Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko Part. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kosta87
    Bimmer Rookie
    • Jul 2013
    • 178
    • Finland

    #46
    Samanlaisilla lämmöillä käy oma auto. 83-85c ja joskus saattaa nousta 87c. Luulen että vika on siellä laatikon termarissa.. Koska ainakaan egr ja päätermarin vaihto ei auttanut viimevuonna tai sitteen jompikumpi on ollut susi jo syntyessään.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #47
      Nonni, termarit hankittu ja vähän vielä testailtu ennen vaihtoa.
      Teippasin rekisterikilven alta molemmat "viirut" koko puskurin leveydeltä umpeen ja lähdin ajelemaan, kaupungissa lämmöt kohosivat nopeasti 96-101 ja keikkuivat siinä. Ilmeisesti 100C aukeaa ne munuaisten takana olevat läpät koska lämmöt putoaa todella nopeasti ja flekti käyntiin.

      Maantielläkin lämmöt pysyivät 96C melko tasaisesti.
      Poistin teipit reunoilta ja jätin vain rekisterikilven mitalle molemmat "viirut" peittoon. Lämmöt pysyy maantiellä tasaisesti 89-91 välillä ja nousevat hitaassa ajossa 93-95 alueelle.

      Mielenkiintoista oli havaita lasermittarilla konehuoneesta lämpöjä paikallaan ollessa, koneen vasemmalla puolella lyhyt alavesiletku 65-70 ja oikealla puolella pitkä ylävesiletku 90. Koneen edessä EGR termari 78 ja metallinen mötikkä siinä yläpuolella 80.

      Oikealla puolella koneen kyljessä vaihdin 82. (vaihteisto ?)

      Mittailujen aikana ulkolämpötila +8
      Last edited by BMW525Xda; 11-11-2014, 18:55.

      Comment

      • Ha2
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 1786
        • Oulu

        #48
        Originally posted by Ha2 View Post
        Eilen vaihdoin E61 525d LCI:hin EGR-termostaatin. [...] vaihdon vaikutus oli +10-12 astetta käyntilämpötilaan ja tasaisempi käyntiääni. Mutta vielä mennään liian alhaisilla lämmöillä. Seuraavaksi sitten päätermostaatti.
        Lähtötilanne oli 58-62 astetta. EGR-termarin vaihdon jälkeen 73-78 astetta. Nyt päätermarin vaihdon jälkeen 89-91 astetta. Taidan toistaiseksi jättää osien vaihdon tähän.
        E61 525d LCI

        Comment

        • Kosta87
          Bimmer Rookie
          • Jul 2013
          • 178
          • Finland

          #49
          Joku voisi laittaa vaikka kuvan kanssa mitä letkuja tukkia että voipi testata onko vika päätermostaatissa vai egr tai sitten laatikon...

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #50
            Originally posted by Kosta87 View Post
            Joku voisi laittaa vaikka kuvan kanssa mitä letkuja tukkia että voipi testata onko vika päätermostaatissa vai egr tai sitten laatikon...
            Tuo on ihan turhaa kikkailua.. Molemmat termarit vaihtoon vaan niin tulee kerralla kuntoon.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • Vesa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 363
              • Oulu

              #51
              Originally posted by Rahu View Post
              Tuo on ihan turhaa kikkailua.. Molemmat termarit vaihtoon vaan niin tulee kerralla kuntoon.
              Ei kunnossa olevia osia kannata vaihtaa. Itsellä vika ollut nyt 2 kertaa peräkkäin laatikon lämmönvaihtimessa. Uusi orggis-vaihdin kesti vajaan vuoden.
              Nykyiset:
              BMW F11 535DA xDrive -15
              Toyota Yaris Hybrid -20

              Exiä noin 60 kpl...

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #52
                Originally posted by Vesa View Post
                Ei kunnossa olevia osia kannata vaihtaa. Itsellä vika ollut nyt 2 kertaa peräkkäin laatikon lämmönvaihtimessa. Uusi orggis-vaihdin kesti vajaan vuoden.
                Jos ne on alkuperäiset niin tuskin on kunnossa..
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • eemi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 305
                  • Heinola

                  #53
                  Äsken vaihdoin päätermarin ja egr-termarin omaa kiuluu. Ennen vaihtoa lämmöt nousi maksimissaan 70 asteeseen. Nyt vaihdon ja 40km testilenkin jälkeen lämmöt nousi 94 asteeseen. Testilenkkinä oli 10km 80 rajotuksella ja loput 30km moottoritietä 115km/h nopeudella.

                  Ihan täytenä ummikkona aloin vaihtamaan, 5 tuntia paloi aikaa. Tuosta ajasta osa paskanjauhantaa tallin porukan kanssa, about 4h oli tehokasta työskentelyä. Nyt jos lähtis uusiksi vaihtamaan ni varmaankin puolet voisi ajasta ottaa pois.
                  Nyt: G31 520d X-drive -18 M-sport Carbon schwarz

                  ex:
                  e70 X5 30d -08 M-sport Individual Ruby Schwarz
                  e91 320d -11 Alpinweiss III
                  e61 530xd LCI -07 M-sport Titansilber
                  e46 320d -03 touring M-Sport II Black Sapphire Metallic
                  e39 520i -97 touring Schwarz II
                  e34 525i -89 Luxorbeige metallic
                  e34 520i -89 Diamantschwarz

                  Comment

                  • Jpa80
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 133
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Mikähän tuossa omassa e61 530d:ssa mättää, termarit vaihdettu noin kk sitten, jonka jälkeen nosti lämmöt tuonne 85-88. Tänään piruuttani katoin pitemmällä matkalla lämmöt ja ei noussut kuin nippa nappa 75, ulkolämpötila oli -4. Pois tullessa keli nollassa, lämmöt pyöri 80 tuntumassa. Autosta poistettiin termarirempan jälkeen dpf ja laitettiin uusi ohjelma. Viilentääkö ajoviima jo näillä keleillä noin pitusti vai veikö tuo ohjelmointi lämmöt, samalla poistettiin nimittäin egr ohjelmallisesti käytöstä?

                    Comment

                    • Heguli 31
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 10078
                      • KVLA

                      #55
                      Originally posted by Jpa80 View Post
                      Mikähän tuossa omassa e61 530d:ssa mättää, termarit vaihdettu noin kk sitten, jonka jälkeen nosti lämmöt tuonne 85-88. Tänään piruuttani katoin pitemmällä matkalla lämmöt ja ei noussut kuin nippa nappa 75, ulkolämpötila oli -4. Pois tullessa keli nollassa, lämmöt pyöri 80 tuntumassa. Autosta poistettiin termarirempan jälkeen dpf ja laitettiin uusi ohjelma. Viilentääkö ajoviima jo näillä keleillä noin pitusti vai veikö tuo ohjelmointi lämmöt, samalla poistettiin nimittäin egr ohjelmallisesti käytöstä?
                      Manuaali vai tomaatti?Automaatissa voi tuo laatikon lämmönvaihdin aiheuttaa tuota heti kun kelit kylmenee.Minkä merkkiset/laatuiset termarit silloin laitettiin?Joissakin halpiksissa ei toimivuutta välttämättä ole ollenkaan tai rupeaa nopeastikkin "falskaamaan".

                      Comment

                      • Jpa80
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2013
                        • 133
                        • Pirkanmaa

                        #56
                        Automaatti. Vaihteisto on kyllä vaihdettu tehdasuuteen noin vuosi sitten, mutta onko tuo ongelmallinen osa erillisenä vai samassa paketissa loran kanssa? Ja termostaatti on varmasti mallia china export, en vaan millään jaksa uskoa että suomenmaassa myydään niinkin huonoja varaosia että eivät kuukautta kestä....?

                        Comment

                        • Jpa80
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 133
                          • Pirkanmaa

                          #57
                          Voikos jäähdytinnesteen määrällä olla vaikutusta noihin lämpöihin, tarkistin äsken ja alarajalla näyttää olevan?

                          Comment

                          • exautisti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1267
                            • oulu

                            #58
                            Originally posted by Jpa80 View Post
                            Voikos jäähdytinnesteen määrällä olla vaikutusta noihin lämpöihin, tarkistin äsken ja alarajalla näyttää olevan?
                            Ei voi
                            -99 punane passatti

                            https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                            Tuikun softat
                            Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                            BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                            Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                            Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                            www.mcars.fi

                            Kysy 041-5056506

                            https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                            INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                            Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7531
                              • Jyväshyvä

                              #59
                              Originally posted by Jpa80 View Post
                              Automaatti. Vaihteisto on kyllä vaihdettu tehdasuuteen noin vuosi sitten, mutta onko tuo ongelmallinen osa erillisenä vai samassa paketissa loran kanssa? Ja termostaatti on varmasti mallia china export, en vaan millään jaksa uskoa että suomenmaassa myydään niinkin huonoja varaosia että eivät kuukautta kestä....?
                              Erillisenä, tuskin sitä laatikon vaihdon yhteydessä on vaihdettu...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • Jpa80
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2013
                                • 133
                                • Pirkanmaa

                                #60
                                Jaa-a, mitähän se ton lämmönvaihtimen uusiminen kustantaa, tonnin paukku taas?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎