memebuy23buy

E39 abs + asc yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mantamane
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 58
    • Taipalsaari

    #31
    Syttyy abs ja luistonesto valo, kun on ajanut vähän matkaa. Kaikki antureiden liittimet käyty läpi. Anturit vaihdettu yhtä lukuunottamatta. Ennen kuin valot sytyvät tauluun, niin jarrut ja luistonesto toimii, mutta jarru poljin tykyttää abs maisesti vaikka jarruttaisi ihan kevyesti painaen.
    Mistä voisi lähteä etsimään vikaa.
    Kyseessä vm 96' 540

    Comment

    • Manttu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 50
      • parhalahti

      #32
      ite aikonaan kokeilin että ottaa absin hydrauliikka yksiköltä liittimen irti niin silloin ei toimi nopeus ja kulutus mittari...absin "ohjain" bioksilta liitin irti niin syttyy absin ja luiston eston valot jne

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10946
        • Joensuu

        #33
        Originally posted by mantamane View Post
        Syttyy abs ja luistonesto valo, kun on ajanut vähän matkaa. Kaikki antureiden liittimet käyty läpi. Anturit vaihdettu yhtä lukuunottamatta. Ennen kuin valot sytyvät tauluun, niin jarrut ja luistonesto toimii, mutta jarru poljin tykyttää abs maisesti vaikka jarruttaisi ihan kevyesti painaen.
        Mistä voisi lähteä etsimään vikaa.
        Kyseessä vm 96' 540
        Tutkailemaan live-dataa ja vikakoodeja.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • e36coupe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 724
          • Nokia

          #34
          Onko jossakin ohjeita uuden purkin koodaamisesta? Inpallako onnistuu (NCS Expert)?

          -00 530d ja uusi purkki paikallaan. ABS-valo ei enää pala, mutta luistoneston valo palaa jatkuvasti. Vinkkejä?
          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

          Työn alla: E21 320/6
          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by e36coupe View Post
            Onko jossakin ohjeita uuden purkin koodaamisesta? Inpallako onnistuu (NCS Expert)?

            -00 530d ja uusi purkki paikallaan. ABS-valo ei enää pala, mutta luistoneston valo palaa jatkuvasti. Vinkkejä?
            NCS Expertillä koodaus. Youtubissa on muistaakseni video koodaamisesta.

            Kenelläkään kokemusta Boschin abs antureista? Tiedetään, että Siemensin anturi olisi se paras, mutta Siemens maksaa tuplat vrt. Bosch. Bosch on tehnyt ABS boxin E39:iin, joten luulisi niiden nyt osaavan oman purkin kanssa toimivan anturin tehdä vai? :think Potilas on -99 540 sedan.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • juhnis82
              Newbiemmer
              • Feb 2011
              • 18
              • LPR, Finland

              #36
              Originally posted by HTK12 View Post
              NCS Expertillä koodaus. Youtubissa on muistaakseni video koodaamisesta.

              Kenelläkään kokemusta Boschin abs antureista? Tiedetään, että Siemensin anturi olisi se paras, mutta Siemens maksaa tuplat vrt. Bosch. Bosch on tehnyt ABS boxin E39:iin, joten luulisi niiden nyt osaavan oman purkin kanssa toimivan anturin tehdä vai? :think Potilas on -99 540 sedan.
              Motonetistä tuli Bosch anturi taakse vasemmalle ja hyvin on toiminut. ATE myös todettu toimivaksi. Nämä kokemukset 523iA -96

              Comment

              • ApriliaMan
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 235
                • Lohja

                #37
                Eilen kun ajelin hiekatietä ja siinä oli vähän nimismiehenkiharaa, niin autosta pamahti vikatila päälle (olisko ollu joku motor fail safe mode) ja luistoneston valo jäi palamaan. Kun auton sammutti ja antoi olla hetken, niin valo sammui. Moottorin vikavalo ei syttynyt :think

                Voisko abs anturin mahdollinen vika olla syynä tai sit kosketushäiriö? Tänään yritän päästä lukemaan vikakoodit.

                Autohan on tuo e39 530i
                e39 530iA ///M Sport -02
                Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10946
                  • Joensuu

                  #38
                  Originally posted by juhnis82 View Post
                  Motonetistä tuli Bosch anturi taakse vasemmalle ja hyvin on toiminut. ATE myös todettu toimivaksi. Nämä kokemukset 523iA -96
                  Kiitos kokemuksista, pistin Boschia tulemaan kun ei sitä kukaan tuntunut moittivankaan. Meillä tosin on eri anturit johtuen tekniikka faceliftista.

                  Originally posted by ApriliaMan View Post
                  Eilen kun ajelin hiekatietä ja siinä oli vähän nimismiehenkiharaa, niin autosta pamahti vikatila päälle (olisko ollu joku motor fail safe mode) ja luistoneston valo jäi palamaan. Kun auton sammutti ja antoi olla hetken, niin valo sammui. Moottorin vikavalo ei syttynyt :think

                  Voisko abs anturin mahdollinen vika olla syynä tai sit kosketushäiriö? Tänään yritän päästä lukemaan vikakoodit.

                  Autohan on tuo e39 530i
                  Tuskin oli engine fail safe kun ei vikavalo syttynyt. Olisko ollut trans. failsafe eli vaihdelaatikko mennyt vikatilaan. Voi hyvinkin olla kosketushäiriö. Vikakoodeista on hyvä lähteä liikkeelle. Vikakoodien lukemisen jälkeen on helpompi sitten alkaa etsimää sitä vikaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • ApriliaMan
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 235
                    • Lohja

                    #39
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Tuskin oli engine fail safe kun ei vikavalo syttynyt. Olisko ollut trans. failsafe eli vaihdelaatikko mennyt vikatilaan. Voi hyvinkin olla kosketushäiriö. Vikakoodeista on hyvä lähteä liikkeelle. Vikakoodien lukemisen jälkeen on helpompi sitten alkaa etsimää sitä vikaa.
                    Olen kyllä aika varma, että "engine" luki näytössä ja autosta hävis tehot kokonaan. Toivottavasti pääsee tänään lukemaan koodit, ni selviää se.

                    Nyt se on kyllä toiminu ihan normaalisti.

                    Tosiaan vika tuli sellaisen kovemman tärinän jälkeen :think
                    e39 530iA ///M Sport -02
                    Kawasaki zx10r -07 (vihree tottakai )

                    ex: e39 528iA touring R.I.P, Volvo 740 GLE -88 (löytyy vielä tallista), Aprilia RSV mille Factory -04 R.I.P, Kawasaki zx-6r -99 ja Suzuki RG125f

                    Comment

                    • -Miksu-
                      Newbiemmer
                      • May 2014
                      • 4
                      • Haapajärvi

                      #40
                      Vaihdoin abs poksin -00 530da ja abs valo sammui mutta luistoneston valo jäi palamaan eikä ole koodattu vielä tota poksia. Eli siis liittyykö nuo toisiinsa? Ja pitäisikö se koodaus suorittaa mahdollisimman pian eli onko siitä jotain haittaa jos ajelee koodaamattomana?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by -Miksu- View Post
                        Vaihdoin abs poksin -00 530da ja abs valo sammui mutta luistoneston valo jäi palamaan eikä ole koodattu vielä tota poksia. Eli siis liittyykö nuo toisiinsa? Ja pitäisikö se koodaus suorittaa mahdollisimman pian eli onko siitä jotain haittaa jos ajelee koodaamattomana?
                        Liittyyhän ne. Pitää koodata ja kalibroida, että sammuu luistonesto valo. Eipä siitä suurempaa haittaa ole, mutta luistonesto/ajonvakautus ei toimi. Näin kesällä luistonestoa/ajonvakautusta ei paljoa tarvitse. Varsinkaan, jos itse pelkästään autolla ajaa. Kokemattomalle kuskille, jos autoa lainailee vesisateella voisi toimiva ajonvakautus olla ihan hyvä. Näillä Suomen uraisilla teillä kun vettä seisoo välillä melko paljon.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • -Miksu-
                          Newbiemmer
                          • May 2014
                          • 4
                          • Haapajärvi

                          #42
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Liittyyhän ne. Pitää koodata ja kalibroida, että sammuu luistonesto valo. Eipä siitä suurempaa haittaa ole, mutta luistonesto/ajonvakautus ei toimi. Näin kesällä luistonestoa/ajonvakautusta ei paljoa tarvitse. Varsinkaan, jos itse pelkästään autolla ajaa. Kokemattomalle kuskille, jos autoa lainailee vesisateella voisi toimiva ajonvakautus olla ihan hyvä. Näillä Suomen uraisilla teillä kun vettä seisoo välillä melko paljon.
                          Kiitoksia vastauksesta!

                          Comment

                          • Jeffe
                            Newbiemmer
                            • Mar 2013
                            • 3
                            • Finland

                            #43
                            Moi, mulla kans vm.99 e39 sedan.

                            Ensimmäisen kerran kostealla ilmalla syttyivät Asc-Abs valot ja auto sekos totaalisesti. Kaasutteli itsekseen, bensamittari nousee ylöspäin jarrutuksessa ja abs rutisi jne.. Valo sammu seuraavana aamuna. Vikakoodin luku antoi ongelmaa Can väylässä herjas ja oikean puoleista taka anturia. Vaihdoin anturin (made in germany) ja kolme viikkoa se kesti.

                            Nyt taas kostealla ilmalla ja pitkällä matkalla valot syttyivät taas. Cruise ei toimi, mutta muuten normaalisti. Liekköhän tässä laitettava jo boxi remppaan?
                            Ja antaa nykyään myös Vanos juuttunut vikakoodia, että voiko näillä olla yhteys?

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10946
                              • Joensuu

                              #44
                              Originally posted by Jeffe View Post
                              Moi, mulla kans vm.99 e39 sedan.

                              Ensimmäisen kerran kostealla ilmalla syttyivät Asc-Abs valot ja auto sekos totaalisesti. Kaasutteli itsekseen, bensamittari nousee ylöspäin jarrutuksessa ja abs rutisi jne.. Valo sammu seuraavana aamuna. Vikakoodin luku antoi ongelmaa Can väylässä herjas ja oikean puoleista taka anturia. Vaihdoin anturin (made in germany) ja kolme viikkoa se kesti.

                              Nyt taas kostealla ilmalla ja pitkällä matkalla valot syttyivät taas. Cruise ei toimi, mutta muuten normaalisti. Liekköhän tässä laitettava jo boxi remppaan?
                              Ja antaa nykyään myös Vanos juuttunut vikakoodia, että voiko näillä olla yhteys?
                              Made in germany ei tänä päivänä takaa enää mitään. Sitä lätkitään vaikka vähän mihin osaan, että ihmiset ostaisi. Minkä merkkinen anturi? Miltähän boxilta tuli tuo CAN-väylän vikakoodi? Laita se tarkka vikakoodi ja miltä moduulilta luettu. Tuo CAN-väylä vikakoodi voi johtua abs boxista, mutta vika kannattaa nyt selvittää tarkkaa ennen osa rulettia. Vanos ei liity mitenkään ABS:ään, vaan se on ihan moottoriin liittyvä ongelma. Jos sen selvittäminen kiinnostaa, niin aloita vaikka uusia aihe ja laita sinne se vikakoodi täydellisenä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • Jeffe
                                Newbiemmer
                                • Mar 2013
                                • 3
                                • Finland

                                #45
                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Made in germany ei tänä päivänä takaa enää mitään. Sitä lätkitään vaikka vähän mihin osaan, että ihmiset ostaisi. Minkä merkkinen anturi? Miltähän boxilta tuli tuo CAN-väylän vikakoodi? Laita se tarkka vikakoodi ja miltä moduulilta luettu. Tuo CAN-väylä vikakoodi voi johtua abs boxista, mutta vika kannattaa nyt selvittää tarkkaa ennen osa rulettia. Vanos ei liity mitenkään ABS:ään, vaan se on ihan moottoriin liittyvä ongelma. Jos sen selvittäminen kiinnostaa, niin aloita vaikka uusia aihe ja laita sinne se vikakoodi täydellisenä.
                                Täytyy huomenna lukea uudestaan ne tarkat koodit ja laittaa tänne.

                                Comment

                                Working...
                                X