Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko Part. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    #91
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Täällä hummailee joskus myös. 530D -03. Ei tee sitä aina ja olenkin miettinyt että liittyiskö tämä DPF:n polttoon jotenkin? Nykimistä en ole havainnut.
    -03, onkos siinä edes koko pömpeliä?
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • jokes911
      Bimmer Fanatic
      • May 2008
      • 875
      • Espoo

      #92
      Minkä lämpötilan jälkeen olis tuo termariremppa tarpeen aloittaa? Oma käy n. 80-84 moottoritiellä ja kaupungissa 78-80. Onko tietoa missä asteissa alkaa softa lisäämään rikastusta?
      2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
      2022 X3 Charged Edition Msport
      1999 Honda CBR 900 SC33
      2009 Husqvarna SMR 510
      2017 KTM EXCF 350

      Comment

      • tecro
        BTCF Member
        • Dec 2009
        • 185
        • Suomi

        #93
        80 asteta ei ole normaalilämpö koneelle edes talvella, joten vaihtoon vaan
        Gelbe Blinker, H7-Licht und 17" Reifen YEAH!

        Comment

        • BmwPunisher
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 7629
          • Lemu

          #94
          Originally posted by tecro View Post
          80 asteta ei ole normaalilämpö koneelle edes talvella, joten vaihtoon vaan
          Mun 530d ajossa pyörii 76-88 välillä riippuen matkan pituudesta niin olen kuvitellut sen olevan täysin kunnossa jos ylittää tuon 80 asteen rajan vain..
          E70 X5 30d

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17542
            • Turku

            #95
            Originally posted by BmwPunisher View Post
            Mun 530d ajossa pyörii 76-88 välillä riippuen matkan pituudesta niin olen kuvitellut sen olevan täysin kunnossa jos ylittää tuon 80 asteen rajan vain..
            No, näin aika pitkälle. Alle 80 jos jää, niin termari vaihtoon. Em esimerkissä voidaan puhua jo hieman huonosta termarista, mutta itse en vielä noilla tiedoilla vaihtaisi.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7531
              • Jyväshyvä

              #96
              Originally posted by Laku View Post
              No, näin aika pitkälle. Alle 80 jos jää, niin termari vaihtoon. Em esimerkissä voidaan puhua jo hieman huonosta termarista, mutta itse en vielä noilla tiedoilla vaihtaisi.
              En minäkään. Jos lämmöt nousee yli 80 asteen 20 km matkalla, aika turhaa niitä on vaihdella, muuten saa olla puolen vuoden välein vaihtamassa...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                #97
                Originally posted by Laku View Post
                No, näin aika pitkälle. Alle 80 jos jää, niin termari vaihtoon. Em esimerkissä voidaan puhua jo hieman huonosta termarista, mutta itse en vielä noilla tiedoilla vaihtaisi.
                Originally posted by MajorDrake View Post
                En minäkään. Jos lämmöt nousee yli 80 asteen 20 km matkalla, aika turhaa niitä on vaihdella, muuten saa olla puolen vuoden välein vaihtamassa...
                Seurataan siis tilannetta..

                Miten muuten jos tuon egr deleten tekisi noilla E39 osilla niin miten vaikuttaa moottorin lämpenemiseen? Mullehan jäisi enää pelkkä päätermari silloin kun ei ole automaatin lämmönvaihdinta mun manuaali autossa..
                E70 X5 30d

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  #98
                  Originally posted by BmwPunisher View Post
                  Seurataan siis tilannetta..

                  Miten muuten jos tuon egr deleten tekisi noilla E39 osilla niin miten vaikuttaa moottorin lämpenemiseen? Mullehan jäisi enää pelkkä päätermari silloin kun ei ole automaatin lämmönvaihdinta mun manuaali autossa..
                  Mulla on tehty EGR delete eikä vaikuta moottorin lämpeämiseen suuntaan tai toiseen. Mullaki on manuaali joten se hyöty on ettei tarvi vaihtaa kuin yksi termari jollei lämmöt nouse ajossa.

                  Hitaastihan ne nousee normaalistkin, vaatii webaston +n. 15km että on n. 85C astetta veden lämpö.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • jjanii
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2012
                    • 629
                    • joensuu

                    #99
                    Originally posted by BmwPunisher View Post
                    Seurataan siis tilannetta..

                    Miten muuten jos tuon egr deleten tekisi noilla E39 osilla niin miten vaikuttaa moottorin lämpenemiseen? Mullehan jäisi enää pelkkä päätermari silloin kun ei ole automaatin lämmönvaihdinta mun manuaali autossa..
                    ite vaan tukin lähdöt siltä egr lauhduttimelta ja nestekierron tukin eikä vaikuta lämpeämiseen tietysti vikavaloa siitä antaa jos ei ota ohjelmasta pois mutta eipä ole itseä haitannut

                    Comment

                    • toitsu
                      Newbiemmer
                      • Aug 2003
                      • 15

                      Todella surkeita osia on näköjään automaattilaatikon lämmönvaihdin, vaihdettu vuosi sitten ja näyttäisi, että laskee taas läpi, koska ei auttanut päätermarin ja egr termarin vaihto lämpöihin, täytynee kokeilla sitä kuristussysteemiä lämmönvaihtimen vesiletkulle...
                      Termarit maksoivat marmorilta 105e eli ei taida olla hinnassa paljoa eroa tarvike termareihin. Autona 530xd e60 -07.

                      Comment

                      • HC-Tuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 267
                        • Itärajalla

                        Tässä omaan termareita odotellessa tuli mieleen että pitääkö particle filter vikakoodi nollata ensin ennenkuin alkaa tekemään polttoja? Omassa sain tänään hinkutettua lämmöt 75-90° ja ei siltikään poltot alkanu vaan lävähti dpf herja tauluun.

                        Lämmöt normaalisti ajossa siinä 65 paikkeilla ja nyt pitkään tyhjäkäynnillä nousivatkin reilusti ylöspäin ja pysyivät yli 75 asteessa tienpäälläkin.

                        Comment

                        • Jpa80
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 133
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by toitsu View Post
                          Todella surkeita osia on näköjään automaattilaatikon lämmönvaihdin, vaihdettu vuosi sitten ja näyttäisi, että laskee taas läpi, koska ei auttanut päätermarin ja egr termarin vaihto lämpöihin, täytynee kokeilla sitä kuristussysteemiä lämmönvaihtimen vesiletkulle...
                          Termarit maksoivat marmorilta 105e eli ei taida olla hinnassa paljoa eroa tarvike termareihin. Autona 530xd e60 -07.
                          Mulla meni kanssa vuoden vanha lämmönvaihdin uusiksi, tietysti sitä ennen vaihdettiin varuiksi pää- ja egr-termostaatti, vuoden vanhoja nekin. Vaihdin meni onneksi takuuseen, eli liike maksoi koko lystin.

                          Comment

                          • Nettipepe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1341
                            • Kajaani

                            Originally posted by HC-Tuning View Post
                            Tässä omaan termareita odotellessa tuli mieleen että pitääkö particle filter vikakoodi nollata ensin ennenkuin alkaa tekemään polttoja? Omassa sain tänään hinkutettua lämmöt 75-90° ja ei siltikään poltot alkanu vaan lävähti dpf herja tauluun.

                            Lämmöt normaalisti ajossa siinä 65 paikkeilla ja nyt pitkään tyhjäkäynnillä nousivatkin reilusti ylöspäin ja pysyivät yli 75 asteessa tienpäälläkin.
                            Yleinen proseduuri taitaa käyttäjillä olla tuossa tapauksessa,että lämmöt kohdilleen ja sitten maantielle nollaten vikakoodia niinkauan että poltto käynnistyy.
                            F30 320xia
                            Ex E90 325da
                            Ex E90 320da
                            Ex E46 330D

                            Comment

                            • HC-Tuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 267
                              • Itärajalla

                              Originally posted by Nettipepe View Post
                              Yleinen proseduuri taitaa käyttäjillä olla tuossa tapauksessa,että lämmöt kohdilleen ja sitten maantielle nollaten vikakoodia niinkauan että poltto käynnistyy.
                              Onnistuuko tämä nollaus carlylla tai inpalla?

                              Comment

                              • Nettipepe
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1341
                                • Kajaani

                                Originally posted by HC-Tuning View Post
                                Onnistuuko tämä nollaus carlylla tai inpalla?
                                Inpalla nyt ainakin.
                                Carlylläkin varmaan myös,eikö siinä ole dpf pakkopolttokin?
                                Vikakoodit jollain vain pois ja kun lämmöt ja muut arvot kohdallaan pitäisi poltto käynnistyä.
                                Varsinkin jos pakkopolttoa pyydetty.
                                F30 320xia
                                Ex E90 325da
                                Ex E90 320da
                                Ex E46 330D

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎