Originally posted by petterihi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Nelipyöräsuuntaus. II
Collapse
X
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNo ei ollut,ei. Noita taka campereita on ruuvailtu ihan hatusta. Oikea puoli on jees,mutta miksi tuo vasen puoli on jätetty linttaan? Jopa käännetty lisää. "Ammattimies" ilmeisesti ollut asialla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKäytännössä etu ja takapään camberarvojen ero pitää olla vähintään yksi aste, joka tarkoittaa sitä että jos etupäässä tehdastoleranssien mahdollistamat nollacamberit, pitää takana olla vähintään -1.00"-1.10"-astetta negatiivista.
Tällä takapään camberarvolla 285-leveä 20" rengas kuluu kuitenkin e39:ssä täysin tasaisesti ja ajo/äärikäytös säilyy sellaisena miksi se on BMW:llä suunniteltu.
Tässä 20" rengaskoossa oikeat takapään camberarvot ovat -1.10"-1.20"-astetta ja edessä -0.05"-0.15"-astetta(ei vetele+kuluu tasaisesti+ajokäytös mikä pitääkin).
Ja näyttää olevan hyvä topiikki kun kyseessä on jo hieman vanhempi kori ja päästetty se tekemisen ilo irti ( mm. etupään camperin viilausta etupään kiinnityspulttien reikien 'venyttämisellä').Last edited by TON-III; 25-06-2020, 07:59.F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostItse katsoin ihan samaa.. Näin se vaan valitettavasti menee, kun sitä oikeaa ammattilaista ei näihin hommiin tunnu monessa korjaamossa olevan.E39 523i Turbo
Comment
-
-
tässä nyt on monta muuttujaa tässä hommassa...
ensinnäkin ilmoitettu toivottu taka camber on tehtaan puolesta bmwssä.. -2.00' +- 0.30'
mikä tekee sen että jos autoa lasketaan enempi kuin 30mm.. ei tahdo enää tuohon valmistajan toleranssiin päästä, vaan säätö vara loppuu kesken....
sitten on se genre, laitetaan campperit miinukselle niin paljo ku menee että vanteet ei ota loka suojaan kiinni...
ja koska suuntauksen tekevä yritys joutuu suuntauksesta ottamaan vastuun, 90% niitä tekevistä tekee sen tuohon tehtaan toleranssiin, ja "johto" ohjeistaa työntekijät tekemään suuntauksen niinkuin kone sanoo... ja työntekijähän tekee niinkuin on käsketty, ei välttämättä sen takia ettei ammatti taito riitä tekemään muutoksia parempaan suuntaan, vaikka onhan toki niitäkin tekijöitä jotka eivät tiedä että siellä on aurauksen säätö pultit tai camberin....
ja kyllä niitä tehhään olosuhteiden puitteissa niitä suuntauksia niin että käännetään cambberit niin pystyyn ku saapi, mikä tarkottaa vakio alustalla taakse -0.30' - -1.00' haarukkaa noin, ja eessä aikalailla -0.30', jos säädöt yläpäässä...
se on vaa hankalaa nykyään ku alkaa suomen vallottaa amerikan malli, että vaikka tekisit parempaa, eli säädä takacamberit pystympään ku tehtaan sanoma.. nii silti voit siit negatiivisessa valossa joutua vastuuseen myöhemmässä vaiheessa, siksi varmasti suurin osa säätää autot tehtaan speksiin ja täts it....
ja jos vakio alusta tai max 30 madallus, nii 90% e39 seistä jos cambberin säätö takana ei riitä, johtuu siitä narinahelasta että se on kulunu, ei välttämättä väljä mutta kulunu, ja rengas lenkottaa ekstraa..
Comment
-
Comment