Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia IV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizzo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 5418
    • Oulu

    Paljon maksaa prefl 530d IBS-kaapeli marmorilla?

    Comment

    • Kenzu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1285
      • Vaasa

      Originally posted by rizzo View Post
      Paljon maksaa prefl 530d IBS-kaapeli marmorilla?
      200€ paikkeilla oli..
      Lamborghini Gallardo
      Ex:
      F87 M2
      F82 M4
      F15 X5M50d
      F31 330d
      E60 M5
      E46 M3
      E63 645ci
      E60 530d -07 M5D satinwhite
      E36 M3 Turbo
      E30 325 cäbi -92

      Comment

      • rizzo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2007
        • 5418
        • Oulu

        Originally posted by Kenzu View Post
        200€ paikkeilla oli..
        Jaha, pistetääs toinen typerä kysymys perään, mistä löytyy INPA:sta tuohon kaapeliin liittyvät vikakoodit jos niitä on?

        Tauluun tulee ilmoitusta että nukkumistilassa joku muka veisi akkua normaalia enemmän mutta ihan normaalisti starttailee kyllä.

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          Originally posted by rizzo View Post
          Jaha, pistetääs toinen typerä kysymys perään, mistä löytyy INPA:sta tuohon kaapeliin liittyvät vikakoodit jos niitä on?

          Tauluun tulee ilmoitusta että nukkumistilassa joku muka veisi akkua normaalia enemmän mutta ihan normaalisti starttailee kyllä.
          Minä repäsin cd pakan vittuun kun tuli nuo ilmotukset. Aika paljon snurraili niitä levyjä edestakaisin aina aamuisin autoon hypättyäni.
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17500
            • Turku

            Originally posted by Ha2 View Post
            Minä laitoin reilusti crc:tä sen takaluukun kaasujousen ulommaisen putken sisään yläpäästä luukun ollessa auki ja voimalla liikuttelin luukkua ylös alas muutaman kerran. Sen jälkeen on liikkunut luukku kevyesti. En öljynnyt saranoita ollenkaan.
            Kiitos vinkistä, kokeilenpa tuotakin, halpa testi. Oliko sinulla koko luukku ja/tai pelkkä lasi jäykkä?
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • *PexU*
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1989
              • Vantaa

              Originally posted by böntti View Post
              Sytytysvirta ei todellakaan aktivoidu jos autossa ei ole avain paikoillaan. Jos kytkentä on oikein, jää kaksi ensisijaisesti tutkittavaa vaihtoehtoa: Joko CAS on rikki, tai sitten se autosta löytynyt musta mokkula liittyy remote starttiin joka kikkailee omiaan.

              Varmaankin päästään vkonloppuna juuri sen mokkulan syntyhistoriaa tarkistelemaan, itsekin veikkailen sitä, kaikki johdot tosiaan lähtevät taaksepäin, mutta onko sillä mitään merkitystä sen kanssa että olisi esim kaukostartti:think

              Onkos CAS se joka liittyy jotenkin auton virranhallintaan yms?
              Last edited by *PexU*; 26-11-2014, 13:02.
              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

              E61 530xd M-Sport Touring -07
              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
              Duunissa: F11 520d x-drive -17

              Comment

              • eemi
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 297
                • Lahti

                Nyt tarvis neuvoa, irrotin imupuolen letkun imusarjan juuresta kun olen vaihtamassa termostaatteja. Avatessa letkussa ja imusarjan edessä olevan läpän alla oli jonkun verran öljyä pohjalla. Ei taida olla ihan normaalia? Otin kuvankin mutten saa sitä nyt puhelimella tänne näkymään.
                Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                ex:
                e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                e91 320d -11 Alpinweiss III
                e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                e39 520i -97 touring Schwarz II
                e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                e34 520i -89 Diamantschwarz

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7516
                  • Jyväshyvä

                  Ihan normaalia se on, koneen huohotusöljyä...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • böntti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2011
                    • 2855
                    • Tampere

                    Originally posted by *PexU* View Post
                    Varmaankin päästään vkonloppuna juuri sen mokkulan syntyhistoriaa tarkistelemaan, itsekin veikkailen sitä, kaikki johdot tosiaan lähtevät taaksepäin, mutta onko sillä mitään merkitystä sen kanssa että olisi esim kaukostartti:think

                    Onkos CAS se joka liittyy jotenkin auton virranhallintaan yms?
                    CAS on car access system, hoitelee muunmuassa avainten tunnistuksen ja ajoneston, antaa muille moduuleille luvan käynnistyä jne. En tiedä että miten nuo e6x-kaukostartit tarkalleen toimii, ainakin originaali avaimen siru on autossa ja sitä kautta remote start saa sytytysvirran päälle ja moottorin käyntiin (cas:n ja ajoneston "ohitus"). Niinku jo kertaalleen sanoin, kannattaa pitää mielessä että jos lin-relettä ohjataan sytytysvirran kautta, rele ei voi sulkeutua ilman että auton avain on virtalukossa, noin niinku normaalitilanteessa. Eli läpät ei voi ajautua kiinni ilman sytytysvirtaa, jota ei saa päälle ilman avainta, normaalisti siis.

                    Edit. Itseasiassa sytysvirran aktivointi releellä ja can-väylän viestillä on helppo homma joten voi tässä olla siitäkin kyse, eli voi siellä olla jotain muutakin kuin remote start.
                    Last edited by böntti; 26-11-2014, 17:31.
                    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2978
                      • Uusimaa

                      Originally posted by böntti View Post
                      normaalitilanteessa. Eli läpät ei voi ajautua kiinni ilman sytytysvirtaa, jota ei saa päälle ilman avainta, normaalisti siis.

                      Edit. Itseasiassa sytysvirran aktivointi releellä ja can-väylän viestillä on helppo homma joten voi tässä olla siitäkin kyse, eli voi siellä olla jotain muutakin kuin remote start.
                      Siis eihän Pexun autossa kai sytytysvirta tule päälle, vaan auto vain herää, siis niin kuin ovi avattaisiin?
                      Se purkki on kyllä mysteeri. Niistä piuhojen suunnasta ei voi päätellä vielä mitään, koska ne voi mennä lopulta ihan mihin suuntaan vain, esim penkkien alta tms.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • böntti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2011
                        • 2855
                        • Tampere

                        Originally posted by jaki View Post
                        Siis eihän Pexun autossa kai sytytysvirta tule päälle, vaan auto vain herää, siis niin kuin ovi avattaisiin?
                        Se purkki on kyllä mysteeri. Niistä piuhojen suunnasta ei voi päätellä vielä mitään, koska ne voi mennä lopulta ihan mihin suuntaan vain, esim penkkien alta tms.
                        Kyllä tulee, jos puhaltimen läppien lin-bussin katkaisevan releen ohjaus on kytketty oikeappisesti sytytysvirtaan ja silti läpät ajautuu lämmittimen käynnistyksen jälkeen kiinni, vaikka auto on lukossa ja parkissa. WSE1 on tehnyt kytkennän joten en epäile etteikö se olisi oikein.
                        Last edited by böntti; 26-11-2014, 18:33.
                        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                        Comment

                        • *PexU*
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 1989
                          • Vantaa

                          Originally posted by böntti View Post
                          Kyllä tulee, jos puhaltimen läppien lin-bussin katkaisevan releen ohjaus on kytketty oikeappisesti sytytysvirtaan ja silti läpät ajautuu lämmittimen käynnistyksen jälkeen kiinni, vaikka auto on lukossa ja parkissa. WSE1 on tehnyt kytkennän joten en epäile etteikö se olisi oikein.
                          Jakin kanssa sitä tosiaan ihmeteltiin toissapvänä, WSE1 tosiaan tehnyt kytkennät, ja ne on Herran kanssa tarkistettuna vielä uudelleenkin, oikein olivat (autodatan kytkentäkaavioista) kuulemma edelleenkin .

                          Tosiaan, kun weban laittaa lämmittämämään, (auto siis tuutimassa) menee noin viitisen minuuttia kun starttinappiin syttyy valot ja puhallusteho häipyy minimiin tai senkin alle, läpät selkeästi sulkeutuvat. Tämän jälkeen starttinapin valot sammuvat taas jossain vaiheessa ja syttyvät jälleen uudelleen..
                          Eli 30min aikana auton sisälämpötila nousee asteen pari, kone on kyllä lämmin ja puhallin puhaltaa lämmintä, joten tämänkin perusteella termarit ok. Myös salavalikon mukaan lämmöt +88-90c

                          Mutta jos auto nukkuu eikä webaa laita puhaltamaan, ei ainakaan reippaan puolen tunnin aikana starttinappiin syty valoja, jänniä wehkeitä nämä
                          Last edited by *PexU*; 26-11-2014, 20:24.
                          AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                          E61 530xd M-Sport Touring -07
                          Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                          Duunissa: F11 520d x-drive -17

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            Jaahas. Tämä on nyt sitten spekulaatiota mutta olisko se kuitenkin voinut lipsahtaa tuon lin-bus-releen ohjaus väärään piuhaan? Mites se puhaltimen käynnistys on toteutettu? Releellä ja tehovastuksella?

                            KL15 lähtee CAS:n isomman liittimen pinnistä numero 19...
                            Last edited by böntti; 26-11-2014, 21:00.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • *PexU*
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 1989
                              • Vantaa

                              Originally posted by böntti View Post
                              Jaahas. Tämä on nyt sitten spekulaatiota mutta olisko se kuitenkin voinut lipsahtaa tuon lin-bus-releen ohjaus väärään piuhaan? Mites se puhaltimen käynnistys on toteutettu? Releellä ja tehovastuksella?

                              KL15 lähtee CAS:n isomman liittimen pinnistä numero 19...
                              Nyt ehkä menee jo vähän yli mun hilseen, WSE1:lle varmasti selvää pässinlihaa, kerron eteenpäin tai näkeehän Voitto ne täältäkin

                              Saatetaan häiriköidä sua lauantaina vaikka puhelimella jos oukei?
                              AjamisenIloa jo vuodesta ysikuus!

                              E61 530xd M-Sport Touring -07
                              Nissan Maxima QX 3.0 V6 -04 (kauppakassi)
                              Duunissa: F11 520d x-drive -17

                              Comment

                              • NIP4
                                Newbiemmer
                                • Aug 2012
                                • 10
                                • finland

                                Tuli umpiot käytettyä irti puskurin vaihdon yhteydessä ja nyt on toinen puoli pimeänä, parkit palaa mutta lyhyet ja pitkät ei. Valomoduuli antaa vika koodit 9CBC Ja 9CBD. Onkohan se vetäny lukkoon itsensä kun kaikki toimi ennen irroitusta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎