Originally posted by Ramzez
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia III
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
-
-
Originally posted by dede View PostKiitokset! Täytyy huomenna vielä mitata navoilta auton käydessä, mutta itse veikkaan että tuo akku on vaan sökö. Onneksi saa kuitenkin takuuseen.
Comment
-
-
Originally posted by Deathrow View PostKyseessä vm. 98 530d touring. Osaako joku kertoa, mistä kiikastaa, kun auto ilmoittaa äänimerkein ja visuaalisin symbolein koko ajan, että kuljettajan ovi olisi auki. Piipittää siis aivan jatkuvalla syötöllä ja taulussa vilkkuu kuva että ovi on auki. Ja jos auton jättää parkkiin ovet lukitsematta, syttyvät sisävalot itsekseen (sain tietää, kun naapuri soitti yöllä...). Noh, sammutin sisävalot kokonaan, koska ei sitä ajaessa, jos ei nukkuessaankaan oikein jaksa sitä jatkuvaa syttymistä. Lisäksi ovien ollessa lukossa, käy hälytin huutamaan omiaan epäsäännöllisin väliajoin. Joku osa varmaan pitää vaihtaa, osaisko joku kertoa, mikä tarkalleen? Kiitos.
Itsellä oli kulunut siihen muoviin kolo ajan myötä ja varsinkin kylmemmällä kelillä tuli tuota piipitystä avoimesta ovesta.E39 525 TDSA touring
Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735
Comment
-
-
Originally posted by Lapa735ia View PostTodennäköisesti ovikytkin tuon aiheuttaa.
Itsellä oli kulunut siihen muoviin kolo ajan myötä ja varsinkin kylmemmällä kelillä tuli tuota piipitystä avoimesta ovesta.
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Hmm.
Onko normaalia että kun ajaa normaalisti ja nostaa kaasun pois ja moottori jarrutuksella hidastaa pysähdyksiin asti D asennolla niin 0-20km/km/h paikkeilla kulutusmittari nousee, vaikka kovemmassa vauhdissa näyttää vielä nollaa? :thinkEx:
Maxda 626 -99
Opel Astra GTC -05
NYT:
BMW e39 520i -01
Comment
-
-
Originally posted by ADiJA View PostOnko normaalia että kun ajaa normaalisti ja nostaa kaasun pois ja moottori jarrutuksella hidastaa pysähdyksiin asti D asennolla niin 0-20km/km/h paikkeilla kulutusmittari nousee, vaikka kovemmassa vauhdissa näyttää vielä nollaa? :think
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMittaa sitten tuo lataus "kaikki" sähkönkuluttajat päällä.Tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla.Silloin se mittaus näyttää sen laturin todellisen latauskyvyn.Ilman sähkönkuluttajia tulos antaa hieman virheellistä tietoa sen oikeasta kapasiteetista.Akku on helppo testata akkuja myyvissä autosähkö liikkeissä kuormitus mittauksella.
Tuli mitattua tuo akku nyt kun takuusta hain uuden ja ei vielä ladattu täyteen, niin mittaus antoi tyhjäkäynnillä kaikki vehkeet päällä 13,8 ja kierroksilla karvanyli 14. 12,5 näytti kylmänä kun kokeili. Eivät testanneet akkua liikkeessä kun virrat niin vähissä antoivat suoraan uuden akun. Joko tuo akku oli sippi tai sitten purkaa virran johonkin. Täytyy illalla ja aamulla mitata mitä näyttää että onko virtaa kadonnut. On kyllä sen verran sähkö ongelmaa autossa että en epäilisi vaikka purkautuisi johonkin, keskuslukko ei pelitä, välillä penkkien säädöt ei toimi ym pientä kivaa
Comment
-
-
Originally posted by marcus_108 View PostPitää nyt oikeen täällä kysellä, että onko kellään ollu saman tapaista ongelmaa -99 523i man. vaihdelaatikon kanssa että kylmänä toimii hyvin, mutta kun lämpenee niin 3. vaihteelle vaihtaminen hankaloituu ja vapaan kohta "siirtyy" 5. vaihteen kohtaan. esim. 2 vaihteelta ylös päin vaihdettaessa menee usein suoraan 5. vaihteelle.
Eli onko tolle mitään järkee tehä mitään remppaa vai mennä niin kauan kun se 3. vaihde askista löytyy ja sitten uus loota?
Kohdat 4-7 on tuolle vaihdekepin keskittämisen korjaukselle. Ei riko mitään ellei tule miss-shiftiä eli korjaus kyllästymisen mukaan325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by marcus_108 View PostMistähän löytäis suomenkielisen sulakerasiakaavion -99 toukkaan?
Mulla taitaa olla toisella koneella kyllä käännetty suomeksikin.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Lohkesi tässä taannoin apukuskin puoleisesta sisäilmasuodattimelta kabiiniin tulevasta putkesta yksi niistä pyöreän pään kolmesta muovisesta "hahlosta", mitkä tarttuvat niihin reiän reunoilla oleviin tappeihin kierrettäessä putkea kiinni. Yritin liimata palan takaisin syanolla ja epoksiakin vielä pintoihin, mutta ei pidä. Onko joku onnistunut tuommoisen korjaamaan, vai suosiolla uusi osa tilalle (~60 euroa)? 2 jäljelle jäänyttä "hahloa" pitää putken pään kyllä paikoillaan, mutta ei tietenkään ole täysin tiivis. Yksi vaihtoehto olisi varmaankin vaihtaa tuo putken tiiviste uuteen paksumpaan, sehän on jotain vaahtomuovin tyyppistä ja mennyt ajan myötä hieman kasaan muutenkin.
Tästä osa numero 7 kyseessä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...bon_container/E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostEiks englanniksi auttais?
Mulla taitaa olla toisella koneella kyllä käännetty suomeksikin.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostVastataanpa tänne kun kyselit privassa niin jaetaan muillekin. Ohjeet tämän ongelman korjaamiseen löytyy googlella, laiskoille yksi linkki tässä:
Kohdat 4-7 on tuolle vaihdekepin keskittämisen korjaukselle. Ei riko mitään ellei tule miss-shiftiä eli korjaus kyllästymisen mukaanSaab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Comment