Näkyykö dpf vikakoodi suoraan mittaritaulussa vai pitääkö lukea testerillä? Torstaina lähdössä kuusamoa kohti, auto on käynyt kylmänä, en tiedä kauanko kun ostin sen vasta. Termarit menee vaihtoon lähipäivinä..jos menee. Riippuu siitä ehdinkö tekee. Sen verran koitin että syylärin eteen pahvia laittamalla saa lämmöt pysymää kyllä +90 asteessa, eli lähinnä nyt kiinnostaisi että onko poltot päällä vielä normaalisti vai onko vikatilassa.
Edit: muotoillaanpa kysymys uusiksi. Eli laitoin pahvin tänään syylärin eteen ja ajelin noin 15 min siten että lämmöt oli +90c, mitään vikavaloja ei syttyny. Voinko olettaa että dpf poltto toimii normaalisti vai vaatiiko pidemmän ajon ennen ku poltto lähtee päälle?
Mikä mahtaa olla e61 530d vialla, lämmöt nousee suhteellisen nopeesti 60 asteeseen mutta siitä yli todella hitaasti. Lämmöt saattavat välillä nousta 80 asteeseen ihan perus ajolla. Jos paikallaan antaa kierroksia saa ne nousemaan 90 asteeseen ja siellä ne pysyvätkin pitkän aikaa, seilaa 88-93 väliä mikä taitaa olla näissä normaali(?) mutta sitten taas välillä voi pudota 25 astettakin 10km matkalla.
Pää termari ja egr termari on vaihdettu liikkeen toimesta. Tuntuu että olisi ilmaa silti järjestelmässä vaikka neste kiertää, kiertovesi pumpulle tuleva letku heiluu ja pykii
Mitenkäs tämä ilmataan oikea oppisesti?
Mikä mahtaa olla e61 530d vialla, lämmöt nousee suhteellisen nopeesti 60 asteeseen mutta siitä yli todella hitaasti. Lämmöt saattavat välillä nousta 80 asteeseen ihan perus ajolla. Jos paikallaan antaa kierroksia saa ne nousemaan 90 asteeseen ja siellä ne pysyvätkin pitkän aikaa, seilaa 88-93 väliä mikä taitaa olla näissä normaali(?) mutta sitten taas välillä voi pudota 25 astettakin 10km matkalla.
Pää termari ja egr termari on vaihdettu liikkeen toimesta. Tuntuu että olisi ilmaa silti järjestelmässä vaikka neste kiertää, kiertovesi pumpulle tuleva letku heiluu ja pykii ��
Mitenkäs tämä ilmataan oikea oppisesti?
Juu on, lämmönvaihdinta tässä on mietitty mutta mikäs selittää sen että järjestelmään ei synny juurikaan painetta ja yksi letku pykii?
Pykimisestä en osaa sanoa.. Mutta tuskin tuo lämpöjen nousemattomuus ilmasta johtuu. Oma teki justiin samaa, kaupungissa sai nousemaan +85c pintaan lämmöt, maantiellä laski 65c. Päätermari ja EGR termari oli vaihdettu juuri. Sitten lämmönvaihtimen letku litteeksi ja ajamaan, lämmöt nousi maantielläkin 88-90c. Vaihdin vaihtoon ja nyt lämpiää
Kannattaa kokeilla laittaa se lämmönvaihtimen letku litteeksi ja käydä ajamassa, samalla lämpöjä seuraten..
Pykimisestä en osaa sanoa.. Mutta tuskin tuo lämpöjen nousemattomuus ilmasta johtuu. Oma teki justiin samaa, kaupungissa sai nousemaan +85c pintaan lämmöt, maantiellä laski 65c. Päätermari ja EGR termari oli vaihdettu juuri. Sitten lämmönvaihtimen letku litteeksi ja ajamaan, lämmöt nousi maantielläkin 88-90c. Vaihdin vaihtoon ja nyt lämpiää
Kannattaa kokeilla laittaa se lämmönvaihtimen letku litteeksi ja käydä ajamassa, samalla lämpöjä seuraten..
Osaatko kertoa tarkkaa sijaintia letkulle? Mimmonen homma on vaihtaa lämmönvaihdin? Löytyykö jostain tarkkaa ohjetta siihenkin? Tuntuu ainakin olevan vähän piilossa
Osaatko kertoa tarkkaa sijaintia letkulle? �� Mimmonen homma on vaihtaa lämmönvaihdin? Löytyykö jostain tarkkaa ohjetta siihenkin? Tuntuu ainakin olevan vähän piilossa��
Riittää kun toisen lyttää. Itsellä meni tunnin verta vaihtaa tuo, yläkautta joutuu pari pulttia irrottamaan, mutta onnistuu. http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?t=404 tuolla ainakin perusidea sen vaihtoon.
Noniin, piti lähteä testaamaan kun emäntä saapuu töistä.
Elikkäs auto tuli noin 12km matkan 60-80km/h ja pysähtyi kaupassa, koti pihalla noin 5min tyhjäkäyntiä ja lämmöt oli noin 75 astetta.
Itse kun lähdin ajamaan niin alkoi nousta todella nopeasti ja jo 4km matkan jälkeen oli 90 astetta, pitkässä ja loivassa rampissa motarilla kun liukui niin tipahti 83 asteeseen mutta alkoi heti nousta kun tultiin tasamaalle. Parkkiin kun pysähdyin lämmöt laskivat 80. Eikö nämä kuulostaisi jo normaaleillle?
Terve kaikille!
Ostin 530xd LCI:n vm.-09 noin kuukausi sitten. Vaihdatin autoliikkeen piikkiin kaikki termarit (egr,päätermari,laatikon vaihdin). Homma vörkki ihan hyvin pari viikkoa mut nyt taas alakanu lämmöt perseilemmään. Mulla on kennojen (ilmastoinninlauhduttimen ja syylärin) välissä pahvi, joka peittää n.80% syyläristä. Siltikään lämmöt ei nouse työmatkalla (55km) kuin hikisesti 80c kun ajan 90km/h.
Tänään töistä tullessa piti motarilla ajaa 140km/h ennenkuin sain lämmöt hyppäämään +90c. Ei tahdo kuitenkaan pysyä sielä kovin kauaa jos puottaa vauhdin 80km/h ja alle. Kelit olleet päivällä kovastikkin nollassa ja enemmän.
Onko termarit tosiaan niin paskoja että niitä saa vaihtaa kuukauden välein?
Vai pitääkö vaan tylysti peittää koko maski? Ei varmaan saa keittämään vaikka ajais kesät talvet maski ummessa:think
Comment