Originally posted by asis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tulipalo
Collapse
X
-
Originally posted by fraatti View PostJohdon läpivientireikä mistä palo on saanut alkunsa?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by Tipe View PostEi tämä asia kovin luottamusta herättävältä näytä, tällä hetkellä AVK:lla on huutokaupattavana neljä takapäästään kärähtänyttä E6x:ää...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Tipe View PostEi tämä asia kovin luottamusta herättävältä näytä, tällä hetkellä AVK:lla on huutokaupattavana neljä takapäästään kärähtänyttä E6x:ää...
Muutama talo kun palais mukana niin saattas alkaa jotain kiinnostamaan....F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnkohan näitä palanut kokonaan ollenkaan vai rajoittuuko palo pelkästään tuonne konttiin jonne se tukehtuu itsekseen?
Muutama talo kun palais mukana niin saattas alkaa jotain kiinnostamaan....Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
-
Originally posted by schwarze View PostJossei jakopää korkkaa, niin takapää kytee - Pitääpä seurata
Viesti #28 & #29
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnkohan näitä palanut kokonaan ollenkaan vai rajoittuuko palo pelkästään tuonne konttiin jonne se tukehtuu itsekseen?
Muutama talo kun palais mukana niin saattas alkaa jotain kiinnostamaan....
Ainakin yksi nyt AVK:lla olevista on ottanut mukavasti lämpöä myös ulkopuolelta ja sammutettu tuossa vaiheessa (maininta sammutusvaahdosta sisällä).
Last edited by Tipe; 03-02-2018, 06:29.
Comment
-
-
Mun
Katoppas, siellähän se mun edellinen eemeli koreilee kuvissa perse karrellaStoorihan meni niin, et ajossa tuli ilmotus jotain automatic transmission lever failure, possible to continue journey. Noh, ei muuta ku eteenpäi. Yhtäkkiä järkyttävä pamaus takakontista ja kohta näkyki jo sivupeilistä ku liekit suhahteli perän alta. Auto sivuun ja ovesta ulos. Komeesti löi jo parin metrin liekkiä ja meikäläine otti jalat alle. Siinä se pakkasaamussa komeesti kohisten palo, kunnes joku ystävällinen mieshenkilö pysähty sammuttimen kanssa tappaan isoimmat liekit. Jäi edelleen palaan jostain alta. Palokunta tuli paikalle vartin päästä ja täytti auton sammutusvaahdolla, kun kyti sieltä täältä. Jatkoin matkaa paloauton kyydissä ja eemelin vei Falck. Loistava kärry, kunnes palo. Hieman veetuttaa tämmöset tyyppiviat
e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostKatoppas, siellähän se mun edellinen eemeli koreilee kuvissa perse karrellaIB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Mitään sähkövikoja tai viittaavaa ei ollu. Kontti kuiva ja bmw-huollon mukaan kaikki takaisinkutsukampanjat tehtynä. Hyvin toimi ilman mitään vikoja. Auto kerkes oleen mulla reilun 6kk ja 15tkm, ja sitä ennen historia tiedossa. Kaksi omistajaa ja hyvällä pidolla ollut. Kaapelin läpivientiä en ollut katsonut, kun en vielä sillon sen ongelmista tiennyt. Normaalisti starttas 30min webaston jälkeen, ja pelitti 50km matkan, kunnes nuotio ilmesty takakonttiin.
Nythän tuolla kärryllä ei tee oikein mitään. Vanhat renkaat, joista vissiin yksi osittain sulanu. Sisusta täysin pilalla kiitos noen ja palokunnan vaahdon. Kaikki haisee ihan järkyttävälle muovipalolle. Tehtaan webaston siitä vois napata, jos ei ois hirvee urakka. Mittarissa reilu 390tkm, pitää paikkansa.Last edited by edva; 04-02-2018, 01:27.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostMitään sähkövikoja tai viittaavaa ei ollu. Kontti kuiva ja bmw-huollon mukaan kaikki takaisinkutsukampanjat tehtynä. Hyvin toimi ilman mitään vikoja. Auto kerkes oleen mulla reilun 6kk ja 15tkm, ja sitä ennen historia tiedossa. Kaksi omistajaa ja hyvällä pidolla ollut. Kaapelin läpivientiä en ollut katsonut, kun en vielä sillon sen ongelmista tiennyt. Normaalisti starttas 30min webaston jälkeen, ja pelitti 50km matkan, kunnes nuotio ilmesty takakonttiin.
Nythän tuolla kärryllä ei tee oikein mitään. Vanhat renkaat, joista vissiin yksi osittain sulanu. Sisusta täysin pilalla kiitos noen ja palokunnan vaahdon. Kaikki haisee ihan järkyttävälle muovipalolle. Tehtaan webaston siitä vois napata, jos ei ois hirvee urakka. Mittarissa reilu 390tkm, pitää paikkansa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNykyisin kaikkien e6x omistajien pitäisi tarkistaa se auton alla oleva läpivienti. BMW takaiskutsu ei tuohon auta mitään, kun siinä ei tuota auton alle olevaa liitosta tarkisteta/korjata. Toki tätä ei kaikki näiden autojen omistajat tiedä, mutta toivottavasti mahdollisimman moni saisi tuosta tiedon esim. tämän foorumin kautta.
Sainkin tiedon, mutta liian myöhään. Nyt tosin pihassa e61 LCI 530xd, joten tarvii alkaa kurkisteleen liitoksen kunto. Mitähän tuolle siis pitäis tehä, jottei varmasti tapahtuis uusintaa edellisestä kuusykkösestä?e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
-
Originally posted by edva View PostIso käsi hei bemarille hyödyllisestä kampanjasta!
Sainkin tiedon, mutta liian myöhään. Nyt tosin pihassa e61 LCI 530xd, joten tarvii alkaa kurkisteleen liitoksen kunto. Mitähän tuolle siis pitäis tehä, jottei varmasti tapahtuis uusintaa edellisestä kuusykkösestä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tämä seuraava "pohdinta" ei korjaa mitenkään itse ongelmaa, huonoa hapettuvaa liitosta auton alla.
Mutta sellainen pieni modifikaatio voisi estää pahimmat palot, olisi esim. pakosarjakääreen palanen (tms. palamaton eriste) akkukaapelin ja kontin pohjapellin väliin asennettuna. (katso kuva)
Jos liitos pääsee kuumenemaan ja sulattamaan läpivientikappaleen muovit, tämä eriste estäisi akkukaapelin pääsemästä suoraan oikosulkuun auton korin kanssa. Mielestäni tämä on se pahin tilanne, ensin pettää eriste ja sitten tulee suora oikosulku auton koriin ja virrat ja lämmöt ovat suuret.
Tuo auton alla olevan kaapelin liitoskappale on sen verran painava että eristeiden (läpiviennin muovikotelot) sulatessa, pääsee takakontin puolella oleva kaapeli painumaan suoraan korin peltiä vasten. tämä palamaton eriste kaapelin ja pellin välissä estäisi tuon,ainakin teoriassa:thinkE61 520da LCI 2007
EX: E36 325TDS touring 1997, E30 324D 1989
Comment
-
Comment