Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M52xxx Tyhjäkäyntiarvot+muut käyntihäiriöt!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    Originally posted by jones\\ View Post
    kantsii varmistaa että on vanosmäntä pohjassa ennenkä kirii nokkapyörän pultit.
    Tässä tapauksessa ei ollut tuosta kyse, vaan vanos ei ollut lähtenyt menemään nokkarattaan ensimmäisille booreille.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • jones\\
      Bimmer Rookie
      • Jul 2009
      • 90
      • Lahti

      Niin justiisa.
      e91 320da

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by kaol View Post
        Pieni virhe oli käynyt vanosta asentaessa, kuten Supa ehti epäilläkkin. Nokka pääsi kääntymään n. 15 astetta, kunnes vanoksessa tuli raja vastaan. Vanoksen irroitus ja kokoaminen oikeaan kohtaan, niin koko säätöalue oli taas käytössä, eikä vanoksesta tullut enää vikakoodia.
        Pahoittelut vielä Janille.
        Mitäpäs tuosta. Auto toimii moottoriltaan nyt parhaiten minun aikanani. Neste pinta oli ylhäällä sen takia, kun oli ilmaa järjestelmässä niin vi...ti, mutta puoltoista tuntia ilmausta ja kaikki kunnossa. Sitten tilasin tyhmänä skruuvasta tyhjäkäyntiventtiilin joka olikin valmiiksi paska Tämä varoituksena kaikille jotka joskus suunnittelee saman tilaamista!!!

        Kaol: Se kitisevä ääni jota luulin laturista johtuvaksi olikin kiristinrulla (mallia Topran) jota epäilitkin. Orkkis tilalle ja kitinät poissa. Kiitos vielä kerran remontista!!!

        Edit: Eipäs ollutkaan kiristinrulla vaan tehostimen pumppu!
        Last edited by janke; 04-02-2013, 22:32.
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Jürgen_
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 2707
          • Mylsä

          Nonii, nyt minäkin liityn tänne säätämään...

          Potilaana 523ia -98 (M52B25)

          Käynti muuttui täristäväksi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Veto huonoa, vasta 3000 tuntumassa alkaa vetää paremmin.
          INPA kertoi roughing arvoissa että kolmos sylinteri "käy huonosti" arvo yli 8000 kun otin imm piuhan irti niin roughing arvo kolmos sylinterissä meni liki nollaan ja nelos sylinterin arvi nousi yli 8000
          Tyhjäkäynti jää leijumaan mutta laskee kutenkin n.750 tasolle.
          Sytytystulpat katottu, ihan valkoiset, laihallako tuo nyt sitten käy. Ei öljyä tulpan koloissa sillä venakopan tiivisteet on vaihdettu. Tulppia ja puolia sekoiteltu, ei vaikutusta. Brake cleaneria suihkittu, ei vaikutusta käyntiin.
          Tyhjäkäynnillä moottorin kuormitusarvo yli asteikon.
          Sorsan putket nyt tulis ekana mieleen lähteä tarkistamaan ja muuttaa INPA lontoon kiäliseks...

          Mitähän tekis :think
          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by Jürgen_ View Post
            Nonii, nyt minäkin liityn tänne säätämään...

            Potilaana 523ia -98 (M52B25)

            Käynti muuttui täristäväksi tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla. Veto huonoa, vasta 3000 tuntumassa alkaa vetää paremmin.
            INPA kertoi roughing arvoissa että kolmos sylinteri "käy huonosti" arvo yli 8000 kun otin imm piuhan irti niin roughing arvo kolmos sylinterissä meni liki nollaan ja nelos sylinterin arvi nousi yli 8000
            Tyhjäkäynti jää leijumaan mutta laskee kutenkin n.750 tasolle.
            Sytytystulpat katottu, ihan valkoiset, laihallako tuo nyt sitten käy. Ei öljyä tulpan koloissa sillä venakopan tiivisteet on vaihdettu. Tulppia ja puolia sekoiteltu, ei vaikutusta. Brake cleaneria suihkittu, ei vaikutusta käyntiin.
            Tyhjäkäynnillä moottorin kuormitusarvo yli asteikon.
            Sorsan putket nyt tulis ekana mieleen lähteä tarkistamaan ja muuttaa INPA lontoon kiäliseks...

            Mitähän tekis :think
            Minä tässä olen huonoin vastaamaan... Mutta,mutta... oletko tarkistanut tyhjäkäynti venttiilin ja sen putken mikä tulee tuosta venttiilistä haitariputkeen? Kokeile toista ilmamäärämittaria jos saat jostain lainalle tai vähintäänkin puhdista se nykyinen IMM.
            Last edited by janke; 09-02-2013, 16:52.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Jürgen_
              Bimmer Enthusiast
              • May 2008
              • 2707
              • Mylsä

              Noniih

              Se sitten selvisi vika heikkoon vetoon ja täristävään tyhjäkäyntiin. Kannentiiviste nöyrtyi 4-3 sylinterien välistä. 1-2-3 välitkin olivat jo alkaneet antautumaan. Lohko meni piloille 3-4 sylinterien väliltä joten se on sitten siinä, PRKL

              Mikä sen tivarin antautumisen lienee aiheuttanut, jää mysteeriksi. Alkuperäinen tiiviste siellä luultavasti oli, aj. 350tkm. Öljyä oli imusarja "täynnä" koska sorsan lorotusputki oli mönjääntynyt umpeen.

              Nyt sitten olisi hieman osia myynnissä...
              Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

              Comment

              • juhnis82
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 18
                • LPR, Finland

                Kokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by Jürgen_ View Post
                  Noniih

                  Se sitten selvisi vika heikkoon vetoon ja täristävään tyhjäkäyntiin. Kannentiiviste nöyrtyi 4-3 sylinterien välistä. 1-2-3 välitkin olivat jo alkaneet antautumaan. Lohko meni piloille 3-4 sylinterien väliltä joten se on sitten siinä, PRKL

                  Mikä sen tivarin antautumisen lienee aiheuttanut, jää mysteeriksi. Alkuperäinen tiiviste siellä luultavasti oli, aj. 350tkm. Öljyä oli imusarja "täynnä" koska sorsan lorotusputki oli mönjääntynyt umpeen.

                  Nyt sitten olisi hieman osia myynnissä...
                  Voi perse! No.. kaikki on mahdollista näköjään luotettavissakin autoissa Pitäisi käydä omankin auton kanssa ohivuoto mittauksessa.
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by juhnis82 View Post
                    Kokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
                    Oletko kokeillut toista asentoanturia?
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • juhnis82
                      Newbiemmer
                      • Feb 2011
                      • 18
                      • LPR, Finland

                      Originally posted by janke View Post
                      Oletko kokeillut toista asentoanturia?
                      Tarkennetaan hieman, olis siis kansi irti ja vanos toki samalla niin olisiko mennyt väärille hampaille takaisin asennettaessa... Anturi ostettu marmorilta vuosi sitten.

                      Comment

                      • jones\\
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2009
                        • 90
                        • Lahti

                        Kuten monesti todettu,tyhjäkäynti 20,xx astetta ja kierroksilla 40,xx astetta.Parikyt astetta liikealue.Jos ei ole niin ajoitus pielessä.
                        Kannattaa lukea TIS:in ohje aiheesta,ja juutuupista löytyy monta pätkää asennuksesta.
                        Last edited by jones\\; 09-03-2013, 19:31.
                        e91 320da

                        Comment

                        • juhnis82
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 18
                          • LPR, Finland

                          Hmm, livedata kertoi että vanos ei liiku mihinkään suuntaan ajon aikana, koko ajan noin 26. Ei anna vikakoodia kuitenkaan. Ainoastaan vanoksen tila muuttuu retard --> active ajon aikana. Jos sitä hakisi toisen anturin.

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki



                            Pitkästä aikaa kävin ihmettelemässä Add arvoja ja ne edelleenki korjaa aika laihentavasti.:think
                            Sen verran testasin, että kun otin tankinkorkin auki, niin heti alkas lukemat tippua jonkiverran, mutta kun korkki takas, niin lukemat taas nousivat:think Ei ole vaan tähän löytynyt ratkaisua vaikka paljon on yritetty asiaa ratkoa.
                            Last edited by janke; 16-01-2015, 10:55.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • MGUarto
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 192
                              • Vantaa-Nissas

                              Originally posted by juhnis82 View Post
                              Kokeillaan saisiko täällä vastauksen. Eli minkälaisessa asennossa pitäisi nokka olla tyhjäkäynnillä. Jossain luki että noin 20 astetta. Oman remontin jäljiltä se näyttää nyt olevan 26 astetta tyhjäkäynnillä. Pitääkö asentaa uudestaan vai onko normaali? Ajoneuvo E39 523iA 1996.
                              Näissähän ei sit paikoillaan kaasutellessa nokan asento ei pahemmin muutu. Itellä 25-27 astetta tyhjäkäynnillä, ja just kattava vanos remppa tehty ja ajotukset on kyllä kohillaan

                              Tämä ei siis koske m52b28 moottoreita ja siitä ylöspäin. Vain noita skoottereita 523,525
                              Last edited by MGUarto; 16-05-2013, 09:52.

                              Comment

                              • jones\\
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2009
                                • 90
                                • Lahti

                                Itellä m52b28,tyhjäkäynnillä nokan asento 20-22 astetta,kierroksilla paikallaan kaasutellessa muuttuu 40 asteeseen.Hienosti vääntää ja kiertää ajossa.
                                e91 320da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎