Originally posted by Timelord
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tulipalo
Collapse
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostLäpiviennin alapuolinen liitos se ongelmallisin kohta ja tuon osalta ei malleilla eroa ja koaksiaalinen rakenne vasta liitoksen jälkeen. Eli lähtökohtaisesti riski sama. Myös bensamalleissa kaapeli ollut alunperin alumiinia ja se on päivitetty kupariseksi.
Pitänee varmaan käydä tuo liitos läpi, kun saa auton nosturille.
Onko paha rasti vaihtaa farkkuun?E61 525dA preLCI -2007
VW Typ2 -1967
Ex. E46 328ia touring
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostLäpiviennin alapuolinen liitos se ongelmallisin kohta ja tuon osalta ei malleilla eroa ja koaksiaalinen rakenne vasta liitoksen jälkeen. Eli lähtökohtaisesti riski sama. Myös bensamalleissa kaapeli ollut alunperin alumiinia ja se on päivitetty kupariseksi.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostAuton alla kulkeva kaapeli on kuitenkin eri osanumerolla kuin diesel malleissa ja kuvien perusteella siinäkin joku suojaus olisi. Onko Clavulla varma tieto, että suojaus on vain kontin puolella ja alla kulkeva kaapeli on molemmissa sama? Tuossa viimeisimmässä versiossa kaapelin kokokin on molemmissa sama.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Art_Zi View PostJa kuparikaapelissa ei tätä ongelmaa ole?
Pitänee varmaan käydä tuo liitos läpi, kun saa auton nosturille.
Onko paha rasti vaihtaa farkkuun?
En ole tuota kaapelia itse koskaan vaihtanut, joten en mene vaihdosta enempää kommentoimaan.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostMinähän koitin tuossa jo edellisessä viestissä sanoa, että bensamalleissa auton pohjassa kulkeva kaapeli on eri osanumerolla, kun siinä on koaksiaalinen rakenne (suojasukka). Se vaan ei auta vasta kuin tuon kontin pohjan läpi tulevan liitoksen jälkeen itse kaapelin (krympatun liitoksen jälkeen) mahdollisesti vaurioituessa. Kontin pohjan läpi tuleva liitos on molemmissa identtinen.
En tiedä onko mitään hyötyä, mutta itse olen joskus mitannut jännitehäviön konehuoneessa olevan + "kengän" ja peräkontin akunkengän väliltä. Kun liitos menee huonoksi niin jännitehäviö kasvaa aika isoksi. Sitä en tiedä miten nopeasti tälläinen vika sitten kehittyy, että pitäisikö mittausta olla tekemässä vähän väliä ennenkuin siitä mitään hyötyä olisi. Helppo tuo on kuitenkin tehdä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostEn tiedä onko mitään hyötyä, mutta itse olen joskus mitannut jännitehäviön konehuoneessa olevan + "kengän" ja peräkontin akunkengän väliltä. Kun liitos menee huonoksi niin jännitehäviö kasvaa aika isoksi. Sitä en tiedä miten nopeasti tälläinen vika sitten kehittyy, että pitäisikö mittausta olla tekemässä vähän väliä ennenkuin siitä mitään hyötyä olisi. Helppo tuo on kuitenkin tehdä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostItse kaapelissa resistanssi mOhm luokkaa, eli normaali jännite-ero mV luokassa. Minkälaisia jännitehäviöitä noista sitten on mitattu?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Viikonloppuna taas paloi naapurifirmasta yksi E61:n läpivienti...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by permanent View PostMitä tuon läpivientiongelman ennaltaehkäisyksi kannattaa tehdä?
(disclaimer: En tunne rakennetta sen paremmin joten tämä on vaan "yleisneuvo" hapettuville liitoksille)F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostPurkaa koko liitos molemmin puolin atomeiksi, hapettumat pois ja liitosrasvan kanssa takaisin nippuun. Olettaen että kaapelit ovat muuten ehjiä mutta sen näkee vasta purkaessa.
(disclaimer: En tunne rakennetta sen paremmin joten tämä on vaan "yleisneuvo" hapettuville liitoksille)
Maksaako se noin 300 eur uusi kuparikaapeli auton alle.. joten sillä minä menisin. Parituntia töitä nosturilla ja virtakaapelin saa uusittua. Tankkia joutuu laskemaan alas ja pari "ahdasta kohtaa" tuossa on, joten ei ihan mukavin homma vaihtaa.
Edit. tuossa postissa kuva palaneen auton puretusta "liitoskappaleesta" joka on siis osa tuota auton alla menevää virtakaapelia. Eli tuo "liitoskappale" on se johon takakontin puoleinen virtakaapeli kiinnitetään pulttiliitoksella.
E61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Originally posted by izzuL View PostOnko kellään tietoa onko näissä korjatuissa liitoksissa ollut vikaa tai paloriskejä, onko korjattuja kärähtänyt samasta paikasta?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostJos korjauksella tarkoitat BMW:n takaisinkutsukampanjaa niin sillä ei ole mitään merkitystä tähän ongelmaan. Se on ainoastaan BMW keksimä halpa käsienpesu jolla tehdä trafi tyytyväiseksi. Kampanjan läpikäyneitä autoja on palanut siinä missä muitakin.X5 F15 40e - 17
Ex: E70 40d -12
Ex: E61 530xd -08
Comment
-
Comment