Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 ostamassa II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lj123
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2015
    • 1215
    • Lohja

    Originally posted by ea_M5 View Post
    Kyllä.
    OK, kiitti. Eikä tässä pääasiassa mulla olekaan jokaisen kilkatuksen poisto, vaan se, että voi rauhallisin mielin ajaa jatkossa ilman, että tarvitsee miettiä onko joku osa-alue kunnossa vai ei.
    E39 M5 -99
    F11 530d Xdrive -14

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      Originally posted by ea_M5 View Post
      11/2000 FL ja en 5000km syklillä pysty edes 1 desilitran kulutusta havaitsemaan. Castrol TWS:llä mennään.

      Edellisessä postissa ilmeisesti viitataan ilmeisesti Mobil 1 5w50 "Peak Life"-öljyyn.

      Itse asiassa Mobil valmistaa myös TWS:ää vastaavaa 10w60 "Extended Life"-versiota mutta se ei ole Suomeen jostain syystä rantautunut. Ainakin Briteistä ja Ranskasta sitä saa noin 10e/l hintaan.
      Se on sentään rehellisesti nimetty siksi mitä se on, öljy koneeseen jossa notkeammat eivät pysy sisällä.

      Eikös S62:n uudempien versioiden öljysuositus ole 5W-30? Itse ainakin käyttäisin sitä ja jos menee tolkuttomasti niin vähän jäykempiä, 10W-60 on aina se viimeinen vaihtoehto ennen koneremppaa.....

      Comment

      • ritariässä
        BTCF Member
        • Jan 2006
        • 3517
        • Raisio

        Oma ymmärrys öljyn tehtävästä voidella ja jäähdyttää. Yleensä ohkasemmilla öljyillä jos verrataan paksumpiin tulee hiukan alhaisempi öljynpaine, mutta öljyä virtaa paremmin rakosista läpi ja samalla jäähdyttää osia paremmin kun öljypohjasta virtaa enemmän viileämpää öljyä.

        Monille vaan tuntuu olevan myrkkyä jos sitä öljyä kuluu jonkin verran ja laitetaan sitten sitä paksuinta seuraavaksi ja käsittääkseni öljyn paineensietokestävyys ei ole paksummassa öljyssä automaattisesti parempi.
        G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

        Comment

        • lj123
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2015
          • 1215
          • Lohja

          Tuossa 10w60:ssä idea on myös se, että se säilyttää ominaisuutensa myös paljon korkeammissa lämpötiloissa, eli esim. rata-ajossa. Toisaalta sitten taas kylmänä voiteluominaisuudet ovat huonompia.
          E39 M5 -99
          F11 530d Xdrive -14

          Comment

          • hawe
            BTCF Member
            • Aug 2007
            • 628
            • Pornainen

            Ihan mielenkiinnosta, paljonko tänä vuonna on facelift mallin M5:ssa vero:think

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Vero vai vuotuinen käyttömaksu?

              Ekasta en tiedä, mutta toiseen tämän ja ensi vuoden osalta löytyy vastaus:



              336co2 = 2016 noin 550e / vuosi ja 2017 noin 587e / vuosi.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • bemmeri
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4181

                Originally posted by Tenox View Post
                Vero vai vuotuinen käyttömaksu?

                Ekasta en tiedä, mutta toiseen tämän ja ensi vuoden osalta löytyy vastaus:



                336co2 = 2016 noin 550e / vuosi ja 2017 noin 587e / vuosi.
                Kokonaismassalla verotettavat taitaa jäädä jonkun verran alle 400€. Jokunen vuosi sitten e39 kokonaismalla oli reilu 200€/vuosi, eli nousua ollu.

                Eipä tuo pari sataa niin merkkaa näille harrastuspeleille kun tuolla hintaa ei tee kovin kummoista huoltoa edes, mutta kun näitä kolmen neljän kympin korotuksia tulee joka vuosi ja monessa yhdeydessä, mm. kiinteistöverot, sähkö/polttoaineet yms, niin maksettavaa kyllä kertyy.
                Last edited by bemmeri; 08-12-2016, 14:23.
                EVERYTHING | WORKS

                Comment

                • BMW_Harrastaja
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 819
                  • Oulu area

                  Originally posted by bemmeri View Post
                  Kokonaismassalla verotettavat taitaa jäädä jonkun verran alle 400€. Jokunen vuosi sitten e39 kokonaismalla oli reilu 200€/vuosi, eli nousua ollu.

                  Eipä tuo pari sataa niin merkkaa näille harrastuspeleille kun tuolla hintaa ei tee kovin kummoista huoltoa edes, mutta kun näitä kolmen neljän kympin korotuksia tulee joka vuosi ja monessa yhdeydessä, mm. kiinteistöverot, sähkö/polttoaineet yms, niin maksettavaa kyllä kertyy.
                  Kokonaismassalla verotettavilla se on 365e/vuosi. Satasella noussut kolmessa vuodessa. Saa tuolla erolla uudempiin edes sen pari täyttä tankillista bensaa.
                  BMW driver and owner since 2000.

                  Comment

                  • hawe
                    BTCF Member
                    • Aug 2007
                    • 628
                    • Pornainen

                    Originally posted by Tenox View Post
                    Vero vai vuotuinen käyttömaksu?

                    Ekasta en tiedä, mutta toiseen tämän ja ensi vuoden osalta löytyy vastaus:



                    336co2 = 2016 noin 550e / vuosi ja 2017 noin 587e / vuosi.
                    Käyttömaksua tarkoitin, kiitän

                    Comment

                    • KPaX
                      Newbiemmer
                      • Dec 2016
                      • 3
                      • Pori

                      Tervehdys, uutena foorumilaisena kaipaisin heti apua auton ostamiseen

                      mielessä kävi moinen kapistus,olisi paikallinen ja autoliikkestä mikäli sen nyt enää tämän ikäisissä autossa ratkasee mitään.

                      Ajokilometrit ei sinänsä juurikaan hirvitä koneen osalta sillä menee kuitenkin koneremonttiin heti oston jälkeen , lähinnä kiinnostaa etää mitäs muut osat jaksaaa kilometrin puolesta?

                      ja onko kenellekkään tuttu auto tuo?

                      kiitoksia: Krister

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by KPaX View Post
                        Tervehdys, uutena foorumilaisena kaipaisin heti apua auton ostamiseen

                        mielessä kävi moinen kapistus,olisi paikallinen ja autoliikkestä mikäli sen nyt enää tämän ikäisissä autossa ratkasee mitään.

                        Ajokilometrit ei sinänsä juurikaan hirvitä koneen osalta sillä menee kuitenkin koneremonttiin heti oston jälkeen , lähinnä kiinnostaa etää mitäs muut osat jaksaaa kilometrin puolesta?

                        ja onko kenellekkään tuttu auto tuo?

                        kiitoksia: Krister

                        http://www.nettiauto.com/bmw/m5/8478163
                        No eihän nuo kilometrit nyt sinällään mikään ongelma ole, jos autosta on pidetty huolta. Tosin kannattaa noilla kilometreillä varautua siihen, että alusta, jarrut ym. voi olla uusimisen tarpeessa.

                        Mikäli pystyt itse tekemään remppoja, niin voi olla ihan hankkimisen arvoinen. Ellet itse pysty mitään remppoja tekemään, niin äkkiä tulee kalliiksi. Kaikki teetättämällä korjaamolla äkkiä saa sen 10k€ menemään. Mene katsomaan ja katso missä kunnossa se on. Tietämättä huoltohistoriaa on ihan mahdoton sanoa mitään autosta.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • KPaX
                          Newbiemmer
                          • Dec 2016
                          • 3
                          • Pori

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          No eihän nuo kilometrit nyt sinällään mikään ongelma ole, jos autosta on pidetty huolta. Tosin kannattaa noilla kilometreillä varautua siihen, että alusta, jarrut ym. voi olla uusimisen tarpeessa.

                          Mikäli pystyt itse tekemään remppoja, niin voi olla ihan hankkimisen arvoinen. Ellet itse pysty mitään remppoja tekemään, niin äkkiä tulee kalliiksi. Kaikki teetättämällä korjaamolla äkkiä saa sen 10k€ menemään. Mene katsomaan ja katso missä kunnossa se on. Tietämättä huoltohistoriaa on ihan mahdoton sanoa mitään autosta.
                          Kiitos vastauksesta,huollot teetän Unkarissa missä tunti maksaa sen 4e niin ei tuu ihan konkurssi ehkä ja varaosatkin tuntuu olevan puolueen hintaan mitä Täällä maksaisi,minulla ei Oo tilaa ikävää Kyllä näpräämiseen eikä aikaakaan tarpeeksi, enkä konetta uskaltaisi avata muutenkaan kun en Oo moista ikinä tehnyt pitää ensi viikolla käydä tutustumassa, kuitenkin 13 vuotta jo moisesta haaveillut nykyään ei taida olla sen kalliimpi ylläpitää kun uudempaa bmwtä

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            Originally posted by KPaX View Post
                            Kiitos vastauksesta,huollot teetän Unkarissa missä tunti maksaa sen 4e niin ei tuu ihan konkurssi ehkä ja varaosatkin tuntuu olevan puolueen hintaan mitä Täällä maksaisi,minulla ei Oo tilaa ikävää Kyllä näpräämiseen eikä aikaakaan tarpeeksi, enkä konetta uskaltaisi avata muutenkaan kun en Oo moista ikinä tehnyt pitää ensi viikolla käydä tutustumassa, kuitenkin 13 vuotta jo moisesta haaveillut nykyään ei taida olla sen kalliimpi ylläpitää kun uudempaa bmwtä
                            Noilla hinnoilla ei kannata kilsoista todellakaan murehtia vaan teettää täydellisen remontin vain. Tietysti kannattaa kaikkien virheiden ym osalta tutkia ja sen mukaan tarjota.

                            Ainoa, mikä itsellä tökkisi on verhoilu ja vanteet. Joista ainakin jälkimmäinen on toki nopeasti korjattavissa. Ja rahalla molemmat.

                            Uuteen BMWhen ei ole vertailutietoja, mutta kyllä nuo E39 V8 ja varsinkin M-osat enemmän maksaa, mutta ei silti mitenkään ratkaisevasti omasta mielestä. Eniten hintaeroa varmaan moottorin ja voimansiirron osien hinnassa.
                            Last edited by lj123; 11-12-2016, 07:52.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              Originally posted by KPaX View Post
                              Kiitos vastauksesta,huollot teetän Unkarissa missä tunti maksaa sen 4e niin ei tuu ihan konkurssi ehkä ja varaosatkin tuntuu olevan puolueen hintaan mitä Täällä maksaisi,minulla ei Oo tilaa ikävää Kyllä näpräämiseen eikä aikaakaan tarpeeksi, enkä konetta uskaltaisi avata muutenkaan kun en Oo moista ikinä tehnyt pitää ensi viikolla käydä tutustumassa, kuitenkin 13 vuotta jo moisesta haaveillut nykyään ei taida olla sen kalliimpi ylläpitää kun uudempaa bmwtä
                              No tuolla työn hinnalla ei ole ongelma korjauttaa. No ainahan Motorsportissa on omat lisäkulunsa ylläpidossa, mutta kun laittaa moottorin, alustan, jarrut ym. kuntoon siellä, niin sitten saa ajella rauhassa. Joihinkin uudempiin BMW verrattuna halvempi ylläpitää ja taas joihinkin verrattuna kalliimpi.

                              Eikun liikkeeseen katsomaan ja etsimään kaikki viat, niillä sitten tinkimään hinnasta.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10501
                                • Saaressa

                                Tonni täynnä.. uusi topic:

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎