Samanlaisilla lämmöillä käy oma auto. 83-85c ja joskus saattaa nousta 87c. Luulen että vika on siellä laatikon termarissa.. Koska ainakaan egr ja päätermarin vaihto ei auttanut viimevuonna tai sitteen jompikumpi on ollut susi jo syntyessään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko Part. II
Collapse
X
-
Nonni, termarit hankittu ja vähän vielä testailtu ennen vaihtoa.
Teippasin rekisterikilven alta molemmat "viirut" koko puskurin leveydeltä umpeen ja lähdin ajelemaan, kaupungissa lämmöt kohosivat nopeasti 96-101 ja keikkuivat siinä. Ilmeisesti 100C aukeaa ne munuaisten takana olevat läpät koska lämmöt putoaa todella nopeasti ja flekti käyntiin.
Maantielläkin lämmöt pysyivät 96C melko tasaisesti.
Poistin teipit reunoilta ja jätin vain rekisterikilven mitalle molemmat "viirut" peittoon. Lämmöt pysyy maantiellä tasaisesti 89-91 välillä ja nousevat hitaassa ajossa 93-95 alueelle.
Mielenkiintoista oli havaita lasermittarilla konehuoneesta lämpöjä paikallaan ollessa, koneen vasemmalla puolella lyhyt alavesiletku 65-70 ja oikealla puolella pitkä ylävesiletku 90. Koneen edessä EGR termari 78 ja metallinen mötikkä siinä yläpuolella 80.
Oikealla puolella koneen kyljessä vaihdin 82. (vaihteisto ?)
Mittailujen aikana ulkolämpötila +8Last edited by BMW525Xda; 11-11-2014, 18:55.
Comment
-
-
Originally posted by Ha2 View PostEilen vaihdoin E61 525d LCI:hin EGR-termostaatin. [...] vaihdon vaikutus oli +10-12 astetta käyntilämpötilaan ja tasaisempi käyntiääni. Mutta vielä mennään liian alhaisilla lämmöillä. Seuraavaksi sitten päätermostaatti.E61 525d LCI
Comment
-
-
Originally posted by Kosta87 View PostJoku voisi laittaa vaikka kuvan kanssa mitä letkuja tukkia että voipi testata onko vika päätermostaatissa vai egr tai sitten laatikon...BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by Rahu View PostTuo on ihan turhaa kikkailua.. Molemmat termarit vaihtoon vaan niin tulee kerralla kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by Vesa View PostEi kunnossa olevia osia kannata vaihtaa. Itsellä vika ollut nyt 2 kertaa peräkkäin laatikon lämmönvaihtimessa. Uusi orggis-vaihdin kesti vajaan vuoden.BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Äsken vaihdoin päätermarin ja egr-termarin omaa kiuluu. Ennen vaihtoa lämmöt nousi maksimissaan 70 asteeseen. Nyt vaihdon ja 40km testilenkin jälkeen lämmöt nousi 94 asteeseen.Testilenkkinä oli 10km 80 rajotuksella ja loput 30km moottoritietä 115km/h nopeudella.
Ihan täytenä ummikkona aloin vaihtamaan, 5 tuntia paloi aikaa. Tuosta ajasta osa paskanjauhantaa tallin porukan kanssa, about 4h oli tehokasta työskentelyä. Nyt jos lähtis uusiksi vaihtamaan ni varmaankin puolet voisi ajasta ottaa pois.Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz
ex:
e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
e91 320d -11 Alpinweiss III
e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
e39 520i -97 touring Schwarz II
e34 525i -89 Luxorbeige metallic
e34 520i -89 Diamantschwarz
Comment
-
-
Mikähän tuossa omassa e61 530d:ssa mättää, termarit vaihdettu noin kk sitten, jonka jälkeen nosti lämmöt tuonne 85-88. Tänään piruuttani katoin pitemmällä matkalla lämmöt ja ei noussut kuin nippa nappa 75, ulkolämpötila oli -4. Pois tullessa keli nollassa, lämmöt pyöri 80 tuntumassa. Autosta poistettiin termarirempan jälkeen dpf ja laitettiin uusi ohjelma. Viilentääkö ajoviima jo näillä keleillä noin pitusti vai veikö tuo ohjelmointi lämmöt, samalla poistettiin nimittäin egr ohjelmallisesti käytöstä?
Comment
-
-
Originally posted by Jpa80 View PostMikähän tuossa omassa e61 530d:ssa mättää, termarit vaihdettu noin kk sitten, jonka jälkeen nosti lämmöt tuonne 85-88. Tänään piruuttani katoin pitemmällä matkalla lämmöt ja ei noussut kuin nippa nappa 75, ulkolämpötila oli -4. Pois tullessa keli nollassa, lämmöt pyöri 80 tuntumassa. Autosta poistettiin termarirempan jälkeen dpf ja laitettiin uusi ohjelma. Viilentääkö ajoviima jo näillä keleillä noin pitusti vai veikö tuo ohjelmointi lämmöt, samalla poistettiin nimittäin egr ohjelmallisesti käytöstä?
Comment
-
-
Automaatti. Vaihteisto on kyllä vaihdettu tehdasuuteen noin vuosi sitten, mutta onko tuo ongelmallinen osa erillisenä vai samassa paketissa loran kanssa? Ja termostaatti on varmasti mallia china export, en vaan millään jaksa uskoa että suomenmaassa myydään niinkin huonoja varaosia että eivät kuukautta kestä....?
Comment
-
-
Originally posted by Jpa80 View PostVoikos jäähdytinnesteen määrällä olla vaikutusta noihin lämpöihin, tarkistin äsken ja alarajalla näyttää olevan?-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Originally posted by Jpa80 View PostAutomaatti. Vaihteisto on kyllä vaihdettu tehdasuuteen noin vuosi sitten, mutta onko tuo ongelmallinen osa erillisenä vai samassa paketissa loran kanssa? Ja termostaatti on varmasti mallia china export, en vaan millään jaksa uskoa että suomenmaassa myydään niinkin huonoja varaosia että eivät kuukautta kestä....?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment