Tuon lataamiseen menee sitten varmaan vuorokausi tai pari, jos saat sen vielä ottamaan virtaa vastaan. Lyijyakkuja ei saisi purkaa alle 10.5V. Ei sitä itsekkään pitkää mittaile, jos löytyy yleismittari.
Juu katotaan mitä akku sanoo latauksesta. Eipä kiirettä vaikka veisikin sen 2päivää Töitä niin paljo että ei kerkee autonkaa touhuta.
Olen tässä keväthuoltoa tehnyt tuohon sigun E39:ään ja samalla tuli luettua vikakoodit ja livedataa. Laitoin auton käymään ja tsekkasin myös korjausarvot. Jos kyseessä olisi oma autosi, huolestuisitko näistä arvoista:
Käy kyllä tasaisesti, ei savuta eikä anna mitään vikakoodeja. Lisäksi tuo adjustment 2 arvo vaihteli -1,6 ja -2,2 välillä kierroksista riippuen. Samoin adjustment 5 arvo kävi yhdessä kohtaa lähellä +2, mutta vakiintui sitten tuohon n. 1,5 arvoon.
Voiko suuttimien elinikää lisätä millään fiksulla konstilla?
Ilmeisesti korjausarvot on lueskeltu kylmältä koneelta. Aja kone lämpöiseksi ja tutkaise sitten uudestaan.
Lisäys: Suuttimen eliniän lisäämisestä en tiedä, mutta itse käytän Redlinen RL-2:sta, ja suuttimien korjausarvot on puonneet noin 0.7:llä. Myös yhden suuttimen venttiilin napsutus on pienentynyt. Vaihtoonhan tuo suutin menee jokatapauksessa, mutta silti.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
ei tuu aivan kaikki ulos, lohkossa saattaa olla pakosarjan puolella proppu mistä saa loput pois. vihreetä sisään.
ettei olisi joku noheva laittanut kanelia nesteisiin? miltä korkki haisee?
nimim. kokemusta on
Siellä on roppu. Harvinaisen v-mäisessä paikassa vielä.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Mitenkäs tuo virrankulutuksen mittaus niinku toimii? Eli avaan ovet mitä tarvitsee ja painan lukkoon ja venailen ton 16min että menee lepotilaan ja sitten rupeaa mittailemaan sulakkeita? Ja miten tuo käytännössä niinkuin tapahtuu, en ole ekspertti sähköhommissa Jos tuota nyt sitten kerkeäisi itse kokeilemaan.
Olen tuota ajotietokoneen pikselien korjaamista tässä pohtinyt. Kannattaako suosiolla hommata jostain uusi lattakaapeli jo ennen operaatiota? Ebaysta näyttäisi saavan muutamilla euroilla niitä.
Ei tuo mahdottomalta operaatiolta vaikuta.
Mitenkäs tuo virrankulutuksen mittaus niinku toimii? Eli avaan ovet mitä tarvitsee ja painan lukkoon ja venailen ton 16min että menee lepotilaan ja sitten rupeaa mittailemaan sulakkeita? Ja miten tuo käytännössä niinkuin tapahtuu, en ole ekspertti sähköhommissa Jos tuota nyt sitten kerkeäisi itse kokeilemaan.
No laitat yleismittarin akun ja akkukaapelin väliin ja valitse 10A mittauksen. Odotat, että auto nukahtaa ja rupeat ottamaan sulakkeita yksi kerrallaan pois. Aina kun olet ottanut sulakkeen pois niin katso, että muuttuuko kulutus. Hyvä ohje mittaamiseen: http://www.m5board.com/vbulletin/e39...heck-here.html
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
joo ei nää oo mitään saappeja missä käsijarru ottais edestä vai mitä oikeen kuvittelit?
Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
Ja ongelma oli mikä? Noinhan se menee takavetoisissa autoissa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuon lataamiseen menee sitten varmaan vuorokausi tai pari, jos saat sen vielä ottamaan virtaa vastaan. Lyijyakkuja ei saisi purkaa alle 10.5V. Ei sitä itsekkään pitkää mittaile, jos löytyy yleismittari.
No nyt tuli reilu 2h ladattua ja laturista hävisi tuo latausvalo :( Otin hetkeks irti ja taas alko lataamaan mutta sammui n.5min jälkeen. 12,1 näytti tuossa vaiheessa mittari. Helvetin kuumana käy tuo laturi joku ikivanha hallin nurkasta löytynyt Saas nähä inahtiko tuo uusikin akku nyt paskaksi kun noin alhaseks pääs menemään.....Kiva lähteä taas motonettiin selittämään
Aloitin kesärenkaidern vaihdon ja huomasin eturenkaita vaihtessa etten saa niitä millään lukittua? :think Automaattivaihteisto on P asennolla ja käsijarru päällä mutta silti etupyörät pyörivät?
Miksi ne pitäisi saada edes lukittua?Pulttien alkuirroitus ja loppukiritys maassa...
Comment