Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 03R6
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 153
    • Kotka

    E61 tulipalo

    E61 syttyi takakontin syövereistä tuleen ns itsekseen. Auto oli seisonut noin vrk ajan ja kun menin autolle niin huomasin savun tuoksua ja syynä oli takakontin verhoiluiden alla oleva tulipalo. Kuva on kontin vasemmasta reunasta takapenkin läheisyydestä ja on otettu sammuttamisen jälkeen. Luonnollisesti auton on nyt tutkittavana korjausliikkeen ja vakuutusyhtiön toimesta. Onko foorumilla valistuneita arvauksia mikä moisen voisi aiheuttaa? Joku johtonippu oli ainakin tulessa mitä ehdin pikaisesti vilkaista.

    Tuolla säilytystilassa ei ollut säilytyksessä mitään, mikä palon voisi aiheuttaa. Myös auton alle oli pudonnut sulanutta/palanutta muovia/tuhkaa hieman auton keskilinjasta vasemmalle puolelle.
    Attached Files
    Last edited by 03R6; 08-03-2015, 14:21.
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2323
    • Uusimaa

    #2
    Pistän veikkauspanokseni päävirtakaapelin läpiviennin suunnalle... Eli se reikä mistä virtakaapeli sukeltaa kontin puolelta lattian läpi auton alle. Kaapeli päässyt hankautumaan runkoon kiinni. Myös savu näyttää nousevan juuri siitä kohdasta. Tästähän on ollut olemassa jopa takaisinkutsukampanja.

    Originally posted by 03R6 View Post
    E61 syttyi takakontin syövereistä tuleen ns itsekseen. Auto oli seisonut noin vrk ajan ja kun menin autolle niin huomasin savun tuoksua ja syynä oli takakontin verhoiluiden alla oleva tulipalo. Kuva on kontin vasemmasta reunasta takapenkin läheisyydestä ja on otettu sammuttamisen jälkeen. Luonnollisesti auton on nyt tutkittavana korjausliikkeen ja vakuutusyhtiön toimesta. Onko foorumilla valistuneita arvauksia mikä moisen voisi aiheuttaa? Joku johtonippu oli ainakin tulessa mitä ehdin pikaisesti vilkaista.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • 03R6
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 153
      • Kotka

      #3
      Originally posted by JKK View Post
      Pistän veikkauspanokseni päävirtakaapelin läpiviennin suunnalle... Eli se reikä mistä virtakaapeli sukeltaa kontin puolelta lattian läpi auton alle. Kaapeli päässyt hankautumaan runkoon kiinni. Myös savu näyttää nousevan juuri siitä kohdasta. Tästähän on ollut olemassa jopa takaisinkutsukampanja.
      Ok, osaatko sanoa milloin suurinpiirtein tuo takaisinkutsukampanja on ollut? Auto on ollut minulla vuodesta -11. Mahtaako olla kuinka mittava korjausoperaatio...?

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2323
        • Uusimaa

        #4
        Ei tästä montaa vuotta ole kun asia oli isomminkin esillä ja täällä foorumillakin asiaa on paljon puitu. Tuo läpivienti on aina ollut sellainen E60/E61-ostajan checking-listan kärkipään juttu ns. "ostajan oppaissa" Auton alapuolelta näkee, jos huoleen on tarvetta. Läpiviennin ympärillä alkaa ilmaantua sellaista hapettumaa, jonka näkee vain alapuolelta.

        Tuo sun tapaushan taitaa mennä palovakuutuksen piikkiin? Jos vaurioita tuli.

        Tässä yksi keskustelu:


        Originally posted by 03R6 View Post
        Ok, osaatko sanoa milloin suurinpiirtein tuo takaisinkutsukampanja on ollut? Auto on ollut minulla vuodesta -11. Mahtaako olla kuinka mittava korjausoperaatio...?
        Last edited by JKK; 08-03-2015, 14:47.
        BMW G30 530e X-Drive

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #5
          Itselläni virosta tuotu auto, ja soittelin tuosta takaisinkutsusta joku aika sitten. Ei siis ole väliä mistä ja milloin auto on tuotu. Kattoi tietokoneelta rekkarin perustella ja sanoi ettei ole tehty, aja auto tänne.
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • 03R6
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 153
            • Kotka

            #6
            Originally posted by djs^ View Post
            Itselläni virosta tuotu auto, ja soittelin tuosta takaisinkutsusta joku aika sitten. Ei siis ole väliä mistä ja milloin auto on tuotu. Kattoi tietokoneelta rekkarin perustella ja sanoi ettei ole tehty, aja auto tänne.
            Auto kävi muutama viikko sitten merkkihuollon "katsastustarkastuksessa". Ei tuolloin kuten ei aikaisemminkaan ole puhuttu takaisinkutsuista. Autosalpa kyseessä. Tuo läpivienti on todennäköinen syy paloon näillä tiedoilla. Löysin sellaisen valkoista muovia olevan kärynneen johtoliitossuojan näköisen osan autokatoksesta(vrt realoem kuva virtakaapelista). Mutta kuunnellaanpa mitä vakuutusyhtiön asiantuntija kommentoi ensi viikolla. Palovakuutus luonnollisesti on.

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by JKK
              Tuo läpivienti on aina ollut sellainen E60/E61-ostajan checking-listan kärkipään juttu ns. "ostajan oppaissa" Auton alapuolelta näkee, jos huoleen on tarvetta. Läpiviennin ympärillä alkaa ilmaantua sellaista hapettumaa, jonka näkee vain alapuolelta.
              Miten tämän alapuolelta näkee purkamatta mitään edestä? Yritin joskus itsekin tuota tutkia, mutta sen verran hyvin on suojattu etten minä ainakaan pystynyt sanomaan onko hapettunut vai ei.

              Originally posted by 03R6 View Post
              Auto kävi muutama viikko sitten merkkihuollon "katsastustarkastuksessa". Ei tuolloin kuten ei aikaisemminkaan ole puhuttu takaisinkutsuista. Autosalpa kyseessä. Tuo läpivienti on todennäköinen syy paloon näillä tiedoilla. Löysin sellaisen valkoista muovia olevan kärynneen johtoliitossuojan näköisen osan autokatoksesta(vrt realoem kuva virtakaapelista). Mutta kuunnellaanpa mitä vakuutusyhtiön asiantuntija kommentoi ensi viikolla. Palovakuutus luonnollisesti on.
              Kannattaa kyllä kysyä merkkiliikkeestä onko tähän autoon kampanjaa tehty. Jos kerran on juuri huollossa käynyt niin luulisi kampanjan tulleen esille. Onko kyseessä suomi auto?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #8
                Jos auto on vm 2004 - 2005, ja siinä on panoramakatto, synä voi olla myös MPM moduli.
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • 03R6
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 153
                  • Kotka

                  #9
                  Auto vm 2007 LCI (520d m-sport). Ei panoramakattoa. Saksantuonti (Seinäjoen autokaaren tuoma).
                  Last edited by 03R6; 08-03-2015, 18:00.

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    #10


                    Oma kottero tuotu Saksasta -09, vm. 2006. Viime syksynä käytin auton merkkiliikkeessä takaisinkutsun takia, juuri tuon kaapelin läpinviennin, josta tossa ketjussakin on puhetta.

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • 03R6
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 153
                      • Kotka

                      #11
                      Jepjep. Olen ollut autuaan tietämätön takaisinkutsusta jos se juuri kyseistä tuotantoerää koskee. Voihan se olla, että jonkun käynnin yhteydessä homma on hoidettu vaikkei minulle sitä ole muistettu kertoa. Kotiin ei ole mitään lappuja tullut eikä muita yhteydenottoja aiheeseen liittyen.

                      Mielestäni ei voi olettaa, että edes bemaristi kyttäisi nettifoorumeja niin ahkerasti, että sitä kautta tieto kulkee. Tapahtumassa oli onni onnettomuudessa, ettei autossa ollut savustumassa mm 3 kpl pientä lasta. Tai sitten palanut auton lisäksi koko talo asukkaineen.

                      Comment

                      • Hakkapeliitta
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2014
                        • 552
                        • P-Sawo

                        #12
                        Olen tiennyt ettei tuontiautojen omistajille lähetetä takaisinkutsuja. Siksi tiesin kysellä ite tuota. Huonompi asia on se, ettei noita aktiivisia takaisinkutsuja näe kaikki mistään. AKEn sivuilla löytyy jotain mutta esimerkiksi BMWn kohdalla tätä akkukaapelikutsua ei ole.

                        annetaan BMW-osaa

                        Comment

                        • MNi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2008
                          • 3143
                          • Tampere

                          #13
                          Kun pirssi on ensirekisteröity muualla kuin Suomessa, ei korjauskutsua BMW:ltä tule. Tällaista kirjoittelin tuonne E46 airbag -threadiin: KLIK.

                          Palveleva, valtuutettu huoltoliike tarkistaa huollon yhteydessä onko korjauskampanjoita ko. autolle olemassa eli BMW-kielellä onko aktioita auki pirssille. Esim. omaan E46:een vaihdettiin ilmastoinnin sähköflekti ~2010 ja tuo surullisenkuuluisa Takatan hanttarin airbag 02/2015. Taitaa se sähköflektin aktio olla vieläkin aktiivinen. Miinuspuoli on ettei kuluttajalla ole mahdollisuutta on-linenä tarkistaa mistään aktioita - paitsi jenkeillä ja kanukeilla rahaa vastaan: KLIK.

                          Comment

                          • 1031
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2008
                            • 125

                            #14
                            Tuossa omia kokemuksia palon aiheuttajasta






                            Nuo kuvat ovat autosta joka oli palanut, sama tarina kuin ketjun aloittajalla: auto seissyt yön yli ja aamulla ruvennut käryämään. Tämä kyseinen auto oli kylläkin käynyt tuon tarkistuskamppanijan mukaisessa tarkistuksessa ja oli se muovinen läpiviennin kontinpuoleinen muovisuojuskin uusittu. Paloi siitäkin huolimatta, eli se syy on siellä auton alla olevan kaapelin/läpivientikappaleen liitoksen hapettumassa.

                            Oliko autossa muita oireita ennen paloa? Startti pyöritti laiskasti etc..?
                            E61 520da LCI 2007
                            EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                            Comment

                            • 03R6
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 153
                              • Kotka

                              #15
                              Originally posted by 1031 View Post
                              Tuossa omia kokemuksia palon aiheuttajasta






                              Nuo kuvat ovat autosta joka oli palanut, sama tarina kuin ketjun aloittajalla: auto seissyt yön yli ja aamulla ruvennut käryämään. Tämä kyseinen auto oli kylläkin käynyt tuon tarkistuskamppanijan mukaisessa tarkistuksessa ja oli se muovinen läpiviennin kontinpuoleinen muovisuojuskin uusittu. Paloi siitäkin huolimatta, eli se syy on siellä auton alla olevan kaapelin/läpivientikappaleen liitoksen hapettumassa.

                              Oliko autossa muita oireita ennen paloa? Startti pyöritti laiskasti etc..?
                              Auto ei oireillut mitenkään. Muutaman kerran on talvella hälytellyt rengaspaineita vaikka ovat kunnossa. Tuskin voi liittyä paloon? Kyselen tällä viikolla huoltoliikkeeltä, että onko autolle tehty takaisinkutsutyö. Onko tuon palaneen johdon lähettyvillä muuta mikä olisi mahdollisesti tuhoutunut samalla? Siis verhoiluiden lisäksi. Eipä taida vahingot lunastukseen riittää kuitenkaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎