Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    Originally posted by Ramzez View Post
    Rulla kannattaa uusia samalla. Yleensä siinä vaiheessa kun kiristin alkaa kuoleentua, myös rulla on yleensä aika valmis. Ei pääse tapahtumaan vahinkoa.

    EDIT: Kaivoin tuolta hyllystä kansiota esille ja etsin hieman KL:n hintoja kyseisille rullille ja muille osille:

    AC kiristinrulla 52,15
    AC kiristin 36,86
    Kiristin (vesipumppu yms.) 55,76
    Kiristinrulla 55,67
    AC Hihna 9,78
    hihna 26,31

    Osahinnat sigun E39:ään. Rullat ja kiristimet INA-merkkisiä ja hihnat Continentalia.
    Tuohon M54:ään ostamani kiristimet sisälsi rullat myös. Oli ihan valmiiksi kasattuna paketissa.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10078
      • KVLA

      Originally posted by dede View Post
      Kiitokset! Täytyy huomenna vielä mitata navoilta auton käydessä, mutta itse veikkaan että tuo akku on vaan sökö. Onneksi saa kuitenkin takuuseen.
      Mittaa sitten tuo lataus "kaikki" sähkönkuluttajat päällä.Tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla.Silloin se mittaus näyttää sen laturin todellisen latauskyvyn.Ilman sähkönkuluttajia tulos antaa hieman virheellistä tietoa sen oikeasta kapasiteetista.Akku on helppo testata akkuja myyvissä autosähkö liikkeissä kuormitus mittauksella.

      Comment

      • Lapa735ia
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 303
        • Martinniemi

        Originally posted by Deathrow View Post
        Kyseessä vm. 98 530d touring. Osaako joku kertoa, mistä kiikastaa, kun auto ilmoittaa äänimerkein ja visuaalisin symbolein koko ajan, että kuljettajan ovi olisi auki. Piipittää siis aivan jatkuvalla syötöllä ja taulussa vilkkuu kuva että ovi on auki. Ja jos auton jättää parkkiin ovet lukitsematta, syttyvät sisävalot itsekseen (sain tietää, kun naapuri soitti yöllä...). Noh, sammutin sisävalot kokonaan, koska ei sitä ajaessa, jos ei nukkuessaankaan oikein jaksa sitä jatkuvaa syttymistä. Lisäksi ovien ollessa lukossa, käy hälytin huutamaan omiaan epäsäännöllisin väliajoin. Joku osa varmaan pitää vaihtaa, osaisko joku kertoa, mikä tarkalleen? Kiitos.
        Todennäköisesti ovikytkin tuon aiheuttaa.
        Itsellä oli kulunut siihen muoviin kolo ajan myötä ja varsinkin kylmemmällä kelillä tuli tuota piipitystä avoimesta ovesta.
        E39 525 TDSA touring
        Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

        Comment

        • Magirus
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 876
          • Keski-Suomi und Sawo

          Originally posted by Lapa735ia View Post
          Todennäköisesti ovikytkin tuon aiheuttaa.
          Itsellä oli kulunut siihen muoviin kolo ajan myötä ja varsinkin kylmemmällä kelillä tuli tuota piipitystä avoimesta ovesta.
          Samanlainen vika oli aikoinaan e34 535:sessa. Ovikytkimeen oli kulunut ura. Välillä kovissa vauhdeissa +120kmh alkoi pimputtaa "door open" ilmotusta ja sisävalo välkkyi. Ilmeisesti ilman virtaukset alkoi "vetää" ovea hieman auki ja kytkin oli niin rajalle kulunut että kosketin kytkimen sisällä aukesi. Joskus myös pakkaskeleillä hälytin alkoi huutaa, ilmeisesti lämpötilan vaihtelut teki saman edellä mainitun ilmiön. Korjasin pikafiksinä silleen että liimasin sopivan palan muovia uraan jollain jäykällä liimalla. Sen jälkeen se pelas, unohti lopulta koko kytkin vaihtaa.

          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


          O: E24 osasia

          Comment

          • ADiJA
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2012
            • 245
            • Varkaus

            Hmm.

            Onko normaalia että kun ajaa normaalisti ja nostaa kaasun pois ja moottori jarrutuksella hidastaa pysähdyksiin asti D asennolla niin 0-20km/km/h paikkeilla kulutusmittari nousee, vaikka kovemmassa vauhdissa näyttää vielä nollaa? :think
            Ex:
            Maxda 626 -99
            Opel Astra GTC -05

            NYT:
            BMW e39 520i -01

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by ADiJA View Post
              Onko normaalia että kun ajaa normaalisti ja nostaa kaasun pois ja moottori jarrutuksella hidastaa pysähdyksiin asti D asennolla niin 0-20km/km/h paikkeilla kulutusmittari nousee, vaikka kovemmassa vauhdissa näyttää vielä nollaa? :think
              Joo normaali juttu. Ei ole enään jarrutuksella ja syöttö menee takaisin päälle.

              Comment

              • dede
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 117
                • pirkanmaa

                Originally posted by Heguli 31 View Post
                Mittaa sitten tuo lataus "kaikki" sähkönkuluttajat päällä.Tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla.Silloin se mittaus näyttää sen laturin todellisen latauskyvyn.Ilman sähkönkuluttajia tulos antaa hieman virheellistä tietoa sen oikeasta kapasiteetista.Akku on helppo testata akkuja myyvissä autosähkö liikkeissä kuormitus mittauksella.

                Tuli mitattua tuo akku nyt kun takuusta hain uuden ja ei vielä ladattu täyteen, niin mittaus antoi tyhjäkäynnillä kaikki vehkeet päällä 13,8 ja kierroksilla karvanyli 14. 12,5 näytti kylmänä kun kokeili. Eivät testanneet akkua liikkeessä kun virrat niin vähissä antoivat suoraan uuden akun. Joko tuo akku oli sippi tai sitten purkaa virran johonkin. Täytyy illalla ja aamulla mitata mitä näyttää että onko virtaa kadonnut. On kyllä sen verran sähkö ongelmaa autossa että en epäilisi vaikka purkautuisi johonkin, keskuslukko ei pelitä, välillä penkkien säädöt ei toimi ym pientä kivaa

                Comment

                • marcus_108
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 578
                  • Hyllykallio

                  Mistähän löytäis suomenkielisen sulakerasiakaavion -99 toukkaan?
                  Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                  Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                  Ex:
                  E39 523i touring -99
                  Opel kadett E 1.6 -89
                  Seat Toledo 1.8 -92
                  Toyota corolla Lb 1.6 -87
                  Vw passat farkku 1.8 -99

                  Comment

                  • Pexii
                    Newbiemmer
                    • Apr 2013
                    • 5
                    • Lappeenranta

                    Automaatti ilmastointi

                    Mikähän mahtaa olla vialla kun kylmänä automaatti-ilmastointi surisee ja sen jälkeen se ei toimi. missä vika?:think

                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      miten m-sport etupuskuri irtoaa??
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        Originally posted by marcus_108 View Post
                        Pitää nyt oikeen täällä kysellä, että onko kellään ollu saman tapaista ongelmaa -99 523i man. vaihdelaatikon kanssa että kylmänä toimii hyvin, mutta kun lämpenee niin 3. vaihteelle vaihtaminen hankaloituu ja vapaan kohta "siirtyy" 5. vaihteen kohtaan. esim. 2 vaihteelta ylös päin vaihdettaessa menee usein suoraan 5. vaihteelle.

                        Eli onko tolle mitään järkee tehä mitään remppaa vai mennä niin kauan kun se 3. vaihde askista löytyy ja sitten uus loota?
                        Vastataanpa tänne kun kyselit privassa niin jaetaan muillekin. Ohjeet tämän ongelman korjaamiseen löytyy googlella, laiskoille yksi linkki tässä:



                        Kohdat 4-7 on tuolle vaihdekepin keskittämisen korjaukselle. Ei riko mitään ellei tule miss-shiftiä eli korjaus kyllästymisen mukaan
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Bmw Dreamer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 2762
                          • Kouvola

                          Originally posted by marcus_108 View Post
                          Mistähän löytäis suomenkielisen sulakerasiakaavion -99 toukkaan?
                          Eiks englanniksi auttais?

                          Mulla taitaa olla toisella koneella kyllä käännetty suomeksikin.
                          BMW 520d Touring '06 314tkm
                          BMW 530D Touring '99 552tkm
                          BMW 320da Touring '02 427tkm
                          Volvo V70 D5 '02
                          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                          Case IH 5140 Maxxum

                          Comment

                          • Bomb5
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 726
                            • Kivijärvi

                            Lohkesi tässä taannoin apukuskin puoleisesta sisäilmasuodattimelta kabiiniin tulevasta putkesta yksi niistä pyöreän pään kolmesta muovisesta "hahlosta", mitkä tarttuvat niihin reiän reunoilla oleviin tappeihin kierrettäessä putkea kiinni. Yritin liimata palan takaisin syanolla ja epoksiakin vielä pintoihin, mutta ei pidä. Onko joku onnistunut tuommoisen korjaamaan, vai suosiolla uusi osa tilalle (~60 euroa)? 2 jäljelle jäänyttä "hahloa" pitää putken pään kyllä paikoillaan, mutta ei tietenkään ole täysin tiivis. Yksi vaihtoehto olisi varmaankin vaihtaa tuo putken tiiviste uuteen paksumpaan, sehän on jotain vaahtomuovin tyyppistä ja mennyt ajan myötä hieman kasaan muutenkin.

                            Tästä osa numero 7 kyseessä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...bon_container/
                            E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                            Comment

                            • marcus_108
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2012
                              • 578
                              • Hyllykallio

                              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                              Eiks englanniksi auttais?

                              Mulla taitaa olla toisella koneella kyllä käännetty suomeksikin.
                              Joo kyllä sekin kävis kun itellä on saksaksi..
                              Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                              Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                              Ex:
                              E39 523i touring -99
                              Opel kadett E 1.6 -89
                              Seat Toledo 1.8 -92
                              Toyota corolla Lb 1.6 -87
                              Vw passat farkku 1.8 -99

                              Comment

                              • marcus_108
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2012
                                • 578
                                • Hyllykallio

                                Originally posted by Cell View Post
                                Vastataanpa tänne kun kyselit privassa niin jaetaan muillekin. Ohjeet tämän ongelman korjaamiseen löytyy googlella, laiskoille yksi linkki tässä:



                                Kohdat 4-7 on tuolle vaihdekepin keskittämisen korjaukselle. Ei riko mitään ellei tule miss-shiftiä eli korjaus kyllästymisen mukaan
                                Ja laiskat kiittää!
                                Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
                                Ford Mondeo 1.8 Stw -01

                                Ex:
                                E39 523i touring -99
                                Opel kadett E 1.6 -89
                                Seat Toledo 1.8 -92
                                Toyota corolla Lb 1.6 -87
                                Vw passat farkku 1.8 -99

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎