Originally posted by cape
View Post
Eli siinä tapauksessa auraukset ovat melko merkityksettömät kulumisen nopeuden ja ajettavuuden suhteen.
Tässä kohtaa ne aurausarvot pitäisi kuitenkin valita sieltä toleranssin maksimipuolelta, ei siis läheltä nollaa, jolloin ainakin äärikäytöksestä saadaan parempi ja hifistellessä suuntavakaus voi olla aavistuksen parempi.
Rengas toki kuluu voimakkaasti ja erityisen voimakkaasti sen sisäreuna hampaalle, mikäli rengas sen vain vähänkään mahdollistaa.
Korostan siis vielä sitä että nämä alustasuuntausasiat ovat AINA kokonaisuus, eikä kokonaisuus muutu paremmaksi poimimalla ikäänkuin vain muutama rusina pullasta, vaan huonommaksi.
Isommat aurauskulmat kulkevat siis käsi kädessä isomman negatiivisen camberin kanssa ja päinvastoin.
Eli, säätämällä rengasta pystympään, samalla vähennetään myös aurausta ja päinvastoin(=siis isollakin vannekoolla).
Comment