Paljon maksaa prefl 530d IBS-kaapeli marmorilla?
E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Jaha, pistetääs toinen typerä kysymys perään, mistä löytyy INPA:sta tuohon kaapeliin liittyvät vikakoodit jos niitä on?Originally posted by Kenzu View Post200€ paikkeilla oli..
Tauluun tulee ilmoitusta että nukkumistilassa joku muka veisi akkua normaalia enemmän mutta ihan normaalisti starttailee kyllä.
Comment
-
Minä repäsin cd pakan vittuun kun tuli nuo ilmotukset. Aika paljon snurraili niitä levyjä edestakaisin aina aamuisin autoon hypättyäni.Originally posted by rizzo View PostJaha, pistetääs toinen typerä kysymys perään, mistä löytyy INPA:sta tuohon kaapeliin liittyvät vikakoodit jos niitä on?
Tauluun tulee ilmoitusta että nukkumistilassa joku muka veisi akkua normaalia enemmän mutta ihan normaalisti starttailee kyllä.E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
Kiitos vinkistä, kokeilenpa tuotakin, halpa testi. Oliko sinulla koko luukku ja/tai pelkkä lasi jäykkä?Originally posted by Ha2 View PostMinä laitoin reilusti crc:tä sen takaluukun kaasujousen ulommaisen putken sisään yläpäästä luukun ollessa auki ja voimalla liikuttelin luukkua ylös alas muutaman kerran. Sen jälkeen on liikkunut luukku kevyesti. En öljynnyt saranoita ollenkaan.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Originally posted by böntti View PostSytytysvirta ei todellakaan aktivoidu jos autossa ei ole avain paikoillaan. Jos kytkentä on oikein, jää kaksi ensisijaisesti tutkittavaa vaihtoehtoa: Joko CAS on rikki, tai sitten se autosta löytynyt musta mokkula liittyy remote starttiin joka kikkailee omiaan.
Varmaankin päästään vkonloppuna juuri sen mokkulan syntyhistoriaa tarkistelemaan, itsekin veikkailen sitä, kaikki johdot tosiaan lähtevät taaksepäin, mutta onko sillä mitään merkitystä sen kanssa että olisi esim kaukostartti:think
Onkos CAS se joka liittyy jotenkin auton virranhallintaan yms?
Last edited by *PexU*; 26-11-2014, 12:02.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi
)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
Nyt tarvis neuvoa, irrotin imupuolen letkun imusarjan juuresta kun olen vaihtamassa termostaatteja. Avatessa letkussa ja imusarjan edessä olevan läpän alla oli jonkun verran öljyä pohjalla. Ei taida olla ihan normaalia? Otin kuvankin mutten saa sitä nyt puhelimella tänne näkymään.Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz
ex:
e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
e91 320d -11 Alpinweiss III
e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
e39 520i -97 touring Schwarz II
e34 525i -89 Luxorbeige metallic
e34 520i -89 Diamantschwarz
Comment
-
Ihan normaalia se on, koneen huohotusöljyä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
CAS on car access system, hoitelee muunmuassa avainten tunnistuksen ja ajoneston, antaa muille moduuleille luvan käynnistyä jne. En tiedä että miten nuo e6x-kaukostartit tarkalleen toimii, ainakin originaali avaimen siru on autossa ja sitä kautta remote start saa sytytysvirran päälle ja moottorin käyntiin (cas:n ja ajoneston "ohitus"). Niinku jo kertaalleen sanoin, kannattaa pitää mielessä että jos lin-relettä ohjataan sytytysvirran kautta, rele ei voi sulkeutua ilman että auton avain on virtalukossa, noin niinku normaalitilanteessa. Eli läpät ei voi ajautua kiinni ilman sytytysvirtaa, jota ei saa päälle ilman avainta, normaalisti siis.Originally posted by *PexU* View PostVarmaankin päästään vkonloppuna juuri sen mokkulan syntyhistoriaa tarkistelemaan, itsekin veikkailen sitä, kaikki johdot tosiaan lähtevät taaksepäin, mutta onko sillä mitään merkitystä sen kanssa että olisi esim kaukostartti:think
Onkos CAS se joka liittyy jotenkin auton virranhallintaan yms?
Edit. Itseasiassa sytysvirran aktivointi releellä ja can-väylän viestillä on helppo homma joten voi tässä olla siitäkin kyse, eli voi siellä olla jotain muutakin kuin remote start.Last edited by böntti; 26-11-2014, 16:31.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Siis eihän Pexun autossa kai sytytysvirta tule päälle, vaan auto vain herää, siis niin kuin ovi avattaisiin?Originally posted by böntti View Postnormaalitilanteessa. Eli läpät ei voi ajautua kiinni ilman sytytysvirtaa, jota ei saa päälle ilman avainta, normaalisti siis.
Edit. Itseasiassa sytysvirran aktivointi releellä ja can-väylän viestillä on helppo homma joten voi tässä olla siitäkin kyse, eli voi siellä olla jotain muutakin kuin remote start.
Se purkki on kyllä mysteeri. Niistä piuhojen suunnasta ei voi päätellä vielä mitään, koska ne voi mennä lopulta ihan mihin suuntaan vain, esim penkkien alta tms.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Kyllä tulee, jos puhaltimen läppien lin-bussin katkaisevan releen ohjaus on kytketty oikeappisesti sytytysvirtaan ja silti läpät ajautuu lämmittimen käynnistyksen jälkeen kiinni, vaikka auto on lukossa ja parkissa. WSE1 on tehnyt kytkennän joten en epäile etteikö se olisi oikein.Originally posted by jaki View PostSiis eihän Pexun autossa kai sytytysvirta tule päälle, vaan auto vain herää, siis niin kuin ovi avattaisiin?
Se purkki on kyllä mysteeri. Niistä piuhojen suunnasta ei voi päätellä vielä mitään, koska ne voi mennä lopulta ihan mihin suuntaan vain, esim penkkien alta tms.Last edited by böntti; 26-11-2014, 17:33.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Jakin kanssa sitä tosiaan ihmeteltiin toissapvänä, WSE1 tosiaan tehnyt kytkennät, ja ne on Herran kanssa tarkistettuna vielä uudelleenkin, oikein olivat (autodatan kytkentäkaavioista) kuulemma edelleenkinOriginally posted by böntti View PostKyllä tulee, jos puhaltimen läppien lin-bussin katkaisevan releen ohjaus on kytketty oikeappisesti sytytysvirtaan ja silti läpät ajautuu lämmittimen käynnistyksen jälkeen kiinni, vaikka auto on lukossa ja parkissa. WSE1 on tehnyt kytkennän joten en epäile etteikö se olisi oikein.
.
Tosiaan, kun weban laittaa lämmittämämään, (auto siis tuutimassa) menee noin viitisen minuuttia kun starttinappiin syttyy valot ja puhallusteho häipyy minimiin tai senkin alle, läpät selkeästi sulkeutuvat. Tämän jälkeen starttinapin valot sammuvat taas jossain vaiheessa ja syttyvät jälleen uudelleen..
Eli 30min aikana auton sisälämpötila nousee asteen pari, kone on kyllä lämmin ja puhallin puhaltaa lämmintä, joten tämänkin perusteella termarit ok. Myös salavalikon mukaan lämmöt +88-90c
Mutta jos auto nukkuu eikä webaa laita puhaltamaan, ei ainakaan reippaan puolen tunnin aikana starttinappiin syty valoja, jänniä wehkeitä nämä
Last edited by *PexU*; 26-11-2014, 19:24.AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi
)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
-
Jaahas. Tämä on nyt sitten spekulaatiota mutta olisko se kuitenkin voinut lipsahtaa tuon lin-bus-releen ohjaus väärään piuhaan? Mites se puhaltimen käynnistys on toteutettu? Releellä ja tehovastuksella?
KL15 lähtee CAS:n isomman liittimen pinnistä numero 19...Last edited by böntti; 26-11-2014, 20:00.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Nyt ehkä menee jo vähän yli mun hilseen, WSE1:lle varmasti selvää pässinlihaa, kerron eteenpäin tai näkeehän Voitto ne täältäkinOriginally posted by böntti View PostJaahas. Tämä on nyt sitten spekulaatiota mutta olisko se kuitenkin voinut lipsahtaa tuon lin-bus-releen ohjaus väärään piuhaan? Mites se puhaltimen käynnistys on toteutettu? Releellä ja tehovastuksella?
KL15 lähtee CAS:n isomman liittimen pinnistä numero 19...
Saatetaan häiriköidä sua lauantaina vaikka puhelimella jos oukei?AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!
E61 530xd M-Sport Touring -07
Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi
)
Duunissa: F11 520d x-drive -17
Comment
Comment