Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko Part. II

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjanii
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 629
    • joensuu

    #16
    Originally posted by Budder View Post
    Täälläkin kylmä e60 535d :think
    Ajoin n.140km josta osa motaria ,niin lämmöt olivat 53-59c ja lämpötila ulkona +2c. Sisälle puhalsi +35-40,5c asteista ilmaa...
    egr ohjelmoitu pois käytöstä.
    Uutta termariako vaihtamaan vai keula lähes tukittuna talvi ajellen?
    itella on ihan uusi termari vaihdettu eikä silti lämpeä. näköjään petollista tuo egr ottaa kokonaan pois :think

    pitää kokeilla jotenkin saisiko keulaa tukittua fiksun näköisesti mutta olen myös harkinnut webaston ostamista

    Comment

    • Indigoah
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 103
      • Oulu

      #17
      Kyllä näiden kuuluu lämmetä ehjillä termostaateilla ihan normiajolla, jopa kaupungissa, pakkasilla, tyhjäkäynnillä jne. sinne 90 asteen seudulle.

      Edellisellä sivulla oli jo juttua egr-termarin poistosta. Itse hankin egr-lämmönvaihtimen tilalle kuvan mukaisen putken e39 530d:stä alle uuden termarin hinnalla.

      Pääsee lopullisesti eroon koko egr-termostaatista. Nyt lämpeää uuden päätermarin kanssa helposti yli 90 asteen, ehjällä laatikon lämmönvaihtimella.

      F11 530d M-Sport

      ex.
      E91, E61, E39, E46, E36

      Comment

      • -rik
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 827
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by jjanii View Post
        itella on ihan uusi termari vaihdettu eikä silti lämpeä. näköjään petollista tuo egr ottaa kokonaan pois :think

        pitää kokeilla jotenkin saisiko keulaa tukittua fiksun näköisesti mutta olen myös harkinnut webaston ostamista
        Näissähän on 3kpl termostaatteja (jos automaatti) ja kaikkien ollessa kunnossa kuuluu lämmetä 88-90 asteeseen varmasti, ilman mitään pahviviritelmiä tai webastoja. Sulla valskaa siellä vielä joku muukin termari.
        ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

        Comment

        • jjanii
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 629
          • joensuu

          #19
          Originally posted by -rik View Post
          Näissähän on 3kpl termostaatteja (jos automaatti) ja kaikkien ollessa kunnossa kuuluu lämmetä 88-90 asteeseen varmasti, ilman mitään pahviviritelmiä tai webastoja. Sulla valskaa siellä vielä joku muukin termari.
          päätermarin oon vaihtanut ja egr ei oo käyttössä, mikäs termari siellä vielä on mikä lämpöihin vaikuttaa? tuossa ei oo lisälämmitintäkään niin sekin on yksi syy

          Comment

          • jeppe56
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 65
            • Keminmaa

            #20
            Automaattivaihteiston lämmönvaihdin, sen sisällä oleva termari rikki. Joten joutuu vaihtaan koko lämmönvaihtimen.

            Comment

            • jjanii
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 629
              • joensuu

              #21
              Originally posted by jeppe56 View Post
              Automaattivaihteiston lämmönvaihdin, sen sisällä oleva termari rikki. Joten joutuu vaihtaan koko lämmönvaihtimen.
              ok. pyöriiköhän ne missä hinnoissa ja saakohan esim motonetistä? en oikein miltään sivulta löytänyt

              Comment

              • jeppe56
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 65
                • Keminmaa

                #22
                Originally posted by jjanii View Post
                ok. pyöriiköhän ne missä hinnoissa ja saakohan esim motonetistä? en oikein miltään sivulta löytänyt
                Pistin yv.

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #23
                  Originally posted by jjanii View Post
                  päätermarin oon vaihtanut ja egr ei oo käyttössä, mikäs termari siellä vielä on mikä lämpöihin vaikuttaa? tuossa ei oo lisälämmitintäkään niin sekin on yksi syy
                  Onko sulla kuitenkin egr termari vielä paikoillaan? Jos softauksessa otetaan egr pois käytöstä,niin ei se tarkoita etteikö egr termari voi päästää läpi.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • jjanii
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 629
                    • joensuu

                    #24
                    Originally posted by exautisti View Post
                    Onko sulla kuitenkin egr termari vielä paikoillaan? Jos softauksessa otetaan egr pois käytöstä,niin ei se tarkoita etteikö egr termari voi päästää läpi.
                    ei ole. ihan on kokonaan pois otettu

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      #25
                      Originally posted by jjanii View Post
                      ei ole. ihan on kokonaan pois otettu
                      Tuki se lauhuttimelle menevä letku ja testaa onko se sökö ennen kun alat vaihtaan. Tosin eihän tossa kauheesti enään vaihtoehtoja ole.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • MakeJ
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 324
                        • Hml

                        #26
                        Lämpö ongelmia tääläkin. EGR ja päätermostaatti vaihdettu lämmöt hetken aikaa ok, mutta nyt taas 70-75 normiajossa. Laitoin kokeeksi vaihteiston öljynlauhduttumimen vesiletkuun kuristimen ja nyt nousi lämmöt 88C. Tähän lämpöön joutu ajamaan n. 10km eli aika hitaasti nousi lämmöt vieläkin, mutta nyt lämmöt pysyy tuola 88C:n nurkilla kokoajan. Näyttää siis vahvasti, että lämmönvaihtimen termostaatti vuotaa. Tuntuu vaan typerältä ostaa kallis lämmönvaihdin termostaatti vian vuoksi. Onko kukaan purkanut lämmönvaihdinta ja tutkinut minkälainen termostaatti sielä on? Olisko sille tehtävissä mitään? Uskaltaakohan autolla ajella normiajoa lauhduttimen vesiletku tukittuna näin viileämmillä keleillä?
                        E60 535dA LCI -07 M-sport
                        E39 530dAT -99 "M-sport"

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7538
                          • Jyväshyvä

                          #27
                          Originally posted by MakeJ View Post
                          Näyttää siis vahvasti, että lämmönvaihtimen termostaatti vuotaa. Tuntuu vaan typerältä ostaa kallis lämmönvaihdin termostaatti vian vuoksi. Onko kukaan purkanut lämmönvaihdinta ja tutkinut minkälainen termostaatti sielä on? Olisko sille tehtävissä mitään? Uskaltaakohan autolla ajella normiajoa lauhduttimen vesiletku tukittuna näin viileämmillä keleillä?
                          On purettu. Termaria voi "säätää" jos ottaa riskin laatikon ylikuumenemisesta...

                          Tässä pikaiset ohjeet:

                          Irroita syyläri (tai nosta auto ylös ja pohjamuovi pois jotta pääset lämmönvaihtimeen alakautta käsiksi),
                          irroita alempi lämmönvaihtimelle menevä letku (rutista se kasaan ja samoin toinen letku jos et nesteitä halua samalla vaihtaa),
                          lämmönvaihtimesta saa termarien lautaset/jouset irti kun irroitat sen letkunipan, on lukitussokalla kiinni.

                          Kun saat ne "lautaset" käteen niin näet että pitää porata vähän syvemmäksi ne tappien päissä olevat reiät jolloin termari aukeaa myöhemmin.
                          Itse tekisin niin että ajaisin lautaset irroitettuna ja lämmönvaihdin tulpattuna laatikon lämmöt johonkin 85 asteeseen ja mittaisin ko. lämpötilassa
                          siten että minkä verran ne termarien tapit on tulleet esiin ja säätäisin lautaset niin että ne alkaa avautumaan tuossa 85 asteessa.

                          Riskinä tietysti on että jos laatikko lämpeää liikaa, lautaset ei avaudu tarpeeksi ja jäähdytysteho jää puutteelliseksi.
                          Tämä ei nyt ainakaan talvella ole ongelma normiajossa,
                          kesällä asuntovaunua vetäessä voi olla ongelma...
                          Last edited by MajorDrake; 27-10-2014, 10:44.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • Jussi530d
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 55
                            • .

                            #28
                            Surullista kyllä, että tämän tason autoissa on kokoajan jotain termarijumppaa. Vielä kun ei itse noita osaa/uskalla vaihdella niin aika rasittavaa on maksaa huoltopajoille näistä töistä. Kaikenlisäksi uskomatonta, ettei autossa ole mittaria lämmöille eikä auto varoita jos käy liian kylmänä. Salavalikon kautta joudut joka kerta auton käynnistyksen jälkeen pelleilemään. Latistaa fiiliksiä kyllä muuten niin hyvän auton osalta.

                            edit: ja tosiaan Pertti 60v kun eläkepäivillään ostaa bemarin niin ei takuulla osaa/tiedä edes seurata lämpöjä. Sama homma varmasti valtaosalla nuoremmistakin ihmisistä.
                            Last edited by Jussi530d; 29-10-2014, 15:09.
                            E61 530d LCI -07

                            Comment

                            • GT-555
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2012
                              • 183
                              • etelä

                              #29
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              On purettu. Termaria voi "säätää" jos ottaa riskin laatikon ylikuumenemisesta...

                              Tässä pikaiset ohjeet:

                              Irroita syyläri (tai nosta auto ylös ja pohjamuovi pois jotta pääset lämmönvaihtimeen alakautta käsiksi),
                              irroita alempi lämmönvaihtimelle menevä letku (rutista se kasaan ja samoin toinen letku jos et nesteitä halua samalla vaihtaa),
                              lämmönvaihtimesta saa termarien lautaset/jouset irti kun irroitat sen letkunipan, on lukitussokalla kiinni.

                              Kun saat ne "lautaset" käteen niin näet että pitää porata vähän syvemmäksi ne tappien päissä olevat reiät jolloin termari aukeaa myöhemmin.
                              Itse tekisin niin että ajaisin lautaset irroitettuna ja lämmönvaihdin tulpattuna laatikon lämmöt johonkin 85 asteeseen ja mittaisin ko. lämpötilassa
                              siten että minkä verran ne termarien tapit on tulleet esiin ja säätäisin lautaset niin että ne alkaa avautumaan tuossa 85 asteessa.

                              Riskinä tietysti on että jos laatikko lämpeää liikaa, lautaset ei avaudu tarpeeksi ja jäähdytysteho jää puutteelliseksi.
                              Tämä ei nyt ainakaan talvella ole ongelma normiajossa,
                              kesällä asuntovaunua vetäessä voi olla ongelma...
                              Itsehän kylmästi ratkaisin asian niin että syksyn tullen kuristin letkuun mikä päästää kyllä nesteen kulkemaan mutta rajoittaa sen virtausta. Ja keväällä sitten pois. Jumalauta montasataa ala termarista maksamaan periaatteesta jo
                              e61 530da

                              Comment

                              • Kosta87
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 178
                                • Finland

                                #30
                                Originally posted by GT-555 View Post
                                Itsehän kylmästi ratkaisin asian niin että syksyn tullen kuristin letkuun mikä päästää kyllä nesteen kulkemaan mutta rajoittaa sen virtausta. Ja keväällä sitten pois. Jumalauta montasataa ala termarista maksamaan periaatteesta jo
                                Pytyykö nippusiteellä luttaamaan vai jollain pihdeillä? Kuinka paljon uskaltaa puristaa luttuun?

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎