka on D-asento. Päivän kun ajelee, niin ollaan taas samassa kuin ennenkin eli se yrittää ensin "väännöllä".
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostOn jäänyt loggaukset yms. tekemättä ja oktaaniboosterikin on yhä hyllyssä. Mutta ostin uuden bensapaineensäätimen. Täytyy huomenna vaihtaa, luultavasti sillä tulee hurjat tehot jatkuvasti päälle ja elämä hymyilee...
löysin niistä sun ms42 traceista semmosen kuin MDK adaptation, joja näytti reilua 10% arvoa. Onko tarkempaa tietoa mitä tuo tarkoittaa?
Leave a comment:
-
-
On jäänyt loggaukset yms. tekemättä ja oktaaniboosterikin on yhä hyllyssä. Mutta ostin uuden bensapaineensäätimen. Täytyy huomenna vaihtaa, luultavasti sillä tulee hurjat tehot jatkuvasti päälle ja elämä hymyilee...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by TJJ View PostNopeus näyttää tuossa minun logissa olevan aina jäljessä, sitä tietoa ilmeisesti ei tule DME:lle niin tiheästi kuin muita arvoja? Sehän taitaa tulla ABS-moduulin kautta. Saisikohan sitä suoraa sieltä tiheämmällä päivitysajalla?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pheno View PostJos katsoo TJJ:n logia, joka on otettu paremmalla loggauksella, näkee että joka rivillä kaikki arvot on ns. tuoreita arvoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostTarkoitin sitä kun katson arvoja graafissa, esim. kaasuläpänasentoa, niin helppo seurata jos kaasu lyödään pohjaan kerralla, niin tps voltit nousee luonnollisesti 0.66V -> ~3.6V vaikkapa kuvitteellisessa ajassa 1:30,30 niin esim. MAF-arvo nousee jo 1:29,90 ja Ign. Angle nousee jo 1:30,10 Eli se viittaisi siihen että graafit eivät mene sekunnin sadasosan tarkkuudella samassa ajassa. Sitä tässä hain että voiko noitta ajoittaa keskenään megalogviewerin avulla?
Ja se että johtuuko ilmiö nimenomaan siitä 200ms viiveestä, eli tiedot eri arvoista tulee eri aikaan perille, esim. toista arvoa lähdetään noutamaan kun toinen tulee jo perille jolloin näyttää että ne tapahtuvat eri aikaan.?
Ei muuten sinänsä väliä, häiritsi vaan hieman silmää.
Jos katsoo TJJ:n logia, joka on otettu paremmalla loggauksella, näkee että joka rivillä kaikki arvot on ns. tuoreita arvoja.Last edited by pheno; 23-06-2013, 11:01.
Leave a comment:
-
Leave a comment: