Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 1031
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 125

    #91
    Originally posted by kettula 04 View Post
    Tuossa kuva mun kaapelista näkee hyvin ja on helppo korjata,kun ottaa vetoakselin edestä pois,jos on huonona.Tuo näyttäs olevan ok
    Näyttäis.. joo :think
    Kun noinkin pitkälle tuon purkaa niin samalla ottaa akulta - kengän irti ja irroittaa tuon kontin/läpiviennin liitoksen ja katsoo tuon auton alapuoleisen läpivientikappaleen kunnon avaamalla nuo muovikuoret.
    Tuo pintapuolinen tarkastus kertoo sen verran ettei vuotovirtaa ole kulkenut korin-akkukaapelin välillä. Toinen vikapaikka tuossa on se läpivientikappaleen-kaapelin puristuliitos, sen kunnosta saa hajua vasta kun purkaa nuo muovit pois tuon läpivientikappaleen ympäriltä.
    E61 520da LCI 2007
    EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

    Comment

    • korsto
      BTCF Member
      • Jul 2013
      • 23
      • mikkeli

      #92
      Tänään tuli omaan tapaukseen sen verran lisää tietoa kun kävin marmorilta tilannetta tiedustelemassa että palon syyksi on varmuudella selvinnyt tuo akkukaapelin läpivienti. Korjausarvio oli noin 5000-7000e ja uskoivat vankasti marmorilla että vakuutusyhtiö antaa auton viellä kuntoon laittaa. Jännityksellä odotetaan vakuutusyhtiön tuomiota.
      E60 535dA M-Sport
      E36 325 cabriolet Turbo

      Comment

      • stg
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 88
        • Finland

        #93
        suolaa

        Ettei taas olis jossain päin suomea testailtu uusia suolauskemikaaleja? Alumiinihan hapettuu noilla aineilla hyvinkin tehokkaasti ja ainakin osa kaapeleista näyttää olevan alumiinia. Lieneekö palotapauksilla mitään alueellista yhteyttä?

        Comment

        • kettula 04
          Bimmer Rookie
          • Jan 2015
          • 29
          • liminka

          #94
          Originally posted by stg View Post
          Ettei taas olis jossain päin suomea testailtu uusia suolauskemikaaleja? Alumiinihan hapettuu noilla aineilla hyvinkin tehokkaasti ja ainakin osa kaapeleista näyttää olevan alumiinia. Lieneekö palotapauksilla mitään alueellista yhteyttä?


          Näyttäs taas olevan uusi tulipalon uhri

          Comment

          • Timelord
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2010
            • 504
            • Loimaa

            #95
            Originally posted by kettula 04 View Post
            https://www.avk.fi/Shop/Part/Part/33...ntenni-bmw-500

            Näyttäs taas olevan uusi tulipalon uhri
            Eikös tuossa "reiässä" ole juurikin kaapelin läpivienti? Omassa tuontipelissä tarvis tarkistaa myös mutta kun ei kiireiltään jouda autokeskukseen. Toki tuon läpiviennin tarkistaa hetkessä, ainakin kontin puolelta, ihan ite. Tarvis ajaa auto töissä sisätiloihin ja tarkistaa ni sais mielenrauhan tai kylmän ringin...
            W201 2,5D
            W123 280ce
            E21 316
            ex-E60 530ia
            ex-E53 4,4i
            ex-E39 523i
            ex-E34 520ia
            ex-E21 318i

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #96
              Mille haisee, kumille?

              Kysymys kuuluu onko ennakoitavissa tuo alkava ongelma palaneen kumin hajuna....


              Originally posted by Timelord View Post
              Eikös tuossa "reiässä" ole juurikin kaapelin läpivienti? Omassa tuontipelissä tarvis tarkistaa myös mutta kun ei kiireiltään jouda autokeskukseen. Toki tuon läpiviennin tarkistaa hetkessä, ainakin kontin puolelta, ihan ite. Tarvis ajaa auto töissä sisätiloihin ja tarkistaa ni sais mielenrauhan tai kylmän ringin...

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #97
                Originally posted by kettula 04 View Post
                https://www.avk.fi/Shop/Part/Part/33...ntenni-bmw-500

                Näyttäs taas olevan uusi tulipalon uhri
                juurikin siinä se läpivienti on.
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • korsto
                  BTCF Member
                  • Jul 2013
                  • 23
                  • mikkeli

                  #98
                  Originally posted by 325E View Post
                  Kysymys kuuluu onko ennakoitavissa tuo alkava ongelma palaneen kumin hajuna....
                  Omassa autossa aamulla töihin lähdettäessä ilmoitti yöllä olleen suurta virran kulutusta mutta muuten ei viellä siinä vaiheessa muuta oireita ollut. Töistä lähtiessä kun auton käynnistin niin tuli heti sulaneen muovin haju ja takakontista hattuhyllyn välistä nousi savu.
                  E60 535dA M-Sport
                  E36 325 cabriolet Turbo

                  Comment

                  • Timelord
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 504
                    • Loimaa

                    #99
                    Originally posted by Timelord View Post
                    Eikös tuossa "reiässä" ole juurikin kaapelin läpivienti? Omassa tuontipelissä tarvis tarkistaa myös mutta kun ei kiireiltään jouda autokeskukseen. Toki tuon läpiviennin tarkistaa hetkessä, ainakin kontin puolelta, ihan ite. Tarvis ajaa auto töissä sisätiloihin ja tarkistaa ni sais mielenrauhan tai kylmän ringin...
                    Kontin puolella kaikki ok. Pultti kireellä eikä hapettumaa missään.
                    W201 2,5D
                    W123 280ce
                    E21 316
                    ex-E60 530ia
                    ex-E53 4,4i
                    ex-E39 523i
                    ex-E34 520ia
                    ex-E21 318i

                    Comment

                    • latvala
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 46
                      • kurikka

                      Originally posted by Timelord View Post
                      Kontin puolella kaikki ok. Pultti kireellä eikä hapettumaa missään.
                      Oliko kontin puolella muoviosat valkoisia? Uusi osa minkä ne vaihtaa tuossa päivityksessä siihen kaapelinpäähän on valkoinen. Vanha on ilmeisesti aina musta. (näin ainakin Seinäjoella kerrottiin,että väristä tietää onko päivitys tehty)..

                      Comment

                      • Timelord
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 504
                        • Loimaa

                        Originally posted by latvala View Post
                        Oliko kontin puolella muoviosat valkoisia? Uusi osa minkä ne vaihtaa tuossa päivityksessä siihen kaapelinpäähän on valkoinen. Vanha on ilmeisesti aina musta. (näin ainakin Seinäjoella kerrottiin,että väristä tietää onko päivitys tehty)..
                        Oli muuten valkoinen muoviosa ja jotain kirkasta rasvaa oli yltympäriinsä kuorta ja sisuskaluja. Kansi tosin repsotti mutta tulipa samalla laitettua sekin niinkuin kuuluu. Ilmeisesti mulla siis tarkistus tehty? Todnäk ruotsin aikoina... :think
                        W201 2,5D
                        W123 280ce
                        E21 316
                        ex-E60 530ia
                        ex-E53 4,4i
                        ex-E39 523i
                        ex-E34 520ia
                        ex-E21 318i

                        Comment

                        • Kesäromu
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2011
                          • 228
                          • Espoo

                          Tarkistin tänään omasta tuon liittimen kontin puolelta, espoon laakkosella tehty 2012 tämä vaihto, varmistin asian heiltä. Liitin oli hyvän näköinen ainakin kontin puolelta ja pultti oli tiukassa kiinni. Kuvassa rasvan väri vääristynyt vihertäväksi, luonnossa se on lähinnä kirkasta.
                          Last edited by Kesäromu; 02-11-2020, 20:58.
                          F10 -11
                          E21 315 -83

                          Comment

                          • ///THe
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 840
                            • Espoo

                            Originally posted by Kesäromu View Post
                            Tarkistin tänään omasta tuon liittimen kontin puolelta, espoon laakkosella tehty 2012 tämä vaihto, varmistin asian heiltä. Liitin oli hyvän näköinen ainakin kontin puolelta ja pultti oli tiukassa kiinni. Kuvassa rasvan väri vääristynyt vihertäväksi, luonnossa se on lähinnä kirkasta.
                            Piti tälle aamua tuon oman kikkareen konttiin kaiken varoiksi kurkata ja juuri vastaavan näköinen liitin löytyi pohjasta. Näytti olevan OK ja tiukallakin vielä. Samalla piti tarkastella mahdollista uima-allas efektiä kontin pohjalta, mutta mitään kosteutta ei onneksi löytynyt.Pitää tarkastaa vielä ulkopuolelta paremmin, kun saan auton nosturille. Syytä huoleen aiheutti lähinnä, kun on alkanut tihenevissä määrin lähinnä kylmäkäynnistyksessä "increased battery discharge"-herjaa pukkaamaan. Ajaa auton lämpimäksi ja herjat katoaa. Voi olla, että ei ilmaannu moneen päivään. Starttikin on jo aikaisemmin vaihdettu ja hehkuista jne. ei ole vikakoodeja. Autokin lähtee hyvin käyntiin. Kontin johtosarjat tuntus olevan kunnossa (kertaalleen korjattu)... lataus näyttää olevan normaali salavalikosta katsottuna. Akku kyllä kävi alkuvuodesta kertaalleen aika tyhjänä ja mahdollisesti se alkaa näyttää väsymisen merkkejä... muita ideoita?
                            X5 F15 ///Msport
                            CRX 2gen +25psi

                            Comment

                            • Dualfun
                              Moderator
                              • Jan 2003
                              • 17844
                              • PKS

                              Originally posted by ///THe View Post
                              muita ideoita?
                              Virtakaapeli maadoittaa itseään auton pohjassa, jonne et vielä katsonut. En tahdo pelotella, mutta tässä threadissa on tullut selväksi että siellä puolella se vika voi olla yhtälailla on kuin kontinpuolella.
                              Last edited by Dualfun; 26-03-2015, 16:00.
                              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                              G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                              E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                              Muut talouden vehkeet:
                              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                              Comment

                              • ///THe
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2009
                                • 840
                                • Espoo

                                Originally posted by Dualfun View Post
                                Virtakaapeli maadoittaa itseään auton pohjassa, jonne et vielä katsonut. En tahdo pelotella, mutta tässä threadissa on tullut selväksi että siellä puolella se vika voi olla yhtälailla on kuin kontinpuolella.
                                Sen verran sitä 3vk sitten laatikkoöljyjen vaihdon yhteydessä jo tutkailin, että ei ainakaan mitään pintapuolisia hapettumia ja maalien hilseilyjä ollut havaittavissa... Kyllä mä yritän vielä luottaa siihen, että akku alkas olla finaalissa. Ongelmat ainakin alkoivat sen jälkeen, kun omaa tyhmyyttäni talvella vedin akun tyhjiin... Toivottavasti???

                                Sen verran karua luettavaa tässä kuitenkin on ollut, että double-check on kyllä suoritettava.
                                X5 F15 ///Msport
                                CRX 2gen +25psi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎