Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä öljyä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    #16
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Kiinnostais tietää, millä öljyllä on naputellu nostajat vähiten M52/M54-koneissa? Mobil 1 0W-40 New lifet on pyöriny nyt useamman vaihtovälin 10-15t ihan ok, mutta oon miettiny vaihtoa Castroliin, jos sais napsutusta vähän vaimeammaksi. Ainakin ebayn Levoil-shopista saisi Edge 0W-40 isommissa erissä hyvään hintaan vs. Suomen sikahinnat. Ilmeisesti Castrolin 0W-30 on myös aika laadukas öljy. Ainakin ulkomaiset foorumit ovat ylistäneet tätä "German Castrolia".

    Suosittelen kokeilemaan tuota mobil 1 peak lifeä. Verrattuna new lifeen tuossa on paksumpi öljykalvo, joka vanhemmissa ja jo kuluneissa moottoreissa on huomattavasti parempi ratkaisu. Mulla ei ainakaan kuulu venttiilikoneiston säksätykset yhtään, ja kokemusta on näistä molemmista 5W-50 sekä "ruunan kusi" 0W-40 mobiilista eri koneissa.

    Comment

    • janke
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 3667
      • seinäjoki

      #17
      Lainasin vähän toisesta threadista:


      Bmw 316 E30 -88

      Comment

      • tenzo
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 79
        • Kemi

        #18
        Ite oon käyttäny M52b20 moottorisessa e39:ssä Valvolinen MaxLife 5w-40;stä. Kolmesti on tullu jo vaihdettua 10000km vaihtovälillä. Hyvin on toiminu Valvoline Autolla on ajettu 355200km
        Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT Tekna+ -19 Black J11B
        EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black J11
        EX.MB E280 CDI TA Elegance -05 Tanzanite Blue Metallic S211
        EX. BMW 520i -97 Schwarz II
        E39
        EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit W201

        Comment

        • Nicer Back
          Bimmer Rookie
          • Mar 2010
          • 42
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Olen laittanut yli 200 tkm ajettuun enkä ole huomannut mitään ongelmaa. Ihan Teboililta taisin ostaa kun plussaa ei tainnut ainakaan viimeksi olla vielä halpakauppojen hyllyissä. Hintaa en muista, eihän se erityisen halpaa tietenkään ole.
          Mobil ESP ja vaihdot ajotietokoneen mukaan. Kallis öljy, ei ole ollut ongelmia, kone käy kuin uusi ja mittarissa kohta 300 000. Öljy oikeasti pieni kustannuserä kokonaisuudessa. Polttoaine, apulaitteet, kori ja alustan ylläpito tulee huomattavasti kalliimmaksi. Puhumattakaan ajoneuvoverosta.....

          Comment

          • El_Ucca
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 66
            • Tampere

            #20
            "Uusi" Teboil Diamond Longlife on ainut kokeilemistani joka pysyy sisällä (M54B22). Kaikilla muilla kuluttaa pirusti öljyä.

            Ilmeisesti öljyyn tehtiin jotain isompiakin muutoksia, koska ennen tuota longlife-merkinnän ilmestymistä kannuuun, kyseinen öljy paloi pois muiden öljyjen tapaan.

            Kokeiltu ainakin Teboil Gold, Castrol Magnatec ja joku Shellin öljy, joka katosi kaikken nopeiten.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by Bomb5 View Post
              Kiinnostais tietää, millä öljyllä on naputellu nostajat vähiten M52/M54-koneissa? Mobil 1 0W-40 New lifet on pyöriny nyt useamman vaihtovälin 10-15t ihan ok, mutta oon miettiny vaihtoa Castroliin, jos sais napsutusta vähän vaimeammaksi. Ainakin ebayn Levoil-shopista saisi Edge 0W-40 isommissa erissä hyvään hintaan vs. Suomen sikahinnat. Ilmeisesti Castrolin 0W-30 on myös aika laadukas öljy. Ainakin ulkomaiset foorumit ovat ylistäneet tätä "German Castrolia".
              Vaihda suosiolla 5W-40W Teboil Diamondit. Loppuu naputus ja kylmäliman kertyminen huohotinputkeen.

              Comment

              • Bomb5
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2011
                • 726
                • Kivijärvi

                #22
                Originally posted by Hemi View Post
                Vaihda suosiolla 5W-40 Teboil Diamondit. Loppuu naputus ja kylmäliman kertyminen huohotinputkeen.
                Tästä kuulisin mielelläni enemmänkin kokemuksia, esim. mistä öljystä vaihdettu ko. öljyyn ja mitkä olivat konkreettiset muutokset? Taitavat juuri nuo 2 ominaisuutta olla melkein kiinnostavimmat M54-koneiden kanssa. Autossa on öljyinä käytetty ennen minua pääasiassa Shell Helix Ultra 5W-40:tä (vaihdot aina 10-15 tkm) ja viimeisimmät 3 vaihtoa Mobil 1 0W-40:tä. Kerää hieman kylmälimaa työajoissa, mikä tosin lähtee pois vähänkin pidemmillä reissuilla. Tuon Teboilin öljyn lisäksi olen myös miettinyt Castrolin Edge 0W-40 ja Magnatec 5W-40:tä. Onhan näistä öljyistä paljon threadeja, mutta hauska näitä on lukea.
                E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                Comment

                • +Jompp3-
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2011
                  • 47
                  • Mikkeli

                  #23
                  Itse olen käyttäny liqui moly 5w-40. Kylmä limaakaan ei viime talven pätkäajossa lopulta riesaksi asti kertyny.
                  -e39 523i
                  -Yamaha R1

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #24
                    Teboil diamond diesel pyörii omassa koneessa.

                    Castrollin tai Teboilin sivuilta löytyy suositustaulukot. Niiden mukaan kun menee, ei voi mennä metsään.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Antsah
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2009
                      • 1776
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by Mr.Speed View Post
                      Suosittelen kokeilemaan tuota mobil 1 peak lifeä. Verrattuna new lifeen tuossa on paksumpi öljykalvo, joka vanhemmissa ja jo kuluneissa moottoreissa on huomattavasti parempi ratkaisu. Mulla ei ainakaan kuulu venttiilikoneiston säksätykset yhtään, ja kokemusta on näistä molemmista 5W-50 sekä "ruunan kusi" 0W-40 mobiilista eri koneissa.
                      Kokeilin itse oikeastaan kaikkia eri vaihtoehtoja ja päädyin myös tuohon Mobil 1 5w-50 peak lifeen. Öljynkulutus on kaikkein pienin tuolla ja mitään huonoja puolia ei vastaavasti ole ollut. Castrolin Edgellä naputteli kylmänä nostimet kaikkein lyhimmän aikaa. Minulla tahtoi yksi nostaja naputella lämpimänäkin, mutta ilmeisesti RVS-käsittely poisti sen koska ei ole kohta vuoteen naputtanut lämpimänä. Kylmänä rallattelee edelleen sen n.2-10s riippuen ulkolämpötilasta. Millään öljyllä en kylmä rallatusta ole kokonaan saanut siis kyllä poistumaan, mutta en ole kyllä asiasta kauheasti stressannutkaan.

                      Kylmäliimaa minulla ei ole tullut millään öljyllä.

                      Öljyt mitä olen testanut tässä M54B25: Castrol Magnatec 5w-40, Castrol Edge FST 0w-40, Valvoline Maxlife 10w-40, Teboil Gold 5w-40, Teboil Diamond 5w-40 ja nykyinen Mobil 1 5w-50 Peak Life jossa taidan pitäytyä jatkossa oli sitten kuinka vanhanaikainen öljy hyvänsä

                      Eikös öljyn kuulukkin hieman mustua, silloin se toimii oikein sitomalla itseensä epäpuhtauksia.
                      Last edited by Antsah; 19-10-2012, 00:22.

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by El_Ucca View Post
                        "Uusi" Teboil Diamond Longlife on ainut kokeilemistani joka pysyy sisällä (M54B22). Kaikilla muilla kuluttaa pirusti öljyä.

                        Ilmeisesti öljyyn tehtiin jotain isompiakin muutoksia, koska ennen tuota longlife-merkinnän ilmestymistä kannuuun, kyseinen öljy paloi pois muiden öljyjen tapaan.

                        Kokeiltu ainakin Teboil Gold, Castrol Magnatec ja joku Shellin öljy, joka katosi kaikken nopeiten.
                        Teboilin diamondissa on bemarin -04 Longlife hyväksyntä ollut jo useamman vuoden. Ja vanhemmat hyväksynnät jo ennen sitä. Vai mitä öljyä tässä tarkoitettiin?

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          #27
                          Originally posted by Antsah View Post
                          Kokeilin itse oikeastaan kaikkia eri vaihtoehtoja ja päädyin myös tuohon Mobil 1 5w-50 peak lifeen. Öljynkulutus on kaikkein pienin tuolla ja mitään huonoja puolia ei vastaavasti ole ollut. Castrolin Edgellä naputteli kylmänä nostimet kaikkein lyhimmän aikaa. Minulla tahtoi yksi nostaja naputella lämpimänäkin, mutta ilmeisesti RVS-käsittely poisti sen koska ei ole kohta vuoteen naputtanut lämpimänä. Kylmänä rallattelee edelleen sen n.2-10s riippuen ulkolämpötilasta. Millään öljyllä en kylmä rallatusta ole kokonaan saanut siis kyllä poistumaan, mutta en ole kyllä asiasta kauheasti stressannutkaan.

                          Kylmäliimaa minulla ei ole tullut millään öljyllä.

                          Öljyt mitä olen testanut tässä M54B25: Castrol Magnatec 5w-40, Castrol Edge FST 0w-40, Valvoline Maxlife 10w-40, Teboil Gold 5w-40, Teboil Diamond 5w-40 ja nykyinen Mobil 1 5w-50 Peak Life jossa taidan pitäytyä jatkossa oli sitten kuinka vanhanaikainen öljy hyvänsä

                          Eikös öljyn kuulukkin hieman mustua, silloin se toimii oikein sitomalla itseensä epäpuhtauksia.
                          Vähä sivusta, mutta huomasitko mitään muuta vaikutusta tuolla RVS-käsittelyllä? Laitoitko 2xG6 satsin?:think
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Antsah
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2009
                            • 1776
                            • Oulu

                            #28
                            Empä oikeastaan. Tuskin tuo ehjään moottoriin mitään ihmeitä saa aikaan. Pääasia, että nostin "korjaantui" Taisin laittaa 2G4x2 eli tuplana, koska se 2G6 on pahimmoillensa liian vähän 6,5l tilavuuteen ainakin ohjeiden mukaan.
                            Last edited by Antsah; 21-10-2012, 21:26.

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              #29
                              omalla autolla ajettu 380tkm, mitäs tuohon kannattas talvea vasten laittaa?:think
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              • Bmw Dreamer
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 2762
                                • Kouvola

                                #30
                                Originally posted by djs^ View Post
                                omalla autolla ajettu 380tkm, mitäs tuohon kannattas talvea vasten laittaa?:think
                                428tkm, Diamond Dieselit pyörii nätisti myllyssä.
                                BMW 520d Touring '06 314tkm
                                BMW 530D Touring '99 552tkm
                                BMW 320da Touring '02 427tkm
                                Volvo V70 D5 '02
                                Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                                Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                                Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                                Case IH 5140 Maxxum

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎