Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 tulipalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    Originally posted by asis View Post
    Onko tuossa kuvassa 10/12 ihan rehellinen ruostereikä, vai mitä tuo kuva esittää? :think
    Johdon läpivientireikä mistä palo on saanut alkunsa?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2724
      • Tampere

      Originally posted by fraatti View Post
      Johdon läpivientireikä mistä palo on saanut alkunsa?
      Tältä se minustakin näyttää, ja tosiaan valmistajan tarjoamassa aktiossa tarkastettiin/vaihdettiin ainoastaan kontin siäpuolella oleva akkukaapelin liitos. Todellinen ongelma piilee kuitenkin tuossa läpiviennin liitoksessa, mikä myös altistuu alapuolelta kosteudelle ja kaikelle mitä tien pinnasta liitoksen alueelle lentää. Alapuolella on toki liitosen muovikotelo suojana, mutta täysin ongelmaton ja huoltovapaa tämä ratkaisu ei kuitenkaan ole, mistä nämä lukuisat autopalotkin kertovat.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • Tipe
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 112
        • Turku

        Ei tämä asia kovin luottamusta herättävältä näytä, tällä hetkellä AVK:lla on huutokaupattavana neljä takapäästään kärähtänyttä E6x:ää...

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Tipe View Post
          Ei tämä asia kovin luottamusta herättävältä näytä, tällä hetkellä AVK:lla on huutokaupattavana neljä takapäästään kärähtänyttä E6x:ää...
          Kanttaa tarkistaa se auton alla oleva liitos jokaisen e6x omistajan, jos haluaa autonsa pitää.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            Originally posted by Tipe View Post
            Ei tämä asia kovin luottamusta herättävältä näytä, tällä hetkellä AVK:lla on huutokaupattavana neljä takapäästään kärähtänyttä E6x:ää...
            Onkohan näitä palanut kokonaan ollenkaan vai rajoittuuko palo pelkästään tuonne konttiin jonne se tukehtuu itsekseen?

            Muutama talo kun palais mukana niin saattas alkaa jotain kiinnostamaan....
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • schwarze
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 2017
              • Kangasala

              Originally posted by fraatti View Post
              Onkohan näitä palanut kokonaan ollenkaan vai rajoittuuko palo pelkästään tuonne konttiin jonne se tukehtuu itsekseen?

              Muutama talo kun palais mukana niin saattas alkaa jotain kiinnostamaan....
              Jossei jakopää korkkaa, niin takapää kytee - Pitääpä seurata
              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                Originally posted by schwarze View Post
                Jossei jakopää korkkaa, niin takapää kytee - Pitääpä seurata
                Tossa on jotain kuvia vastaavasta läpiviennistä e91:stä.

                Viesti #28 & #29
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Tipe
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 112
                  • Turku

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Onkohan näitä palanut kokonaan ollenkaan vai rajoittuuko palo pelkästään tuonne konttiin jonne se tukehtuu itsekseen?

                  Muutama talo kun palais mukana niin saattas alkaa jotain kiinnostamaan....
                  Paha sanoa kuinka moni palaa kokonaan, reilummin palaneet jää "julkisesta seurannasta" näkymättömiin, tuskinpa niitä enää AVK:lla korjattavaksi kaupitellaan.

                  Ainakin yksi nyt AVK:lla olevista on ottanut mukavasti lämpöä myös ulkopuolelta ja sammutettu tuossa vaiheessa (maininta sammutusvaahdosta sisällä).
                  Last edited by Tipe; 03-02-2018, 06:29.

                  Comment

                  • edva
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2018
                    • 302
                    • Pirkkala

                    Mun

                    Katoppas, siellähän se mun edellinen eemeli koreilee kuvissa perse karrella Stoorihan meni niin, et ajossa tuli ilmotus jotain automatic transmission lever failure, possible to continue journey. Noh, ei muuta ku eteenpäi. Yhtäkkiä järkyttävä pamaus takakontista ja kohta näkyki jo sivupeilistä ku liekit suhahteli perän alta. Auto sivuun ja ovesta ulos. Komeesti löi jo parin metrin liekkiä ja meikäläine otti jalat alle. Siinä se pakkasaamussa komeesti kohisten palo, kunnes joku ystävällinen mieshenkilö pysähty sammuttimen kanssa tappaan isoimmat liekit. Jäi edelleen palaan jostain alta. Palokunta tuli paikalle vartin päästä ja täytti auton sammutusvaahdolla, kun kyti sieltä täältä. Jatkoin matkaa paloauton kyydissä ja eemelin vei Falck. Loistava kärry, kunnes palo. Hieman veetuttaa tämmöset tyyppiviat
                    e61 530xd LCI 3/2007

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2724
                      • Tampere

                      Originally posted by edva View Post
                      Katoppas, siellähän se mun edellinen eemeli koreilee kuvissa perse karrella
                      Yllättävä tilanne varmasti ollut. Viitsitkö taustoittaa oliko auton kanssa minkäänlaisia edeltäviä sähköpulmia ennen loppunäytöstä, kuten akun varaustilan vähenemiseen viittaavia ilmoituksia tms, tai vesivuotoja takakonttiin?
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • edva
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2018
                        • 302
                        • Pirkkala

                        Mitään sähkövikoja tai viittaavaa ei ollu. Kontti kuiva ja bmw-huollon mukaan kaikki takaisinkutsukampanjat tehtynä. Hyvin toimi ilman mitään vikoja. Auto kerkes oleen mulla reilun 6kk ja 15tkm, ja sitä ennen historia tiedossa. Kaksi omistajaa ja hyvällä pidolla ollut. Kaapelin läpivientiä en ollut katsonut, kun en vielä sillon sen ongelmista tiennyt. Normaalisti starttas 30min webaston jälkeen, ja pelitti 50km matkan, kunnes nuotio ilmesty takakonttiin.

                        Nythän tuolla kärryllä ei tee oikein mitään. Vanhat renkaat, joista vissiin yksi osittain sulanu. Sisusta täysin pilalla kiitos noen ja palokunnan vaahdon. Kaikki haisee ihan järkyttävälle muovipalolle. Tehtaan webaston siitä vois napata, jos ei ois hirvee urakka. Mittarissa reilu 390tkm, pitää paikkansa.
                        Last edited by edva; 04-02-2018, 01:27.
                        e61 530xd LCI 3/2007

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by edva View Post
                          Mitään sähkövikoja tai viittaavaa ei ollu. Kontti kuiva ja bmw-huollon mukaan kaikki takaisinkutsukampanjat tehtynä. Hyvin toimi ilman mitään vikoja. Auto kerkes oleen mulla reilun 6kk ja 15tkm, ja sitä ennen historia tiedossa. Kaksi omistajaa ja hyvällä pidolla ollut. Kaapelin läpivientiä en ollut katsonut, kun en vielä sillon sen ongelmista tiennyt. Normaalisti starttas 30min webaston jälkeen, ja pelitti 50km matkan, kunnes nuotio ilmesty takakonttiin.

                          Nythän tuolla kärryllä ei tee oikein mitään. Vanhat renkaat, joista vissiin yksi osittain sulanu. Sisusta täysin pilalla kiitos noen ja palokunnan vaahdon. Kaikki haisee ihan järkyttävälle muovipalolle. Tehtaan webaston siitä vois napata, jos ei ois hirvee urakka. Mittarissa reilu 390tkm, pitää paikkansa.
                          Nykyisin kaikkien e6x omistajien pitäisi tarkistaa se auton alla oleva läpivienti. BMW takaiskutsu ei tuohon auta mitään, kun siinä ei tuota auton alle olevaa liitosta tarkisteta/korjata. Toki tätä ei kaikki näiden autojen omistajat tiedä, mutta toivottavasti mahdollisimman moni saisi tuosta tiedon esim. tämän foorumin kautta.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • edva
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2018
                            • 302
                            • Pirkkala

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Nykyisin kaikkien e6x omistajien pitäisi tarkistaa se auton alla oleva läpivienti. BMW takaiskutsu ei tuohon auta mitään, kun siinä ei tuota auton alle olevaa liitosta tarkisteta/korjata. Toki tätä ei kaikki näiden autojen omistajat tiedä, mutta toivottavasti mahdollisimman moni saisi tuosta tiedon esim. tämän foorumin kautta.
                            Iso käsi hei bemarille hyödyllisestä kampanjasta!

                            Sainkin tiedon, mutta liian myöhään. Nyt tosin pihassa e61 LCI 530xd, joten tarvii alkaa kurkisteleen liitoksen kunto. Mitähän tuolle siis pitäis tehä, jottei varmasti tapahtuis uusintaa edellisestä kuusykkösestä?
                            e61 530xd LCI 3/2007

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by edva View Post
                              Iso käsi hei bemarille hyödyllisestä kampanjasta!

                              Sainkin tiedon, mutta liian myöhään. Nyt tosin pihassa e61 LCI 530xd, joten tarvii alkaa kurkisteleen liitoksen kunto. Mitähän tuolle siis pitäis tehä, jottei varmasti tapahtuis uusintaa edellisestä kuusykkösestä?
                              Itse ainakin tarkistaisin sen liitoksen ja puhdistaisin. Kasattaessa sitten suojaa rasvalla, esim. Enstolta löytyy toimivaa rasvaa. Toki jos on huonossa kunnossa, niin vaihtoonhan se menee.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • 1031
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 125

                                Tämä seuraava "pohdinta" ei korjaa mitenkään itse ongelmaa, huonoa hapettuvaa liitosta auton alla.

                                Mutta sellainen pieni modifikaatio voisi estää pahimmat palot, olisi esim. pakosarjakääreen palanen (tms. palamaton eriste) akkukaapelin ja kontin pohjapellin väliin asennettuna. (katso kuva)
                                Jos liitos pääsee kuumenemaan ja sulattamaan läpivientikappaleen muovit, tämä eriste estäisi akkukaapelin pääsemästä suoraan oikosulkuun auton korin kanssa. Mielestäni tämä on se pahin tilanne, ensin pettää eriste ja sitten tulee suora oikosulku auton koriin ja virrat ja lämmöt ovat suuret.

                                Tuo auton alla olevan kaapelin liitoskappale on sen verran painava että eristeiden (läpiviennin muovikotelot) sulatessa, pääsee takakontin puolella oleva kaapeli painumaan suoraan korin peltiä vasten. tämä palamaton eriste kaapelin ja pellin välissä estäisi tuon,ainakin teoriassa:think
                                Attached Files
                                E61 520da LCI 2007
                                EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎