Originally posted by ea_M5
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 M5 ostamassa II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by ea_M5 View Post11/2000 FL ja en 5000km syklillä pysty edes 1 desilitran kulutusta havaitsemaan. Castrol TWS:llä mennään.
Edellisessä postissa ilmeisesti viitataan ilmeisesti Mobil 1 5w50 "Peak Life"-öljyyn.
Itse asiassa Mobil valmistaa myös TWS:ää vastaavaa 10w60 "Extended Life"-versiota mutta se ei ole Suomeen jostain syystä rantautunut. Ainakin Briteistä ja Ranskasta sitä saa noin 10e/l hintaan.
Eikös S62:n uudempien versioiden öljysuositus ole 5W-30? Itse ainakin käyttäisin sitä ja jos menee tolkuttomasti niin vähän jäykempiä, 10W-60 on aina se viimeinen vaihtoehto ennen koneremppaa.....
Comment
-
-
Oma ymmärrys öljyn tehtävästä voidella ja jäähdyttää. Yleensä ohkasemmilla öljyillä jos verrataan paksumpiin tulee hiukan alhaisempi öljynpaine, mutta öljyä virtaa paremmin rakosista läpi ja samalla jäähdyttää osia paremmin kun öljypohjasta virtaa enemmän viileämpää öljyä.
Monille vaan tuntuu olevan myrkkyä jos sitä öljyä kuluu jonkin verran ja laitetaan sitten sitä paksuinta seuraavaksi ja käsittääkseni öljyn paineensietokestävyys ei ole paksummassa öljyssä automaattisesti parempi.G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View Post
Eipä tuo pari sataa niin merkkaa näille harrastuspeleille kun tuolla hintaa ei tee kovin kummoista huoltoa edes, mutta kun näitä kolmen neljän kympin korotuksia tulee joka vuosi ja monessa yhdeydessä, mm. kiinteistöverot, sähkö/polttoaineet yms, niin maksettavaa kyllä kertyy.Last edited by bemmeri; 08-12-2016, 14:23.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKokonaismassalla verotettavat taitaa jäädä jonkun verran alle 400€. Jokunen vuosi sitten e39 kokonaismalla oli reilu 200€/vuosi, eli nousua ollu.
Eipä tuo pari sataa niin merkkaa näille harrastuspeleille kun tuolla hintaa ei tee kovin kummoista huoltoa edes, mutta kun näitä kolmen neljän kympin korotuksia tulee joka vuosi ja monessa yhdeydessä, mm. kiinteistöverot, sähkö/polttoaineet yms, niin maksettavaa kyllä kertyy.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View Post
Comment
-
-
Tervehdys, uutena foorumilaisena kaipaisin heti apua auton ostamiseen
mielessä kävi moinen kapistus,olisi paikallinen ja autoliikkestä mikäli sen nyt enää tämän ikäisissä autossa ratkasee mitään.
Ajokilometrit ei sinänsä juurikaan hirvitä koneen osalta sillä menee kuitenkin koneremonttiin heti oston jälkeen , lähinnä kiinnostaa etää mitäs muut osat jaksaaa kilometrin puolesta?
ja onko kenellekkään tuttu auto tuo?
kiitoksia: Krister
Comment
-
-
Originally posted by KPaX View PostTervehdys, uutena foorumilaisena kaipaisin heti apua auton ostamiseen
mielessä kävi moinen kapistus,olisi paikallinen ja autoliikkestä mikäli sen nyt enää tämän ikäisissä autossa ratkasee mitään.
Ajokilometrit ei sinänsä juurikaan hirvitä koneen osalta sillä menee kuitenkin koneremonttiin heti oston jälkeen , lähinnä kiinnostaa etää mitäs muut osat jaksaaa kilometrin puolesta?
ja onko kenellekkään tuttu auto tuo?
kiitoksia: Krister
http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8478163
Mikäli pystyt itse tekemään remppoja, niin voi olla ihan hankkimisen arvoinen. Ellet itse pysty mitään remppoja tekemään, niin äkkiä tulee kalliiksi. Kaikki teetättämällä korjaamolla äkkiä saa sen 10k€ menemään. Mene katsomaan ja katso missä kunnossa se on. Tietämättä huoltohistoriaa on ihan mahdoton sanoa mitään autosta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo eihän nuo kilometrit nyt sinällään mikään ongelma ole, jos autosta on pidetty huolta. Tosin kannattaa noilla kilometreillä varautua siihen, että alusta, jarrut ym. voi olla uusimisen tarpeessa.
Mikäli pystyt itse tekemään remppoja, niin voi olla ihan hankkimisen arvoinen. Ellet itse pysty mitään remppoja tekemään, niin äkkiä tulee kalliiksi. Kaikki teetättämällä korjaamolla äkkiä saa sen 10k€ menemään. Mene katsomaan ja katso missä kunnossa se on. Tietämättä huoltohistoriaa on ihan mahdoton sanoa mitään autosta.
Comment
-
-
Originally posted by KPaX View PostKiitos vastauksesta,huollot teetän Unkarissa missä tunti maksaa sen 4e niin ei tuu ihan konkurssi ehkä ja varaosatkin tuntuu olevan puolueen hintaan mitä Täällä maksaisi,minulla ei Oo tilaa ikävää Kyllä näpräämiseen eikä aikaakaan tarpeeksi, enkä konetta uskaltaisi avata muutenkaan kun en Oo moista ikinä tehnyt pitää ensi viikolla käydä tutustumassa, kuitenkin 13 vuotta jo moisesta haaveillut nykyään ei taida olla sen kalliimpi ylläpitää kun uudempaa bmwtä
Ainoa, mikä itsellä tökkisi on verhoilu ja vanteet. Joista ainakin jälkimmäinen on toki nopeasti korjattavissa. Ja rahalla molemmat.
Uuteen BMWhen ei ole vertailutietoja, mutta kyllä nuo E39 V8 ja varsinkin M-osat enemmän maksaa, mutta ei silti mitenkään ratkaisevasti omasta mielestä. Eniten hintaeroa varmaan moottorin ja voimansiirron osien hinnassa.Last edited by lj123; 11-12-2016, 07:52.E39 M5 -99
F11 530d Xdrive -14
Comment
-
-
Originally posted by KPaX View PostKiitos vastauksesta,huollot teetän Unkarissa missä tunti maksaa sen 4e niin ei tuu ihan konkurssi ehkä ja varaosatkin tuntuu olevan puolueen hintaan mitä Täällä maksaisi,minulla ei Oo tilaa ikävää Kyllä näpräämiseen eikä aikaakaan tarpeeksi, enkä konetta uskaltaisi avata muutenkaan kun en Oo moista ikinä tehnyt pitää ensi viikolla käydä tutustumassa, kuitenkin 13 vuotta jo moisesta haaveillut nykyään ei taida olla sen kalliimpi ylläpitää kun uudempaa bmwtä
Eikun liikkeeseen katsomaan ja etsimään kaikki viat, niillä sitten tinkimään hinnasta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment