Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kaikkonen___
    replied
    Originally posted by kaikkonen___ View Post
    miten toi hainevä lähtee irti e61? pitäs gps antenni vaihtaa ja kuori olis ihan kiva saada ehjään irti...
    onkos se tässäkin vaan liimattu kiinni?

    Leave a comment:


  • Jakettaja
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Ajeleppa tänne niin koodataan pois käytöstä. Osoite vanha tuttu ��
    Täytyy kattoa jos joku päivä kerkeisi kun on mukamas aina kiire. Numerohan on pikavalinnassa

    Leave a comment:


  • kaikkonen___
    replied
    miten toi hainevä lähtee irti e61? pitäs gps antenni vaihtaa ja kuori olis ihan kiva saada ehjään irti...

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Ajeleppa tänne niin koodataan pois käytöstä. Osoite vanha tuttu ��

    Leave a comment:


  • Jakettaja
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    Minulla oli joskus omassa E61ssä semmoinen homma, että aika liki 30km ajon jälkeen tuli tuo TPM ilmoitus. Syynä oli, että autossa oli mennyt transport mode päälle. Tuon poiston jälkeen TPM pelasi taas normaalisti.
    Mites tälläisen voi tarkistaa?

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    Minulla oli joskus omassa E61ssä semmoinen homma, että aika liki 30km ajon jälkeen tuli tuo TPM ilmoitus. Syynä oli, että autossa oli mennyt transport mode päälle. Tuon poiston jälkeen TPM pelasi taas normaalisti.

    Leave a comment:


  • Jakettaja
    replied
    Originally posted by eerku View Post
    Onko kaikki renkaat kuluneet samalla tavalla? Jos samalla akselilla on eri tavalla kuluneet renkaat, tulee helposti herjoja.
    Joka nurkassa uudet mustat. Edessä 235/35r19 ja takana 265/30r19. Ja vanteiden ja renkaiden vaihdon jälkeen alko herjailemaan.

    Leave a comment:


  • *PexU*
    replied
    Originally posted by *PexU* View Post
    Ja itse itselleni jälleen vastaten, johtosarjathan ne siellä taas v**tuilee, 06/14 Saksassa viimeksi tehty, ja näköjään päin v**tua huihai
    Itse itse jälleen vastaten
    Taas toimii rekkarivalot, 06/14 Saksassa liikkeessä ja kuitilla tehty johtosarja näytti eilen tälle kun (KIITOS Robi vielä kerran) sitä revittiin esille
    Last edited by *PexU*; 21-04-2020, 20:26.

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    sitä aattelinkin että varmaa samasta napista jotenkin,mut en tullu kokeilleeks.

    Leave a comment:


  • rizzo
    replied
    Originally posted by mehtojarvi View Post
    ei oikein tuo saksankieli onnistu,miten saa vai saako e61:sta luistonestoa pois päältä?
    Paina DSC-nappia pohjassa jotain 5sec niin mittaristoon syttyy:

    Leave a comment:


  • Jarsse
    replied
    ei oikein tuo saksankieli onnistu,miten saa vai saako e61:sta luistonestoa pois päältä?

    Leave a comment:


  • eerku
    replied
    Originally posted by Jakettaja View Post
    Saakos pre-lci mallista tuota RPA:ta jotenkin pois käytöstä kun herjailee aina välillä puhjennutta rengasta turhaan.. "rengaspaineet" asetettu moneen kertaan ja aina menee pari viikkoa ja herjaa taas..
    Onko kaikki renkaat kuluneet samalla tavalla? Jos samalla akselilla on eri tavalla kuluneet renkaat, tulee helposti herjoja.

    Leave a comment:


  • Kems
    replied
    Pari ongelmaa liittyen M54 moottoriin (E60 vm -04)

    Mistä voisi johtua satunnainen öljynpaineilmoitus startatessa? Esiintyy aika harvoin ja katoaa saman tien starttaamisen jälkeen. Ei ole ikinä tullut ajossa tai tyhjäkäynnillä seistessä. Öljyä on tarpeeksi ja esimerkiksi huohutusjärjestelmä on hiljattain uusittu oikeastaan kokonaan mukaanlukien venttiilikopantiiviste. Kuiteista katselin, että suodattimen jalankin tiiviste olisi vaihdettu sekä vanostiivisteitä. Öljynvaihto alkaa lähenemään, joten ajattelin varmuuden vuoksi tiputtaa öljypohjan irti ja katsoa onko siellä tukosta. Öljynpaineanturikin varmaan kannattaa vaihtaa kun se ei kauheasti maksa.
    Öljykorkin kun ottaa irti, niin kone meinaa sammua eli kyllä sieltä huohotusletkuista ainakin ilma kulkee.

    Sitten toinen ongelma:
    Välillä tyhjäkäynti laskee sen verran alas, että auto hieman tärisee. Tuo tyhjäkäynnin humppaaminen on todella pientä, mutta ilmeisesti se on muutenkin niin matalalla, että tuo pienikin lasku alkaa täristämään.
    Auto tuntuu kylmänä matalilla kierroksilla hieman nuhaiselta ja välillä esiintyy vähäistä nykimistä ja hidasta vastaamista kaasuun. Kierrokset leijuvat startatessa noin 1,5k tienoilla hetken, mikä viittaisi esimerkiksi imuvuotoon.
    Äkkiseltään siellä näytti kaikki letkut ja putket olevan hyvässä kunnossa. Osa mahdollisesti uusittukin. DISA:n käytin myös irti ja putsasin sen. En tiedä kuinka jäykkä sen läpän pitäisi olla, mutta tuntui kuin liikkuisi irrallaan.

    En osaa sanoa onko tämä ongelma ollut autossa jo pidempään ja noilla aiemmilla huolloilla olisi yritetty korjata.

    Ps. Piuha ja inpa on tilattu, mutta sitä joutuu pari viikkoa odottelemaan. Pitää tässä odotellessa yrittää tutkia lisää.
    Last edited by Kems; 28-09-2015, 17:03.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Jakettaja View Post
    Juurikin se ja olen kalibroinut i-Driven kautta aina kun on herjannut rikkoutunutta rengasta.
    Oletko katsonut onko ABS:n antureilta vikakoodia? Jotain vikaa tuossa mittauksessa on kun varoituksen antaa. Tosin kerran on omakin e61 antanut ko. varoituksen ilman syytä eikä mitään koodiakaan ollut. Alkuperäiseen kysymykseen en valitettavasti osaa vastata, mutta tuolla "koodaus ohjeita ncs-expertille" topicista voisi löytyä apua kun laittaa kysymyksen sinne.

    Leave a comment:


  • Jakettaja
    replied
    Originally posted by markok View Post
    Onko kyseessä pyörintänopeuteen perustuva mittaus? Oletko kalibroinut renkaat i-driven kautta?
    Juurikin se ja olen kalibroinut i-Driven kautta aina kun on herjannut rikkoutunutta rengasta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎