ja sitten vielä toisena asiana sellanen, että onko kukaan kokeillut vaikutusta redlinen SI-1 *Complete Fuelsystem Cleaner bensiinin lisäaine* ainetta?
Toissapäivänä ainakin yks kaveri Kotkan motonetis kyseli tiskiltä et onko mitään muita polttoainejärjestelmän putsausaineita (ja oli kait stp:n tai vastaava purkki kädessä?), myyjä kertoi et on ainakin 3-4. Kyseli mikä on paras, niin Redlinen jotain purkkia myyjä ainakin suositteli, mahtoi olla samaa ainetta jopa ku mainitsemasi.
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Edelleen olis ongelmia ton hanttarin oven kanssa kun ei aukee perkeleelläkään.
Tiätääkös joku noista sähköistä jotain. Sain ovipahvin alta kaivettua 3 johtoo esille mitkä näyttäis menevän lukkopesälle. sininen musta ja valkonen. Tietääkö joku että jos noihin antaa suoraan virtaa niin saako oven niin huijattua aukeemaan?
ja sitten vielä toisena asiana sellanen, että onko kukaan kokeillut vaikutusta redlinen SI-1 *Complete Fuelsystem Cleaner bensiinin lisäaine* ainetta?
Eipä noita ainakaan huvin vuoksi kannata käyttää. Voi pistää paskan liikkeelle, joka tukkii paikat. Toki ei kai siinä mitään jos tuntee koneen ja tietää, ettei tuota mahdollisuutta ole. Eikös nuo kaikki aika pitkälti pelkkää etanolia ole.
no aika jäykkää tavaraa tuo oli ainaski (redline), eikä vielä ole ollut harmia koneissa joissa olen käyttänyt noita tai vastaavia. puhdistaa ja voitelee...
ja myös diesel koneissa käyttänyt 2-tahti öljyä sekä jäänestoa ja lisäaineita (puhdistus+voitelu) tietysti kohtuullisesti silloin tällöin vähän, ei jatkuvalla syötöllä eikä tehopesua, että pullollinen tankilliseen.
katotaa sitten ku eka mosa pamahtaa noitten aineitten johdosta, että jatkanko käyttöä. vaikka konetta sen enempää tuntisi, omalla vastuulla kokeiluja.
Tukivarsia vaihtaessani tänään tuohon sigun E39:ään, aloin ihmetellä kun turbon läheisyydestä oli vuotanut öljyä. Turbo ei kuitenkaan öljyä vuotanut, vaan sen läheisyydessä oli sellainen eristetty kumiputki, joka ei tule edes millään klemmareilla kiinni. Kyseisen letkun alapää oli notkahtanut osittain pois paikoiltaan ja sitä kautta ilmeisesti pienissä määrin oli öljyä valunut pitkin konehuonetta. Mikähän mahtaa olla tuollaisen letkun tarkoitus, joka ei ole oikeastaan kiinnikään millään? Letku lähti siis siitä imusarjan paikkeilta ja päättyi turbon läheisyyteen. BMWfanien sivusto ei räjäytyskuvineen tehnyt minua yhtään fiksummaksi.
EDIT: No nyt löytyi. Liittyykö tuo kumiputki (osa nro 6) jotenkin tuohon cold climate varusteeseen ja mikähän on sen funktio? Miksi sieltä ylipäätänsä tulee edes pikkaisen öljyä tai sen sorttista tavaraa?
Tukivarsia vaihtaessani tänään tuohon sigun E39:ään, aloin ihmetellä kun turbon läheisyydestä oli vuotanut öljyä. Turbo ei kuitenkaan öljyä vuotanut, vaan sen läheisyydessä oli sellainen eristetty kumiputki, joka ei tule edes millään klemmareilla kiinni. Kyseisen letkun alapää oli notkahtanut osittain pois paikoiltaan ja sitä kautta ilmeisesti pienissä määrin oli öljyä valunut pitkin konehuonetta. Mikähän mahtaa olla tuollaisen letkun tarkoitus, joka ei ole oikeastaan kiinnikään millään? Letku lähti siis siitä imusarjan paikkeilta ja päättyi turbon läheisyyteen. BMWfanien sivusto ei räjäytyskuvineen tehnyt minua yhtään fiksummaksi.
ettei olisi huohottimen putki :think
E: en tunne ko. moottorin huohotusta lainkaan mutta eristys, öljyisyys ja turbon läheisyys viittais siihen..
Konepelti jäi jumiin.. Kuskin puolelta lukko kiinni ja vänkärin puolelta auki? Vaijeria vetämällä ei aukea? Jos jollakin on ohjeet aukasuun niin vittiikö pistää mule privana ja kuvat ois aika hyvä
Tukivarret tuli vaihdettua ja tänään kävin suuntauttamassa auton. Eipä se aivan ongelmitta onnistunut, vaikka alustassa ei ollutkaan väljää. Takapäässä eivät asentajat meinanneet saada säädettyä repsikan puolen aurausta, joten heidän piti tehdä lisää tilaa, mahtuakseen paremmin. Siinä sitten irroittivat sellaisen muovisuojan, tai yrittivät irroittaa, mutta sen kiinnityspultti katkesi. Kysymys kuuluukin, kannattaako tuota muovisuojaa (osa nro 12) yrittää jotenkin patentoida takaisin kiinni? Onko vaivan arvoista?
Tukivarret tuli vaihdettua ja tänään kävin suuntauttamassa auton. Eipä se aivan ongelmitta onnistunut, vaikka alustassa ei ollutkaan väljää. Takapäässä eivät asentajat meinanneet saada säädettyä repsikan puolen aurausta, joten heidän piti tehdä lisää tilaa, mahtuakseen paremmin. Siinä sitten irroittivat sellaisen muovisuojan, tai yrittivät irroittaa, mutta sen kiinnityspultti katkesi. Kysymys kuuluukin, kannattaako tuota muovisuojaa (osa nro 12) yrittää jotenkin patentoida takaisin kiinni? Onko vaivan arvoista?
Poista se katkennyt pultin nysä ja laita uusi pultti (nro 13)? Ellet saa sitä nysää pois niin vaihda tuo pultti 5. Tuskin maksaa maltaita, vaikka kävisi marmorilta.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Varmaan suoraan pääkallopaikalta lähetetty joku salainen navin päivityskoodi. Meinaa eilen navi sammutti itsensä ja ei lähtenut enää käyntiin. Radio kyllä toimi vielä hetken. Sitten sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin, niin oli uusi design suoraan commodore 64 ajoilta:
Sit kun auto lepäsi muutamia tunteja, niin taas palattiin normaaliin lookkiin. Mitä v*ttua?
Varmaan suoraan pääkallopaikalta lähetetty joku salainen navin päivityskoodi. Meinaa eilen navi sammutti itsensä ja ei lähtenut enää käyntiin. Radio kyllä toimi vielä hetken. Sitten sammutin auton ja laitoin uudestaan käyntiin, niin oli uusi design suoraan commodore 64 ajoilta:
Sit kun auto lepäsi muutamia tunteja, niin taas palattiin normaaliin lookkiin. Mitä v*ttua?
Navi-yksikkö tiltannut (Navi tuottaa näytön layoutin) ja tilapäisesti näytön layout tullut video-modulilta. Näin käy, kun navi tippuu väylältä, ei näy myöskään näytön valikossa enää.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Ite tykkäsin ainaki kun oli passatis semmonen alla.. Mutta älä säästä nyt väärässä kohtaa, tilaa se silverline, on muuten sama, mutta rosteri tolpalla! Vaikka se highsport on sinkityllä tolpalla niin kaveri joutuu joka syksy ja kevät takkuamaan säätöjen kans kun oli säätörenkaat juminu, mutta itellä ei ikinä mitään ongelmia säädön kanssa! Kannattaa maksaa se 100-150€ enemmän! passattiin maksoi rahteineen 549€ ebaysta..
Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment