Originally posted by HTK12
View Post
E39 kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Ilmeisesti korjausarvot on lueskeltu kylmältä koneelta. Aja kone lämpöiseksi ja tutkaise sitten uudestaan.Originally posted by Ramzez View PostOlen tässä keväthuoltoa tehnyt tuohon sigun E39:ään ja samalla tuli luettua vikakoodit ja livedataa. Laitoin auton käymään ja tsekkasin myös korjausarvot. Jos kyseessä olisi oma autosi, huolestuisitko näistä arvoista:

Käy kyllä tasaisesti, ei savuta eikä anna mitään vikakoodeja. Lisäksi tuo adjustment 2 arvo vaihteli -1,6 ja -2,2 välillä kierroksista riippuen. Samoin adjustment 5 arvo kävi yhdessä kohtaa lähellä +2, mutta vakiintui sitten tuohon n. 1,5 arvoon.
Voiko suuttimien elinikää lisätä millään fiksulla konstilla?
Lisäys: Suuttimen eliniän lisäämisestä en tiedä, mutta itse käytän Redlinen RL-2:sta, ja suuttimien korjausarvot on puonneet noin 0.7:llä. Myös yhden suuttimen venttiilin napsutus on pienentynyt. Vaihtoonhan tuo suutin menee jokatapauksessa, mutta silti.
Last edited by BreeZi; 14-04-2013, 16:00.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Siellä on roppu. Harvinaisen v-mäisessä paikassa vielä.Originally posted by peto2 View Postei tuu aivan kaikki ulos, lohkossa saattaa olla pakosarjan puolella proppu mistä saa loput pois. vihreetä sisään.
ettei olisi joku noheva laittanut kanelia nesteisiin? miltä korkki haisee?
nimim. kokemusta on
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
Mitenkäs tuo virrankulutuksen mittaus niinku toimii? Eli avaan ovet mitä tarvitsee ja painan lukkoon ja venailen ton 16min että menee lepotilaan ja sitten rupeaa mittailemaan sulakkeita? Ja miten tuo käytännössä niinkuin tapahtuu, en ole ekspertti sähköhommissa
Jos tuota nyt sitten kerkeäisi itse kokeilemaan.
Last edited by dede; 14-04-2013, 16:26.
Comment
-
No laitat yleismittarin akun ja akkukaapelin väliin ja valitse 10A mittauksen. Odotat, että auto nukahtaa ja rupeat ottamaan sulakkeita yksi kerrallaan pois. Aina kun olet ottanut sulakkeen pois niin katso, että muuttuuko kulutus. Hyvä ohje mittaamiseen: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...heck-here.htmlOriginally posted by dede View PostMitenkäs tuo virrankulutuksen mittaus niinku toimii? Eli avaan ovet mitä tarvitsee ja painan lukkoon ja venailen ton 16min että menee lepotilaan ja sitten rupeaa mittailemaan sulakkeita? Ja miten tuo käytännössä niinkuin tapahtuu, en ole ekspertti sähköhommissa
Jos tuota nyt sitten kerkeäisi itse kokeilemaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
Ex:
Maxda 626 -99
Opel Astra GTC -05
NYT:
BMW e39 520i -01
Comment
-
joo ei nää oo mitään saappeja missä käsijarru ottais edestä vai mitä oikeen kuvittelit?Originally posted by ADiJA View PostAloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Juu eikä ole mitään vikavetojakaan
Comment
-
Ja ongelma oli mikä? Noinhan se menee takavetoisissa autoissa.Originally posted by ADiJA View PostAloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
|Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä
Ei ollu Fallu...
Sotkamo Connection
|
Comment
-
No nyt tuli reilu 2h ladattua ja laturista hävisi tuo latausvalo :( Otin hetkeks irti ja taas alko lataamaan mutta sammui n.5min jälkeen. 12,1 näytti tuossa vaiheessa mittari. Helvetin kuumana käy tuo laturi joku ikivanha hallin nurkasta löytynytOriginally posted by HTK12 View PostTuon lataamiseen menee sitten varmaan vuorokausi tai pari, jos saat sen vielä ottamaan virtaa vastaan. Lyijyakkuja ei saisi purkaa alle 10.5V. Ei sitä itsekkään pitkää mittaile, jos löytyy yleismittari.
Saas nähä inahtiko tuo uusikin akku nyt paskaksi kun noin alhaseks pääs menemään.....Kiva lähteä taas motonettiin selittämään
Comment
-
Miksi ne pitäisi saada edes lukittua?Pulttien alkuirroitus ja loppukiritys maassa...Originally posted by ADiJA View PostAloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
Comment
-
Haki ilmeisesti sitä että se vanteen keskitys on hankalaa kun napa pyörii kokoajan...Originally posted by Heguli 31 View PostMiksi ne pitäisi saada edes lukittua?Pulttien alkuirroitus ja loppukiritys maassa...
Comment
Comment