Mitenkäs porukka on ottanut tuon pidemmän apulaitehihnan kiristinrullan varsineen irti? Ei kehtaa ruveta mäiskimään.TIS:stä löytynyt ohjeistusta ko.toimenpiteeseen. Pitääkö tässä ruveta harkitsemaan ihan korjaamolle viemistä tuommoisen osan takia.
Autohan on 530d M57 mosalla.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Mitenkäs porukka on ottanut tuon pidemmän apulaitehihnan kiristinrullan varsineen irti? Ei kehtaa ruveta mäiskimään.TIS:stä löytynyt ohjeistusta ko.toimenpiteeseen. Pitääkö tässä ruveta harkitsemaan ihan korjaamolle viemistä tuommoisen osan takia.
Autohan on 530d M57 mosalla.
itse pähkäilin juuri samaa, ja TISsistä löytyi tuollainen ohje (vielä on ole vaihtanut, eli kokemusta ei ole):
Uskaltaakohan ostaa tarvikkeena ylätukilaakerit eteen? Onkohan niissä suurtakin vaikutusta jos ei ole originaali..:think
Ainakin Topranin laakerissa (Motonetistä) se alumiinirunko oli ihan pehmeää materiaalia vs. alkuperäiset. Joten kyllä tuolla voi olla suurikin vaikutus. Täällä taisi olla kuvakin missä se laakerin koria vasten tuleva osuus oli painunut kasaan tms.
itse pähkäilin juuri samaa, ja TISsistä löytyi tuollainen ohje (vielä on ole vaihtanut, eli kokemusta ei ole):
Löytyipi ohjeet E46:sen 330D:n puolelta sitten lopulta.
Homma oli suht simppeli, mutta ahdas. Suosittelen ottamaan ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeistään irti,
kuten myös laturin yläkiinnikkeestään auki. Räikkälenkki on sitten ehdoton työkalu tuohon kiristimen takana olevan mutterin aukaisuun. Ilman tuota avainta sai nimittäin ähertää kohtalaisen paljon.
Meikäläisen autossa tuota hihnapyörää joutui nitkuttelemaan paljon kun sitä veti sieltä pois, mutta tulihan se lopulta.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Mitenkäs nuo faceliftin peräöljyt kun niille ei ole mitään speksattua vaihtoväliä. Minkälaisilla km-lukemilla ne pitäisi innostua vaihtamaan? Tilavuus on kai tasan 1 litra, joten eipä tuosta kauheasti kustannuksia tule.
Mitenkäs nuo faceliftin peräöljyt kun niille ei ole mitään speksattua vaihtoväliä. Minkälaisilla km-lukemilla ne pitäisi innostua vaihtamaan? Tilavuus on kai tasan 1 litra, joten eipä tuosta kauheasti kustannuksia tule.
Ei tarvitse vaihtaa, eli ei kuulu huolto-ohjelmaan. Litra öljyä maksaa n.23€.
Ekaa kertaa tänne kirjottelen, joten toivotaan että tämä nyt jonkun silmään pistää joka voisi nakata vinkkiä
Elikkäs auto on e39 528ia vm2000 ja ilmeisesti toi M52B28 moottori. Ongelmat alko siitä kun laitoin öljynvaihdossa koneeseen Mobilin 0w-40, alfamerin ja AD varaosan mukaan se käy kyseiseen autoon, mutta toisin kävi:/ Eli toi mobil aiheutti koneeseen melkoisen rohinan ja kun auton sammuttaa niin jostain kuuluu suhahdus. Nyt autossa Castrol 5w-40 ja rohina on kadonnut mutta moottori suhahtaa kun auton sammuttaa, sen verran olen laittanut merkille että vanoksen alueelta koneen edestä on alkunut moottori sotkeutumaan. Auto toimii muuten kuten ennen öljynvaihtoa, vaihteet pelaa ja mitään merkkivaloja ei pala ajettaessa, paitsi virtoja kytkettäessä ne perus vesi öljy jne. pikku valot:p Eli kysymys miten koneeseen kertyy painetta noinkin paljon että se auton sammuttua pääsee purkautumaan venttiilikopan tiivisteen välistä,ainakin olen tässä luulossa, Mistä alkaa kattomaan ensin vikaa?
Ei tarvitse vaihtaa, eli ei kuulu huolto-ohjelmaan. Litra öljyä maksaa n.23€.
Tuo onkin vähän hassu ajatus, ettei tarvitse vaihtaa. Se öljy ei siellä tasauspyörästössä ainakaan parane, jos niillä on jo yli 10 vuotta ja ~300tkm päästelty..
Oma e39 kun oli syksyllä muutenkin pukilla niin jarrunesteiden ja moottoriöljyjen lisäksi vaihdoin myös perä- ja laatikkoöljyt (manuaali-aski), montaa kymppiä ei maksanu ja tunti riitti hyvin vaikka oikeinkin rauhaksiin värkkäsin. Tämä siis ihan oman mielenrauhan vuoksi, eli jos joku muukin haluaa autoaan huoltaa paremmin mitä BMW:n huolto-ohjelma määrää, niin en sitä tuomitse.
Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Comment