Originally posted by izzuL
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tulipalo
Collapse
X
-
BMW 530iA Touring -05
-
-
Voiko miinuksen IBS olla myös osa-syylinen
Voiko miinusnavan IPS olla myös osasyyllinen sehän määrittelee miten virtaa aanetaan ja jos on huono liitos sen määrittelee silloin latauklsen olevan huonon ja antaa laturille käskyn ladata lisää vaikka todellisuudessa jännite olisi hyvä. Tämän em. takia laturin 170A syöttö on niin suurta että se huonossa pluskaapeli liitoksessa aiheuttaa vastusta ja se paikka alkaa kuumenemaan. Olen kuullut että miinusnavan yhteydessä oleva IPS kaapeli on päivitetty, olisko sen vika korjattu jotta sen valvonta toimisi paremmin, voiko tätä kukaan vahvistaa vai onko se huhu vaan.
Originally posted by Doni666 View PostToisenlainen tulipalo tänään. Eilen töistä lähtiessä i-Drive käynnistyi epäilyttävän pitkään ja nyt yön aikana oli kadonnut virrat autosta, mittasin konehuoneen puolelta jännitteeksi 0 V. Laitoin akkulaturin kiinni, jotta saisin takaluukun auki, virtaa meni n 6 A. Irrotin kaapelit kun alkoi haisemaan palaneelle ja auto oli sisältä aivan savussa.
Tuuletuksen jälkeen otin manuaalisesti takaluukun auki ja purkasin verhoilut pois jotta näin tuon akkukaapelin läpiviennin. Suojamuovi oli musta, mutta ehjä. Akun jännite myös navoissa oli 0 V ja vaihdoin toisen ladatun akun kokeeksi paikoilleen. Miinusnavassa alkoi savu ja kipinöinti (IBS), irrotin sen pikkuliittimen ja käry loppui. Autokin lähti käyntiin ja kaikki tuntui toimivan, paitsi aktiiviohjauksen valo paloi.
Iltapäivällä jännitetään onko a) keskisuuri palo b) akku taas tyhjä vai c) kaikki toimii normaalisti
Comment
-
-
Ei sillä IBS:llä ole mitään tekemistä tämän ongelman kanssa. Toki se normaalisti toimiessaankin voi myötävaikuttaa liitoksen lämpenemiseen nostaessaan latausjännitettä, mutta vaikutus kokonaisuudessa on marginaalinen ja suuri osa näistä paloista on alkanut auton ollessa parkissa, eli latausta ei ole tapahtunut.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEi sillä IBS:llä ole mitään tekemistä tämän ongelman kanssa. Toki se normaalisti toimiessaankin voi myötävaikuttaa liitoksen lämpenemiseen nostaessaan latausjännitettä, mutta vaikutus kokonaisuudessa on marginaalinen ja suuri osa näistä paloista on alkanut auton ollessa parkissa, eli latausta ei ole tapahtunut.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMikähän tuolla noin paljon virtaa voi kuluttaa että se riittää paloon asti? Eikö levossa kulutus pitäisi olla joitain kymmeniä milliampeereja?
Palohan alkaa kun läpiviennin eriste antaa periksi (sulaa) ja päävirtakaapeli ottaa kontaktin auton runkoon... mitä sitä ennen tapahtuu?? varmaakin päävirtakaapelin läpiviennin ympäristössä on otolliset olosuhteet reilulle vuotovirralle ja virtaa vuotaa päävirtakaapelista koriin sitä tahtia että muovieristeet antaa periksi.. tai sitten läpivientikappaleen-päävirtakaapelin ylimenovastus aiheuttaa lämpenemää ja muovi sulaa.. mutta, tätä ei pitäisi tapahtua auton ollessa levossa:thinkE61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
-
Niin eiköhän tuo ole niin että kun akun + ja - pääsevät yhteen niin kumma on jos joku paikka ei syty palamaan. Ei ole väliä onko oikosulku itse akun navoissa vai akkuun kytketyissä johdoissa.
Laturin/startin ja akun välissä ei ole relettä/katkaisijaa joka tekisi kaapelin jännitteettömäksi kun auto sammutetaan. Ei myöskään sulaketta joka auttaisi oikosulkutapauksessa. Täten ei myöskään ole väliä onko auto käynnissä vai ei. Tulipalo voi syttyä auto sammutettunakin jos oikosulku tapahtuu.
Sulake voi tuntua hyvältä ajatukselta mutta sen pitäisi olla (yli) 1000A luokkaa jotta varmasti kestäisi ilman lämmitystä normaalin starttauksen pakkasaamuna.
Toinen tapaus on lähes poikki kulunut kaapeli. Tällöin suuri virta aiheuttaa lämpenemistä kaapelin ohuemmassa kohdassa. Tämä lämpö saattaa sitten sytyttää jotain palamaan tai ainakin hapristuttaa eristeitä. Periaatteessa tällainen vahinko voi sattua vain auton ollessa käynnissä jolloin kaapelissa kulkee virta. Mutta jos jotain on jo alkanut kytemään tai kaapeli hapristunut (oikosulku) niin varsinainen tulipalo voi tulla auton sammutuksen jälkeenkin.Last edited by ekaBMW; 07-08-2017, 13:47.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Jep, parkissa ollessaan valtaosa palaa.
Virtakaapeli menee oikosulkuun läpiviennin kohdalta,
IBS:llä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
MIelenkiinnosta kysyn kuinka vastaava kaapelointi on ratkaistu F-sarjalaisissa?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMIelenkiinnosta kysyn kuinka vastaava kaapelointi on ratkaistu F-sarjalaisissa?
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Onko tässä läpiviennissä ollut porukalla silminnähden jotain vikaa ? Eilen ryömein auton alle ja katoin alapuolelta ton. Otin suojakuoren auki mutta ei siinä näkyny mitään, sen näkönen ku olis vuosi sitte asennettu, vähän pölyä kutistesukan päällä, ei mitään merkkejä minkäänlaisesta hapettumasta tai lämpenemisestä, suojakuoren muovi oli tasasen valkonen. Olettaisin että jotain vihreää muhaa puskis liitoksesta jos olis hapettunu ?
Kotterona 05/05 valmistettu e61. Ei kuulunut tohon korjauskamppanjaan, voiko olla että olis jo ton ikäseen joku parannus ton osalta tehty ?
Comment
-
-
Originally posted by JJtalo View PostOnko tässä läpiviennissä ollut porukalla silminnähden jotain vikaa ? Eilen ryömein auton alle ja katoin alapuolelta ton. Otin suojakuoren auki mutta ei siinä näkyny mitään, sen näkönen ku olis vuosi sitte asennettu, vähän pölyä kutistesukan päällä, ei mitään merkkejä minkäänlaisesta hapettumasta tai lämpenemisestä, suojakuoren muovi oli tasasen valkonen. Olettaisin että jotain vihreää muhaa puskis liitoksesta jos olis hapettunu ?
Kotterona 05/05 valmistettu e61. Ei kuulunut tohon korjauskamppanjaan, voiko olla että olis jo ton ikäseen joku parannus ton osalta tehty ?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Janna View PostTakaisinkutsukampanja, vai mikä ikinä se nyt onkaan on kuitenkin jo päättynyt.
Nimimerkillä tässä syksyllä siitä kyselin..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostE39 540iA M-Sport Imolarot II
E36 323i touring
Volvo V70 2.4D mk3
Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
Honda Civic 1.4 4d ES
Chevy Caprice Classic
ex:
E32 730iA
E39 528i Calypsorot metallic
E36 325i x2
Comment
-
Comment