Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 530d hidas lämpeään ja muutenkin kylmää kyytiä..termariko Part. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarppa63
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 758
    • Kerava

    Onnistuu Carlyllä.

    Jarppa
    BMW i4M50 individual -23
    exiä: BMW 545e -21
    BMW F33 435xd -15
    M550xd-12
    e93 330da -08
    Dodge Stealth RT/TT -91
    Ford Thunderbird SC -91
    Olds Supreme avo -71
    Chevy Chevelle 2d HT -72

    Comment

    • juice777
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 230
      • E-P

      Ennen päätermarin vaihtoa, lämmöt pyöri n.77-80 C. Nyt 89-91 C .
      Ollaanko nyt normi lämmöissä?
      -E21-

      Comment

      • JJtalo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 350
        • Kokkola

        Originally posted by juice777 View Post
        Ennen päätermarin vaihtoa, lämmöt pyöri n.77-80 C. Nyt 89-91 C .
        Ollaanko nyt normi lämmöissä?
        Kyllä

        Comment

        • jeppe56
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 65
          • Keminmaa

          Originally posted by juice777 View Post
          Ennen päätermarin vaihtoa, lämmöt pyöri n.77-80 C. Nyt 89-91 C .
          Ollaanko nyt normi lämmöissä?

          Kyllä on nyt normilämmöt. DPF-polton aikana nousee vielä 2-3 C.

          Comment

          • RRR77
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2016
            • 232
            • Tuusula

            Näkyykö dpf vikakoodi suoraan mittaritaulussa vai pitääkö lukea testerillä? Torstaina lähdössä kuusamoa kohti, auto on käynyt kylmänä, en tiedä kauanko kun ostin sen vasta. Termarit menee vaihtoon lähipäivinä..jos menee. Riippuu siitä ehdinkö tekee. Sen verran koitin että syylärin eteen pahvia laittamalla saa lämmöt pysymää kyllä +90 asteessa, eli lähinnä nyt kiinnostaisi että onko poltot päällä vielä normaalisti vai onko vikatilassa.


            Edit: muotoillaanpa kysymys uusiksi. Eli laitoin pahvin tänään syylärin eteen ja ajelin noin 15 min siten että lämmöt oli +90c, mitään vikavaloja ei syttyny. Voinko olettaa että dpf poltto toimii normaalisti vai vaatiiko pidemmän ajon ennen ku poltto lähtee päälle?
            Last edited by RRR77; 20-03-2016, 17:41.
            535d F07
            120d M-Sport F20

            Comment

            • Kupis
              Newbiemmer
              • Mar 2017
              • 6
              • Lojo

              Mikä mahtaa olla e61 530d vialla, lämmöt nousee suhteellisen nopeesti 60 asteeseen mutta siitä yli todella hitaasti. Lämmöt saattavat välillä nousta 80 asteeseen ihan perus ajolla. Jos paikallaan antaa kierroksia saa ne nousemaan 90 asteeseen ja siellä ne pysyvätkin pitkän aikaa, seilaa 88-93 väliä mikä taitaa olla näissä normaali(?) mutta sitten taas välillä voi pudota 25 astettakin 10km matkalla.
              Pää termari ja egr termari on vaihdettu liikkeen toimesta. Tuntuu että olisi ilmaa silti järjestelmässä vaikka neste kiertää, kiertovesi pumpulle tuleva letku heiluu ja pykii ��
              Mitenkäs tämä ilmataan oikea oppisesti?

              Comment

              • asdteme
                BTCF Member
                • Mar 2015
                • 757
                • P-Savo

                Originally posted by Kupis View Post
                Mikä mahtaa olla e61 530d vialla, lämmöt nousee suhteellisen nopeesti 60 asteeseen mutta siitä yli todella hitaasti. Lämmöt saattavat välillä nousta 80 asteeseen ihan perus ajolla. Jos paikallaan antaa kierroksia saa ne nousemaan 90 asteeseen ja siellä ne pysyvätkin pitkän aikaa, seilaa 88-93 väliä mikä taitaa olla näissä normaali(?) mutta sitten taas välillä voi pudota 25 astettakin 10km matkalla.
                Pää termari ja egr termari on vaihdettu liikkeen toimesta. Tuntuu että olisi ilmaa silti järjestelmässä vaikka neste kiertää, kiertovesi pumpulle tuleva letku heiluu ja pykii ��
                Mitenkäs tämä ilmataan oikea oppisesti?
                Onko automaattivaihteinen?
                better late than never

                E90 325i
                E30 M3
                E92 M3 Competition

                Comment

                • Kupis
                  Newbiemmer
                  • Mar 2017
                  • 6
                  • Lojo

                  Originally posted by asdteme View Post
                  Onko automaattivaihteinen?
                  Juu on, lämmönvaihdinta tässä on mietitty mutta mikäs selittää sen että järjestelmään ei synny juurikaan painetta ja yksi letku pykii?

                  Comment

                  • asdteme
                    BTCF Member
                    • Mar 2015
                    • 757
                    • P-Savo

                    Originally posted by Kupis View Post
                    Juu on, lämmönvaihdinta tässä on mietitty mutta mikäs selittää sen että järjestelmään ei synny juurikaan painetta ja yksi letku pykii?
                    Pykimisestä en osaa sanoa.. Mutta tuskin tuo lämpöjen nousemattomuus ilmasta johtuu. Oma teki justiin samaa, kaupungissa sai nousemaan +85c pintaan lämmöt, maantiellä laski 65c. Päätermari ja EGR termari oli vaihdettu juuri. Sitten lämmönvaihtimen letku litteeksi ja ajamaan, lämmöt nousi maantielläkin 88-90c. Vaihdin vaihtoon ja nyt lämpiää

                    Kannattaa kokeilla laittaa se lämmönvaihtimen letku litteeksi ja käydä ajamassa, samalla lämpöjä seuraten..
                    better late than never

                    E90 325i
                    E30 M3
                    E92 M3 Competition

                    Comment

                    • Kupis
                      Newbiemmer
                      • Mar 2017
                      • 6
                      • Lojo

                      Originally posted by asdteme View Post
                      Pykimisestä en osaa sanoa.. Mutta tuskin tuo lämpöjen nousemattomuus ilmasta johtuu. Oma teki justiin samaa, kaupungissa sai nousemaan +85c pintaan lämmöt, maantiellä laski 65c. Päätermari ja EGR termari oli vaihdettu juuri. Sitten lämmönvaihtimen letku litteeksi ja ajamaan, lämmöt nousi maantielläkin 88-90c. Vaihdin vaihtoon ja nyt lämpiää

                      Kannattaa kokeilla laittaa se lämmönvaihtimen letku litteeksi ja käydä ajamassa, samalla lämpöjä seuraten..
                      Osaatko kertoa tarkkaa sijaintia letkulle? �� Mimmonen homma on vaihtaa lämmönvaihdin? Löytyykö jostain tarkkaa ohjetta siihenkin? Tuntuu ainakin olevan vähän piilossa��

                      E: tässäpä ne letkut näkyykin, http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0282
                      Laitetaanko molemmat kasaan vai toinen?
                      Last edited by Kupis; 13-03-2017, 19:01.

                      Comment

                      • asdteme
                        BTCF Member
                        • Mar 2015
                        • 757
                        • P-Savo

                        Originally posted by Kupis View Post
                        Osaatko kertoa tarkkaa sijaintia letkulle? �� Mimmonen homma on vaihtaa lämmönvaihdin? Löytyykö jostain tarkkaa ohjetta siihenkin? Tuntuu ainakin olevan vähän piilossa��

                        E: tässäpä ne letkut näkyykin, http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=17_0282
                        Laitetaanko molemmat kasaan vai toinen?
                        Riittää kun toisen lyttää. Itsellä meni tunnin verta vaihtaa tuo, yläkautta joutuu pari pulttia irrottamaan, mutta onnistuu. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=404 tuolla ainakin perusidea sen vaihtoon.
                        better late than never

                        E90 325i
                        E30 M3
                        E92 M3 Competition

                        Comment

                        • Kupis
                          Newbiemmer
                          • Mar 2017
                          • 6
                          • Lojo

                          Noniin, piti lähteä testaamaan kun emäntä saapuu töistä.
                          Elikkäs auto tuli noin 12km matkan 60-80km/h ja pysähtyi kaupassa, koti pihalla noin 5min tyhjäkäyntiä ja lämmöt oli noin 75 astetta.
                          Itse kun lähdin ajamaan niin alkoi nousta todella nopeasti ja jo 4km matkan jälkeen oli 90 astetta, pitkässä ja loivassa rampissa motarilla kun liukui niin tipahti 83 asteeseen mutta alkoi heti nousta kun tultiin tasamaalle. Parkkiin kun pysähdyin lämmöt laskivat 80. Eikö nämä kuulostaisi jo normaaleillle?

                          Comment

                          • bem035
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2017
                            • 91
                            • P-Pohjanmaa

                            Terve kaikille!
                            Ostin 530xd LCI:n vm.-09 noin kuukausi sitten. Vaihdatin autoliikkeen piikkiin kaikki termarit (egr,päätermari,laatikon vaihdin). Homma vörkki ihan hyvin pari viikkoa mut nyt taas alakanu lämmöt perseilemmään. Mulla on kennojen (ilmastoinninlauhduttimen ja syylärin) välissä pahvi, joka peittää n.80% syyläristä. Siltikään lämmöt ei nouse työmatkalla (55km) kuin hikisesti 80c kun ajan 90km/h.

                            Tänään töistä tullessa piti motarilla ajaa 140km/h ennenkuin sain lämmöt hyppäämään +90c. Ei tahdo kuitenkaan pysyä sielä kovin kauaa jos puottaa vauhdin 80km/h ja alle. Kelit olleet päivällä kovastikkin nollassa ja enemmän.

                            Onko termarit tosiaan niin paskoja että niitä saa vaihtaa kuukauden välein?

                            Vai pitääkö vaan tylysti peittää koko maski? Ei varmaan saa keittämään vaikka ajais kesät talvet maski ummessa:think

                            Kiitos vastauksista.

                            Comment

                            • Vesa
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 363
                              • Oulu

                              Originally posted by bem035 View Post
                              Onko termarit tosiaan niin paskoja että niitä saa vaihtaa kuukauden välein?
                              On.

                              Keula ummessa lämmöt nousee liian korkealle kesähelteellä.

                              Jos lämmöt 80 astetta, olisin tyytyväinen enkä tekisi mitään.

                              Yksi vaihtoehto on letkutermari. Siitä kokemuksia tässä topicissa.
                              Nykyiset:
                              BMW F11 535DA xDrive -15
                              Toyota Yaris Hybrid -20

                              Exiä noin 60 kpl...

                              Comment

                              • bem035
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2017
                                • 91
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by Vesa View Post

                                Yksi vaihtoehto on letkutermari. Siitä kokemuksia tässä topicissa.

                                Oisko jollain heittää linkkiä mistä sais moisen letkutermarin? Taidan itekkin laittaa. Alakaa syömään miestä vaikka kuukauden ollut auto.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎