E39 kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcus_108
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2012
    • 578
    • Hyllykallio

    #61
    Originally posted by ADiJA View Post
    Elikkäs autoon asentanut jälkiasennus xenon sarjan ja toinen poltin ei välillä pala. Jos ajelee hetken parkeilla ja siten sytyttää niin syttyy taas. Tosiaan ikinä ei kumminkaan ajaessa sammu, eli kerran kun on syttynyt niin se palaa kyllä. Tosiaan joka kerta ei syty. Mittaristoon vain syttyy merkki ettei ajovalo pala. Ongelmaa ollut jo muutaman kuukauden. Onko ballasti tai polttimo menossa vai missähän voi olla vika? :think
    Vaihda ballasti puolelta toiselle ja jos vika siirtyy niin tiedät mitä tehdä.
    Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
    Ford Mondeo 1.8 Stw -01

    Ex:
    E39 523i touring -99
    Opel kadett E 1.6 -89
    Seat Toledo 1.8 -92
    Toyota corolla Lb 1.6 -87
    Vw passat farkku 1.8 -99

    Comment

    • ADiJA
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2012
      • 245
      • Varkaus

      #62
      Originally posted by marcus_108 View Post
      Vaihda ballasti puolelta toiselle ja jos vika siirtyy niin tiedät mitä tehdä.
      Vika siirtyy ballastin mukana.
      No lähettivät mulle firmasta mistä xenon setin tilasin niin uuden ballastin.
      Ex:
      Maxda 626 -99
      Opel Astra GTC -05

      NYT:
      BMW e39 520i -01

      Comment

      • marcus_108
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2012
        • 578
        • Hyllykallio

        #63
        Originally posted by ADiJA View Post
        Vika siirtyy ballastin mukana.
        No lähettivät mulle firmasta mistä xenon setin tilasin niin uuden ballastin.
        Hyvä homma!
        Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
        Ford Mondeo 1.8 Stw -01

        Ex:
        E39 523i touring -99
        Opel kadett E 1.6 -89
        Seat Toledo 1.8 -92
        Toyota corolla Lb 1.6 -87
        Vw passat farkku 1.8 -99

        Comment

        • jonsered92
          BTCF Member
          • Jun 2012
          • 470
          • JKL

          #64
          Hei

          Mikähän voisi olla kun vänkärin puolen peilinlämmitin ja ylös/alas kääntö ei toimi? Sivuille kääntyy ja kuskinpeili toimii iha normaalisti? Räjäytänko koko paketin vai mistä kannattaisi aloittaa :think...

          "sigun auto" siis kysees..
          Nyt:e60 530xda herkuilla
          ex e61 530d e46 328i -99 e39 523i -96, e34 520i 24v

          Comment

          • ADiJA
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2012
            • 245
            • Varkaus

            #65
            Originally posted by jonsered92 View Post
            Mikähän voisi olla kun vänkärin puolen peilinlämmitin ja ylös/alas kääntö ei toimi? Sivuille kääntyy ja kuskinpeili toimii iha normaalisti? Räjäytänko koko paketin vai mistä kannattaisi aloittaa :think...

            "sigun auto" siis kysees..
            Itsellä muuten ihan sama ongelma.. :think
            Ex:
            Maxda 626 -99
            Opel Astra GTC -05

            NYT:
            BMW e39 520i -01

            Comment

            • dede
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 117
              • pirkanmaa

              #66
              [QUOTE=dede;3009433]No nyt on akku kiinni katsomaan mitä sanoo 10h pääsr
              tä. Nyt sano 12,67 ja kaapelit nykäs kiinni ni 12,57. Toivotaan että olis tuo siili ni pääsis helpolla

              No nyt auto 13h seisseenä näytti kaapelit kiinni 12,4. Otin akun pois ja sisällä mittasin vähän paremmalla mittarilla niin näytti 12,66 Eli taitaa tuo siili olla sökönä ku puhaltimen sulake oli tuon 13h irti.

              Comment

              • dede
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 117
                • pirkanmaa

                #67
                [QUOTE=dede;3009433]No nyt on akku kiinni katsomaan mitä sanoo 10h pääsr
                tä. Nyt sano 12,67 ja kaapelit nykäs kiinni ni 12,57. Toivotaan että olis tuo siili ni pääsis helpolla

                No nyt auto 13h seisseenä näytti kaapelit kiinni 12,4. Otin akun pois ja sisällä mittasin vähän paremmalla mittarilla niin näytti 12,66 Eli taitaa tuo siili olla sökönä ku puhaltimen sulake oli tuon 13h irti. Niin ja aamulla mittaus näytti lämpösellä akulla tuon sisältä tulleena. Nyt kylmässä.

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #68
                  Originally posted by jonsered92 View Post
                  Mikähän voisi olla kun vänkärin puolen peilinlämmitin ja ylös/alas kääntö ei toimi? Sivuille kääntyy ja kuskinpeili toimii iha normaalisti? Räjäytänko koko paketin vai mistä kannattaisi aloittaa :think...

                  "sigun auto" siis kysees..
                  Johto poikki varmaankin, tai pari, jos lämmitinkään ei toimi.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Night-Wind
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 1534
                    • 02

                    #69
                    Originally posted by dede View Post
                    No nyt auto 13h seisseenä näytti kaapelit kiinni 12,4. Otin akun pois ja sisällä mittasin vähän paremmalla mittarilla niin näytti 12,66 Eli taitaa tuo siili olla sökönä ku puhaltimen sulake oli tuon 13h irti. Niin ja aamulla mittaus näytti lämpösellä akulla tuon sisältä tulleena. Nyt kylmässä.
                    Ja tuo todistaa mitä?

                    Ihan normaalia, että nousee 12,4V-12,66V:hen akun jännite jos sen tuot kylmästä lämpimään.
                    ex: BMW E38 735iA -97
                    ex: MB W211 E200CDI -03
                    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                    ex: BMW E39 528iA -96
                    ex: MB W126 300SE -89
                    ex: BMW E34 525iAT -95
                    ex: BMW E36 316iA -91

                    Comment

                    • Kems
                      Bimmer Rookie
                      • May 2012
                      • 151
                      • Pirkanmaa

                      #70
                      Taas koitin tuota öljyhuollon nollaamista. Kokeilin taaskin avaimen jokaisessa asennossa sekä nollauslaitteella että johdonpätkällä. Ei tapahdu yhtään mitään. Olen aiemminkin näitä onnistuneesti nollaillut, mutta tässä yksilössä ensimmäinen kerta. Onkohan pistokkeelle tuleva johto poikki vai mikä mättää?

                      Comment

                      • dede
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 117
                        • pirkanmaa

                        #71
                        Originally posted by Night-Wind View Post
                        Ja tuo todistaa mitä?

                        Ihan normaalia, että nousee 12,4V-12,66V:hen akun jännite jos sen tuot kylmästä lämpimään.
                        Nii että oli tuossa puhaltimessa häikkää. Ja mittauksen väli oli n.5min samantien ku sisälle sain ni mittasin. Ennen pudotti 12h seisomisella samlilla lämpötiloilla 12,1.

                        Comment

                        • Pmak
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 178
                          • Lahti

                          #72
                          Originally posted by Kems View Post
                          Taas koitin tuota öljyhuollon nollaamista. Kokeilin taaskin avaimen jokaisessa asennossa sekä nollauslaitteella että johdonpätkällä. Ei tapahdu yhtään mitään. Olen aiemminkin näitä onnistuneesti nollaillut, mutta tässä yksilössä ensimmäinen kerta. Onkohan pistokkeelle tuleva johto poikki vai mikä mättää?
                          Miulla kanssa e39 vm-96 joka ei antanu nolla niitä öljynvaihtopalkkeja johdonpätkällä, vaikka mitä yritti. Sitten latailin carsoftin ja sillä sitten pistin palkit vihreeksi.

                          Tosin nyt "ongelma" on, ettei ne palkit vähene ollenkaan Ajelin viimeksi öljyillä sen kymmenentuhatta ja samanverran vihreitä mittaristossa. Parempihan se noin on, ku että palkit punaisella..

                          Comment

                          • riippis
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2007
                            • 200
                            • Laukaa

                            #73
                            Laitetaas tänne jos tulis nopeampi vastaus, kiirusta! Kysytään kaverin puolesta. Auto 530d -02, 16:9 näyttö ei toimi, bmw logo ilmestyy näyttöön mutta muuta ei sitten tapahdukaan näytössä. Ratin napit toimii. Missä vikaa?
                            E46 320dA Touring M-sport Special Edition -04

                            Comment

                            • Hebbu ///M3
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2003
                              • 1625
                              • Dallas

                              #74
                              Miten sedanista saa nuo jalopuu-muovilistat irti ovista? Kun alkaa vetämään niinku nuita muita nii rutina vaan alkaa kuulua...
                              Sotkamo Connection

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                #75
                                Originally posted by Hebbu ///M3 View Post
                                Miten sedanista saa nuo jalopuu-muovilistat irti ovista? Kun alkaa vetämään niinku nuita muita nii rutina vaan alkaa kuulua...
                                Vetämällä. Se rutina kuuluu listojen takana olevista kiinnitystapeista, niissä on sellaiset jengan tapaiset, ne ei kuitenkaan vaikuta irrotukseen.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X