Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanoksen, lambdan, MAFin ja perän vaikutus kiihtyvyyteen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TJJ
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Pitäisikö tuolla vanoksen tiivisteen vaihdolla olla myös heti vaihdon jälkeen jotain vaikutusta vai vasta tosiaan ~200-250km "kaupunki"ajon jälkeen?

    Omassa oli kyllä tiiveydessä selvä ero, mutta eipä ainakaan alaväännössä vielä ole huomannut minkäänlaista eroa. Tosin ajettu vasta n. 100km vaihdon jälkeen.
    Tuo riippuu ihan kuskin mielikuvituksesta. Joillain on heti suuri ero, joillain vasta myöhemmin ja minulla ei koskaan... Jos on automaatti, voi eron huomaaminen olla vaikeaa. Ja siitäkin voi väitellä tuliko se ero tuosta Vanoksesta vai niistä muista remonteista joita monet tekee siinä samalla.

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Pitäisikö tuolla vanoksen tiivisteen vaihdolla olla myös heti vaihdon jälkeen jotain vaikutusta vai vasta tosiaan ~200-250km "kaupunki"ajon jälkeen?

    Omassa oli kyllä tiiveydessä selvä ero, mutta eipä ainakaan alaväännössä vielä ole huomannut minkäänlaista eroa. Tosin ajettu vasta n. 100km vaihdon jälkeen.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Käsitinkö tuosta tekstistä oikein, että jossain bensan lisäaineissa on tuota silikonia? :http://www.aa-academy.com/Training/L...%20Sensors.asp
    Niinhän tuossa sanotaan ja jotain tuollaista muualtakin luin. Laitoin muuten muutama vuosi sitten Fortea tankkiin, ei kai se aiheuttanut tuota...:think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    ----------------------
    Last edited by janke; 19-11-2012, 19:29.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Vaikea sanoa kun ei ole tietoa miten pieni määrä tuon jo aiheuttaa. Kyllä noissa tiivisteliimoissa voi olla silikonia ja niissä lukee jos ei ole, siis oxygen sensor safe tai jotain sinnepäin.
    Käsitinkö tuosta tekstistä oikein, että jossain bensan lisäaineissa on tuota silikonia? :http://www.aa-academy.com/Training/L...%20Sensors.asp

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Mulla oli myös taannoin ihan valkoiset lambdat? Místäs tuonne olisi silikonia mennyt?:think Venttiilikopan tiivisteestäkö, kun siinä piti laittaa sitä tiiviste liimaa vai onko niissä liimoissa mitään silikonia?
    Vaikea sanoa kun ei ole tietoa miten pieni määrä tuon jo aiheuttaa. Kyllä noissa tiivisteliimoissa voi olla silikonia ja niissä lukee jos ei ole, siis oxygen sensor safe tai jotain sinnepäin.

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Mulla oli myös taannoin ihan valkoiset lambdat? Místäs tuonne olisi silikonia mennyt?:think Venttiilikopan tiivisteestäkö, kun siinä piti laittaa sitä tiiviste liimaa vai onko niissä liimoissa mitään silikonia?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Jaa mistäköhän sinne silikonia ois päässy. Tuntuu aika erikoiselta.
    Ei välttämättä, en aikojen alussa tiedostanut tuota silikonijuttua ja saatoin käyttää sitä jossain imusarjan kumiosassa tms... Vanos-remontissa jo kuitenkin tiesin asian eikä siinä käytetty tiivistemassa sisällä silikonia.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Jaa mistäköhän sinne silikonia ois päässy. Tuntuu aika erikoiselta.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Siis mitä meinasit tuolla silikoonilla?
    Eli moottorin imuilmaan on päässyt silikonia ja se on pilannut lambdat. Tuolla on juttua/kuvia: http://www.walkerproducts.com/resour...or-conditions/
    Mutta oikeastaan se näytti enemmänkin tuolta antifreeze contamination kuvalta. Tosin ei minulla jäähdytysnestettä katoa. Ota tuosta selvä...

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Siis mitä meinasit tuolla silikoonilla?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Sullahan tosin se signaali oli kuralla lambdoissa?
    Ne reagoi hitaasti muutoksiin. En tiedä miltä E39:n lambdat yleensä näyttää, mutta noissa oli vaalea kärki joka kai viittaa silikoniin.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Haluttas kyllä uusia omankin auton lambdat. Sullahan tosin se signaali oli kuralla lambdoissa?

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Mikäs on tilanne tämän kanssa? Mulla edelleen tuntuu, että yli 4000rpm menee ihan pirteästi, sen alle aika vaisu. Tai sitten sen vaan kuuluu olla tuollainen.
    Ei ole tullut testattua 0-100 aikoja, lambdojen vaihdon jälkeenhän tuo notkahdus kuitenkin katosi, tai ainakin siltä se silloin tuntui. Mutta on jäänyt/unohtunut tämän asian ihmettely, talvirenkailla ei huvita kokeilla kiihtyvyyttä kovinkaan tosissaan.

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Originally posted by TJJ View Post
    Lähtö on jotenkin vaisu (vääntöä puuttuu) ja ihan kuin jossain 3000 kierroksen kohdalla olisi pieni notkahdus ja sitten meno jatkuu.
    Mikäs on tilanne tämän kanssa? Mulla edelleen tuntuu, että yli 4000rpm menee ihan pirteästi, sen alle aika vaisu. Tai sitten sen vaan kuuluu olla tuollainen.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎