Joo , nukkuvaa lapsukaista ei kannata jättää autoon nukkumaan. Saas nähdä kuinka monta pitää palaa, ennenkö vakuutusyhtiöt alkaa ehdottaa tekemään jotain..
Juu, meilläkin nuorimmainen (1vee) vielä nukkuu välillä emännän passatissa jonkun reisun jälkeen. Onneks turvaistuimet on siinä eikä omassa mutteriviritelmässä. Ei tulis mieleenkään jättää nukkumaan omaan koslaan.
Pitäisköhän näitä palovaurio- uutisia/ avk- linkkejä laittaa bmw- suomelle jotta oikeasti heräävät että joku kaunis päivä jonkun lapsi saattaa palaa auton mukana...
Kävin marmorilla asian tiimoilta ja avaimesta katsottiin mutta ei löytynyt mitään tietoja huollosta saati sitten kaapelin vaihdosta ja väitti että ei ole mitää takaisin kutsua kyseiselle autolle , koska pitäisi näkyä avaimesta jos joku kampanja päällä. Pitää soittaa toiseen merkkiliikkeeseen.
Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Onkohan tuohon oikeaan ongelmaan ( kaapelin uusiminen autoa alle ) tulossa mitään apua BMW:n puolelta ?
Näin vastasi BMW Group:
Originally posted by BMW Suomi
Laaturaporttien informaatioon perustuen BMW Group julkaisee tarvittaessa teknisen toimenpidekampanjan valtuutetuille BMW Service toimipisteille laatupoikkeaman korjaamiseksi niin kuin tässä akkukaapelin läpiviennissä on tehty.
Päätös teknisen toimenpidekampanjan toteuttamisesta tehdään aina kansainvälisesti BMW Groupin toimesta. Tiedossamme ei ole, että BMW Group olisi suunnittelemassa muutosta jo olemassa olevaan kampanjaan ja sen ohjeistuksiin.
AVK:lla on tälläkin hetkellä kolme identtisesti palanutta ja BMW vain levittelee käsiään. Pitääkö oikeasti tulla henkilövahinko ennen kuin valmistaja ottaa vastuun virheestään ja korjaa autot !!??
Mitähän siinä kaapelin läpiviennissä oikein tapahtuu, että tulipalo syntyy ?
Minun autossa korjaamo katsoi kaapelin auton alla ja mitään hapettumia ei kuulemma ollut. Pyysin laittamaan suojakuvun sisään vaseliinia ja kupu takaisin paikoilleen.
Sisäpuolella kaikki näyttää myös siistiltä, Kampanjakorjausta ei ole tehty, koska lähin virallinen huolto on 100 km päässä. Olen jututtanut entisiä BMW asentajia, heidän muistikuviensa mukaan kampanjassa ei tehdä muuta, kuin sisäpuolen kupu vaihdetaan ja täytetään vaseliinilla.
Mitähän siinä kaapelin läpiviennissä oikein tapahtuu, että tulipalo syntyy ?
Kontin sisällä kulkeva pätkä ja auton alla menevä pidempi pätkä liittyvät ruuviliitoksella toisiin siinä läpivientikohdassa.
Tuo sisä- ja ulkokaapelin liitos alkaa vastustaa sähkönkulkua muuttaen sen lämmöksi. Riittävästi lämpöä niin lopputuloksen voi katsella AVK:oon sivuilta.
Kontin sisällä kulkeva pätkä ja auton alla menevä pidempi pätkä liittyvät ruuviliitoksella toisiin siinä läpivientikohdassa.
Tuo sisä- ja ulkokaapelin liitos alkaa vastustaa sähkönkulkua muuttaen sen lämmöksi. Riittävästi lämpöä niin lopputuloksen voi katsella AVK:oon sivuilta.
Jos ihan tarkkoja ollaan niin liitos lämpenee siinä kohtaan missä alumiinikaapeli on puristettu auton alla "liitoskappaleeseen". Tämä "liitoskappale" kiinnittyy sitten pultilla kontin sisäpuolella olevaan kaapeliin.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Tein omaan autoon viimein mittauksen paljonko jännitettä jää akkukaapeliin starttauksen aikana eli akun plus navan ja konehuoneen plus pistokkeen välille. Tulos oli 0,5V ja heti auton käynnistyttyä latausvirralla häviö oli 0,15V ja laski tästä hiljalleen latausvirran pienentyessä 0,1 volttiin. En pitäisi vielä kovin huolestuttavana tätä, mutta olisi hienoa jos joku muu tekisi saman mittauksen niin saisi vertailuarvoja.
Comment