Minkälainen homma tuo turbon irroitus muuten näistä on?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 530d vetoja hukassa...
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostMinkälainen homma tuo turbon irroitus muuten näistä on?
Tilan puute aiheutti hieman ongelmia ja ehkei asennusmotivaatiokaan paras ollut,mutta kun pakko oli saada peli liikkeelle niin piti vaan harjoitella.
Nopeempi ja paremmilla työkaluilla varustettu varmaan puolittaa ajan....
Alakautta pois tulee --eikä meinaa takasin mahtua. Bmw:n ohjeistus netistä katottuna ei kuitenkaan tullut ylivoimaisia ongelmia. Tosin kiinnityspultit oli vähän yllättäen 12-kulmasia.
(Vanha hajos perjantai-iltapäivänä! 13.30 jälkeen helsingissä ja kiitos bemariosat.fi:n erittäin hienon asiakaspalvelun, oli uusi puhallin kädessä vielä SAMAN! iltapäivän aikana.)
Comment
-
-
Jatketaanpas! Tuli tuossa viimeviikolla purettua autoa sitten melko reippaasti! "kröm" koko keula... "krhöm" ja yläkerta koneesta... mutta positiivisesti YLLÄTYIN! paitsi turbostasiinä on rikkimenemisen edellytykset esillä 1-2mm sivuttaisklapin ansiosta. Nyt itse asiaan eli noin 50% tuli lisää tehoa auto repii ihan perkeleesti. mitään osaa ei ole vaihdettu ainoastaan putsattu ja kiristetty. se puutuminen mitä oli esimerkiksi alakierroksilla niin siitä ei ole tietoakaan enään. turbo herää jo 1200rpm ja vetää sinne yli 5000rpm tässä kohtaan mittari näyttää 1,6bar. Ainoa mikä jäi putsaus operaatiossa harmittamaan oli se että en saanut kunnolla irti välijäähdytintä vaikka oli purettu edestä ja sen takaa kaikki. katselin näitä kuvia http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_air_cooling/ ja ajattelin sen lähtevän irti ilman syylärin irroittamista mitä en halunnut tehdä jottei tarvitse kamalaa ilmausoperaatiota suorittaa kun pysyy kylmänä kone nyt hyvin.
tarvitseeko se syyläri ottaa käteen asti jotta saan sen välijäähdyttimen kunnolla putsattua? siitä ei meinaan nähnyt ollenkaan läpi ja sain sen 60% auki joten tekisin mielelläni kunnolisen avaamisen.Nykyinen - F11 M550D `13
Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97
Projektina - 66" Dart
Comment
-
-
Originally posted by Smokend View PostJatketaanpas! Tuli tuossa viimeviikolla purettua autoa sitten melko reippaasti! "kröm" koko keula... "krhöm" ja yläkerta koneesta... mutta positiivisesti YLLÄTYIN! paitsi turbostasiinä on rikkimenemisen edellytykset esillä 1-2mm sivuttaisklapin ansiosta. Nyt itse asiaan eli noin 50% tuli lisää tehoa auto repii ihan perkeleesti. mitään osaa ei ole vaihdettu ainoastaan putsattu ja kiristetty. se puutuminen mitä oli esimerkiksi alakierroksilla niin siitä ei ole tietoakaan enään. turbo herää jo 1200rpm ja vetää sinne yli 5000rpm tässä kohtaan mittari näyttää 1,6bar. Ainoa mikä jäi putsaus operaatiossa harmittamaan oli se että en saanut kunnolla irti välijäähdytintä vaikka oli purettu edestä ja sen takaa kaikki. katselin näitä kuvia http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...e_air_cooling/ ja ajattelin sen lähtevän irti ilman syylärin irroittamista mitä en halunnut tehdä jottei tarvitse kamalaa ilmausoperaatiota suorittaa kun pysyy kylmänä kone nyt hyvin.
tarvitseeko se syyläri ottaa käteen asti jotta saan sen välijäähdyttimen kunnolla putsattua? siitä ei meinaan nähnyt ollenkaan läpi ja sain sen 60% auki joten tekisin mielelläni kunnolisen avaamisen.
Tietysti helpompi putsata kun palikka kädes. Paremmin lähteekin puhtaaksi kun pääsee takapuolelta puhaltaan/peseen läpi.
Comment
-
-
Oiskos mitäån ohjetta tämän välijäähdyttimen irroitukseen vaikka kuvien kera mitä muoviklipsuja pittää irroittaa kun ei viitsisi rikkoaNykyinen - F11 M550D `13
Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97
Projektina - 66" Dart
Comment
-
-
Originally posted by Smokend View PostOiskos mitäån ohjetta tämän välijäähdyttimen irroitukseen vaikka kuvien kera mitä muoviklipsuja pittää irroittaa kun ei viitsisi rikkoa
Voipi olla että viikonloppuna vaihdan omaan pirssiin ahtopaineen säätimen ja jollei joku ole sitä ennen kerinny laittaa kuvia/ohjeita voin sivusilmällä kattoo kuinka se irrotus mahtoi mennä.
Comment
-
-
kiva =) ja ei kyse ole siitä ettei sitä irti saa mutta tässä tapauksessa sitten varmaan menee liimailemalla muovit takaisin paikalleen =)Nykyinen - F11 M550D `13
Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97
Projektina - 66" Dart
Comment
-
-
Nonii. Eilen tuli ropattu tuota omaa bamua ja tässä tulis lupaamani ohjeet välijäähdyttimen irrottamiseen, 530d e39.
Irroita
1. Flekti sekä tuulitunneli
2. Pohjapanssari muovi
3. Sekä ahto putket
Ahtoputket kantee ottaa kokonaisuudessaan irti. Ei ole myöhemmin haitolla.
Kloksauta kuvassa näkyvät pidikkeet alas.
Väännä hiukan toista klipsua ylös ja toista alas. Samalla nyppäse välijäähdytintä moottoriin päin. Toista sama jäähdyttimen toisessa päässä.
Näi ikkäästi. Ja ei muuta kuun vetää jäähdyttimen pois.
Comment
-
-
Minäkään en muistanut noita ylempiä pidikkeitä. Semmonen pointti vielä että kannattaa kokeilla nousisko tuulitunneli tarpeeksi ylös ilman flektin irroittamista. Helpottaa huomattavasti jos ei ole sopivia avaimia viskon mutterin aukaisuun. Ite kerkesin purkaa jo kaikki pois ennen kuin muistin ottaa kuvat.
Kyllähän se olikin putsaamisen tarpeessa. Nopeesti putsasin jarrucleenerillä ja paineilmalla rivat mutta paremminkin olis voinu tehdä. Esim. kunnon liuotus ainetta ja sit kuumavesi painepesurilla puhtaaksi.
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View Post406tkm ajettu 530dA ja vetelee alle 8 0-100 nyt ku laitoin railihuijariboxin. Mikä särkyy, kertokaa visaammat? En oo paikolllaan polltanu kumia ku ei vissii voikkaan? Muutamat risteykset oon vetäny poikittain ja silleen... lyöhän tuo joutavaa ku antaa soittaa vaan!Last edited by lurkki3; 09-10-2014, 12:44.E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View Post406tkm ajettu 530dA ja vetelee alle 8 0-100 nyt ku laitoin railihuijariboxin. Mikä särkyy, kertokaa visaammat? En oo paikolllaan polltanu kumia ku ei vissii voikkaan? Muutamat risteykset oon vetäny poikittain ja silleen... lyöhän tuo joutavaa ku antaa soittaa vaan!Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
530d tehoista...
Originally posted by lurkki3 View Postkyllä tuli hymy huulille ku vedot palasivat..ilmeisesti ei mun aikana ahtopaineanturi ja ahtopaineen säätöventtiili ole pelannut kunnolla ollenkaan....vaikka mittarin mukaan ahdot 1.1bar vanhoilla osilla ja uusilla 1.2-1.3bar ni rupesi erilailla löytymään löylyä alakierroksille.
Vaihdettu uusiin :
- MAF ( x 4) , 2 x tarvike, 2 x Bosch
- Turbo
- Alipainesäädin
- alipaineletkut
- DDE koodaus ( ..527 MAFfille koska pre-facelift kyseessä)
- tankin siirtopumppu
- "paineenkorotuspumppu" tms, siinä lattian alla
- filtterit tottakai, useampaankin kertaan
- imusarjan tiiviyttä tutkittu huolella, ei mitään löydöksiä ( EGR oli ohitettu, ei eroa jos kytki sen toimimaan)
- pa-järjestelmää puhdisteltu erilaisilla mömmöillä
- pari kertaa käyty töpselissä. Ei mitään vikakoodeja aiheesta, mutta testerin/testaajan mukaan "sai liikaa ilmaa"--> semi-tieteellistä arvailua ja yleisluontoista ihmettelyä josko MAF olisi viallinen ? No ei ole. Silti menoa oli jonkinverran paremmin kun irroitti MAF-töpselin
Koska ainoat pa-järjestelmän tehtaan jäljiltä olevat anturit olivat rail-paine ja MAP, --> helpommin vaihdettava ensin (=ahtopaine). Ja ihmettä kummaa, meno palautui ennalleen saman tien. Case closed
Äkkiä ajatellen paljon kulutettuja taateleita 81 Eur analogisen paineanturin takia, toisaalta kaikki nuo on kulutusosia ja 12v / 300tkm jälkeen alkaa "uusintakierros" häämöttää kuitenkin. Huoltofirma jossa käytiin töpselöitymässä on jollain lailla erikoistunutkin Bimmereihin, mutta ei kai nämä mitään itsestäänselvyyksiä sitten ole kun ei mitään oikeaa syytä löytynyt...vai lieneekö se asiantuntemuksen taso yhtä hyvä kun senhetkisen huoltoheebon osaaminen:think Ei silti, ihan ok paikka!
Comment
-
-
Onko sulla se vanha vielä tallella? Tuli mieleen että pystyiskö sen rikkoutumisen tunnistaa yleismittarilla, ohmisesti. En ole aikaisemmin anturin toimintaa perehtynyt mutta nyt mielenkiinnosta vähä tsekkailin. Tubesta löyty yksi video jonka mukaan se toimis vastuksena virtapiirissä. Sillä perusteella sitä vois mittarilla ja paineilmalla vähä tutkailla. Ja sit vertailla uuteen.
Originally posted by jpalvima View PostJoo, omassa menopelissä tehot oli hukassa melkoisen kauan....ilmeni eritysesti alle 2200 rpm alueella. Ikävä ajaa cruise päällä alle satasta kun loivassakin ylämäessä alkaa "arpominen" millä vaihteella pitäisi mennä. Kulutusmittarikin näytti alakierroksilla max 14l / 100. Silti, menohalua on niin perkeleesti kun polkaisee pedaalin lattiaan ja kone on muuten ns perusterveen oloinen käyden nätisti ja kuluttaen hyvin vähän matka-ajossa
Vaihdettu uusiin :
- MAF ( x 4) , 2 x tarvike, 2 x Bosch
- Turbo
- Alipainesäädin
- alipaineletkut
- DDE koodaus ( ..527 MAFfille koska pre-facelift kyseessä)
- tankin siirtopumppu
- "paineenkorotuspumppu" tms, siinä lattian alla
- filtterit tottakai, useampaankin kertaan
- imusarjan tiiviyttä tutkittu huolella, ei mitään löydöksiä ( EGR oli ohitettu, ei eroa jos kytki sen toimimaan)
- pa-järjestelmää puhdisteltu erilaisilla mömmöillä
- pari kertaa käyty töpselissä. Ei mitään vikakoodeja aiheesta, mutta testerin/testaajan mukaan "sai liikaa ilmaa"--> semi-tieteellistä arvailua ja yleisluontoista ihmettelyä josko MAF olisi viallinen ? No ei ole. Silti menoa oli jonkinverran paremmin kun irroitti MAF-töpselin
Koska ainoat pa-järjestelmän tehtaan jäljiltä olevat anturit olivat rail-paine ja MAP, --> helpommin vaihdettava ensin (=ahtopaine). Ja ihmettä kummaa, meno palautui ennalleen saman tien. Case closed
Äkkiä ajatellen paljon kulutettuja taateleita 81 Eur analogisen paineanturin takia, toisaalta kaikki nuo on kulutusosia ja 12v / 300tkm jälkeen alkaa "uusintakierros" häämöttää kuitenkin. Huoltofirma jossa käytiin töpselöitymässä on jollain lailla erikoistunutkin Bimmereihin, mutta ei kai nämä mitään itsestäänselvyyksiä sitten ole kun ei mitään oikeaa syytä löytynyt...vai lieneekö se asiantuntemuksen taso yhtä hyvä kun senhetkisen huoltoheebon osaaminen:think Ei silti, ihan ok paikka!
Comment
-
Comment