Originally posted by jantsu78
View Post
E39 Nelipyöräsuuntaus. II
Collapse
X
-
Jos touring, takakelkan puslat vaihtokunnossa.
-
Kokeile talvirenkailla tai muilla toisilla kumeilla onko sama ongelma. Ei ole penari, mutta tuossa toisessa käyttökulkineessa on talvirenkailla samanlainen epämääräinen tuntuma vaikka rengaspaineet ihan kohdallaan ja renkaatkin ihan merkkituotteet. Kun nopeammin ohjailee niin tuntuu kuin perä tulisi puoli sekuntia myöhässä joka tilanteeseen.Originally posted by jantsu78 View Post528. Narinahelat vaihdettu ja alustana uusi bc racing br. Asentajan mukaan muita välyksiä ei löytynyt. Renkaat uudet linglong 18", kokoja en nyt muista mutta takana hieman leveämmät. Painetta 3 bar.
Auto kulkee suoraan, ei vetele. Vikana on se, että tuntuu kuin renkaat olisi aivan velliä ja auto menee kuin laiva kun tekee nopeita ohjausliikkeitä. Kuin jäällä ajaisi.
Voiko kulmien pielessä olo aiheuttaa tällaista löysyyttä?
Helat vaihdettu äskettäin (kulmat säädetty vanhoilla heloilla) ja tuntuu, että, meni huomattavasti huonompaan suuntaan. Ja kyllä, on menossa suuntaukseen uudestaan.Kirjainten keräilijä, nyt kasassa:
X(3) + Z(4)
joten seuraavako on M(5)
Comment
-
Autosi alustan arvoista mitään tietämättä on mahdoton arpoa sen mahdollista vaikutusta ajamiseen. Foorumilla on paljon juttua,että pitää tietää mihin arvoihin se alusta säädätetään eri kokoisille renkaille. Ne "tehtaan ohjearvot" ei vaan toimi isommilla ja matalammilla renkailla.Originally posted by jantsu78 View PostHelat vaihdettu äskettäin (kulmat säädetty vanhoilla heloilla) ja tuntuu, että, meni huomattavasti huonompaan suuntaan. Ja kyllä, on menossa suuntaukseen uudestaan.
Eli sinullakin alusta on säädetty "johonkin-arvoihin" ja sen jälkeen vielä tehty puslajumppaa. Arvothan on varmasti aiemmin säädetyistä muuttuneet. Minkä verran ja mihin suuntaan? Uudelleen suuntauksessa ehkä selviää.
Ja kuten tuolla aiemmin kirjoitin,niin reilummin madallettua autoa ei yleensä saa säädettyä optimaalisiin arvoihin ilman kiinnitysreikien vinguttamista. Joten kannattaa valita sellainen paikka,joka noista oikeasti jotain ymmärtää ja tekee kiinnityskohtiin reikien muutos töitä. Useimmat pajat näitä ei tee ja arvot jätetään siihen mihin säätövarat riittää. Tai säädetään toivomuksista huolimatta tehtaan arvoihin.
EDIT: Arvaus että nyt löytyy tuolla madallussarjalla etupäässä camperia enemmin kuin -1aste ja takana yli -2astetta. Uutta suuntauslappua odotellessa...Last edited by Heguli 31; 11-06-2017, 09:59.
Comment
-
Pehmemmät ja eri kokoluokan talvirenkaat antaa alustan kulmien virheellisyyttä anteeksi. Eikä siten välttämättä kerro vielä mitään alustan kulmien virheellisyydestä. Vaikka auto kulkisi kuinka suoraan ja vikuroimatta. Vertailu pitäisi päästä tekemään nykyisiä vastaavilla kesärenkailla.Originally posted by BMWagner View PostKokeile talvirenkailla
Comment
-
Kokeiltu toisilla renkailla, oli tosin tuumaa pienemmät. Samalla tavalla luiruaa perä rattia nopeasti käännellessä.
Kulmat säädetty uudestaan, ei vaikutusta.
Ennenkin ollut e39 säädettävällä alustalla ja ei mitään ongelmia, kun saa säätölapun vihreälle. Nytpä ei toimi, joku antaa periksi.
Comment
-
Mutta kysyjällä olikin uudet renkaat ja tuolla saa suljettua pois vian renkaissa.Originally posted by Heguli 31 View PostPehmemmät ja eri kokoluokan talvirenkaat antaa alustan kulmien virheellisyyttä anteeksi. Eikä siten välttämättä kerro vielä mitään alustan kulmien virheellisyydestä. Vaikka auto kulkisi kuinka suoraan ja vikuroimatta. Vertailu pitäisi päästä tekemään nykyisiä vastaavilla kesärenkailla.Kirjainten keräilijä, nyt kasassa:
X(3) + Z(4)
joten seuraavako on M(5)
Comment
-
Lappu näytille.Originally posted by jantsu78 View PostKokeiltu toisilla renkailla, oli tosin tuumaa pienemmät. Samalla tavalla luiruaa perä rattia nopeasti käännellessä.
Kulmat säädetty uudestaan, ei vaikutusta.
Ennenkin ollut e39 säädettävällä alustalla ja ei mitään ongelmia, kun saa säätölapun vihreälle. Nytpä ei toimi, joku antaa periksi.Aprilia RSV4
Comment
-
Etu
Camber V -1.01 O -1.02
Caster V 6.12 O 6.13
Auraus V 0.0.1 O 0.01
Taka
Camber V -2.25 O -2.26
Auraus V 0.11 O 0.10
Eihän ne optimaaliset ole. Jotenkin kuitenkin vaikea uskoa, että olisi noin tarkka tämän luiruamisen kanssa. Entiset E39:t toiminut täysin oikein, kun arvot vain saatu vihreälle. Rengastus myös entisissä 18". Lappuja ei nyt enää löydy, mutta ei niitä viilattu sen kummemmin, kuin että on arvot vihreällä.
Nyt kun sataa vettä, niin tuntuu että olisi ollut hivenen parempi. Pitää käydä vielä moottoritiellä kokeileen, että saa vauhtia enemmän kuin 60km/h.
Jos nyt paremmin tietäjät olette ehdottomasti sitä mieltä, että vika on 100% varmasti kulmissa, niin pitää lähteä säätämään uudestaan.
Comment
-
Noihan on ihan päin vittua 18" kokoluokan renkaille.Originally posted by jantsu78 View PostEtu
Camber V -1.01 O -1.02
Caster V 6.12 O 6.13
Auraus V 0.0.1 O 0.01
Taka
Camber V -2.25 O -2.26
Auraus V 0.11 O 0.10
Eihän ne optimaaliset ole. Jotenkin kuitenkin vaikea uskoa, että olisi noin tarkka tämän luiruamisen kanssa. Entiset E39:t toiminut täysin oikein, kun arvot vain saatu vihreälle. Rengastus myös entisissä 18". Lappuja ei nyt enää löydy, mutta ei niitä viilattu sen kummemmin, kuin että on arvot vihreällä.
Nyt kun sataa vettä, niin tuntuu että olisi ollut hivenen parempi. Pitää käydä vielä moottoritiellä kokeileen, että saa vauhtia enemmän kuin 60km/h.
Jos nyt paremmin tietäjät olette ehdottomasti sitä mieltä, että vika on 100% varmasti kulmissa, niin pitää lähteä säätämään uudestaan.Aprilia RSV4
Comment
-
Jos viitsisit ite lukea tätä ja edellistä topiikkia läpi. Vastaus löytyy 5-10minuutissa.Originally posted by jantsu78 View PostNo tämäpä selvensi asiaa. Auttaisi enemmän, jos kertoisit miten en pitää olla.
Kun et kuitenkaan jaksa nähdä vaivaa, niin eteen luokkaa -0.2 ja taakse -1,2.
Auraukset saat kaivaa tästä topiikista ite.
Toi camber ohjekin olis löytynyt lukemalla 4-5 sivua tätä taaksepäin...Last edited by jannmann; 12-06-2017, 11:15.Aprilia RSV4
Comment
-
No tuossahan ne tuli, eteen camberia -0,2.Originally posted by jantsu78 View PostOlen kyllä lukenut. Onhan siellä arvoja jokaiseen suuntaan.
Laitappa nyt vain arvot mitkä sun mielestä pitää olla, niin käyn säätään just eikä melkein niinhin arvoihin mitä kerrot. Jos lopettaa luiruamisen, ostan sulle kaljakopan.
Taakse aste enemmän, eli -1,2.
Jos takakumit on ehtineet kulua paskaksi, eli sisäreunoista liikaa verrattuna ulkoreunaan, ei parane kokonaan ennen kuin uusit ne.
Comment
Comment