Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko Part. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mik@
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1413
    • Nurmes

    #76
    Originally posted by Mlatvala View Post
    JA jatketaan harjotuksia. Taas on egr termari tilattu. Edellinen kesti vuoden ja 3 kk. Saas nähdä joko laatikonlauhdutinkin on jo antautunut. Huomenna selviää. Ehanata
    Motonetin egr termari sama behrin tekele kuin orkkis. Ja eikö orginelli varaosilla ole 2 vuoden takuu? siis marmorilla.
    E61 520Da

    Comment

    • Mlatvala
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 3553
      • Kuopio

      #77
      ei kuulemma mun kohdalla.

      noh, en jääny kuuntelemaan miten dieselit käy vaan 60 @asteisina vaan menin töihin ja tilasin kl varaosilta uuden omalla rahalla.
      E61 535d alkuunsa viritetty.

      Comment

      • Mik@
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1413
        • Nurmes

        #78
        Originally posted by Mlatvala View Post
        ei kuulemma mun kohdalla.

        noh, en jääny kuuntelemaan miten dieselit käy vaan 60 @asteisina vaan menin töihin ja tilasin kl varaosilta uuden omalla rahalla.
        Ja sulla oli kuittikin? Ihme touhua.
        E61 520Da

        Comment

        • Mlatvala
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 3553
          • Kuopio

          #79
          Hartikaisen kuitti. Laakkoselle ohjasivat, sanoivat ettei he enää myy bmw varaosia eikä tee takuitakaan.

          ...arvasinhan minä että paholainen olen kun naapuri kioskin kuitilla menen toisaalle
          E61 535d alkuunsa viritetty.

          Comment

          • GT-555
            Bimmer Rookie
            • Jun 2012
            • 183
            • etelä

            #80
            Kuka rohkenee kokeilla?
            http://www.aliexpress.com/item/auto-...227960250.html
            e61 530da

            Comment

            • Jpa80
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 133
              • Pirkanmaa

              #81
              Laatikon öljynlauhdutinhan se oli ilmeisesti syyllinen noihin mataliin lämpöihin, tänään vaihdettiin ja ainakin lyhyehkön ajon aikana nousi lämmöt ihan oikeille lukemille. Ei muuta kuin seuraavaa vikaa odotellen eteenpäin...

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #82
                Originally posted by GT-555 View Post
                minä.
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7531
                  • Jyväshyvä

                  #83
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  minä.
                  Kannattaa varmistaa että tulee termariosa mukana, noita on ollut jo aika pitkään myynnissä ilman muovi osaa, pelkällä jäähyllä ei tee mitään..
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Kernwaffe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 173
                    • Masku

                    #84
                    45km ajon aikana jäähdytysnesteen lämpötila pyöri 65-71° asteessa. Kuuluis olla 88-90°~? Mitäs muuta salavalikosta kannattaa tarkastaa? Saako sen selville jostain mikä termareista ei toimi vai kannattaako ne kaik vaihtaa/vaihdattaa? Ja onko jotai muuta mitä kannattais tarkistaa/vaihtaa samalla?

                    Comment

                    • Jolli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 2556
                      • Virolahti

                      #85
                      Tuli yhteen E91 320d koneeseen vaihdettua termarit kun lämmöt ei nousseet kuin max 60. Termareiden vaihdon jälkeen 10min tyhjäkäyntiä ilmauksen yhteydessä ja pari km ajamista ja lämmöt 91astetta.

                      Originally posted by Kernwaffe View Post
                      45km ajon aikana jäähdytysnesteen lämpötila pyöri 65-71° asteessa. Kuuluis olla 88-90°~? Mitäs muuta salavalikosta kannattaa tarkastaa? Saako sen selville jostain mikä termareista ei toimi vai kannattaako ne kaik vaihtaa/vaihdattaa? Ja onko jotai muuta mitä kannattais tarkistaa/vaihtaa samalla?
                      Ota yhteyttä nimim. Suppari
                      Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                      Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                      PM tavoittaa, puhelimella ei.

                      Comment

                      • wiikki
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 76
                        • Kirkkonummi

                        #86
                        535d: matala lämpötila ja epävakaat kierrokset

                        Terve,

                        Vasta ostetussa autossa (E60 535d) huomasin ensin, että tasaisessa ajossa kierrokset eivät pysy tasaisina, vaan heilahtelevat parin sadan kierroksen verran silloin tällöin.

                        Lisäksi huomasin, että lämmöt eivät nouse kuin maksimissaan 64 asteeseen. Termarit vaihtoon siis. Onko näillä kahdella asialla jotain yhteyttä toisiinsa? Vai onko kyseessä joka tapauksessa kaksi erillistä ongelmavyyhteä?
                        Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
                        Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

                        Comment

                        • GuGi_
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 700
                          • Vantaa city

                          #87
                          Originally posted by wiikki View Post
                          Terve,

                          Vasta ostetussa autossa (E60 535d) huomasin ensin, että tasaisessa ajossa kierrokset eivät pysy tasaisina, vaan heilahtelevat parin sadan kierroksen verran silloin tällöin.

                          Lisäksi huomasin, että lämmöt eivät nouse kuin maksimissaan 64 asteeseen. Termarit vaihtoon siis. Onko näillä kahdella asialla jotain yhteyttä toisiinsa? Vai onko kyseessä joka tapauksessa kaksi erillistä ongelmavyyhteä?
                          Liian alhaset lämmöt johtuu tod.näk. termareista. Ja kierrosten humppaaminen tasasessa ajossa taas viittaa laatikon suuntaan jos on automaatti kyseessä. Molempiin vikoihin löytyy miljoona threadia täältä E6X osiosta.
                          "Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"

                          F11 525d -11
                          E60 M5 -05
                          E12 530i -75
                          E32 730i - 91
                          Chevy Silverado 3500 -93
                          R33 Skyline GTS-T -93

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7531
                            • Jyväshyvä

                            #88
                            Pre-Tech-lci:ssä kierroslukumitatarin heijaaminen viisarin leveyden verran on ominaisuus, jos ajossa ei tunnu nykimistä niin ei kannata huolehtia turhasta...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • wiikki
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 76
                              • Kirkkonummi

                              #89
                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Pre-Tech-lci:ssä kierroslukumitatarin heijaaminen viisarin leveyden verran on ominaisuus, jos ajossa ei tunnu nykimistä niin ei kannata huolehtia turhasta...
                              Kiitos lohdutuksesta, mutta kyseessä on 173 tkm ajettu pre-LCI, ja ajossa tuntuu joskus aavistuksenomaista nykimistä. Minäpä luen siihen asiaan liittyvät threadit.
                              Entiset: e21 316, e30 318i, e30 325i Cabrio, e36 328i Cabrio, e39 M5, e46 330xd, e90 335xi M-Sport, e60 535d
                              Nykyiset: F11 530 xd, Jeep Wrangler TJ 4.0L, 1969 Corvette T-Top 4-speed Muncie

                              Comment

                              • Kosta87
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 178
                                • Finland

                                #90
                                Täällä hummailee joskus myös. 530D -03. Ei tee sitä aina ja olenkin miettinyt että liittyiskö tämä DPF:n polttoon jotenkin? Nykimistä en ole havainnut.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎