Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • latvala
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 46
    • kurikka

    Originally posted by racing02 View Post
    Maalaisjärki ei taida oikein toimia tässä kohtaa. 80mm2 alu ja 70mm2 cu kaapelien resistanssi menee haarukkaan 0,3...0,4 ohmia/kilometri. Erolla ei ole merkitystä kaapelin lämpenemään. Siinä voi olla eroa kuinka nopeasti liitos korrodoituu.
    En kyllä tiedä mikä on ollut perimmäinen tarkoitus laittaa alunperin alumiinia tuohon kaapeliin osaksi. Nuo vanhatkin kaapeliversiot muuttuu kupariksi, ennenkuin nousee tulipeltiä ylös.
    Varmaankin keveyden ja hinnan takia on tehty alumiinista tuo loppupää...

    Hitusen on ahdas vaihtaa tuo kaapeli. Tankkia pitäis tiputtaa että sais sen uuden kaapelin sinne kouruineen päivineen. Ite vähä oikaisin ja vedin uuden kaapelin vanhaan kouruun.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      Originally posted by latvala View Post
      Hitusen on ahdas vaihtaa tuo kaapeli. Tankkia pitäis tiputtaa että sais sen uuden kaapelin sinne kouruineen päivineen. Ite vähä oikaisin ja vedin uuden kaapelin vanhaan kouruun.
      Onnistuiko kaapelin vaihto vanhaa kourua käyttämällä ilman tankin laskua? Miten uusi kaapeli asettui vanhaan kouruun? Pitikö purkaa paljon muuta tavaraa edestä pois?
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • latvala
        Bimmer Rookie
        • Jun 2010
        • 46
        • kurikka

        Originally posted by markok View Post
        Onnistuiko kaapelin vaihto vanhaa kourua käyttämällä ilman tankin laskua? Miten uusi kaapeli asettui vanhaan kouruun? Pitikö purkaa paljon muuta tavaraa edestä pois?
        Joo sai vedettyä uuden kaapelin vanhaan kouruun, ei ihan itellään mennyt, mutta onnistui. Tankin kiinnityspannan otin pois, että sai vähä heiluteltua tankkia, ettei kaapeli kiilaudu mihinkään väliin. Kyllä sen sinne vanhaan kouruun sai aseteltua kuten vanhakin oli. Sehän ei ole kourussa muutakuin teipillä kiinni.
        Pohjamuovit luonnollisesti piti ottaa pois ja konehuoneesta poikittaistukea vähä nostaa, että sai sen latauspistokkeen telineeseensä. Takakontista kans pohjamuovia ylöspäin ja oikean puolen verhoiluja pois, että saa sen pienen liittimen paikoilleen.

        Comment

        • ptoivola
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 61
          • Kokkola

          Lähti vähä hanskasta tämän auton hinta siellä avk huutokaupassa. Melkeen 10000€ lunastetusta autosta
          Kesäauto MB S320 cdi -02

          Talvipirssi VW Passat 4 motion 2.0tdi -13

          2. vaimon auto Toyota Prius

          Ex. Audi A6 2.7d aut -11, BMW E61 525D aut touring -10, Seat Exeo Sport 170hp -11, Ford Mondeo -08, MB C200 CDI Avantgarde -09, MB ML 270 CDI -02 AMG Style, Audi A4 2.0 TDI -08, Volvo V50 2.0 TDI -08, Volvo V50 1.8 bensa -06, VW Passat 2.0 TDI -06, Volvo S80 2.5 TDI -01, MB C200 Diesel -94, Volvo 740 2.4 TDI -88

          Comment

          • Tony0
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 172
            • Parkano

            Originally posted by ptoivola View Post
            Lähti vähä hanskasta tämän auton hinta siellä avk huutokaupassa. Melkeen 10000€ lunastetusta autosta
            Samaa ihmettelin minäkin :think

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17522
              • Turku

              Originally posted by ptoivola View Post
              Lähti vähä hanskasta tämän auton hinta siellä avk huutokaupassa. Melkeen 10000€ lunastetusta autosta
              Tuntuu Suomessa lähtevän kaikki huutokaupat lapasesta .
              Näillä mennään:
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • kye
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 320
                • Forssa

                Juu hiukan karkas mopo käsistä tuon kanssa. Aavistuksen kans kiinnosti ko. koppi, mutta hinta oli jo pitkä ennenkun alkuperäinen huutokaupan päättymisaika oli ohi.
                - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                - N42/46 jakopäät
                - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                tied. 0407247465

                Comment

                • 03R6
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 153
                  • Kotka

                  Ketjun aloittaja kyselee, että oliko tämä aloittajan auto vm 07-m-sport jo AVK:lla myynnissä ja mihin hintaan? Ja mahtoiko päätyä foorumilaiselle? En ole juuri ehtinyt foorumilla olla ja autosta kyselijöille vastailin pitkällä viiveellä ja siitä pahoittelut.

                  Comment

                  • kye
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 320
                    • Forssa

                    9500€ tuo tässä ketjussa ollut auto tuli maksaan huutokaupassa.
                    Muistaakseni rekkari alkoi M-kirjaimella. Ko. autossa oli 18" nastakummit OEM aluilla ja mittarinlukema n. 202tkm.
                    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                    - N42/46 jakopäät
                    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                    tied. 0407247465

                    Comment

                    • 03R6
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 153
                      • Kotka

                      Joo sama auto sitten. Siitä sai joku hyvän pirssin. Ehdin juuri laitattaa uusiksi kaikki jarrulevyt ja palat ja suunnittelin pitäväni autoa muutaman vuoden. Nyt alla S-MAX

                      Originally posted by kye View Post
                      9500€ tuo tässä ketjussa ollut auto tuli maksaan huutokaupassa.
                      Muistaakseni rekkari alkoi M-kirjaimella. Ko. autossa oli 18" nastakummit OEM aluilla ja mittarinlukema n. 202tkm.

                      Comment

                      • rakkuj
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2011
                        • 306
                        • Turun seutu

                        Onko sulla kuvaa tuosta vanhasta/uudesta kaapelihässäkästä?

                        Yhdeltä palolta taidettiin välttyä, kun ilmeni jänniteongelmia.

                        Kumma kyllä miten vaihtavat tuon sisäpuolen suojan, kun ongelmahan on tuolla likaisella puolella, josta sitten siirtyy sisäpuolelle huopien joukkoon. Ei se sisäpuoli mihinkään lämpenisi, jos alapuolella olisi kaikki ok.

                        Oliko suuri työ vaihtaa kaapeli?

                        Täytyypi kirjoitella taas yksi turha viesti BMW Suomelle asiasta.



                        Originally posted by latvala View Post
                        Joo sai vedettyä uuden kaapelin vanhaan kouruun, ei ihan itellään mennyt, mutta onnistui. Tankin kiinnityspannan otin pois, että sai vähä heiluteltua tankkia, ettei kaapeli kiilaudu mihinkään väliin. Kyllä sen sinne vanhaan kouruun sai aseteltua kuten vanhakin oli. Sehän ei ole kourussa muutakuin teipillä kiinni.
                        Pohjamuovit luonnollisesti piti ottaa pois ja konehuoneesta poikittaistukea vähä nostaa, että sai sen latauspistokkeen telineeseensä. Takakontista kans pohjamuovia ylöspäin ja oikean puolen verhoiluja pois, että saa sen pienen liittimen paikoilleen.
                        G31 520xd
                        F39

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          Originally posted by rakkuj View Post

                          Kumma kyllä miten vaihtavat tuon sisäpuolen suojan, kun ongelmahan on tuolla likaisella puolella, josta sitten siirtyy sisäpuolelle huopien joukkoon. Ei se sisäpuoli mihinkään lämpenisi, jos alapuolella olisi kaikki ok.
                          Ite ihmettelin juuri tätä samaa asiaa. Luulisi, että se sisäpuoli pysyy hyvänä kun ei pääse kastumaan ja paskastumaan.

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

                            Originally posted by rakkuj View Post
                            Yhdeltä palolta taidettiin välttyä, kun ilmeni jänniteongelmia.
                            Miten nämä jänniteongelmat tuli esiin? Mittasitko paljonko kaapeliin hukkui jännitettä?
                            BMW 530iA Touring -05

                            Comment

                            • rakkuj
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 306
                              • Turun seutu

                              Ilmeisesti tässä osa 3 on se missä vikaantuva liitos on.

                              G31 520xd
                              F39

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by markok View Post
                                Miten nämä jänniteongelmat tuli esiin? Mittasitko paljonko kaapeliin hukkui jännitettä?
                                Yli kolme volttia jäi tuohon liitokseen, kiitoksen pintalämpö kontissa 10 minuutin käytön jälkeen yli 90 astetta.. Ei auta enää putsailut tai mikään muukaan, kaapeli on pakko vaihtaa.Autoon on tehty tämä kampanja, eli ei semitään pelasta.
                                Edut. Oireet laiska startti (otti 500A virtaa) ja lopuksi tauluun jo herjoja latauksesta.
                                Last edited by suppari; 09-05-2015, 18:37.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎