Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HOXAHA
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 107
    • Espoo

    Pitäisiköhän BMW:n ottaa mallia Toyotalta miten tunnistetut riskit hoidetaan ennenkuin mitään pääsee edes palamaan? http://www.iltalehti.fi/autot/2015102120541557_au.shtml
    BMW Z3 2.8 E36/7 -00 M52B28TU
    HNF XD2 Urban s-pedelec
    Ex: BMW 116i E87 -08 N43B16
    Ex: BMW 523iA E39 -99 M52B25TU
    Ex: BMW 525i E34 -89 M20B25

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      Originally posted by HOXAHA View Post
      Pitäisiköhän BMW:n ottaa mallia Toyotalta miten tunnistetut riskit hoidetaan ennenkuin mitään pääsee edes palamaan? http://www.iltalehti.fi/autot/2015102120541557_au.shtml
      Onhan e6x sarjalaisille tehty samanlainen ehkäisy kamppanja, mistä ei kyllä ilmeisesti ole mitään hyötyä.
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • Paarma78
        BTCF Member
        • Jun 2014
        • 291
        • Klaukkala

        Originally posted by djs^ View Post
        Onhan e6x sarjalaisille tehty samanlainen ehkäisy kamppanja, mistä ei kyllä ilmeisesti ole mitään hyötyä.
        Japanilaisella ajattelulla pyritään korjaamaan juurisyy, ei pienentämään riskiä...
        BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
        BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
        ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
        ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

        Comment

        • Makro86
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 146
          • Eurajoki

          Ilmeisesti tämän kaapeli ongelman pystyy yhtä helposti tarkastamaan myös E61 (farmari) mallisista autoista? Kun noita autoja nyt on palanut tänä vuonna melkein kerran kuukaudessa niin onko yksikään ollut vielä mallia bensa? Voisko juurikin tuon bensa mallin kaapelissa olevat "haistelija" piuhat estää palamisen alkua tai yleensäkkin, miksi palaneita bensa bemareita ole löytynyt AVK:oolta? :think

          Täytyypi tarkastaa omasta 530i LCI (3/07) E61:stäni, ainakin sisäpuolelta ja soitella marmorille...
          **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

          Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
          Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
          Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
          Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1422

            Vaimon autosta tarkastettiin tuo laajemman jarru ym. huollon yhteydessä. Ei ollut havaittavissa mitään korjaustarvetta 134km kohdalla.
            e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
            e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
            Ioniq5 AWD -22
            Leaf 40kwh -18

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3018
              • Kuopio

              Originally posted by Makro86 View Post
              Ilmeisesti tämän kaapeli ongelman pystyy yhtä helposti tarkastamaan myös E61 (farmari) mallisista autoista? Kun noita autoja nyt on palanut tänä vuonna melkein kerran kuukaudessa niin onko yksikään ollut vielä mallia bensa? Voisko juurikin tuon bensa mallin kaapelissa olevat "haistelija" piuhat estää palamisen alkua tai yleensäkkin, miksi palaneita bensa bemareita ole löytynyt AVK:oolta? :think

              Täytyypi tarkastaa omasta 530i LCI (3/07) E61:stäni, ainakin sisäpuolelta ja soitella marmorille...
              Kaapeli tosiaan on rakenteeltaan erilainen bensa malleissa, mutta siihen en osaa ottaa kantaa vaikuttaako tämä näihin tulipalo tapauksiin. Bensa malleja on kuitenkin paljon vähemmän liikenteessä kuin diesel malleja.

              Sisäpuolelta liitoksen tarkastaminen on melko turhaa. Liitos on siellä suojassa lialta ja kosteudelta. Ongelmat tulee ulkopuolella olevan liitoksen hapettumisesta.
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Makro86
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 146
                • Eurajoki

                Originally posted by markok View Post
                Kaapeli tosiaan on rakenteeltaan erilainen bensa malleissa, mutta siihen en osaa ottaa kantaa vaikuttaako tämä näihin tulipalo tapauksiin. Bensa malleja on kuitenkin paljon vähemmän liikenteessä kuin diesel malleja.

                Sisäpuolelta liitoksen tarkastaminen on melko turhaa. Liitos on siellä suojassa lialta ja kosteudelta. Ongelmat tulee ulkopuolella olevan liitoksen hapettumisesta.
                Jep, totta tuokin että näitä benziini e6x autoja on vähemmän suhteessa dieseleihin. Onkos se kampanja sulla tehty ja mikäs se kaapeli vaihto ruljanssan tilanne oli vai onko se vaan sitä ns. valohoitoa vaan? Näissä farmareissa vissiin samassa kohtaan tuo tarkastus kuin sedaneissakin, sisä ja ulkopuolelta?

                Ihmettelen vaan sitä että miksi ylipäätään on näinkin yksinkertainen asia toteuttu näinkin huonosti eli tommonen puristettu liitäntä noinkin suojaamattomassa paikassa. Kyse kuitenkin centtimetreistä että olisi saatu tuokin asia kuivaan/suojattuun tilaan. Samalla vaivalla melkein olisi voinut olla yhtä pötköä akulle saakka tommoinen.

                No, hyvä juttu että asia on tullut ylipäätään ilmi niin tietää sitten vähän varautua asiaan tai tehdä vielä jotain ennen kuin meinaa sattua jotain. Tosia-asia, lähes poikkeuksetta on että aina pitää jonkun ennen kuolla, ennen kuin puututaan materiaalin oikean oppiseen korjaamiseen/poistamiseen. Sad But True.
                **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Originally posted by Makro86 View Post
                  Jep, totta tuokin että näitä benziini e6x autoja on vähemmän suhteessa dieseleihin. Onkos se kampanja sulla tehty ja mikäs se kaapeli vaihto ruljanssan tilanne oli vai onko se vaan sitä ns. valohoitoa vaan? Näissä farmareissa vissiin samassa kohtaan tuo tarkastus kuin sedaneissakin, sisä ja ulkopuolelta?

                  Ihmettelen vaan sitä että miksi ylipäätään on näinkin yksinkertainen asia toteuttu näinkin huonosti eli tommonen puristettu liitäntä noinkin suojaamattomassa paikassa. Kyse kuitenkin centtimetreistä että olisi saatu tuokin asia kuivaan/suojattuun tilaan. Samalla vaivalla melkein olisi voinut olla yhtä pötköä akulle saakka tommoinen.

                  No, hyvä juttu että asia on tullut ylipäätään ilmi niin tietää sitten vähän varautua asiaan tai tehdä vielä jotain ennen kuin meinaa sattua jotain. Tosia-asia, lähes poikkeuksetta on että aina pitää jonkun ennen kuolla, ennen kuin puututaan materiaalin oikean oppiseen korjaamiseen/poistamiseen. Sad But True.
                  On tehty tuo valohoito kampanja, mutta niinkuin todettu niin BMW yrittää tuolla vain pestä kätensä asiasta eikä tällä ole mitään tekemistä vian kanssa. Kaapelin läpivienti on samalla kohdalla sedanissa ja touringissa. Kaapelin kunnon selvittämiseen on yksinkertainen keino tuo jännitehäviön mittaaminen starttauksen yhteydessä. Tuossa hieman ylempänä oli omat tulokseni. Myöhemmin vielä laskin, että tuo 0,5V:n häviö on startin virralla, tuon halkaisijan ja tuon pituisen alumiinikaapelin normaali tulos.
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • AnttiMH
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2013
                    • 146
                    • Esbo

                    Täällä kanssa oma E61, 2006 530DA tarkastettu kaksikin kertaa tuon kaapelin osalta ulkoapäin ja kunnossa oli, ei mitään kulumaa, hiertymää tms.
                    Ajettu 144tkm.

                    Comment

                    • YRP
                      Newbiemmer
                      • Mar 2012
                      • 16
                      • .

                      Kaveri vaihtoi minulle tuon pitkän, auton alla olevan kaapelin.

                      Ihan vain siksi, että säilytämme autoa katoksessa ja en halunnut polttaa meidän kotia....

                      Kun kaapeli oli vaihdettu, suoritimme ruumiinavauksen vanhalle kaapelille.

                      Piuha oli ihan virheetön ! Autolla ajettu about 190000 km. VM 2007 520d
                      BMW 520da LCI 2007

                      Comment

                      • markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

                        Jokohan on tämän kevään sesonki alkanut?

                        BMW 530iA Touring -05

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5013
                          • Paimio

                          Originally posted by markok View Post
                          Jokohan on tämän kevään sesonki alkanut?

                          https://www.avk.fi/ajoneuvot/bmw/500...matic-nc71-289
                          No eipä tuo nyt ainakaan liian aikaiseen hautaan päätynyt...yli 520tkm mittarissa!
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Wikke
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 80
                            • Fsdfg

                            Mallisarjan ikääntyessä tapauksien määrä tullee kasvamaan eksponentiaalisesti...

                            Comment

                            • ptikkala
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1571

                              Mitäs kaikkea tuossa nyt joutuu purkamaan, että pääsee tuon liitoksen alapuolelta näkemään kunnolla / tarvittaessa uusimaan kaapelin?

                              Comment

                              • arben
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2011
                                • 1121
                                • suomi

                                Originally posted by ptikkala View Post
                                Mitäs kaikkea tuossa nyt joutuu purkamaan, että pääsee tuon liitoksen alapuolelta näkemään kunnolla / tarvittaessa uusimaan kaapelin?
                                Sedanissa ainakin riittää kun tiputtaa tankkia sen 15cm,bmw ohje käskee muistaakseni poistamaan taka akselinkin. Tarkistamiseen riittää kun poistat sen muovisuojan siitä päältä pois.(auton alta siis)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎