Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 316
    • xy

Originally posted by GTI16V View Post
    http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8079006

Onko Oulun vaihtoplussassa myytävä m5 kellekään tuttu?
    Joku vanhempi mies tällä Oulussa ajeli vuosia. Ainakin ennen vaihtoplussaan menoa sinkki oli sieltä täältä antautunut aika rajusti. Tekniikasta ei tietoa. Suurempia tuskin on tehty.

Comment

• lj123
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2015
      • 1215
      • Lohja

Mikä olisi hyvä alustaratkaisu, jos tuo oma 20 000 ajettu AP Sportfahwerken säädettävä sarja kerran on lopussa.

Onko madallusjouset ja hyvät iskarit kestävämpi ratkaisu? Vai mikä noissa yleensä pettää? Mitään älytöntä madallusta en hae, mutta vakio M5 matalampi saisi olla.
      E39 M5 -99
      F11 530d Xdrive -14

Comment

• veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

Originally posted by lj123 View Post
        Mikä olisi hyvä alustaratkaisu, jos tuo oma 20 000 ajettu AP Sportfahwerken säädettävä sarja kerran on lopussa.

Onko madallusjouset ja hyvät iskarit kestävämpi ratkaisu? Vai mikä noissa yleensä pettää? Mitään älytöntä madallusta en hae, mutta vakio M5 matalampi saisi olla.
        vain 20000 ajettu ja alusta lopussa ?
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

Comment

• cook
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2006
          • 377
          • Piilossa

mulla on bc racing ja mitä olen sillä ajanut n.6500km niin tuntuu aika hyvälle.

toinen olis d2, siitä tosin on kokemusta e39 530d alla n.50-60tkm ja sitä suosittelin jos on halua sijoittaa säädettävään alustaan.

vai onko siellä alustassa sitten tukivarret yms puslat loppu?

Comment

• lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

Originally posted by veku View Post
            vain 20000 ajettu ja alusta lopussa ?
            Näin minulle sanottiin. Tietojeni mukaan 4 vuotta vanha ja tup 20 000 ajettu. Kun ei vertailukohtaa ole kuin Octavia RS, niin paha sanoa itse, on tuo silti Skodaa parempi omasta mielestä.

Ainoa minkä itse huomaa on pienissä töyssyissä se, kun etupää painuu helposti ja terävästi pohjaan. Johtunee siitä, että varmaan aika minimikorkeuteen säädetty. Lisäksi noissa on ohjeiden mukaan joku kireyden säätö, en tiedä mihin kireyteen on säädetty. Että voisiko olla myös säädetty löysäksi?
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

Comment

• lj123
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2015
              • 1215
              • Lohja

Originally posted by cook View Post
              mulla on bc racing ja mitä olen sillä ajanut n.6500km niin tuntuu aika hyvälle.

toinen olis d2, siitä tosin on kokemusta e39 530d alla n.50-60tkm ja sitä suosittelin jos on halua sijoittaa säädettävään alustaan.

vai onko siellä alustassa sitten tukivarret yms puslat loppu?
              Kiitti, pitää tutkia noitakin. Katsastuksessa ei ainakaan mitään välyksiä löytynyt, ja katsuri on BMW-harrastaja ja vaikutti tietävän kyllä mitä tekee ja katsoo.
              E39 M5 -99
              F11 530d Xdrive -14

Comment

• cook
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 377
                • Piilossa

Kiitti, pitää tutkia noitakin. Katsastuksessa ei ainakaan mitään välyksiä löytynyt, ja katsuri on BMW-harrastaja ja vaikutti tietävän kyllä mitä tekee ja katsoo.
                en sit tiedä, miten ne tarkastaa noi välykset. mulla oli tossa 530d:Ssä reaktiotangon sisempi pusla revenny melkein kokonaan irti molemmilta puolilta ja katsasuksessa sanottiin ettei ole väljyyksiä :O kuoppaan ajaessa kolahdus oli erittäin voimakas

Comment

• lj123
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2015
                  • 1215
                  • Lohja

Originally posted by cook View Post
                  en sit tiedä, miten ne tarkastaa noi välykset. mulla oli tossa 530d:Ssä reaktiotangon sisempi pusla revenny melkein kokonaan irti molemmilta puolilta ja katsasuksessa sanottiin ettei ole väljyyksiä :O kuoppaan ajaessa kolahdus oli erittäin voimakas
                  Kyllähän siinä kolahduskin välillä kuuluu, mutta tuntuu, että ääni tulee siitäkin kun iskarit lyö pohjaan. Parkkihallin hidasteet on pahimpia, koska tuntuu, että kun sen suht pienen nyppylän yli matelee niin keula "romahtaa" alas. Muussa ajossa taas ei omasta mielestä erikoista tunnu.

Edit: Sen verran tuossa autossa on tullut vastaan kaikenlaista, että ne puslatkin voisi varmaan hyvä olla vaihtaa jossain vaiheessa joka tapauksessa.
                  E39 M5 -99
                  F11 530d Xdrive -14

Comment

• cook
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 377
                    • Piilossa

Kyllähän siinä kolahduskin välillä kuuluu, mutta tuntuu, että ääni tulee siitäkin kun iskarit lyö pohjaan. Parkkihallin hidasteet on pahimpia, koska tuntuu, että kun sen suht pienen nyppylän yli matelee niin keula "romahtaa" alas. Muussa ajossa taas ei omasta mielestä erikoista tunnu.

Edit: Sen verran tuossa autossa on tullut vastaan kaikenlaista, että ne puslatkin voisi varmaan hyvä olla vaihtaa jossain vaiheessa joka tapauksessa.
                    https://profiteile.de/ täällä tais olla etupään alustan osat n.400e lemföderiä.

itse ehkä vaihtelisin ensin noita alatukivarsia, reaktiotankoja ennenkuin vaihtaisin iskarit/jouset. jos niiden vaihtoajankohdasta ei ole tietoa

Comment

• BMW_Harrastaja
                      BTCF Member
                      • Dec 2012
                      • 819
                      • Oulu area

Olen vähän kuullut, että noissa alustoissa jouset vaan on niin veltot, että pohjaavat melko helposti ruuvasipa ne miten tahansa. Vakioalustalla ei pohjaa "ikinä", ja on mukavaa menoa, mutta tontissahan se ei ole sitten.
                      BMW driver and owner since 2000.

Comment

• lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                        Olen vähän kuullut, että noissa alustoissa jouset vaan on niin veltot, että pohjaavat melko helposti ruuvasipa ne miten tahansa. Vakioalustalla ei pohjaa "ikinä", ja on mukavaa menoa, mutta tontissahan se ei ole sitten.
                        Ihan tonttiin ei tarvitse saadakaan. Muutaman kerran hämärässä kun pohja ottanut kiinni, kun oli pahemmat urat jossain sivukadulla. Eli korkeampi saa olla kuin nyt, tuolla showroomin puolella on kuva, mistä näkee vähän millainen on nyt. http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=27[

Tuon takia mietinkin, että olisiko laadukkaammat madallusjouset hyvillä iskareilla parempi vaihtoehto.
                        Last edited by lj123; 10-07-2016, 21:38.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

Comment

• Paabo
                          BTCF Member
                          • Jul 2007
                          • 4324
                          • Lapinlahti City

Täällä omassa ämmässä on alla Konin alusta ja olen kyllä tosi tyytyväinen siihen. Itse kun en välitä mistään kivireestä niin on arkiajossa oikein mainio alusta. Mielestäni todella herrasmiesmäinen alusta.
                          E39 M5

Comment

• Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10055
                            • KVLA

Originally posted by Paabo View Post
                            Täällä omassa ämmässä on alla Konin alusta ja olen kyllä tosi tyytyväinen siihen. Itse kun en välitä mistään kivireestä niin on arkiajossa oikein mainio alusta. Mielestäni todella herrasmiesmäinen alusta.
                            Mielestäni ko.autoon paras "perusalusta" on H&R loiva (30/15) madallusjousi setti ja niille pariksi juuri nuo Konin Sportit.

Comment

• lj123
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2015
                              • 1215
                              • Lohja

Käytän auton huomenna takarenkaiden vaihdossa ja katsotaan samalla, ettei nyt mitään vuotoja ole iskareissa tai muuta näkyvää vikaa. Kun ehtii, niin päätin, että nostetaan tuota korkeutta myös ja kokeillaan mitä se vaikuttaa. Asennusohjeissa on myös tuo kireyden säätö niin se varmaan kannattaa silloin tutkia myös että mihin asentoon on väännetty.
                              E39 M5 -99
                              F11 530d Xdrive -14

Comment

• Hastra
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 545
                                • Espoo

Määräytyykö eri ikäisissä M5:ssa ajoneuvovero eri kaavalla? Painon mukaan/CO2 mukaan. Onko noissa iso ero?
                                Audi A3 GTRON
                                EX: BMW 325D Coupe -07
                                EX: BMW 320ia -08

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍