Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Nelipyöräsuuntaus. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10081
    • KVLA

    Originally posted by petterihi View Post
    Tässä Automajorin lappu vielä. Syynä suuntaukseen menoon oli vanhoissa lapuissa ollut -2.2 camber oikealla takana. Ei tainnut olla ihan nappisuoritus?
    No ei ollut,ei. Noita taka campereita on ruuvailtu ihan hatusta. Oikea puoli on jees,mutta miksi tuo vasen puoli on jätetty linttaan? Jopa käännetty lisää. "Ammattimies" ilmeisesti ollut asialla.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      Originally posted by Heguli 31 View Post
      No ei ollut,ei. Noita taka campereita on ruuvailtu ihan hatusta. Oikea puoli on jees,mutta miksi tuo vasen puoli on jätetty linttaan? Jopa käännetty lisää. "Ammattimies" ilmeisesti ollut asialla.
      Kaikki vihreälle... Ei muulla väliä.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Heguli 31 View Post
        No ei ollut,ei. Noita taka campereita on ruuvailtu ihan hatusta. Oikea puoli on jees,mutta miksi tuo vasen puoli on jätetty linttaan? Jopa käännetty lisää. "Ammattimies" ilmeisesti ollut asialla.
        Itse katsoin ihan samaa.. Näin se vaan valitettavasti menee, kun sitä oikeaa ammattilaista ei näihin hommiin tunnu monessa korjaamossa olevan.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • TON-III
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2018
          • 480
          • Turku

          Originally posted by Hemi View Post
          Käytännössä etu ja takapään camberarvojen ero pitää olla vähintään yksi aste, joka tarkoittaa sitä että jos etupäässä tehdastoleranssien mahdollistamat nollacamberit, pitää takana olla vähintään -1.00"-1.10"-astetta negatiivista.
          Tällä takapään camberarvolla 285-leveä 20" rengas kuluu kuitenkin e39:ssä täysin tasaisesti ja ajo/äärikäytös säilyy sellaisena miksi se on BMW:llä suunniteltu.
          Tässä 20" rengaskoossa oikeat takapään camberarvot ovat -1.10"-1.20"-astetta ja edessä -0.05"-0.15"-astetta(ei vetele+kuluu tasaisesti+ajokäytös mikä pitääkin).
          Tässä oman F13 kulmia ihmetellessä sohaisen tätäkin topiikkia, jos minulta kysytään niin oma parhaan tuntuinen yhdistelmä on ollut joka nurkkaan -1 aste ja auto ohjautuu ihan törkeen hienosti ( tosin ollut kapeilla renkailla). Taidan ottaa omaan seuraavaksi tavoitteeksi eteen alle -1 aste ja taakse nanon yli -1 aste ( eturenkaat 225 ja takarenkaat 255).

          Ja näyttää olevan hyvä topiikki kun kyseessä on jo hieman vanhempi kori ja päästetty se tekemisen ilo irti ( mm. etupään camperin viilausta etupään kiinnityspulttien reikien 'venyttämisellä').
          Last edited by TON-III; 25-06-2020, 07:59.
          F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1767
            • vihti

            Originally posted by HTK12 View Post
            Itse katsoin ihan samaa.. Näin se vaan valitettavasti menee, kun sitä oikeaa ammattilaista ei näihin hommiin tunnu monessa korjaamossa olevan.
            Sitten on niitäkin ammattivelhoja ketkä laittaa kulmat muka kohdilleen, tulostaa lapun ja sitten vasta pultit ja mutterit kiinni.
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Miksa99
              Bimmer Rookie
              • Jun 2020
              • 33
              • Oulu

              tässä nyt on monta muuttujaa tässä hommassa...

              ensinnäkin ilmoitettu toivottu taka camber on tehtaan puolesta bmwssä.. -2.00' +- 0.30'

              mikä tekee sen että jos autoa lasketaan enempi kuin 30mm.. ei tahdo enää tuohon valmistajan toleranssiin päästä, vaan säätö vara loppuu kesken....

              sitten on se genre, laitetaan campperit miinukselle niin paljo ku menee että vanteet ei ota loka suojaan kiinni...

              ja koska suuntauksen tekevä yritys joutuu suuntauksesta ottamaan vastuun, 90% niitä tekevistä tekee sen tuohon tehtaan toleranssiin, ja "johto" ohjeistaa työntekijät tekemään suuntauksen niinkuin kone sanoo... ja työntekijähän tekee niinkuin on käsketty, ei välttämättä sen takia ettei ammatti taito riitä tekemään muutoksia parempaan suuntaan, vaikka onhan toki niitäkin tekijöitä jotka eivät tiedä että siellä on aurauksen säätö pultit tai camberin....

              ja kyllä niitä tehhään olosuhteiden puitteissa niitä suuntauksia niin että käännetään cambberit niin pystyyn ku saapi, mikä tarkottaa vakio alustalla taakse -0.30' - -1.00' haarukkaa noin, ja eessä aikalailla -0.30', jos säädöt yläpäässä...

              se on vaa hankalaa nykyään ku alkaa suomen vallottaa amerikan malli, että vaikka tekisit parempaa, eli säädä takacamberit pystympään ku tehtaan sanoma.. nii silti voit siit negatiivisessa valossa joutua vastuuseen myöhemmässä vaiheessa, siksi varmasti suurin osa säätää autot tehtaan speksiin ja täts it....

              ja jos vakio alusta tai max 30 madallus, nii 90% e39 seistä jos cambberin säätö takana ei riitä, johtuu siitä narinahelasta että se on kulunu, ei välttämättä väljä mutta kulunu, ja rengas lenkottaa ekstraa..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎