Kysyitkö motorbitiltä tuusulasta? Onhan tuo nyt murto-osan päässä noista muista
En ole kuullut ko.paikasta mutta miksei sielläkin voi olla asiallinen ohjelmoija kun tuntuu niitä täällä foorumillakin riittävän. Mutta hei...onhan se nyt siistiä käyttää Harisella, Karalalla tai AJ techin Antilla jo "Cool" kertoimenkin vuoksi . Ei aina se määränpää vaan matka
En ole kuullut ko.paikasta mutta miksei sielläkin voi olla asiallinen ohjelmoija kun tuntuu niitä täällä foorumillakin riittävän. Mutta hei...onhan se nyt siistiä käyttää Harisella, Karalalla tai AJ techin Antilla jo "Cool" kertoimenkin vuoksi . Ei aina se määränpää vaan matka
Onkos tuosta optimoiautosi.fi jotain kokemuksia ? Ei se turkukaan liian kaukana ole jos vain lopputulos on kunnollinen. Aj-techistä on ollut paljon positiivisia kommentteja mutta matka on kieltämättä pitkä pelkkän lastutuksen takia.
Onkos tuosta optimoiautosi.fi jotain kokemuksia ? Ei se turkukaan liian kaukana ole jos vain lopputulos on kunnollinen. Aj-techistä on ollut paljon positiivisia kommentteja mutta matka on kieltämättä pitkä pelkkän lastutuksen takia.
Tuo optimoiautosi.fi kannattaa unohtaa. Valmis ohjelma eikä ainakaan mun tietojen mukaan ole hintansa veroinen.
Tuo optimoiautosi.fi kannattaa unohtaa. Valmis ohjelma eikä ainakaan mun tietojen mukaan ole hintansa veroinen.
Edelleenkään ei ole valmisohjelma vaan tehdään autokohtaisesti auton omaan ohjelmaan, joka imutetaan ja muokataan. Räätälöinti onnistuu siinä missä muillakin. Tälläkin foorumilla on penkitystuloksia ja aina tuntuu olevan kärkipäässä jos on haettu tarkoituksella enemmän voimaa.
Edelleenkään ei ole valmisohjelma vaan tehdään autokohtaisesti auton omaan ohjelmaan, joka imutetaan ja muokataan. Räätälöinti onnistuu siinä missä muillakin. Tälläkin foorumilla on penkitystuloksia ja aina tuntuu olevan kärkipäässä jos on haettu tarkoituksella enemmän voimaa.
Omien kokemuksien perusteella valitsisin kyllä edellämainituista vieläkin jonkun toisen. Mutta eihän tässä mun autoa ollakkaa. Päivittämässä
Hoplaa.
Inttäkää softista vaikka yleistä keskustelua topikissa. Tässä topikissa puidaan imusarjan läppiä ja niiden vaikutusta vääntöihin.
Tehonlisäyksistä niinikään omat topikit
Vikakoodinluku, Livedata,Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti Kissvesala.fi
Priva tai o443424479
Kokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä... Kyseessä kuitenkin asia, johon tottuu ja unohtaa yhdessä päivässä.
Näin itseasiassa Karalakin minulle sanoi, ja inttäessäni vastaan sanoi asian näkyvän aivan selvästi myös dynossa. Tässä olisi nyt hyvä paikka jollekin todistaa asia vääräksi tai oikeaksi, jos on mahdollisuus dyno-penkkiin...
Kokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä... Kyseessä kuitenkin asia, johon tottuu ja unohtaa yhdessä päivässä.
Näin itseasiassa Karalakin minulle sanoi, ja inttäessäni vastaan sanoi asian näkyvän aivan selvästi myös dynossa. Tässä olisi nyt hyvä paikka jollekin todistaa asia vääräksi tai oikeaksi, jos on mahdollisuus dyno-penkkiin...
Sitten pitäisi dynottaa osakaasulla ja se ei kerro mitään, koska jo aiemmin on todettu, että läpät on auki = poistettu kun kierroksia yli 2000rpm ja/tai syöttömäärä on yli 30mg. Mitähän tuo 30mg vastaa, ehkä 1/4, 2/5 kaasua...
Just tuota sanomaasi asiaa tarkoitin...oli näköjään tullut kirjoitettua mitä sattuu yön-tunteina, ajatukset edellä,sormet jälkijunassa...sori...
Kysyn ja nostan esittämääni asiaa esille. eli vaikuttaako tuo läpättömän imusarjan asentaminen paremmalle vaihtoehdolle verrattuna läppäimusarjaan johon on tulpattu em. kohta. Miten suuri vaikutus on kanavan muodolla dieselissä verrattuna pensa-koneeseen, itse luulisin kanavan muodon olevan aina tärkeän oli kone mikä tahansa. Toiseksi vaihtaen 525D imusarjan jää kaikenlainen öljyn tihkuminen pois, se on faktaa.
Sitä kai tuossa edellä yritettiin sanoa että kun 525d:n imusarjassa ei ole läppiä eikä niiden paikkojakaan, ei ole turhia paikkoja mistä ne voisivat vuotaa,
ja kun imukanavissa ei ole läpän paikkaa, ne on sieleät eikä sinne kerry töhnää.
Minä en ainakaan maksaisi 300-500€ imusarjasta. Kyllä ne tiivisteliimalla saa ihan riittävän pitäväksi...
Kokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä..
Missään kukaan ei ole väittänyt, että maksimivääntö tai teho muuttuisi mihinkään. Kyse on juuri pintakaasuherkkyydestä. Siitä, jolla esim 530d:llä ajetaan ainakin pääkaupunkiseudulla valtaosa ajasta.
Eikös M47:ssakin ole läpät? itsellä kaksi kpl E87 ja E91, molemmat vääntävät selvästi alempaa ja paremmin kuin sama kone E46:ssa, jossa oli vielä alipainetoimiset johdinsiivet. Jos tuossa läppien poisto heikentäisi hiukkaakaan alavääntöä, olisi varsin huona projekti, ainakin manuaalivaihteiselle.
BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Kokemukset omista autoistani: Olen poistanut läpät kolmesta eri E60/E61:stä ja jokaisessa olen huomannut pienen eron kaasun responsessa aivan alimmilla kierroksilla - eli jossain 1000-1500rpm välimaastossa. Ehkä kaikilla ei ole aivan yhtä herkät tuntosarvet asian kanssa, mutta mielestäni asian huomasi välittömästi ensimmäisellä koeajolla läppien poiston jälkeen. Ehkä niillä ei ole vaikutusta max-vääntöön tai -tehoon, mutta kyse on jonkinlaisesta pintakaasuherkkyydestä... Kyseessä kuitenkin asia, johon tottuu ja unohtaa yhdessä päivässä.
Näin itseasiassa Karalakin minulle sanoi, ja inttäessäni vastaan sanoi asian näkyvän aivan selvästi myös dynossa. Tässä olisi nyt hyvä paikka jollekin todistaa asia vääräksi tai oikeaksi, jos on mahdollisuus dyno-penkkiin...
Kyllähän tämä läppien poisto vaikuttaa selvästi eikä ole mikään mielipide kuin jollekin tuntuu olevan hengen asia vakuuttaa ettei vaikuta mitenkään. Puhutaan sitten alaväännöstä tai kaasun vasteesta nimenomaan 1000-2000 välillä. Itsekin tunsin läppien poiston jälkeen että jotakin jää nyt uupumaan mutta nyt pari viikkoa myöhemmin auto tuntuu normaalilta kun vertailukohtaa ei ole.
Jos ja kun vien dynolle niin täytyy ottaa käppyrät ennen ohjelmointia mutta suoraa vertailukohtaa ei ole vrt.läppien kanssa ja vieläpä pintakaasulla..
Kyllähän tämä läppien poisto vaikuttaa selvästi eikä ole mikään mielipide kuin jollekin tuntuu olevan hengen asia vakuuttaa ettei vaikuta mitenkään. Puhutaan sitten alaväännöstä tai kaasun vasteesta nimenomaan 1000-2000 välillä. Itsekin tunsin läppien poiston jälkeen että jotakin jää nyt uupumaan mutta nyt pari viikkoa myöhemmin auto tuntuu normaalilta kun vertailukohtaa ei ole.
Jos ja kun vien dynolle niin täytyy ottaa käppyrät ennen ohjelmointia mutta suoraa vertailukohtaa ei ole vrt.läppien kanssa ja vieläpä pintakaasulla..
Se että väität läppien poiston vaikuttavan alavääntöön satavarmasti kaikissa tapauksissa on ihan yhtä heikolla pohjalla kuin jos että väitetään että sinulla ei ole väännöt tippuneet. Veikkaisin siis että joissakin vaikuttaa enemmän ja joissakin vähemmän ja joissakin taas niin vähän ettei sitä huomaa ja joissakin ei ollenkaan.
Ilmoitetut väännöt, 25/30/35 dieseleille, 400/1300-3250rpm...500/1750rpm ja 560/2000rpm. Miksi läpättömässä 25d koneessa on tasaisin ja matalimmilta kierroksilta lähtevä vääntöalue ?
Selvää että noissa "isommissa" on vääntöä enemmän (max) mutta lähteekö noin alhaalta jo 400nm väännöt ?
Ilmoitetut väännöt, 25/30/35 dieseleille, 400/1300-3250rpm...500/1750rpm ja 560/2000rpm. Miksi läpättömässä 25d koneessa on tasaisin ja matalimmilta kierroksilta lähtevä vääntöalue ?
Selvää että noissa "isommissa" on vääntöä enemmän (max) mutta lähteekö noin alhaalta jo 400nm väännöt ?
Maksimivääntöjähän nuo tosiaankin on. 500Nm luovuttavassa versiossa on ~420Nm/1500rpm ja 400Nm vielä 3900rpm, eli laajemmalla alueella sama vääntö kuin pienimmässä versiossa.
Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!
Comment