E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Doni
    Moderator
    • Sep 2004
    • 2847
    • Kyrsälä

    #1

    E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

    Edellinen E39 kysymyskiä ja vastauksia laitettu lukkoon.
    Jatketaan tässä vanhaan malliin.

    Edellinen viestiketju:
    Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
  • xpro
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2012
    • 250
    • varkaus

    #2
    mistä johtuu kun rupesi bemari tekemään sellaista että pyyhkiät pysähtyy keskelle lasia..? ilkee käydä aina käsin alas painamassa..:think

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10946
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by xpro View Post
      mistä johtuu kun rupesi bemari tekemään sellaista että pyyhkiät pysähtyy keskelle lasia..? ilkee käydä aina käsin alas painamassa..:think
      Voisi olla pyyhkijöiden rele/releet tai sitten sitten pyyhkijän moottori (rajakytkin). Releet löytyy apparin puoleisen raitisilmakotelon alla olevasta sähkö boxista.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • dumppi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 4351
        • sotkamo

        #4
        itellä jumi kans pyyhkijät liian ylös eräs aamu kun töihin ajelin ja lopulta pysähtyi kokonaan ja syypääksi paljastui löystynyt mutteri pyyhkijöiden vivustossa. itse purin turhaan pyyhkijät ja kaikki suojamuovit pois mutta vivusto näkyy aika hyvin kun irroittaa kuskin puolen raitisilmasuodatinkotelon.
        Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
        e36 325i coupé R.I.P
        e30 316 2d
        e36 318is coupé
        e36 323i 4d ac schnitzer replica


        Käyttis: e39 523i 4d
        Originally posted by rizzo
        Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
        |Sotkamo Connection|

        Comment

        • dede
          Bimmer Rookie
          • May 2011
          • 117
          • pirkanmaa

          #5
          Htk:lle. Juu tutkimukset alotetaan heti huomenissa. Kokeillaan eka tuota puhaltimen sulaketta yön yli. Sitten jos ei ole se nii sit toi virtatestaus.

          Comment

          • Krister
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2003
            • 227
            • PK-seutu

            #6
            Mikäs on järkevin paikka ostaa facelift touringiin uusi sisempi takavalo? Laakkonen vai löytyykö joku halvempi paikka?
            Supra MKIV 6spd lhd
            W212 E350CDI

            Ex: E39 530d

            Comment

            • suffeli
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 559
              • JKL

              #7
              Auton vuosimalli on 2001, joten onkos tuo navi MK3 vai MK4?

              Ja mikäs on uusi softaversio?


              Nyt näkyy olevan 3-1/63.
              ------
              G31 530d

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                #8
                Tuleekos m57d30 koneen syylärin pohjasta (punainen proppu) kaikki jäähdytin-nesteet ulos? Onko väliä laittaako punaista vai sinistä nestettä? Ilmaantuuko itsestään?

                Kumma, kun paisarissa näyttäisi nesteen väri olevan vaalean ruskeaa, korkin pohja ruosteessa. Mistäs sinne ruostetta olisi päässyt?
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by suffeli View Post
                  Auton vuosimalli on 2001, joten onkos tuo navi MK3 vai MK4?

                  Ja mikäs on uusi softaversio?


                  Nyt näkyy olevan 3-1/63.

                  SW 3 = MKIII. Sulla on uusin softa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • dede
                    Bimmer Rookie
                    • May 2011
                    • 117
                    • pirkanmaa

                    #10
                    No nyt näytti 2päivää seisoneena 5,6 Nyt akku sit latinkiin ja puhaltimen sulake irti(nr.9)? Ja katotaan tapahtuuko mitään. Helvetti ku ei itsellä aikaa ruveta suorittaa tota mittausta. Mitähä liike ottaa jos selvittää minkäsulakkeen takaa muutosta kulutuksessa tapahtuu?

                    Comment

                    • Ramzez
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2009
                      • 6104
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Olen tässä keväthuoltoa tehnyt tuohon sigun E39:ään ja samalla tuli luettua vikakoodit ja livedataa. Laitoin auton käymään ja tsekkasin myös korjausarvot. Jos kyseessä olisi oma autosi, huolestuisitko näistä arvoista:



                      Käy kyllä tasaisesti, ei savuta eikä anna mitään vikakoodeja. Lisäksi tuo adjustment 2 arvo vaihteli -1,6 ja -2,2 välillä kierroksista riippuen. Samoin adjustment 5 arvo kävi yhdessä kohtaa lähellä +2, mutta vakiintui sitten tuohon n. 1,5 arvoon.

                      Voiko suuttimien elinikää lisätä millään fiksulla konstilla?

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8284
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Tuleekos m57d30 koneen syylärin pohjasta (punainen proppu) kaikki jäähdytin-nesteet ulos? Onko väliä laittaako punaista vai sinistä nestettä? Ilmaantuuko itsestään?

                        Kumma, kun paisarissa näyttäisi nesteen väri olevan vaalean ruskeaa, korkin pohja ruosteessa. Mistäs sinne ruostetta olisi päässyt?
                        ei tuu aivan kaikki ulos, lohkossa saattaa olla pakosarjan puolella proppu mistä saa loput pois. vihreetä sisään.

                        ettei olisi joku noheva laittanut kanelia nesteisiin? miltä korkki haisee?

                        nimim. kokemusta on
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Ramzez View Post
                          Olen tässä keväthuoltoa tehnyt tuohon sigun E39:ään ja samalla tuli luettua vikakoodit ja livedataa. Laitoin auton käymään ja tsekkasin myös korjausarvot. Jos kyseessä olisi oma autosi, huolestuisitko näistä arvoista:
                          Ei aihetta toimenpiteisiin noiden perusteella. Yleensä käynti alkaa tuntua selvästi epätasaiselta, kun jonkun pytyn korjausarvo nousee +3 päälle.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8284
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            sitten kysymys: kumpi on syyllinen, laakerin abs kehä vai itse anturi?

                            -abs ja asc valot syttyy kun nopeus ylittää n. 50km/h
                            -nopeusmittari näyttää oikein n. 60km/h asti tästä eteenpäin liian vähän. kun todellinen nopeus on 120km/h näyttää mittari n. 90km/h ja heiluu n. 5km/h ees taas.
                            -INPA antaa vikakoodia vas.taka anturista.
                            -livedatan mukaan vas.taka anturi antaa normaalia nopeutta mutta n. kerran pyöränkierrokseen signaali katoaa kokonaan pieneksi hetkeksi (livedatan hitauden vuoksi tämän näkee vain alle 4km/h nopeuksissa) isommissa nopeuksissa anturi tuntuis antavan ihan mitä sattuu nopeuksia kun muut antaa tasaista lukemaa.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by dede View Post
                              No nyt näytti 2päivää seisoneena 5,6 Nyt akku sit latinkiin ja puhaltimen sulake irti(nr.9)? Ja katotaan tapahtuuko mitään. Helvetti ku ei itsellä aikaa ruveta suorittaa tota mittausta. Mitähä liike ottaa jos selvittää minkäsulakkeen takaa muutosta kulutuksessa tapahtuu?
                              Tuon lataamiseen menee sitten varmaan vuorokausi tai pari, jos saat sen vielä ottamaan virtaa vastaan. Lyijyakkuja ei saisi purkaa alle 10.5V. Ei sitä itsekkään pitkää mittaile, jos löytyy yleismittari.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X