memebuy23buy

E39 abs + asc yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ippeex
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 99
    • Suomi

    E39 abs + asc yms.

    Alko satunnaisesti herjaamaan taka vasenta abs anturia, nopeusmittari ja pa.mittari ei toimi.
    Tänään sen anturin vaihdoin vaihdoin mutta nyt palaa valo kokoajan ja sama vikakoodi, rear left abs sensor.
    Livedatan mukaan sieltä ei tule mitään pulssitietoa.
    Onko näissä jotai tyypillisiä paikkoja josta piuhat menee poikki tms. en jaksaisi kumminkaan ABS boksin lahoamiseen vielä uskoa.

    EDIT:niin ja vm. -99 530da
    Last edited by ippeex; 23-01-2014, 17:47. Reason: malli
  • Maki1
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 149
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by AneemineN View Post
    Alko satunnaisesti herjaamaan taka vasenta abs anturia, nopeusmittari ja pa.mittari ei toimi.
    Tänään sen anturin vaihdoin vaihdoin mutta nyt palaa valo kokoajan ja sama vikakoodi, rear left abs sensor.
    Livedatan mukaan sieltä ei tule mitään pulssitietoa.
    Onko näissä jotai tyypillisiä paikkoja josta piuhat menee poikki tms. en jaksaisi kumminkaan ABS boksin lahoamiseen vielä uskoa.

    EDIT:niin ja vm. -99 530da
    Orkkis vai tarvikeanturi? Jos tarvike, niin se voi olla syypää. Sitten on myös saattanut jäädä likaa anturin alle, ja näin ollen ei yltä ottamaan kontaktia. Tai sitten on se boksi mennyt. Itsellä ainakin oli juurikin nykyisestä absin boksi mennyt ja satasella sen saa kuntoon. Ja omanikin oli -99.
    Atm:

    E61 530d Black Sapphire Metallic
    Ex:

    Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
    E32 740iaL Sterlingsilber
    E36 323 Touring
    E39 523 Touring
    Farkku Omega Ekotekki
    Farkku Omega 2,5Td
    BMW
    E32 730i Alpinweiß II
    Honda Accord
    Sunny N13
    Mazda 323 1.3 "50hp"

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14578
      • Oulu

      #3
      Joo, tarkistaisin alkuun anturin asemoinnin ja johtoliitoksen.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #4
        Kuten edellä mainittiin niin tarkista, että anturi on pohjassa. Vian vielä jatkuessa mittaa sen anturin johdot abs-boksille. Mikäli ostin halvan tarvike anturin voi vika olla siinäkin.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          #5
          Millä otit vanhan irti?Lähtikö suosiolla vai porasitko vanhaan anturiin reikää ja meni terä pitkäksi kehälle asti?Tuo sinun "Motonet-anturi" ei toimi tai boksi vikaa.Tai sitten ihan jotain muuta.

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1195
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Maki1 View Post
            Orkkis vai tarvikeanturi? Jos tarvike, niin se voi olla syypää.

            Sitten on myös saattanut jäädä likaa anturin alle, ja näin ollen ei yltä ottamaan kontaktia. .
            Kontaktia se anturi ei saa ottaakaan ja pieni likakaan ei estä sitä tunnistamasta noita muovin takana olevia metalliliuskoja:



            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • Maki1
              Bimmer Rookie
              • May 2011
              • 149
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by JD View Post
              Kontaktia se anturi ei saa ottaakaan ja pieni likakaan ei estä sitä tunnistamasta noita muovin takana olevia metalliliuskoja:



              http://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/BMW...1-IMG_2549.JPG
              En tarkoittanut fyysistä kontaktia , vaan että etäisyys ei ole liian pitkä jotta magneetti ylttää ottamaan signaalia kehältä.
              Atm:

              E61 530d Black Sapphire Metallic
              Ex:

              Vw Passat 1,9Tdi B6 eka ja vika Vw
              E32 740iaL Sterlingsilber
              E36 323 Touring
              E39 523 Touring
              Farkku Omega Ekotekki
              Farkku Omega 2,5Td
              BMW
              E32 730i Alpinweiß II
              Honda Accord
              Sunny N13
              Mazda 323 1.3 "50hp"

              Comment

              • ippeex
                Bimmer Rookie
                • Aug 2010
                • 99
                • Suomi

                #8
                Noniin.
                Siis anturi lähti helposti vetämällä pois.
                Uusi anturi on tarvike, Delphi mutta myös vanha saman merkkinen ja toimi sillä?
                No kumminkin inpalla kattelin pari päivää myöhemmin vikakoodit niin herjas control unit erroria ja vas.taka anturi viallinen.
                Johdot mittasin ohjainlaitteelle saakka ja ehjät oli.

                Käykö e38 poksi tuohon kokeilumielessä? muitsikuvan mukaan olis samannäkönen, tiedä sitten.

                Taitaa muuten mennä boksin korjailuun.

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10114
                  • KVLA

                  #9
                  Jos vaihdat tuohon jonkun muun boksin,kuin sen oman,niin joutuu sen koodaamaan autoon.Joten ihan "plug and play" tuo kokeilu ei todennäköisesti onnistu.
                  Last edited by Heguli 31; 30-01-2014, 16:41.

                  Comment

                  • ippeex
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2010
                    • 99
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Jos vaihdat tuohon jonkun muun boksin,kuin sen oman,niin joutuu sen koodaamaan autoon.Joten ihan "plug and play" tuo kokeilu ei todennäköisesti onnistu.
                    boksin koodailu kyllä onnistuu itte.
                    mites, osaako joku kertoa miten mittariston saisi koodattua?
                    vai onko salaista tietoa, häiritsee tamper dot ja kilsat 300k liian pienet

                    Comment

                    • Kievari
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 50
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Yritin paikallistaa viallisen abs-anturin, mutta lukija sanoikin näin:
                      " 10, 02, 01, 01 no found! "
                      ABS- ja luistonesto on pois pelistä, mittaristo ja muut toimii normaalisti. Ei ole lämpötilasta riippuvaista.
                      Livedataa katsoin sen verran että paikallaan ollessa kaikki kulmat näytti 2km/h, onkos se normaalia ja pitäisikö/kannattaako koittaa liikkuessa vai miten? Ei nyt tähän hätään pystynyt edes koittamaan yksinään tuosta moottoritilan pistokkeesta..

                      Koodeja lukiessa huomasin abs yksikön pitävän ajoittain sellaista raksahtelevaa ääntä, onko normaalia?

                      Jarrupalojen kuluneisusvalo palaa myös, tosin joskus se sammuu, eikö luulisi että se palaa aina ja jatkuvasti; voiko edes teoriassa johtua viallisesta abs yksiköstä?
                      ----
                      Edit: Vika löytyi livedatassa näkyvänä poikkeamana vas etukulmasta. Johto poikki. Aiheutti myös tuon palojen valon syttymisen.
                      Last edited by Kievari; 09-04-2014, 14:13.
                      On kahdenlaisia autoilijoita, niitä jotka haluaisivat ajaa bemarilla, sekä niitä jotka ajavat bemarilla.

                      Comment

                      • Ivl
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 216
                        • Oulunsalo

                        #12
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kuten edellä mainittiin niin tarkista, että anturi on pohjassa. Vian vielä jatkuessa mittaa sen anturin johdot abs-boksille. Mikäli ostin halvan tarvike anturin voi vika olla siinäkin.

                        Mulla Abs-vikaa vasemmassa etu anturissa Inpan mukaan. Eilen vaihdoin anturin( Bosch), mutta vika ei poistunut. Auto 528-97.

                        Miten tuo mittaus suoritetaan, yleismittari löytyy, jos se sillä onnistuu?

                        T Jukka
                        Last edited by Ivl; 07-02-2014, 12:19. Reason: Härö
                        Bmw X5 2011
                        Vw caddy 2019

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by Ivl View Post
                          Mulla Abs-vikaa vasemmassa etu anturissa Inpan mukaan. Eilen vaihdoin anturin( Bosch), mutta vika ei poistunut. Auto 528-97.

                          Miten tuo mittaus suoritetaan, yleismittari löytyy, jos se sillä onnistuu?

                          T Jukka

                          Onnistuu yleismittarilla, ohjeet.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10114
                            • KVLA

                            #14
                            Nämä anturi/boksiviat ei ole aina ihan yksiselitteisiä.Jos esim. mittaat vastusarvon anturista,niin se voi oikeata arvoakin näyttäessä olla viallinen.Eli yleismittarilla mittailessa näyttäisi olevan ehjä,mutta livedataa lukiessa sitten saattaa pailjastua risaksi.

                            Mutta koska tieto tulee boksin kautta,niin vika saattaa lopulta sitten kuitenkin olla boksissa.Joten vikakoodien luku (esim. Inpalla) ei kerro välttämättä koko totuutta.Ei myöskään ajon aikainen livedata.Että hieman lievällä arpomisella noissa aina mennään.Näin ainakin meidän perheessä olleissa E39:issä.

                            Toki täysin selvät "katkokset" johdin mittauksissa yms. on täyttä faktaa.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #15
                              Niin ei yleismittarilla pysty anturia testaamaan, mutta kysyjällä on -97 auto, joten boksi vika on epätodennäiköinen. Anturikin luultavasti on toimiva, koska sinne on vaihdettu uusi Bosch. Tuo mittaus on helppo tehdä ja sillä voi varmistaa, että johdot on kunnossa. Toki anturi voi olla huonosti paikallaan, abs kehä vaurioitunut vanhaa poistettaessa jne.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X